خانه / معرفی سایت / خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)
خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)
خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)

خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)

اکثر طراح های تازه وارد، با این سوال مواجه می شوند که چه راه هایی برای خروجی گرفتن از افترافکت وجود دارد و ما باید از کدام راه برای کاهش حجم استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال و دیگر سوال های رایجی که برای شما هم به وجود می آید، باید بگوییم که خروجی گرفتن از افترافکت می تواند کار ساده ای باشد. ولی، در ابتدا بیایید خوب برنامه افترافکت، انواع خروجی mp4 و تنظیمات رندر و مدیا انکودر را بررسی کنیم.

Adobe after effect چیست؟

Adobe after effect، یا برنامه ادوبی افترافکت، برنامه ای به شدت قدرت مند برای انجام ادیت های دو بعدی و سه بعدی به حساب می آید. افترافکت می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد. جالب است بدانید که بسیاری از فیلم های قوی هالیوودی با استفاده از این برنامه طراحی شده اند. این برنامه می تواند قدرت بالای در انجام فعالیت های مربوط به طراحی گرافیک در اختیار شما قرار دهد. یکی از مهم ترین مسائلی که درون افترافکت به کار می رود، مسئله موشن گرافیک می باشد. شما می توانید با استفاده از برنامه افترافکت، موشن گرافیک های فوق العاده ای را طراحی کنید. برای خروجی گرفتن از افترافکت، دو راه اصلی در جلوی پای شما قرار دارد. شما یا باید از افزونه های مخصوص استفاده کنید، و یا اینکه از روش داخلی خود افترافکت استفاده کنید.

خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)
خروجی گرفتن از افترافکت (چگونه در افتر افکت رندر بگیریم؟)

نحوه کار با افتر افکت

مسلما کار با افترافکت یک کار ساده نیست. شما باید دوره های آموزشی مخصوص ببینید و بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید، دانش خاص را تهیه کنید. مثلا، ادیت سینمایی تفاوت های خیلی زیادی را در مقایسه با ادیت های معمولی همچون ادیت کاور آهنگ خواهد داشت. جالب است بدانید که ادیت با افترافکت می تواند تجربه لذت بخشی هم داشته باشد.

البته، اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، حتما تا کنون چند بار با افترافکت کار کرده اید و هم اکنون به دنبال دریافت خروجی های مورد نظر از برنامه هستید. ولی خب حتی افراد حرفه ای هم گاهی اوقات باری کار با افترافکت به مشکل برخورد می کنند. پس، در صورتی که شما اطلاعات فنی و تخصصی کافی در این زمینه ندارید، اصلا نگران نباشید. چرا که افراد تازه وارد باید همواره در حال تحقیق و یادگیری باشند. البته، جالب است بدانید که برای کار با افترافکت شما به راحتی می توانید از دوره های آموزشی تیم ما استفاده کنید. این دوره ها می توانند به شما کمک زیادی بکنند.

مرحله اول خروجی گرفتن از افترافکت

در اولین مرحله برای خروجی گرفتن از افترافکت، شما باید از منوی file گزینه export را انتخاب کنید. سربرگ فایل درون قسمت بالایی برنامه سمت راست قرار گرفته است. پس از ثبت درخواست export شما باید گزینه add to render queue را انتخاب کنید. در این مرحله، اگر همه چیز را درست انجام داده باشید و مشکلی درون برنامه نباشد یک تب جدید باز می شود که می توانید تنظیمات مربوط به quicktime، مدیا انکودر، تنظیمات رندر، پریمیر و … را مدیریت کنید. پس از مدیریت این تنظیمات، شما بر روی گزینه lossless کلیک کنید تا وارد قسمت مربوطه شوید.

مرحله اول خروجی گرفتن از افترافکت
مرحله اول خروجی گرفتن از افترافکت

 

پس از کلیک بر روی lossless، یک پنجره جدید برای شما باز خواهد شد. در این قسمت شما می توانید تنظیمات اصلی را بررسی کنید. در لیست زیر می توانید یک سری از این تنظیمات را مشاهده کنید.

  • فرمت: از این قسمت شما می توانید نوع خروجی فیلم خود را تنظیم کنید. توصیه ما به شما استفاده از خروجی mp4 می باشد. در صورتی که شما مدیا انکودر media encoder را نصب کنید، می توانید خروجی های متنوعی را مشاهده کنید.
  • Crop: این قسمت به شما کمک می کند تا ابعاد ویدیو را کوتاه تر کنید.
  • quicktime: این قسمت به شما کمک می کند تا کیفیت نهایی رندر را تا حد بسیار زیادی بالاتر ببرید.

مرحله آخر خروجی گرفتن از افترافکت

در آخرین مرحله برای رندرگیری یا رندر گرفتن از این برنامه، شما می توانید بر روی اسم خروجی که حالا به رنگ آبی در آمده است کلیک کنید. شما می توانید خیلی راحت رندر گرفته و از خروجی نهایی کار مورد نظر خود لذت ببرید. البته، بسته به افزونه ها و سرویس هایی که شما از آنها استفاده می کنید، رندر گرفتن در افترافکت می تواند راه ها و روش های متنوعی هم داشته باشد.

دریافت خروجی از انکودر

یکی دیگر از روش های موجود برای خروجی گرفتن از افترافکت، استفاده از adobe media encoder است. مدیا انکودر به شما قابلیت های خیلی زیادی را ارائه می کند. در کل دست شما را برای تغییر تنظیمات بیشتر باز می گذارد. از همین رو، اکثر افراد حرفه ای از این روش برای دریافت خروجی استفاده می کنند. برای دریافت خروجی از این روش، در ابتدا شما باید مدیا انکودر را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس، شما باید از قسمت سربرگ های بالایی، قسمت composition را باز کنید. سربرگ composition قبل از قسمت layers قرار گرفته است. سپس، شما می توانید از منوی composition، گزینه add to adobe media encoder را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه باعث می شود فایل مورد نظر شما به لیست رندر وارد شود.

مرحله دوم دریافت خروجی از انکودر مدیا

پس از اتمام مراحل بالا، یک صفحه مربوط به مدیا انکودر برای شما باز شده و شما می توانید تنظیمات مربوط به را به طور کامل انتخاب کنید. اولین گزینه مربوط به فرمت و کیفیت است. در حالت معمولی این گزینه h264 است ولی شما می توانید آن را به h265 هم انتقال دهید. همه چیز بسته به نیاز های کلی و جامع شما دارد.

در منوی سمت راست، یک سری تنظیمات پیش فرض در اختیار شما قرار داده شده است. در صورتی که شما اطلاعی از نحوه تنظیم کردن انکودر ندارید، خیلی راحت می توانید از این تنظیمات هم استفاده کنید. جالب است بدانید که این تنظیمات باعث می شوند تا خروجی شما به طور کامل تغییر پیدا کند در نتیجه، شما باید از بهترین تنظیمات موجود استفاده کنید تا مشکل خاصی برای شما پس از دریافت خروجی به وجود نیاید.

 

عالی بود(1)جالب نیست!(0)