خانه / بازاریابی / اشتباهاتی که افراد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند
اشتباهاتی که افراد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند
اشتباهاتی-در-بازاریابی-شبکه‌های-اجتماعی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

اشتباهاتی که افراد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند

همه ما دوست داریم زمانی که مطلبی در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دهیم مورد توجه افراد قرار گیرد. در این مقاله راجع به اشتباهاتی که شرکت‌ها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند صحبت می‌کنیم و راه حل مناسب را ارئه می‌دهیم.

نداشتن استراتژی محتوا

 

 

هر زمان که  با یک مشتری جدید مواجه می شویم، اولین نکته‌ایی که به آن توجه می‌کنند، نوع مطالبی است که با آنان به اشتراک می­‌گذاریم. بنابراین، اولین مسئله‌ برای هر کسب­‌وکار، انتخاب نوع پُست مناسب برای به اشتراک‌گذاری است. در نتیجه بزرگترین اشتباهی که هر کسب‌وکاری می‌تواند مرتکب شود به اشتراک‌گذاری مطالب بدون داشتن استراتژی واضح در تولید محتوا است.

استراتژی محتوا شامل مطالبی است که به منظور هدف خاصی نوشته می‌شود. اما پُست گذاشتن تنها به اشتراک‌گذاری محتوا برای همان روز است. هرگز در شبکه‌های اجتماعی تنها به این خاطر که مطلبی را ارسال کرده باشید، پُست نگذارید.

حتما یک تقویم محتوا تهیه کنید تا روزها، موضوعات و اهداف هر کدام از محتواهای خود را به تصویر بکشید. تقویم محتوا را یک ماهیت مستقل و  در عین حال با انعطاف پذیری بالا در نظر بگیرید که با تغییر روند کار، تغییر کند.

استراتژی محتوا، کلید دست یابی به موفقیت در استراتژی شبکه‌های اجتماعی است.

نمایش های بصری ضعیف

با وجود گرافیک‌ها، گیف‌ها و ویدئوها، تصاویر شبکه‌های اجتماعی شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از برندها نیز از منابع رایگان در این زمینه همانند Pexels، Death to Stock Photo، Freepik برای گردآوری عکس‌هایی با گرافیک بالا استفاده می­‌کنند. شما می‌توانید عکس‌های زیادی را به طور رایگان از طریق این بستر مورد استفاده قرار دهید و از طریق پلتفرم Canva  طراحی کنید.

محتواهای تولید شده نماد برند شما هستند. بنابراین زمان زیادی را صرف کنید و مطمئن شوید افرادی که در حال اسکرول کردن صفحه شما هستند با عکس‌های جذاب شما اسکرول کردن را متوقف می سازند و به سادگی از تصاویر نمی‌گذرند.

گزارشات ناقص

همه ما اعتقاد داریم باید تا جایی که می‌توانیم اطلاعات فراوانی را برای مشتریان خود فراهم کنیم. معمولا  مطالب خود را نیز برمبنای گزارش‌هایی که از رشد شبکه اجتماعی، تعداد نمایش‌های هر پست و ترافیک وب‌سایت به دست می‌آوریم می‌نویسیم. علاوه بر این با جمع آوری اطلاعات اولیه می‌توانیم پاسخگوی سوالات جزئی‌تر و خاص‌تر مشتریان بر مبنای رفتارشان در وب سایت یا آمار جمعیت شناختی آنان باشیم.

زمانی که گزارش ناقصی دارید، تصور درستی از اینکه شبکه‌های اجتماعی شما چگونه بر کسب‌وکار شما تاثیر خواهند گذاشت ندارید. با بررسی‌ها متوجه می‌شوید چه پارامترهایی برای برند شما مهم هستند و با دقت آنان را اندازه‌گیری کنید.

غفلت از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

یکی از شیوه های مقرون به صرفه تبلیغات برای رسیدن به گروه خاصی از مصرف کنندگان، تبلیغ در شبکه های اجتماعی است. اما همچنان بسیاری از کسب و کارها بر تبلیغات بیلبوردی و صرف هزینه زیاد اصرار می‌کنند. این بزرگترین اشتباه سرمایه‌گذاری است زمانی که این همه توانایی هدف‌گذاری برای رسیدن به مخاطبان درست وجود دارد.

گوش ندادن به مشتریان

در شبکه‌های اجتماعی برقراری ارتباط ، همانند دنیای واقعی است. مردم زمانی بیشتر به سمت کانال‌های شما جذب می‌شوند که شما به صحبت‌های آنان گوش دهید. بنابراین همواره افراد را ترغیب کنید به شما بازخورد بدهند. از آنان تشکر کنید تا نشان دهنده ارزشی باشد که برای مشتریان خود قائل می‌شوید. این عمل وفاداری مشتریان را به همراه دارد.

صرف زمان بسیار زیاد برای ارتقاء شرکت

یک اشتباه بزرگ که رهبران کسب‌وکارهای کوچک در شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند صرف زمان و تلاش بسیار برای ارتقاء خودشان است. اغلب رهبران فراموش می‌کنند که باید به برند شرکت توجه داشته باشند. [شبکه‌های اجتماعی به سرعت تغییر می‌کنند] و کسب‌وکارهای کوچک به طور مداوم باید حواسشان به برند شرکت باشد.

عدم پاسخگویی به مشتریان

بزرگترین اشتباهات:

  • گوش ندادن به مشتریان
  • پاسخگو نبودن مخصوصا زمانی که مشکل قانونی وجود دارد.
  • متوقف کردن به روزرسانی
  • طراحی و برندینگ ضعیف
عالی بود(2)جالب نیست!(0)