خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / استفاده از بنر تبلیغاتی در سایت
استفاده از بنر تبلیغاتی در سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

استفاده از بنر تبلیغاتی در سایت

زمانیکه در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین هستید، با چالشی رو به رو هستید که بسیار ناامید کننده است و آن این است که مردم واقعا نمی‌خواهند بر روی تبلیغات کلیک کنند. در واقع بسیاری از ابزارهای بیرونی وجود دارد که به طور کامل آنها را از تبلیغات دور می‌کند، اما این بدان معنا نیست که مشتریان هیچگونه تمایلی برای کلیک بر روی تبلیغات بنری ندارند. بنابراین تبلیغ کنندگان باید کمی خلاق در چگونگی ارائه تبلیغات خود باشند یعنی ترفندی به کار گیرند که تبلیغات بنری را بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز برای مشتریان کند تا مشتاق شوند بر روی آنها کلیلک کنند. البته ذکر این نکته لازم است که به دلیل علاقه‌مند نبودن کاربران سایت‌های اینترنتی به تبلیغات بنری و کلیک بر روی آنها، نرخ کلیک تبلیغات بنری پایین است؛ به این ترتیب که می‌توان گفت نرخ کلیک حدود یک درصد، نرخ کلیک بسیار مناسبی برای تبلیغات بنری است.  اما با هدفمندسازی تبلیغات و افزایش کیفیت در بنر و همچنین سایر نکات دیگری که در این مقاله توضیح می‌دهیم می‌توانید بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید.
تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین اشکال بازاریابی مورد استفاده در دنیای آنلاین امروز است. همه شرکت‌ها از آن به شکلی استفاده می‌کنند به این دلیل که یک رسانه مؤثر، مقرون به صرفه و اصولی برای افزایش آگاهی از نام تجاری آنها است. در زیر به لیستی از نکات و راهنمایی‌های کلی برای طراحی تبلیغات بنری اشاره می‌کنیم.

۱- از اندازه بنر تبلیغاتی استاندارد و تأثیرگذار استفاده کنید

اندازه‌های بنر برای اجرا دارای ابعاد استاندارد مختلفی است که بستگی به این دارد که در کجا می‌خواهید آنها قرار دهید. گوگل ادسنس (Google AdSense) از اندازه‌های مختلفی برای تبلیغات بنری پشتیبانی می‌کند که می‌توان با توجه به اهداف و طراحی خود از آنها استفاده کرد. برخی تبلیغات نیاز خواهند داشت که فضای عمودی بیشتری و یا برخی دیگر فضای افقی بیشتری را بگیرند. با توجه به گوگل ادسنس (Google AdSense) موفق‌ترین اندازه‌های بنر استاندارد شامل ۷۲۸×۹۰ پیکسل (Leaderboard)، ۳۰۰×۶۰۰ پیکسل (نیم صفحه)، ۳۰۰×۲۵۰ پیکسل(مستطیل متوسط)، ۳۳۶×۲۸۰ پیکسل (مستطیل بزرگ) و ۳۲۰×۱۰۰ (بنر بزرگ موبایلی) می‌باشند.

۲- تبلیغات بنری خود را در مکان درست قرار دهید

فضای خرید روی وبسایت در جایی باشد که طراحی شما در بالا به طور برجسته نشان داده شود و نزدیک به محتوای اصلی یک صفحه باشد.

۳- سلسله مراتبی را حفظ کنید

طراحی تبلیغات بنری بستگی بالایی به تعادل مناسب در هر تبلیغ دارد. تبلیغات بنری پر بازده برای افزایش آگاهی از برند طراحی می‌شود و اینکه بتواند ترافیک را به وبسایت شما سوق دهد. این عوامل شامل ۳ جزء اساسی هستند:

لوگو شرکت
لوگوی شرکت شما باید برای ایجاد آگاهی از برند قرار داده شود. اطمینان حاصل کنید که در معرض دید قرار داده‌اید البته نه به اندازه در معرض دید قرار دادن ارزش پیشنهادی (The value proposition) یا  call to action.

مفهوم ارزش پیشنهادی یا value proposition
ارزش پیشنهادی سرویس/ کالایی که شما ارائه می‌کنید را نشان می‌دهد که می‌خواهید با پیشنهادات و قیمت‌های جذاب بدان توجه کنند. به مواردی مانند «کیفیت بالا» یا «۵۰% حراج» یا «پیشنهاد حراج به مدت محدود» فکر کنید. اینها باید بیشترین فضا را در تبلیغات شما بگیرند و اولین چیزی باشند که در چشم مخاطبان دیده می‌شود.

call to action
call to action یا CTA متن یا دکمه‌ای است که کاربران را به کلیک دعوت می‌کند. عباراتی مانند «بیشتر بدانید» یا «از اینجا شروع کنید» یا «اکنون بیبنید» مثال‌های خوبی هستند. اینها باید یک نقطه کانونی روشن از تبلیغ باشند.

۴- ساده نگه داشتن تبلیغ

محتوا و تصاویر را به سادگی ایجاد کنید. بازدید کنندگان تنها به بنر شما برای یک ثانیه نگاه می‌اندازند.

۵- از دکمه‌ها به صورت مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر، دکمه‌ها اغلب نرخ از طریق کلیک (CTR) تبلیغ شما را افزایش خواهند داد. اگر قصد دارید از آنها استفاده کنید، آنها را پس از کپی خود بر روی گوشه راست پایین (البته به صورت سلیقه‌ای) در رنگ‌های متضاد قرار دهید. همیشه آنها را هماهنگ در تمام مجموعه تبلیغات قرار دهید.

۶- داشتن یک فریم تعریف شده قابل درک و یا واضح

چشمان افراد به طور طبیعی به یک موضوع در داخل یک قاب کشیده می‌شود. تبلیغات بنری پربازده دارای یک فریم تعریف شده قابل درک با گرافیک‌های ادامه دار به لبه‌های جعبه است. در صورتی که تبلیغ شما سفید است، یک پیکسل حاشیه خاکستری در اطراف تبلیغ ایجاد کنید.

۷- ایجاد متنی که سریع قابل خواندن باشد

نسخه عنوان و متن خود را در اندازه‌های مختلف ایجاد کنید. همه رونوشت‌ها باید ۴ خط یا کمتر باشد. از فونت‌های شکسته یا اسکریپت، فونت‌های بسیار نازک و یا همه دارای حروف بزرگ استفاده نکنید. اندازه فونت‌ها کوچکتر از ۱۰ نباشد (مگر اینکه نوشتاری در مورد سلب مسئولیت و یا اعلانی را بخواهید بدهید).

۸- از انیمیشن استفاده کنید

تبلیغات بنری وب متحرک معمولا از تبلیغات بنری بی حرکت تأثیرگذارترند و می‌توانند بسیار مؤثر در طراحی بنر وبسایت باشند. اما باید مطمئن شوید که آنها ذهن مخاطب را از پیام تبلیغ شما منحرف نکنند. از انیمیشن‌های ساده استفاده کنید که بیش از ۱۵ ثانیه طول نکشند.

۹- سازگار با نام تجاری شما باشد

تبلیغات بنری شما به یک صفحه فرودی لینک خواهد شد که شامل پیشنهاد شما است. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ متناسب با برند شما و صفحه فرود است تا مشتریان بالقوه را به اشتباه نیندازد.

۱۰- از تصاویر خوب استفاده کنید (زمانیکه به تصاویر نیاز دارید)

گرافیک‌ها و تصاویر مرتبط انتخاب کنید که پیام شما را بهبود بخشند و به طور مستقیم مرتبط با محصول شما باشد. در اینجا از مفاهیم خلاصه استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست از تصاویر در تبلیغات بنری خود استفاده کنید. کپی Killer و تایپوگرافی می‌تواند به همان اندازه، نتایج مؤثر ایجاد کند.

۱۱- انتخاب رنگ‌های مناسب

هر رنگی یک ارتباط متفاوتی ایجاد می‌کند و مهم است که در نظر بگیرید چه نوعی از احساسات را می‌خواهید به مخاطبان خود القا کنید. رنگ اولین موردی است که توجه کاربر را در تبلیغات بنری جلب می‌کند. مطمئن شوید که در هنگام انتخاب رنگ مخاطب هدف خود را بررسی کرده‌اید.

۱۲- اندازه فایل‌های خود را کوچک بگیرید

برای اندازه فایل‌ها اندازه کوچک زیر ۱۵۰ kb با توجه به Google Adwords در نظر بگیرید. به این دلیل که تبلیغات نیاز دارند سریعر بر روی یک صفحه بارگذاری شوند تا بازدید کننده از آنها رد نشود.

۱۳- از فرمت‌های فایل مناسب استفاده کنید

فایل‌های JPG، PNG، GIF یا HTML5 برای ارائه کار خود استفاده کنید. طراح شما به طور معمول در Adobe Illustrator یا فتوشاپ برای ارائه فایل‌های JPG، PNG، GIF و یا در گوگل Web Designer یا Adobe Animate برای فایل‌های HTML5 کار خواهد کرد. به یاد داشته باشید تبلیغات فلش تقریبا از دور خارج شده به طوریکه برای اینها فرمت‌های فایل تصاویر دیگر انتخاب می‌شود.
در اینجا برخی راهنمایی‌ها را برای طراحی تبلیغات بنری ذکر کردیم؛ اما باید به نکات بسیار دیگری توجه کنید تا یک تبلیغات بنری پر بازده داشته باشید. اگر یک طراح حرفه‌ای نیستید و یا مشغله کاری زیادی دارید یک طراح خوش ذوق و خلاق برای طراحی تبلیغات پربازده و کیلیک پذیر انتخاب کنید.

منبع : وب ۲۴

عالی بود(1)جالب نیست!(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =