عناوین
لیست شبکه های اجتماعی محبوب در ایران بر اساس طرح نظر سنجی تلفنی از سوی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، ایسپا منتشر شده است.
طرح نظرسنجی تلفنی از دیدگاه ۱۰۳۱ نفر بالای ۱۸ سال از جمله ۵۱٫۶ درصد مرد و ۴۸٫۴ درصد زن با ۳۷٫۹ درصد تحصیلات دانشگاهی و ۶۲٫۱ درصد تحصیلات غیر دانشگاهی توسط ایسپا یا همان مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران در سطح شهر و روستاهای ایران در خصوص شبکههای اجتماعی مجازی انجام و در نهایت لیست شبکه های اجتماعی محبوب در ایران منتشر شده است.
بر اساس لیست شبکه های اجتماعی محبوب در ایران، ۵۸٫۴ درصد افراد از پیام رسان تلگرام، ۱۹٫۴ درصد از شبکه اجتماعی اینستاگرام، ۹٫۷ درصد از پیام رسان واتس آپ، ۲٫۲ درصد از فیسبوک، ۱٫۶ درصد از لاین، ۱٫۶ درصد از توییتر، ۱٫۵ درصد از وایبر و ۰٫۶ درصد از سایر شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی استفاده میکنند.
این آمار حاکی از پیشتاز بودن شبکههای خارجی مخصوصا پیام رسان محبوب تلگرام، شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس آپ به عنوان سه شبکه اجتماعی برتر در ایران است.
دسته بندی محتوای مورد استفاده توسط افراد عضو در شبکههای اجتماعی به شرح زیر است:
- ۲۲٫۴ درصد محتوای خبری، مطالب و تحلیل سیاسی
- ۲۱٫۴ درصد محتوای تفریحی از جمله جک و طنز
- ۱۴ درصد محتوای ورزشی
- ۱۱٫۴ محتوای جنسی
- ۹٫۲ درصد محتوای علمی
- ۷٫۵ محتوای آشپزی
- ۱٫۲ محتوای دینی
- ۱۲٫۲ سایر انواع محتوا
رشد عضویت ایرانیها در شبکههای اجتماعی
جالب است بدانید بر اساس گزارشهای به دست آمده، در آذر ماه سال ۱۳۹۴ میزان عضویت کاربران ایرانی در حداقل یک شبکه اجتماعی مجازی ۳۷ درصد بوده است که این میزان در بهمن ماه ۱۳۹۵ به ۶۰ درصد و در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به ۶۲٫۲ ارتقا یافته است که نشان از ضریب نفوذ بالای شبکههای اجتماعی مجازی در ایران دارد.
ایرانیها شبکههای اجتماعی را مفید میدانند!
۵۴ درصد از کاربران ایرانی، شبکههای اجتماعی مجازی را مفید و ۳۸٫۸ درصد این شبکهها را آسیب رسان میدانند.
منبع: رسانه کلیک