خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / تکنیک های تبلیغ نویسی برای هر برند فروشگاهی | اصول تبلیغ نویسی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

تکنیک های تبلیغ نویسی برای هر برند فروشگاهی | اصول تبلیغ نویسی

چگونه با تبلیغ نویسی (copywriting) فروش محصولاتمان را افزایش دهیم؟

اصول تبلیغ نویسی یکی از مهمترین ویژگی هاییست که هر فردی که دارای کسب و کار اینترنتی است باید بداند. در دنیای ستارگان تبلیغ نویسی شما با رعایت کردن یک سری تکنیک های تبلیغ نویسی برای بازاری که تبلیغات جزء جدایی ناپذیر آن است، میتوانید اشتباهات متداول را تکرار نکنید. صحبت درباره تبلیغ نویسی و ساختار آن یکی از سختترین کارهای ممکنه است. تبلیغ نویسی یک دنیای خیلی پیچیده ای است که برای وارد شدن به آن دنیا باید سعی و خطاهای زیادی را انجام دهید. زیرا ممکن است یک شیوه تبلیغات برای یک برند مفید باشد ولی برای یک برند دیگر کاملا برعکس عمل کند. ما در این مقاله تصمیم داریم شیوه های متداول تبلیغ نویسی و شرط های آن را برای فروشگاه اینترنتی بررسی کنیم. با ما در موج سئو همراه باشید.

مطالبی که میخواهیم در این مقاله درباره آن ها بررسی کنیم شامل…

۱- تبلیغ نویسی به چه معناست؟

۲- انواع نوشتن تبلیغات

۳- تکنیک های تبلیغ نویسی

۴- چند نمونه تبلیغاتی

۵- اصول تبلیغ نویسی

۶- ستارگان تبلیغ نویسی

و نتیجه گیری

کپی رایتینگ حاصل ادغام دو هنر نویسندگی و علم بازاریابی است

 

۱- تبلیغ نویسی به چه معناست؟

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

تبلیغ نویسی به چه معناست؟

قبل از هر چیز باید به اهمیت تبلیغ نویسی ایمان در کسب و کار اینترنتی پیدا کنیم.

ایمان به این جمله که: فاصله من تا فروش میلیونی فقط یک تبلیغ است.

معمولا افراد برای نشان دادن اینکه تبلیغ نویسی دقیقا چیه شروع یکنند به صحبت کردن که این محصول ما چه ویژگی هایی دارد.

همین الان بهتون بگم این اشتباه ترین کار ممکن است.

شما اصلا نیاز نیست برای مشتری خودتون ویژگی های محصول و بگین بلکه کاملا برعکس باید عمل کنین.

باید بهش بگین اگر این محصول از ما خریداری نکنید چه اتفاقی برای زندگی شما خواهد افتاد.یعنی:

بیان مشکل

افتضاح نشان دادن مشکل و آینده تلخی که این مشکل برای ما رقم خواهد زد

راه حل ما به عنوان یک فرشته نجات

افرادی که در زمینه کسب و کار اینترنتی و یا حتی سنتی فعالیت میکنند میدونند که یکی از سخت ترین کارها متقاعد کردن مشتری است.

یک جمله معروفی هست که میگه: قدرت تبلیغات یعنی یک شامپو را به یک فرد بی مو بفروشید. از آنجایی که برای داشتن فروشگاه اینترنتی شما هیچ مشتری و از نزدیک نمیبینید پس باید قدرت تبلیغ نویسی را تقویت کنید که مشتری از محصول شما خریداری کند.

۲- انواع نوشتن تبلیغات

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

برای نوشتن تبلیغات ۲ راه حل داریم

ما برای نوشتن تبلیغات ۲ راه حل داریم:

  1. مستقیم
  2. غیر مستقیم

۱- تبلیغات مستقیم:

تبلیغات به صورت مستقیم بدترین نوع تبلیغات است. ما به هیچ عنوان با تبلیغات مستقیم نمیتوانیم در کمپین های تبلیغاتی خودمان موفق شویم.

با تبلیغات مستقیم ما جز همان هزاران تبلیغی میشویم که هر روز با آن ها رو به رو میشویم ولی هیچ واکنشی به آن ها نشان نمیدهیم.

۲- تبلیغات غیر مستقیم:

ولی دسته دوم بهترین نوع تبلیغات است به نام تبلیغات غیر مستقیم میشناسیم.

شاید در ابتدا که یکی از این تبلیغات را میبینیم اصلا متوجه بار تبلیغاتی آن نشویم. ولی به دلیل اینکه مجذوب آن میشویم میشود نام تبلیغات غیر مستقیم را برا روی آنها قرار داد.

۳- تکنیک های تبلیغ نویسی

۱- اعتمادتکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

هر نوشته ای حاوی یک پیامی برای شمایست. این پیام را چه در گوشی خود از طریق یکی از شبکه های اجتماعی بخوانید چه یک بیلیورد تبلیغاتی خیلی بزرگ وسط شهر ببینید. ولی در چه صورت یک پیام میتونه خیلی شما و تحت تاثیر قرار بده؟

اصلیترین موضوع حس اعتماد سازی در مخاطبتون هست. اگر مخاطب وقتی پیام شما و به شما اعتماد کنه میزان خوندن پیام شما خیلی بیشتر و در نتیجه به خرید محصول شما منجر خواهد شد.

۲- ارزش

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

معمولا برای هر کاری که باید انجام دهید یکی از اصلیترین موارد در نظر گرفتن رقبا در آن کار است.

اینکه محصول شما در این دنیای پر رقابت چه ارزش و ویژگی خوبی داره که باید مورد توجه قرار بگیره؟ با در نظر گرفتن رقبا شما متوجه ضعف های کاری خودتون میشوید. و طبیعتا در صدد جبران آنها کارهایی را انجام میدهید.

یکی از آن کارهای خیلی مهم انجام اموری است که میتواند باعث برتری شما نسبت به بقیه باشد.

مثلا در حیطه یک  شغل آزاد شما با ایجاد کردن یک فضا مناسب یا دادن یه سری امتیازهایی به مشتریانتون میتوانید از باقی رقبا خودتون متمایز شونید.

۳- تیترتکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

سعی کنید از تیترهای جذاب برای آگهی تبلیغاتی خودتان استفاده کنید.

استفاده از کلملاتی مانند فقط تا ۱ هفته، رایگان، مدت زمان محدود، فقط ۳ نفر یا یک خبر هیجان انگیز و .م.. منیتواند باعث جذابیت هر چه بیشتر یک متن برای شما شود.

اینو همیشه بدونید که شما فقط ۵ ثانیه فرصت دارید تا با یک تیتر عالی مخاطب و جذب خودتون کید واون و مجبور کنید که باقی آگهی تبلیغاتی شما و بخواند.

اگر این فرصت از بین رفت حتما یک جای کار شما گیر اساسی داشته است که باید برای دفعات بعی آن را برطرف کنید.

ولی گاهی اوقات شما یک متن جذابی را دارید ولی یک سری ایرادات ویراستاری دارد. مثلا: فونت جذابی ندارد رنگ آن خیلی تاریک است و یا حتی از محیط جالبی برای انتشار پیام تبلیغاتی خودتان استفاده نکرده اید. ( منظورمان از محیط فضای سنتی یا آنلاین است )

اگر حوزه کاری شما در زمینه منبت کاری است باید تبلیغات شما در حیطه کار مبلمان و صنایع دستی باشد و نه افرادی که در زمنیه لوله کشی فعالیت دارند.

۴- شگفت انگیزتکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

برای اینکه مخاطب خودتون و از دست ندهید و یک برنامه دقیق و عملی داشته باشید یعنی کنید از پیشنهادات شگفت انگیز غافل نشوید.

مثلا از دادن کد تخفیف در ازای خرید یک محصول اجتناب نکنید.

با ارائه دادن یکسری ویژگی های خاص میتوانید مشتری و در سایت خودتون ماندگار کنید. ولی باید در نظر داشته باید که کیفیت کارتون و فدای کدتخفیف نکنید. مثلا اگر مشتری از شما خرید میکند به میزان ۱ صد هزارتومن شما کد تخفیف یکی از محصولات خوبتان که به در مشتری میخورد را به او بدهید. نه یک جنسی که مطمئنین به درد شما نمیخورد.

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

۵- ریسک کنید

اینقدر باید به محصول خودتون مطمئن باشید که حتی اگر مشتری محصول را به شما برگردوند شما جبرانی برای آن در نظر بگیرید.

این مورد فقط در حالتی پیش می آید که با توجه به اینکه تبلیغ شما از هر نظر خوب است ولی هیچ مشتری برای آن تَره هم خورد نمیکند.

شما میتونید برای محصول خودتون که خیلی مطمئن هستید امتیازی را در نظر بگیرید که آن بازگشت و استرداد پول است.

با این روش شما یک امتیاز بیشتری نسبت به بقیه افراد و رقبا خود دارید.

 

 

۶- زود، تند سریع

هر سه کلمه این تیتر یک معنی را میدهند ولی اولین نکته ای که در لحظه اول به چشم میخورد اضطرار در انجام آن است.

یعنی شما برای مخاطب خودتون یک تایم محدودی و در نظر بگیرید یا یک ویژگی اضطراری مثلا:

با خرید این محصول شما در قرعه کشی آخر این هفته میتوانید برنده یک دستگاه ماشین شوید.

با خرید این محصول شما به مدت ۳ ساعت هر محصولی با ۳۰ درصد تخفیف میتوانید خریداری کنید.و ..

۴- چند نمونه پیام تبلیغاتی

 

  1. یکی از پرفروش ترین و بهترین مراکز آموزشی سطح کشور در اختیار شماست تا شما خیالتان از بابت فرزندانتان آسوده باشد.و شما بتوانید به تمامی مشغله های فکری خودتان برسید.
  2. همیشه سه نفر با شما هستند: خدا، خودتان و موسسه آموزشی …تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |
  • تور سفر به ۷ کشور اروپا، باقیمت مناسب به همراه، ۷ روز اقامت
  • قول می‌دهم این بهار بهترین بهار زندگی باشد! تور ۷ روزه سفر به ۷ کشور اروپا
  1. کرم های مرطوب کننده ما یکی از برترین کرم های حال حاظر میباشد. این کرم حاوی عصاره نارگیل با روغن زیتون میباشد که در شادابی پوست شما تاثیر فراوانی خواهد داشت.
  2. کرم مرطوب کننده با یکبار استفاده در روز ولی تاثیر دائمی

این copywriting توانسته تمامی موارد را برای مخاطب حفظ کند.و حس دوستی، اعتماد و هر آنچه که مخاطب لازم دارد بیان کرده است.

  • عنوان محصول
  • توجه به نیاز مخاطب
  • مزیت های محصول
  • اثبات ادعا
  • گارانتی محصول
  • دعوت به اقدام

 ما باید در مرحله اول ذهن مخاطبمان را  هدف قرار بدهیم نه جیبشان را

 

۵- اصول تبلیغ نویسی

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

۱- عنوان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد وجود یک تیتر خیلی جذاب باعث میشود متن شما نسب به بقیه متن ها بیشتر دیده شود و همان لحظه اول از طرف مخاطب رد نشود.

یعنی یک متنی که خواننده را میخکوب کند و بخواهد چند لحظه از زمانش را صرف خواندن آن اعلامیه یا تراکت کند.

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

۲- عنوان فرعی

معمولا نمی توانیم برای یک مقاله یا متنی که می خواهیم تبلیغات آن را بکنیم چند خط عنوان بنویسیم. عنوان یک تبلیغ نباید بیشتر از ۲ خط باشد. اگر بتوانید عنوانی یک خطی و جذاب بنویسید.شما نویسنده ای ماهر هستید.

گاهی اوقات ممکن است تبلیغی بنویسیم و شخص تصور کند همان چیزی که می خواهد است ولی بعد منصرف می شود.

پاراگراف اول هر تبلیغاتی اصل مطلب آن است.یعنی اگر شما عنوان و پاراگراف اول را نتوانید به خوبی بنویسید ممکن است.مخاطب دچار ابهام شود و متوجه کاربردی بودنش نشود.

حال برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که این مطلب مفید است.باید در متن شخص را متقاعد کنیم. یعنی در تیتر و عنوان یک ادعایی کردیم.حال باید اثباتش کنیم که ادعای ما دروغ نبوده و کاملا دست یافتنی است.

۳- پایان متن

آخر متن هم مانند اول متن خیلی مهم است. وقتی مخاطب متن شما را می بیند، یک برداشت کلی از روی متن شما می کند.تا بررسی کند که متن هم به اندازه عنوان گیرا هست یا خیر.

از مهمترین قسمت ها، آخرین پاراگراف است.که در نهایت شخص متوجه می شود وقتی که برای خواندن متن گذاشته بیهوده نبوده است. و در نتیجه این تبلیغات ما به فروش منجر شود.

۶- ستارگان تبلیغ نویسی

تکنیک های تبلیغ نویسی | اصول تبلیغ نویسی | ستارگان تبلیغ نویسی |

ستارگان تبلیغ نویسی

ستارگان تبلیغ نویسی مردم هستند. مخاطب هدف شما ستاره هایی هستند.که با شناخت آنها میتوانید تبلیغ های هر چه بهتر و بنویسید.

مثلا آشنا بشوید که مخاطبین هدف شما زمان خود را بیشتر در چه سایت هایی صرف میکنند.

آن سایت ها برایشان چه جذابیتی دارد؟ از چه شبکه ها اجتماعی استفاده میکنند؟

برای اینکه مخاطب هدف خودتون و بشناسید نباید هیچ فرصتی و از دست بدهید. مثلا:

چند سال دارند و چه جنسیتی دارند؟

در کجا و در چه شرایطی زندگی میکنند؟

از چه شبکه های اجتماعی استفاده میکنند؟

معمولا زمان آزاد خود را مشغول چه کاری هستند؟

این موارد جزء ضروریترین مواردی هست که هر کسی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و نوشتن تبلیغات برای سایت خودش باید بدونه.

شما باید با علایق و فعالیت های مشتری های خودتان آشنایی داشته باشید.

مثلا اگر زمینه فعالیت شما در صنف قنادی است.باید بدانید چه تعداد افراد و در چه شرایطی از شما شیرینی میخرند. باید ویژگی هایی که برای مخاطبین شما مهم است.را بدانید و برای برطرف کردن آن ها نیز بررسی های لازم را انجام دهید.

شما برای شناسایی مخاطب خودتان.باید با تمامی الگوها، باورها و ویژگی های مخاطب آشنا باشید.تا بتوانید برای آن ها محصولی تولید کنید.که به فروش برسد.

تمامی نکاتی که باید در زمینه تکنیک های تبلیغ نویسی و اصول تبلیغ نویسی بدانید و ما نمیتوانیم در یک مقاله آن را بررسی میکنیم و میتوانیم از طریق این لینک خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

برای تبلیغ کردن بازار کار خودتون هیچوقت نترسید. در این مقاله جایی برای صحبت کردن.درباره موفقیت برندهای مختلف نبود ولی شما برای آشنایی بیشتر.با شکست هایی که متحمل شدند و راه کارهایی که ارائه دادند غافل نشوید.

و این و فراموش نکنید تنها تفاوت شما با رقباتون فقط در ارزشی هست.که به خودتون و کاری که انجام میدهید قائل میشوید. در غیر اینصورت شما هیچ شانسی برای موفق شدن در بازار کار خودتان نخواهید داشت.

منظور از ارزش قائل شدن به کار یعنی انجام دادن تمام کارهایی که در این مقاله بحث شد.و صبوری داشتن برای به نتیجه رسیدن آنها.

ما در موج سئو تلاش میکنیم.با ارائه مقاله های بهتر شما را یاری کنیم که کسب و کار اینتر نتی خود را با قدرت هرچه بیشتر شروع کنید و به نتیجه برسانید.

عالی بود(1)غیر مفید(0)

همچنین ببینید

آشنایی با پنج زبان برنامه نویسی پرکاربرد

زبان برنامه نویسی هم دنیای جذابی دارد و هم باعث می‌شود که شما بیکار نباشید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *