خانه / معرفی سایت / دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس
دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس
دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس

این دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس (sand filter) جز پرکاربردترین و محبوب ترین نوع از انواع فیلترها می‌باشد که معمولأ به حالت عمودی می‌باشند که در ظرفیت های بالا به شکل افقی تولید می‌شوند. جنس متریال بکار برده شده در بدنه این نوع فیلترشنی همانطور که از نامش پیداست از فایبرگلاس و یا از فلز می‌باشد که با فیلتراسیون فیزیکی آب کدر از داخل سیلیس ها و بستر شنی موجود در این دستگاه، باعث حذف ذرات جامد معلق می‌شود. فیلترهای شنی که با عبور کردن آب مصرفی از بستر شن و ماسه های دانه بندی شده آن، وظیفه جداسازی ذرات معلق که بطور معمول تا قطر 50 میکرون از آب در حال گردش را برعهده دارند، موجب شفافیت و زلال شدن آب می‌گردد، اما توانایی از بین بردن املاح شیمیایی دیگر موجود در آب را ندارد. دستگاه فیلترشنی تصفیه آب خالص بی رنگ، بدون طعم و مزه و حتی فاقد بو می‌باشد که محلولی بسیارعالی می‌باشد که توانایی حل کردن بسیاری مواد موجود را در خود دارد. به همین علت می‌باشد که چیزی با عنوان آب خالص در طبیعت موجود نمی‌باشد بلکه آب همیشه همراه با ناخالصی های شیمیایی و فیزیکی و بیولوژیکی است.

انواع فیلترشنی تصفیه آب

فیلترشنی فایبرگلاس

این فیلترشنی FRP که از جنس متریال فایبرگلاس طراحی و تولید می‌شود، یکی از انواع فیلترشنی های موجود در بازار برای مصرف کنندگان است که برای استفاده ظرفیت های بالا دارای کاربردی نمی‌باشد. این نوع فیلترشنی به شکل ظاهری استوانه ای با ارتفاع زیاد ساخته شده است. به همین علت در این فیلترشنی با پوشش فایبرگلاس در سیستم آب مصرفی یا آشامیدنی درون شهر استفاده نمی‌شود و معمولأ برای حجم پایین تری از آب کاربرد بیشتری دارد. در درون این فیلتر می‌توان از هر دو نوع شیر تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک استفاده کرد. استفاده ویژه ای که از این فیلترشنی می‌شود در استخرهای مختلف است، به این دلیل که سیستم بکواش دستگاه به شکل خودکار صورت می‌گیرد. این دستگاه در مقابل خوردگی، رطوبت و رسوب مقاوم می‌باشد.

قدرت فیلتراسیون در این سیستم بسیار پایین می‌باشد که این اتفاق به دلیل مدل لوله کشی و نازل های بکار برده شده در دستگاه می‌باشد، همچنین این سیستم به دلیل جنس آن، مقاومت در برابر فشار و گرما در آن بسیار پایین می‌باشد. برخلاف تمام موارد ذکر شده، این دستگاه به علت کاربرد بالا و عدم رسوب زدگی و قیمت مناسب آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. حمل و نقل این سیستم در ظرفیت های کوچک بسیار به آسانی انجام می‌شود به طوری که توسط دو کارگر نیز بسیار آسان می‌باشد، که البته یکی از معایب این فیلترشنی فایبرگلاس بدنه نازل آن می‌باشد که در هنگام جابه جایی امکان شکستن بدنه آن بسیار بالا می‌باشد.

فیلترشنی فلزی

دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس
دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس

همانطور که از نام این فیلترشنی پیداست جنس متریال بدنه آن از فولاد و نازل استفاده در این فیلترشنی از نوع برنجی می‌باشد. فیلترشنی با بدنه فلزی برخلاف فیلترشنی فایبرگلاس به همراه قدرت فیلتراسیون بیشتری همراه است به این معنی که نسبت به ابعاد آن دبی آب در حال عبور از روی سطح آن بیشتر از نمونه فایبرگلاس می‌باشد. همچنین تحمل فشار در فیلترشنی گالوانیزه نسبت به فیلترشنی فایبرگلاس بالاتر می‌باشد.

ویژگی های فیلترشنی فلزی

  • امکان طراحی و تولید این نمونه دستگاه در ابعاد دلخواه
  • امکان تولید آن در شرایط راحت
  • قابلیت انتخاب ضخامت متناسب طرح برای ورق های مصرفی
  • تعمیرات بسیار آسان این دستگاه
  • دسترسی به تمامی مواد اولیه آن
  • هزینه ی تعمیر و نگهداری کم
  • مزایای فیلترشنی فلزی
  • وزن عملیاتی تقریبأ بالا و آسان نبودن جابجایی آن
  • مقاومت پایین در مقابل عوامل محیطی
  • مقاومت کم در مقابل پوسیدگی بر اثر اکسیداسیون
دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس
دستگاه فیلترشنی فایبرگلاس

 

تفاوت روش کارکرد فیلترشنی فلزی در مقابل فیلترشنی فایبرگلاس

تفاوتی که در میان این دو نوع فیلترشنی پیداست سوالی است که همیشه برای مصرف کنندگان مطرح بوده است. می‌توان گفت هر کدام از این دو نوع سیستم دارای ویژگی های مثبت و منفی ای هستند. در فیلترشنی فلزی به دلیل داشتن صفحه نازل که نازل های بر روی آن قرار می‌گیرند، همیشه سطح فیلتراسیون بالاتری به علت پخش بودن نازل نصب به فیلترشنی فایبرگلاس تحت فشار به همراه دارد. همیشه آب تصفیه شده در این مدل فیلتر زلال تر و واضح تر است. اما ضد زنگ بودن فیلترشنی فایبرگلاس به علت داشتن لایه پلی اتیلن داخلی می‌باشد که همین ویژگی این سیستم باعث مورد توجه قرار گرفتن خریداران شده است.

موارد مورد استفاده فیلترشنی

  • در تصفیه فاضلاب ها
  • تولید کردن آب قابل شرب
  • آماده سازی آب برای استفاده در کولینگ تاور
  • تصفیه کردن آب استخرها
  • در تصفیه آب کشاورزی
  • پیش تصفیه اسمز معکوس
  • تصفیه آب خاکستری یا سطحی
  • پیش فیلتراسیون برای سیستم های غشایی

قیمت فیلترشنی به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به تغییرات دائم قیمت اجزای فیلترشنی همانند سیلیس و گالوانیزه و وارداتی بودن مخازن فایبرگلاس، توانایی ارائه قیمت ثابتی را وجود ندارد به همین علت برای دریافت قیمت بروز با کارشناسان شرکت مخزن سازه تماس حاصل فرمایید. برای استفاده از فیلترشنی ابتدا باید نظرسنجی صورت بگیرد و ببینید که فیلترشنی خود را برای چه کاری می‌خواهد مورد استفاده قرار بگیرد.

عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *