خانه / بازاریابی / رمز ارز چیست؟
رمز ارز چیست
رمز ارز چیست
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

رمز ارز چیست؟

رمز ارز از پروتکل رمز گرافیکی و یا کد های بسیار پیچیده است، که برای رمز گذاری روی دیتا های حساس و یا منتقل کردن آنها استفاده می شود، تا زمینه ساز معاملات امن باشند. توسعه دهندگان رمز ارز این پروتکل ها را بر اساس اصل های پیچیده مهندسی کامپیوتر و ریاضیات ساخته اند، تا آنها را غیر قابل نفوذ سازد. همچنین این پروتکل ها توانایی این را دارد که هویت افرادی را که از آن استفاده می کنند مخفی نگه دارد و ردیابی و پیدا کردن آن ها برای هر شخص و یا هر دولتی بسیار سخت خواهد شد. رمز ارز به خاطر کنترل شدن غیر متمرکز خود آشکار می شود. این موضوع به معنای آن است که رمز ارزها برای کنترل شدن غیر متمرکز خود شناخته می‌شوند. و این موضوع به این معنا می باشد که همه فعالیت ها و ارزش های این بازار به وسیله همان کد های پیچیده کنترل می شوند. همچنین بانک ها و یا مقام های دولتی نمی توانند بر روی آن کنترلی داشته باشند و رمز ارز ها به طور معمول به شیوه نا متمرکز کنترل می شوند. به همین خاطر در برابر نظام بانک داری متمرکز قرار می گیرند. نا متمرکز کردن رمز ارز ها از راه فناوری زنجیره بلوکی ممکن شده است.

 

رمز ارز چیست
رمز ارز چیست

 

آشنایی با معنا و مفهوم رمز ارز

طبق آیین نامه خرید و فروش رمز ارز ها، این مسئله هیچ مانعی از لحاظ قانون ندارد. و همه افراد می توانند مطابق آیین نامه، معامله رمز ارز ها را انجام دهند. طبق آیین نامه استفاده از رمز ارز ها، این کار همراه با قبول ریسک آن از سمت عاملان می باشد. همچنین شامل حمایت و ضمانت دولت قرار نمی گیرد و بهره گیری از آن در مبادله های داخلی مجاز نمی باشد. طبق مصوبه ای در این خصوص، استخراج فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها  با گرفتن مجوز از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز می باشد. از علم رمزنگاری برای نخستین بار در جنگ جهانی دوم به خاطر انتقال پیام های نظامی استفاده شد، اما رفته ‌‎رمزنگاری در عرصه‌های دیگر نیز کاربرد پیدا  کرد. یک دانشمند آمریکایی برای نخستین بار، از واژه ارزهای دیجیتال استفاده کرد و بعد از آن متخصصان به معنای آن  توجه کردند. رمزارز یکی از انواع ارز مجازی می باشد که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن به کار گرفته شده است، و معمولاً به‌ صورت غیر متمرکز اداره می‌شود. به دلیل اینکه رمزارز‌ها پدیده‌ای تازه و جدید هستند و مصادیق جدیدی از آن‌ها ایجاد می‌شود، تعاریف آن‌ها نیز در مراجع مختلف و متنوع ذکر شده‌است.

 

 

 

قیمت انواع رمز ارز ها

در حال حاضر تقریبا ۶,۹۰۳ ارز دیجیتال در ۴۰۵ صرافی بین المللی معامله می‌شوند، که از این مقدار ۷۹۰ تای آن کوین و ۱,۳۸۴ تای آن توکن هستند. اعتبار کل بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون حدود ۲ تریلیون دلار است که نسبت به روز قبلی خود ۳.۳۳ درصد افزایش یافته است. حدود معاملات  بازار ارز های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ میلیارد دلار بوده است و ارز دیجیتال تتر بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص داده. همچنین ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و تتر، با عنوان سه ارز دیجیتال برتر بازار به ترتیب ۴۶.۶۶ درصد، ۱۶.۹۸ درصد و ۳.۹۳ درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده اند. در مطالبی که گفته شد جزئیاتی در مورد هزینه اولیه کار ارز های دیجیتال مطرح شد که هم اکنون کاربران در مورد کار مذکور اطلاعات دقیق تری در اختیار داشته باشند. همچنین شما میتوانید با استفاده از این کار کسب در آمد کرده و برای خود چند روزی را به استراحت بپردازید و به سفر بروید. شما میتوانید با صرف هزینه حدودا ۶۲۳۰۰۰۰ ریال سفر خود را به خارج از کشور آغاز کنید. لازم به ذکر است این مقدار هزینه ها فقط برای این است که شما را مجاز به خروج از کشور کند و ما بقی هزینه بسته به کشوری است که قصد سفر به آن را دارید، و باهم متفاوت خواهند بود.

 

رمزارز چیست
رمزارز چیست

 

چگونه رمز ارز بخریم ؟

گام نخست در سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال خریدن این رمزارزها می‌باشد. پس بهتر است این مطلب را بدانید که به چه صورت رمز ارز هایی مثل بیتکوین خریداری شده و نگهداری می شوند. بهترین و مطمئن ترین روشی که برای خرید یک رمز ارز وجود دارد این است که آن را از یک وبسایت صرافی آنلاین خریداری کنید، البته به آن اکسچنج نیز می گویند. همچنین می توان رمز ارز ها را با شیوه های گوناگون دیگر مانند گروه‌های تلگرامی یا واتس‌اپی و یا از افراد حقیقی که کار خرید و فروش ارز ها را انجام می‌دهند نیز خریداری کرد، ولی امن‌ترین روش، مراجعه به یک وب‌ سایت صرافی معتبری است که بتوان به آن اطمینان کرد. با فروش این ارز ها پول زیادی به دست شما می رسد که میتوانید با آن یک ماشین بخرید و به دل طبیعت زده و مسافرت کنید. اگر شما با اتومبیل خود به سفر بروید هزینه های سفر شما کاهش پیدا خواهد کرد، این گونه سفر رفتن در چند سال اخیر بسیار زیاد توجه گردشگران ایرانی را به خود جلب کرده است. اگر شما تصمیم دارید با اتومبیل شخصی خود به سایر کشور های دنیا سفر کنید، در ابتدای آن باید حتما دارای گواهی خروج وقت از کشور باشید. برای گرفتن این برگ گواهی شما باید به اداره گمرک رفته تا برگه کاپوتاژ را برای شما صادر کنند. شما با دریافت گواهی خروج موقت در زمان برگشت به کشور از لحاظ امور گمرکی به مشکل نخواهید خورد ، و به آسانی می توانید اتومبیل خود را وارد کشور کنید. بهتر است مطلع باشید که مبلغ هزینه صدور گواهی بین المللی به مدت یک سال ۱۱۹۰۰۰۰ ریال می باشد.

اگر برنامه ای برای تعطیلات خود ندارید به شما پیشنهاد میکنیم هزینه های اولیه سفر با خودرو به خارج از کشور را ببینید.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =