خانه / آموزش سئو SEO / محتوایی که مخاطبان ایرانی می‌پسندند
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

محتوایی که مخاطبان ایرانی می‌پسندند

با موج سئو همراه باشید تا در مورد “محتوای مورد نظر هموطن هایمان مطالبی به شما عزیزان سئو ویوی ارائه دهیم.

 

 

پژوهش میدانی درباره شاخص‌های محتوای اثربخش.

بازاریابی محتوا و نمونه‌های موفق آن در دنیا نشان از وجود راه و فرصتی مناسب برای کسب‌وکارها در دنیای مجازی دارد. هر چند که دلایل موفقیت کسب‌وکارها در کشورهای دیگر به شکل مدل‌های علمی، ارزشمند و قابل استفاده است اما تفاوت‌های فرهنگی و رفتارهای متفاوت مخاطبان ایرانی با محتوا موفقیت کسب‌وکارها در این مسیر را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

 

موج سئو در بخشی از رسالت خود برای بهبود صنعت بازاریابی محتوا در ایران برای دومین‌بار پس از تجربه پژوهش میدانی در یلدای کارآفرینی سال گذشته، توانست در نمایشگاه الکامپ ۹۷ برای اولین‌بار با حجم نمونه آماری قابل توجه نظرات مشارکت‌کنندگان را در حوزه محتوای اثربخش گردآوری و با تجزیه‌وتحلیل و انتشار نتایج آن به شناخت هر چه بیشتر مخاطبان ایرانی در حوزه بازاریابی محتوا کمک کند.

در این پژوهش ۱۲۷۳ نفر شرکت کردند که حداقل به یک سؤال از ۶ سؤال مطرح در حوزه مخاطبان پاسخ دادند.

به طور متوسط ۶۶٫۴۵درصد از پاسخ‌دهندگان مذکر و ۳۳٫۵۵درصد از آنها مؤنث بودند. شرکت‌کنندگان در سنین مختلف که طبق مشاهدات ما از ۸ سال تا ۶۰ سال و با مشاغل مختلفی اعم از محصل، دانشجو، مدیر، کارمند و کارگر بودند. نتایج این پژوهش به تفکیک سؤالات در ادامه ارائه شده است.

چه کسانی، به چه علت می‌توانند از نتایج این پژوهش استفاده کنند؟

شما وقتی تصمیم به اجرای استراتژی‌های بازاریابی محتوا می‌گیرید، گزینه‌های متنوعی از زمان برنامه‌ریزی برای تولید و انتشار پیش‌رو خواهید داشت. سؤالاتی از قبیل اینکه:

  • مخاطب ما چه زمانی را به مطالعه محتوا اختصاص خواهد داد تا محتوای خود را به نحوی تولید کنیم که مخاطب در مدت زمان اختصاص داده به آن مفهوم مطلب را دریابد.

  • مخاطب می‌خواهد چه چیزی را از مطالعه محتوا به‌دست آورد. اگر مخاطب ما بیشتر وقت خود را به مطالعه اخبار اختصاص می‌دهد، قطعا تولید محتوای طولانی علمی او را از ما دور خواهد کرد و این دوری احتمالا با حجم مطلب شما رابطه مستقیم خواهد داشت.

  • در چه قالبی محتوای خود را تولید کنیم تا بیشترین جذب و حفظ مخاطب را داشته‌باشیم؟ مخاطب ما با ویدئو بیشتر ارتباط برقرار می‌کند یا از آنجا که بیشتر وقت خود را در خودرو می‌گذراند، پادکست برایش مناسب‌تر است؟

  • چه زمانی از شبانه‌روز محتوای خود را انتشار دهیم تا بیشترین بازدید، لایک و یا کامنت را دریافت کند.

  • در چه پلتفرمی محتوای شما بیشترین بازدید را خواهد داشت؟ وب‌سایت‌تان یا شبکه اجتماعی؟

  • و در نهایت چگونه باید اعتماد مخاطب که مهم‌ترین فاکتور فروش محسوب می‌شود را جلب کرد؟ انتشار محتوا به نام برند یا خود شخص شما یا حتی مهمان برندهای معتبر شدن؟

پاسخ به این سؤالات ممکن است تا حدی سرنوشت یک کسب‌وکار را تعیین کند. در ادامه پاسخ‌ به این سؤالات و تحلیل آنها را می‌خوانید.

یکی از نکات قابل‌تأمل نیز که در این پژوهش به چشم می‌خورد، این موضوع بود که رفتارهای مخاطبان مرد و زن در نگاه اول و کلان تفاوتی با یکدیگر ندارد زیرا هر دو این دسته‌ها حداکثر ۱ تا ۲ ساعت برای مطالعه محتوای آموزشی که در قالب ویدئو تولید شود و در ساعت ۲۱ تا ۲ نیمه شب از طریق شبکه‌های اجتماعی برندها به دست آنها رسیده باشد، زمان صرف می‌کنند؛ اما زمانی که با دقت بیشتری به داده‌ها نگاه می‌کنیم، تفاوت‌هایی را از بعد رفتارهای زنان و مردان در مقابل محتوا مشاهده می‌کنیم.

برای مثال، خانم‌ها شب‌ها محتوای آموزشی، سرگرمی و انگیزشی در قالب‌های ویدئو و متنی را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دنبال می‌کنند و اگر از زبان برندها باشد به آن اعتماد می‌کنند.

این در حالی است که آقایان با درصد بیشتری نسبت به خانم‌ها شب‌ها و نیمه شب محتوای آموزشی، سرگرمی و خبری را در قالب‌های ویدئویی و اینفوگرافیکی در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند اما درصد آقایانی که در وب‌سایت‌ها به دنبال محتوای معتبر هستند، بیشتر از خانم‌هاست که در نمودارها قابل رؤیت است.

امید است نتایج این پژوهش گام کوچکی در راستای اثربخش‌ترشدن فرآیند بازاریابی محتوای کسب‌وکار باشد. فرامحتوا در نظر دارد تحقیقات گسترده‌تری را در حوزه‌های مختلف با جزئیات بیشتر به انجام برساند و نتایج آن را در اختیار همگان قرار دهد.

مشارکت افراد در این پژوهش‌ها بسیار ارزشمند و ستودنی است و می‌تواند فضای علمی بازاریابی محتوا را در کشور ما بهبود بخشد.

تحلیل نتایج پژوهش

حدود ۳۶ درصد آقایان و ۳۲ درصد خانم‌های ایرانی روزانه ۱ تا ۲ ساعت زمان صرف خواندن محتوا می‌کنند.

این در حالی است که اگر دو گزینه ماکزیممی انتخاب‌های آقایان را در نظر بگیریم، به ۶۵ درصد آنها می‌رسیم که روزانه بیش از ۱ ساعت به مطالعه محتوا می‌پردازند و این امر برای خانم‌ها با اندکی تفاوت روبه‌روست؛ ۵۸٫۹۸ درصد از آنها روزانه بین ۳۰ دقیقه تا ۲ساعت زمان صرف مطالعه محتوا می‌کنند.

به طور کلی ۷۵ درصد خانم‌ها و حدود ۷۱ درصد آقایان حداکثر ۲ ساعت زمان برای مطالعه محتوا صرف می‌کنند.

هدف از مطالعه محتوا

حدود ۴۲ درصد از آقایان و ۴۳ درصد از خانم‌ها به دنبال مطالعه محتوای آموزشی هستند.

این نتایج نشان دهد که بهتر است کسب‌وکارها حداقل ۴۰ درصد از محتوایشان را با هدف آموزش تولید کنند.

محتوای سرگرم‌کننده در رتبه دوم انتخاب‌های زنان و مردان قرار دارد. حدود ۲۲ درصد از مردان و ۱۹ درصد از زنان با هدف سرگرمی به مطالعه محتوا می‌پردازند.

در رتبه سوم برای آقایان با ۲۲ درصد محتوای خبری و برای خانم‌ها با ۱۹ درصد محتوای انگیزشی قرار دارد و اما کمترین علاقه را آقایان نسبت به محتوای انگیزشی و خانم‌ها نسبت به محتوای خبری از خود نشان دادند.

قالب‌های منتخب محتوا

افراد قالب‌های ویدئویی را نسبت به سایر قالب‌های دیگر محتوا با اختلاف زیادی ترجیح می‌دهند.

۴۸ درصد آقایان و ۴۷ درصد خانم‌ها محتوای ویدئویی را بیشتر می‌پسندند.

اینفوگرافیک و مقالات متنی وب‌سایت با اختلاف کمی در رتبه دوم و سوم و پادکست‌ها با کمترین امتیاز در رتبه آخر جذابیت قالب‌های محتوایی قرار دارند.

به عبارتی ۷۰ درصد آقایان و ۶۷ درصد خانم‌ها محتوای ویدئویی و اینفوگرافیک را ترجیح می‌دهند و ۳۳ درصد خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان محتوای متنی و پادکست را ترجیح داده‌اند.

ممکن است این امر نشان‌دهنده این باشد که آقایان بیشتر از خانم‌ها به محتوای بصری علاقه‌مندند و درصد خانم‌هایی که محتوای متنی و صوتی را ترجیح می‌دهند، بیشتر از آقایان است.

بهترین زمان انتشار محتوا

نتایج این پژوهش نشان داده است که بیش از ۵۰ درصد مخاطبان از ساعت ۲۱ به بعد آنلاین هستند و در معرض محتوای منتشر‌شده قرار می‌گیرند.

از نظر توزیع آماری ۷۵ درصد آقایان و ۷۲درصد خانم‌ها از ساعت ۱۸ تا نیمه‌های شب به مطالعه محتوای آنلاین می‌پردازند که نکته حائز اهمیت برای کسب‌وکارهایی که به انتشار محتوا می‌پردازند، این است که اگر بتوانند محتوای خود را به شیوه‌ای تنظیم کنند که بعد‌از‌ظهر به شکل اتوماتیک منتشر شود، شانس بیشتری برای دیده‌شدن خواهند داشت و بیش از ۷۰ درصد جامعه آماری آنها در آن بازه زمانی آنلاین هستند.

پلتفرم‌های مورد علاقه مخاطبان

بیش از ۶۲ درصد آقایان و ۷۲ درصد خانم‌ها در شبکه‌های اجتماعی به مطالعه محتوا می‌پردازند و این در حالی است که در کشور ما کمترین بازخورد مربوط به ایمیل است؛ چیزی کمتر از ۸ درصد مردان و ۵ درصد زنان در ایمیل خود به دنبال محتوای مورد علاقه‌شان می‌گردند.

در رتبه دوم استفاده از وب‌سایت‌ها و بخش وبلاگی آن است که به طور کلی می‌توان به استفاده از موتور جست‌وجوی گوگل برای یافتن محتوا اشاره کرد.

۲۱ درصد آقایان و ۱۲درصد خانم‌ها محتوای مورد علاقه خود را از طریق وب‌سایت‌ها دنبال می‌کنند.

محتوای چاپی از قبیل کتاب‌ها، مجلات، بروشورها و… نیز در رتبه سوم هستند.

می‌توان نتیجه گرفت که اگر مخاطبان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به محتوای اصلی دعوت کنید و از طریق بازاریابی ایمیلی به پشتیبانی از وب‌سایت و شبکه اجتماعی بپردازید، حدود ۹۰ درصد مخاطبان خود را به دست آورده‌اید.

منبع مورد اعتماد مخاطب برای دریافت محتوا

یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده در سودآوری و فروش، اعتماد است و کسب‌وکارها تلاش بسیاری در جلب اعتماد مخاطب انجام می‌دهند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد اکثریت مخاطبان به محتوای برندها بیش از محتوای اشخاص اعتماد می‌کنند.

بیش از ۷۶ درصد آقایان و ۷۸ درصد خانم‌ها محتوای منتشر‌شده توسط برندها را قابل اعتمادتر از محتوای منتشر‌شده توسط اشخاص می‌دانند و بیش از ۶۳ درصد آقایان و ۷۵ درصد خانم‌ها محتوای شبکه‌های اجتماعی را نسبت به وب‌سایت‌ها قابل اعتمادتر می‌دانند.

حدود ۵۰درصد آقایان و ۶۰درصد خانم‌ها به محتوای شبکه اجتماعی برندها نسبت به سایر گزینه‌ها اعتماد بیشتری دارند و این موضوع در رابطه با وب‌سایت برندها برای آقایان و خانم‌ها دارای نسبت ۲۷ به ۱۸ است، این در حالی است که حدود ۲۳ درصد آقایان و ۲۲درصد خانم‌ها اگر آن محتوای تولیدی توسط اشخاص را قابل اعتمادتر از محتوای برندها می‌دانند.

می‌توان نتیجه گرفت هر زمان که محتوا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود، درصد خانم‌هایی که آن را معتبرتر می‌دانند بیشتر از آقایان است و هر زمان که محتوا در وب‌سایت‌ها منتشر شود، درصد آقایانی که آن را قابل اعتمادتر می‌دانند بیشتر از خانم‌ها‌ست.

شاخص‌های اثربخشی بازاریابی محتوا از دیدگاه کسب‌وکارها

در بازاریابی محتوا برخلاف رویکرد سنتی، کسب‌وکارها به جای تبلیغات تهاجمی، ایجاد ارزش از طریق آموزش و ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان را انتخاب می‌کنند و با توجه به تغییر الگوهای رفتاری در مخاطبان از بعد تبلیغ‌زدگی، این روش در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای برای کسب‌وکارها در سطح جهان پیدا کرده است.

موج سئو نیز در بخشی از رسالت خود برای بهبود صنعت بازاریابی محتوا در ایران، این بار در نمایشگاه الکامپ ۱۳۹۷ در تهران، اهمیت و جایگاه بازارایابی محتوا برای کسب‌وکارهای ایرانی را با حجم نمونه آماری قابل توجه، مورد پژوهش و بررسی قرار داد.

در این پژوهش ۲۴۱کسب‌وکار حضور پیدا کردند که حداقل به یک سؤال از ۶ سؤال مطرح شده در حوزه جایگاه بازاریابی محتوا پاسخ دادند. به طور متوسط ۷۷٫۳۹درصد از پاسخ‌دهندگان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با کمتر از ۲۰نفر پرسنل و ۲۲٫۶۱درصد از آنها کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ با بیش از ۲۰ پرسنل بودند. شرکت‌کنندگان در این پژوهش از صنایع مختلف و در قالب شرکت‌های خصوصی و دولتی حضور داشتند. نتایج این پژوهش به تفکیک سؤالات در ادامه ارائه شده است.

نتیجه‌گیری

پژوهش انجام شده از نظر هدف در دسته پژوهش‌های کاربردی از نوع توسعه‌ای است زیرا نتایج آن می‌تواند مورد استفاده کسب‌وکارها، بازاریابان محتوا و فعالان صنعت محتوا قرار گیرد. از طرف دیگر این پژوهش بر مبنای نوع داده در دسته پژوهش‌های کمّی قرار می‌گیرد و در تلاش برای شناسایی جایگاه بازاریابی محتوا در استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارها در حوزه محتوا بوده است.

با وجود محدودیت‌هایی که از لحاظ تعداد سؤالات و نوع نمونه‌گیری آن که غیرتصادفی در دسترس بوده است، میزان مشارکت بالای پاسخ‌دهندگان منجر به این امر شده که این نتایج حاصل از این نمونه آماری برازش خوبی برای تعمیم به جامعه آماری یعنی کسب‌وکارهای ایرانی باشد.

نتایج کلی این پژوهش نشان داد که کسب‌وکارهای کمتر از ۲۰ نفر و کسب‌وکارهای بیش از ۲۰ نفر به صورت کلی در مورد سوالات اهمیت بازاریابی محتوا، اثربخشی کانال‌های انتشار محتوا و همچنین چگونگی اجرای فرایند بازاریابی محتوا با یکدیگر اتفاق نظر داشتند. اما در مورد سوالات مربوط به اختصاص میزان بودجه به بازاریابی محتوا، هدف از بازاریابی محتوا و همچنین چالش‌های پیش رو در پیاده‌سازی بازاریابی محتوا اختلاف نظر معناداری وجود داشت.

نتایج پژوهش میدانی از ۲۴۱ کسب‌وکار ایرانی در نمایشگاه الکامپ سال ۱۳۹۷ نشان داد که سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (کمتر از ۲۰ نفر) اهمیت بازاریابی محتوا را بسیار مهم ارزیابی کرده و هدف اصلی آنها از بازاریابی محتوا جذب مخاطب از طریق شبکه‌های اجتماعی خودشان است.

هدف اصلی شرکت‌های کوچک و متوسط (کمتر از ۲۰ نفر) از بازاریابی محتوا جذب مخاطب از طریق شبکه‌های اجتماعی است

ترجیح این گروه کسب‌وکارها به اجرای بازاریابی محتوا در داخل سازمان است اما چالش اصلی آنها برای اجرای بازاریابی محتوا، تولید محتوا بوده و بودجه اختصاص یافته برای اجرای این فرایند کمتر از ۱۰ درصد بودجه کل بازاریابی آنها برآوردشده است. در حالی‌که کسب‌وکارهایی با بیش از ۲۰ نفر پرسنل، اهمیت بازاریابی محتوا را بسیار مهم ارزیابی کرده و هدف اصلی آنها از بازاریابی محتوا برندینگ از طریق انتشار محتوای اثربخش در شبکه‌های اجتماعی خودشان است.

ترجیح این گروه از کسب‌وکارها به اجرای بازاریابی محتوا در داخل سازمان است اما چالش اصلی آنها برای اجرای بازاریابی محتوا، ارزیابی اثربخشی فرایند بوده و بودجه اختصاص یافته برای اجرای این فرایند نیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از بودجه کل بازاریابی به اجرای بازاریابی محتوا اختصاص پیدا کرده است.

با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش آماری، توصیه می‌شود با در نظر گرفتن هزینه‌های پایین‌تر و اثربخشی بیشتر رویکرد بازاریابی محتوا، کسب‌وکارها ریسک بیشتری را برای اجرای این فرایند بپذیرند و بودجه بیشتری را نسبت به استفاده از تکنیک‌های سنتی بازاریابی، صرف بازاریابی محتوا کنند.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد به صورت میانگین کسب‌وکارهای فعال در فضای دیجیتال، حداقل ۲۸ درصد از بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص داده‌اند. همچنین طبق پژوهش وب‌سایت CMI،۶۴ درصد از کسب‌وکارها برون‌سپاری بخشی از فرایند بازاریابی محتوا را به عنوان گزینه‌ای مناسب‌تر برای اجرای فرایند بازاریابی محتوا عنوان کرده‌اند.

چالش‌ها: تولید و ارزیابی اثربخشی محتوا

حدود ۷۷ درصد از کسب‌وکارهای کوچک و بیش از ۷۰ درصد سازمان‌های بزرگ اعتقاد دارند اجرای فرایند بازاریابی محتوا برای توسعه کسب‌وکارشان بسیار مهم و باارزش است و در مجموع ۹۲ درصد از ۲۴۱ کسب‌وکار ایرانی،بازاریابی محتوا را «مهم» و «بسیار مهم» ارزیابی کرده‌اند.

این در حالی است که تنها، ۴ درصد از کسب‌وکارهای ایرانی اجرای فرایندهای بازاریابی محتوا را «بی‌ارزش» توصیف کرده‌اند. نتایج این پژوهش به‌وضوح حاکی از آن است که در دنیای پر رقابت امروز به ویژه در فضای دیجیتال، یکی از روش‌های موثر برای بازاریابی موفق و اثربخش، استفاده از بازاریابی محتوا، به عنوان اصول اساسی رقابت در عصر حاضر، بسیار مهم تلقی خواهد شد.

سهم بودجه بازاریابی محتوا از کل بودجه بازاریابی

۳۶ درصد از ۱۶۰ کسب‌وکار کوچک حاضر در این پژوهش، بودجه‌ای «کمتر از ۱۰درصد بودجه بازاریابی» سازمان خود را در بازاریابی محتوا هزینه می‌کنند و ۳۰ درصد از ۴۳سازمان‌ بزرگ این میزان بودجه بازاریابی را برای بازاریابی محتوا در نظر گرفته‌اند. ۳۷ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ و ۳۱ درصد از کسب‌وکارهای کوچک بودجه‌ای معادل «۱۰ تا ۳۰ درصد از کل بودجه بازاریابی» خود را در بازاریابی محتوا صرف می‌کنند.

اتفاق نظر کسب‌وکارهایکوچکو بزرگ در این بخش بیشترین نمود را دارد زیرا به ترتیب ۱۹ و ۲۱ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ و در نهایت ۱۴ و ۱۲ درصد آنها بیش از ۵۰ درصد بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص می‌دهند که حاکی از ریسک‌پذیری بیشتر کسب‌وکارهای کوچک است.

هدف اجرای بازاریابی محتوا

بر اساس نظر ۳۷ درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، هدف اصلی از اجرای بازاریابی محتوا، «جذب مخاطب» است، اما مطابق با انتخاب ۳۶ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ، هدف اصلی آنها از پیاده‌سازی بازاریابی محتوا، «برندینگ» است.

کسب‌وکارهای کوچک همچنین ۳۵ درصد «برندینگ» و ۲۱ درصد «فروش» را اولویت بعدی در اهداف بازاریابی محتوا در نظر گرفتند و تنها ۷ درصد از آنها «معرفی خدمات» را اولویت اصلی قرار داده‌اند و از مجموع ۵۳ کسب‌وکار بزرگ پاسخ‌دهنده به این سوال، ۳۴ درصد «جذب مخاطب» و ۲۳ درصد «معرفی خدمات» را جزو اهداف اصلی خود از بازاریابی محتوا معرفی کردند و تنها ۸ درصد کسب‌وکارهایی با بیش از ۲۰ پرسنل، هدف اصلی از بازاریابی محتوا را «فروش» عنوان کردند.

ین نتایج گویای این است که هر چه کسب‌وکارها رشد بیشتری را در نمودار بلوغ سازمانی تجربه می‌کنند، از مرحله اجرای بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب فاصله گرفته و دیدبلندمدت‌تری نسب به بازاریابی محتوادارند.

کانال‌های انتشار محتوا

مطابق با نتایج پژوهش، ۴۵ درصد از کسب‌وکارهای کوچک و ۴۷ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ ایرانی اعتقاد دارند انتشار محتوا در «شبکه‌های اجتماعی سازمانشان» اثربخشی بیشتری دارد.

در رتبه بعدی از تمایل انتشار محتوا در میان کسب‌وکارهای ایرانی «وب‌سایت خود سازمان» است که ۳۱درصد از کسب‌وکارهای کوچک و ۲۶درصد از کسب‌وکارهایی با بیش از ۲۰ پرسنل، این نظر را اعلام کردند. مطابق با نتایج پژوهش حاضر حدود ۱۵ درصد از کسب‌وکارهای ایرانی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی سایر برندها را اثربخش دانسته و تنها ۹ درصد از کسب‌وکارها وب‌سایت سایر برندها را به عنوان میزبان محتوای خود ترجیح می‌دهند.

این آمار نشان می‌دهد متناسب با فلسفه ایجاد دارایی از طریق تولید محتوا در کانال‌های انتشار داخلی سازمان، حدود ۷۵ درصد از کسب‌وکارها نیز اعتقاد دارند انتشار در مبادی انتشار داخلی خود برند به‌مراتب اثربخشی بیشتری نسبت به انتشار محتوا در مبادی سایر برندها خواهد داشت. نتایج این پژوهش نشان داد، چالش اصلی ۳۶ درصد از کسب‌وکارهای کوچک «تولید محتوا» است درحالی‌که چالش اصلی ۳۱ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ «ارزیابی اثربخشی» محتوای تولید شده است.

با توجه به حجم پرسنل کسب‌وکارهای کوچک طبیعتا امکان اختصاص نیروی تخصصی برای تولید محتوا، وجود نخواهد داشت و موجب شده‌است که کسب‌وکارهای کوچک تولید محتوا را به عنوان چالش اصلی خود معرفی کنند. اما کسب‌وکارهای بزرگ با توجه به ابعاد سازمان و تعداد نیروی بیشتر، دپارتمان‌های مجزایی برای تولید محتوا خواهند داشت و مشکل جدی از بابت تولید محتوا ندارند و مسئله اصلی آنها بحث کیفیت و میزان اثربخشی محتوای تولید شده است.

چالش جدی بعدی ۲۹درصد از کسب‌وکارهای کوچک و ۲۵ درصد کسب‌وکارهای بزرگ موضوع «ایده‌پردازی» است. رتبه بعدی چالش‌های کسب‌وکارهای کوچک، «ارزیابی اثربخشی» با۲۲ درصد انتشاربا ۱۳ درصد قرار دارد. همچنین چالش‌های بعدی کسب‌وکارهای بزرگ، به ترتیب «تولید محتوا» و «انتشار محتوا» با ۲۳ و ۲۱ درصد نظرات بوده است.

اگر به هر دلیلی با توجه به محتوای ساییتان سئوی خوبی ندارید میتوانید از کارشناسان مجرب موج سئو کمک بگیرید

عالی بود(2)غیر مفید(0)

همچنین ببینید

سایبورگ سئو : چگونه با کاربران تعامل بیشتری داشته باشیم و توجه ربات‌های جستجو را جلب کنیم

سئو در واقع درک چگونگی کار ربات‌های جستجو و واکنش‌های کاربران در هنگام استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *