خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / تبلیغات درون گرا (inbound Marketing) چیست؟
تبلیغات درون گرا (inbound Marketing) چیست؟
تبلیغات-درون-گرا-چیست؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

تبلیغات درون گرا (inbound Marketing) چیست؟

در بازاریابی سنتی (برونگرا) شرکت ها بر یافتن مشتریان تمرکز دارند. آنها از تکنیک هایی استفاده می کنند که به ندرت هدفمند بوده و برای افراد مزاحمت inbound Marketing ایجاد می کنند، مانند جار زدن، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات تلفنی، ارسال نامه های انبوه، اسپم و ….

فناوری های جدید باعث کاهش اثرگذاری و افزایش هزینه چنین روشهایی شده است. ابزارهای بسیاری برای مسدود کردن روشهای تبلیغاتی مزاحم مانند تلفن های تبلیغاتی، ایمیل های انبوه، و … به وجود آمده است. گرچه هنوز می توان از طریق این کانال ها به تبلیغ پرداخت، اما این امر بسیار گرانتر از قبل شده است و به صرفه نمی باشد.
بازاریاب های درونگرا برعکس این روشها عمل می کنند. به جای ایجاد مزاحمت برای مردم بوسیله تبلیغات تلویزیونی به تهیه ویدیوهایی مثبت و مورد نیاز برای مشتریان بالقوه می پردازند و یا به جای چاپ تبلیغات تصویری در نشریات چاپی، ایجاد وبلاگ برای کسب و کار خود و شرایط ایجاد عضویت برای نشر مطالب جدید را ایجاد می کنند و یا حتی به جای جار زدن و ایجاد مزاحمت برای مردم در جهت به وجود آوردن محتوای مناسب برای مشتریان آینده و تاثیرات مثبت آن می کوشند
لازم به ذکر است که در تبلیغات درون گرا به جای اینکه پیام خود را به طور مداوم مانند چکش بر سر جمعیت بکوبند، مانند آهنربا مشتریان مناسب را به سمت کسب و کار خود جذب می کنند. در کل بازاریابی درونگرا بر یافته شدن توسط مشتریان تمرکز دارد.
موفق ترین کمپین های بازاریابی درونگرا دارای سه مولفه اصلی هستند:

۱)محتوا

تولید محتوا هسته اصلی هر کمپین بازاریابی محتوا می باشد. اطلاعات است که مشتریان را بالقوه را به سمت سایت شما یا کسب و کارتان جذب می کند.

۲) بهینه سازی موتور جستجو (seo)

سئو یافتن محتوای شما را برای مشتریان بالقوه آسان می کند. سئو شامل اقداماتی جهت ساخت سایت و ایجاد لینک به سایت خود است که باعث می شود رتبه سایت در موتورهای جستجو بالا رود.

۳) رسانه اجتماعی

رسانه های اجتماعی اثربخشی محتوای شما را چند برابر می کند. هنگامی که محتوای شما بر روی شبکه ای از آشنایان افراد منتشر شده و در مورد آن بحث شود، اعتبار بیشتری یافته و احتمال بیشتری دارد که مشتریان بالقوه را به سمت سایت شما بکشاند.

مزایای بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا از سه طریق مشخص دارای بازدهی بهتری نسبت به بازاریابی سنتی است

۱) ارزانتر است

بازاریابی برونگرا (سنتی) به معنی خرج کردن پول است، چه از طریق خرید تبلیغات، خرید لیست ایمیل و یا اجاره غرفه های بزرگ در نمایشگاه هاست. بازاریابی درونگرا به معنی تولید محتوا و صحبت در مورد آن است. ایجاد یک وبلاگ هزینه ای در بر ندارد. باز کردن یک حساب در شبکه اجتماعی مجانی است. هر دوی این موارد می توانند هزاران مشتری را به سمت وب سایت شما بکشانند. در نتیجه می توان گفت، برگشت هزینه بازاریابی درونگرا بالاتر است.

۲) هدفمندی بهتر

روشهایی مانند تلفن زدن، ارسال خبر نامه و کمپین های ایمیلی که دارای هدف نیستند عملکرد بسیار ضعیفی را خواهند داشت زیرا که شما به دلیل تنها یک یا دو مشخصه در یک لیست از افراد به همه آنها تبلیغات می فرستید. در صورتی که در بازاریابی درونگرا، شما تنها به سمت افرادی می روید که خود صلاحیت خودشان را جهت دریافت تبلیغ از شما تایید کرده اند. آنها علاقمندی خود را به محتوای شما نشان داده اند بنابراین احتمال دارد که به محصول شما نیز علاقمند باشند.

۳) بازاریابی درونگرا سرمایه گذاری است، نه هزینه

هنگامی که یک تبلیغ پرداخت بر حسب کلیک (PAY-PER-CLICK) را بر روی یک موتور جستجو می خرید، ارزش آن به محض اینکه هزینه آن را پرداخت کنید هدر می رود. برای اینکه جایگاهی را در بالای نتایج گوگل حفظ کنید، باید مداوم پول بدهید و این مورد در صورتی است که اگر منابع خود را صرف تولید محتوای با کیفیت نمائید به صورت طبیعی در بالای نتایج طبیعی گوگل قرار میگیرید وتا زمانی که فرد دیگری نتواند جایگاه شما را کسب کند در همانجا خواهید ماند.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)