خانه / بازاریابی / ایمیل مارکتینگ و بازاریابی از طریق ایمیل
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟

ایمیل مارکتینگ که به معنای بازاریابی از طریق ایمل است یکی از مهم ترین ابزار های مارکتینگ و بازاریابی برای تمام کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. راه و روش ایمیل مارکتینگ یک موضوع مهم است که باید حتماً به درستی مدیریت شود تا نتیجه مطلوب را از آن گرفت.

برخی تصور می کنند ایمیل مارکتینگ یعنی خریدن بانکی از ایمیل ها و ارسال انبوه ایمیل به همه افراد به منظور تبلیغات بی هدف و بدون محتوا. این کار درواقع اثر منفی بر روی مارکتینگ شما خواهد گذاشت. چرا که باعث می شود کاربر ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه یا اسپم علامت گذاری کند.

پس ایمیل مارکتینگ یعنی چه؟

ایمیل مارکتینگ یک راه برای بهبود ارتباط با مشتری و مخاطب شماست. انواع ایمیل ها برای رسیدن به این هدف وجود دارد: مثلا ارسال ایمیل هایی که خبر از تخفیف می دهد یا درخواست از مشتری برای ثبت نظر درباره یک محصول یا موجود شدن محصول و … .

شما می توانید در تمام مراحل استراتژی خود از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. از برندسازی گرفته تا پیشنهاد خرید و وفادار کردن مشتری و حفظ آن ها. تمام سعی ما در ایمیل مارکتینگ این است که مشتری های بالقوه را جذب و مشتری های بالفعل را حفظ کنیم.

به طور کلی دو دسته ایمیل در ایمیل مارکتینگ استفاده می شود: ایمیل های بازاریابی و ایمیل های تراکنشی

ایمیل های بازاریابی شامل معرفی محتوا و مقالات، ویدیوهای آموزشی، تخفیف، محصول جدید و غیره است. اینجاست که خبرنامه کاربرد دارد. کاربر می تواند با عضویت در خبرنامه تمام این این ایمیل ها را دریافت کند.

وقتی شما در یک سایت ثبت نام می کنید، یا می خواهید رمز عبور خود را عوض کنید و یا فاکتور خرید شما برایتان ارسال شود همه مثال هایی از ایمیل های تراکنشی هستند که اصولاً به صورت اتوماتیک فرستاده می شوند.

درباره بازاریابی درونگرا نیز بخوانید.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ دارای پتانسیل زیادی برای انواع کسب و کارهاست و مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل است که علیرغم توسعه انواع روش های مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از ارکان اصلی در بخش بازاریابی است.

نرخ بالای بازگشت سرمایه (ROI)

این موضوع به خصوص برای کسب و کارهایی مهم است که قادر به پرداخت هزینه های گزاف برای تبلیغات نیستند و بازگشت سرمایه برایشان اهمیت دارد. این به این معنی است که به ازای سرمایه ای که روی ایمیل مارکتینگ می کنید، نتیجه آن را به خوبی مشاهده خواهید کرد. اگر بازاریابی ایمیل به صورت درست و اصولی انجام شود یک روش کاملاً مقرون به صرفه برای فروش است.

تاثیر آنی

یکی از ویژگی های قدرتمند ایمیل این است که هنگامی که می خواهید به سرعت نتیجه بگیرید مثلا یک حراج 48 ساعته دارید، ایمیل مارکتینگ می تواند سریعاً حس محدودیت زمان و از دست رفتن یک فرصت را به مشتری القا کند. در حالی که شما برای این آگاه سازی هزینه کمی پرداخته اید اما مشتریان زیادی را تشویق به خرید کرده اید.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتری

در ایمیل مارکتنیگ می توانید رفتار مشتری و کاربر را نسبت به کمپین های ایمیل خود تحلیل کنید. مثلا ببینید مخاطبان کدام ایمیل ها را باز کرده اند، روی کدام لینک ها کلیک کرده اند و  به کدام یک از فراخوان به عمل یا CTA های شما پاسخ داده اند.

استفاده آسان

از دیگر مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ این است که هرکسی با حداقل آموزش می تواند کار با آن را شروع کند و برای این کار به هزینه و افراد حرفه ای نیاز نیست. یکی از ویژگی های مفید بازاریابی ایمیلی وجود قالب های آماده است که متن و عکس خود را در آن قرار می دهید. ایمیل مارکتینگ آونگ با ابزار درگ اند دراپ کار را برای شما ساده کرده است و حتی افراد مبتدی نیز می توانند از آن استفاده کنند.

شاخص های مهم در ایمیل مارکتینگ چیست؟

هنگام تحلیل و بهینه کردن نتایج با یک سری شاخص ها روبرو خواهید شد که در ادامه معنی هر کدام را توضیح داده ایم.

Open Rate یا نرخ باز کردن: این عدد، تعداد کاربرانی که بر روی ایمیل شما کلیک کرده و آن را باز کرده اند را نسبت به تعداد کل دریافت کننده های ایمیل نشان می دهد.

CTR یا نرخ کلیک: CTR نشان دهنده نرخ تعداد کلیک ها بر روی لینک یا دکمه های مختلف داخل ایمیل را نشان می دهد.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل: هنگامی که کاربر عملی که از او خواسته اید مانند خرید، عضویت، دانلود و غیره را انجام می دهد به آن تبدیل گفته می شود. نرخ تبدیل نشان دهنده تعداد دفعات تبدیل است.

Bounce Rate یا نرخ پرش: این عدد نشان دهنده نسبت ایمیل هایی که باز شده اما بر روی هیچ لینکی درون آن کلیک نشده است به کل ایمیل های باز شده است.

Subscribe/Unsubscribe Rate یا نرخ عضویت و لغو عضویت: نشان دهنده تعداد کاربرانی است که عضو لیست شما می شوند و یا درخواست لغو دریافت ایمیل می دهند.

منبع: Avangemail.com/fa

 

 

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 17 =