خانه / اخبار / اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس که نام رسمی آن جمهوری قبرس است کشور جزیره ای می‌باشد که در شرق دریای مدیترانه، جنوب کشور ترکیه و از سمت شرق به خاورمیانه ، از غرب به یونان و از جنوب با مصر متصل می‌باشد. این جزیره بین سه قاره آفریقا، اروپا‌ و آسیا واقع شده و چون دور تا دور آن با آبهای مدیترانه احاطه شده به این کشور ، جزیره قبرس نیز گفته می‌شود.

 

پایتخت این کشور نیکوزیا و در مرکز جزیره واقع شده است . همچنین بزرگترین شهر کشور قبرس به شمار می‌آید. این کشور دارای دو بخش ترک‌ نشینان ( شمالی ) و  یونانی‌ نشینان می‌باشد.

 

کشور قبرس در سال 320 روز آفتابی و آب و هوای معتدل و مدیترانه ای دارد ،  به همین جهت بسیاری از گردشگران برای تفریحاتی همچون  قواصی ، دوچرخه سواری ، شنا ، اسب سواری ، حمام آفتاب و گلف این کشور را انتخاب می‌کنند. در سالهای اخیر با استفاده از سیاست های صحیح دولت ، در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی ، باعث شده این کشور به عنوان یکی از مراکز بازرگانی بین المللی ، جایگاه ویژه ای در جهان بدست آورده و به جهت اقتصادی رونق بسیار زیادی پیدا کند .

 

آب و هوای مناسب ، هزینه زندگی و سفر ارزان ، اقتصاد رو‌به رشد ، طبیعت بکر ، امنیت بسیار بالا و نزدیکی این کشور به ایران ، دلایل مهمی هستند که افراد به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند.اکثر افراد مهاجر از ترکیه ، ایران،روسیه و اروپا می‌باشند.

 

 

مذهب مردم یونان نشین ارتودوکس و ترک نشینان ملسمان هستند. زبان رسمی کشور یونان انگلیسی ، یونانی و ترکی می‌باشد. اگر زبان ترکی  را بدانید، به راحتی میتوانید در قبرس شمالی زندگی کنید، گرچه بیشتر افراد در قبرس انگلیسی صحبت می‌کنند اما زبان رسمی قبرس شمالی ترکی می‌باشد.

 

آنان مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند به افراد مسن بسیار احترام می‌گذارند. همچنین معتقد به برابری حقوق اجتماعی تمام اقشار جامعه می‌باشند .

 

قبرس شمالی به لحاظ امنیت در سطح پنجم جهان قرار دارد.

 

چرا مهاجرت به قبرس شمالی ؟

 

  1. روند اخذ اقامت سریع و آسان
  2. هزینه‌ های کمتر زندگی به نسبت کشورهای دیگر اروپا
  3. امکان اخذ ویزای برای اعضا درجه یک خانواده
  4. آب و هوای معتدل – مدیترانه‌ ای و طبیعت بکر
  5. امکان مهاجرت آسان به سایر کشورهای اروپایی
  6. امنیت بالا
  7. نیاز به تمکن مالی کمتر نسبت به سایر کشورها

 

 

مهاجرت به قبرس شمالی بسیار آسان است و راههای زیادی برای مهاجرت به این کشور زیبا وجود دارد.

تحصیل در قبرس شمالی ، خرید ملک ، سرمایه گذاری در قبرس شمالی ، ازدواج ،تولد و…  از جمله راههای مهاجرت به این کشور می‌باشد.

 

راه های اخذ اقامت قبرس شمالی

پس از خرید ملک ویزای کار و یا تمکن مالی  داشته باشید و به مدت 6 سال مداوم (۳۲۰روز هر سال) و بدون سوء پیشینه در قبرس شمالی کار کنید.

در قبرس شمالی یک شرکت ثبت شده با فعالیت مداوم  و به مدت 6 سال  بدون سوء پیشینه کار کنید.

اگر از طریق ازدواج با یک فرد قبرسی اقدام نموده اید ، باید از لحاظ جسمی سالم باشید و سوء پیشینه‌ا ی نداشته باشید و تمامی قوانین قبرس شمالی را رعایت کنید.

بیش از 60 سال سن داشته باشید که بتوانید یک سال در قبرس شمالی، زندگی کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

بعد از دریافت اقامت دائم قبرس شمالی ( وایت کارت )، در صورت نیاز می‌توانید برای دریافت تابعیت اقدام نمایید.

بهتر است بدانید پاسپورت کشور قبرس شمالی برای کسانی که قصد دارند به دیگر کشورها بدون ویزا سفر کنند ، اعتبار خوبی دارد. برای اخذ پاسپورت این کشور ابتدا باید به مدت 10 سال در این کشور زندگی کرده باشید.

 

از عوامل آسان تر شدن روند دریافت پاسورت کشور قبرس شمالی می‌توان به شغل و درآمد شما و میزان مسلط بودن شما به زبان ترکی یا انگلیسی اشاره کرد ،که ارزیابی می‌شوند.

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

همانطور که در معرفی قبرس شمالی گفته شد ، این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص  و سیاسیت گذاری های صحیح دولت در زمینه اقتصاد و جذب سرمایه گذاران ،به یک مرکز مهم در دریای مدیترانه تبدیل شده است.

رشد سریع اقتصادی قبرس شمالی در درجه اول و اقتصاد رو به رشد آن در درجه بعدی ، دلیل سرمایه گذاری‌ های خارجی در این کشور می‌باشد. سرمایه گذاری خارجی در توسعه بخشی به صنوف مختلف به ویژه گردشگری، ساخت و ساز و خدمات ، کمک چشمگیری کرده است.

 

قوانین مالیاتی مطلوب، عدم فساد اداری و روند ساده ثبت شرکت در قبرس شمالی باعث شده تا این کشور به یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شود.

 

دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

یکی از راههای مهاجرت برای تمام کشور های دنیا ، خرید ملک در آن کشور می‌باشد که این مسئله قاعدتا برای قبرس شمالی نیز صدق می‌کند. در قبرس این روند بسیار سریع انجام می‌پذیرد، به صورتی که از زمان ثبت درخواست ، نهایتا 2-3 ماهه درخواست شما پردازش می‌شود.

 

خرید ملک از زیرمجموعه‌ های روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌باشد و این روش بسیار مورد توجه مهاجران ایرانی به قبرس شمالی قرار گرفته است.

 

حداقل ارزش ملک جهت سرمایه گذاری میانگین  ۴۰هزار پوند میباشد

از شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

انجام آزمایشات ، قبل از خرید ملک ، به جهت تایید سلامت کامل جسمی خریدار می‌باشد.

برای اقامت ازین روش شما نباید بیش از ۲۰۰ روز طی 5 سال خارج از کشور قبرس شمالی ، بوده باشید.

داشتن سپرده بانکی در یک بانک در قبرس به مدت یک هفته هرساله به ارزش ۱۰هزار دلار

نکته مهم در خرید ملک در قبرس این است که اگر شما سابقه کیفری در هر کشوری داشته باشید، امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی را نخواهید داشت.

 

مزایا دریافت اقامت از طریق خرید ملک

شما به واسطه قانون شهروندی تحت حفاظت دولت قبرس قرار خواهید گرفت

امکان اخذ راحت تر ویزا جهت سفر  به سایر  کشور

امکان دریافت شهروندی و پاسپورت قبرس فراهم می‌شود

روند پیگیری سریعی دارد ، تایید در عرض 2 تا 3 ماه از تاریخ ثبت درخواست انجام می‌گیرد

امکان زندگی متقاضی به همراه اعضای درجه یک خانواده در قبرس وجود دارد

متقاض می‌تواند یک شرکت در قبرس ثبت کند و در شرکت خود سهامدار باشد

 

منبع: mohajeratghebres

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =