خانه / آموزش سئو SEO / نحوه لینک سازی در سایت های مرتبط
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (3 رای, میانگین: 3,33 از 5)
Loading...

نحوه لینک سازی در سایت های مرتبط

یادم میاد که اون روزهای اول که کار سئو رو شروع کرده بودم، وقتایی که می خواستم برای سایتم بک لینک ثبت کنم نمیدونستم که باید چطور سایت های مرتبط با سایت خودم رو پیدا کنم.

به همین خاطر احتمال میدم شاید اینکه چطور صفحات اینترنتی ای رو پیدا کنیم که در حوزه کاری ما فعالیت می کنند مسئله ای باشه که ذهن خیلی از شما دوستای عزیزم رو هم مشغول کرده باشه.

خب بعد از بررسی ها و جستجوهایی متوجه شدم که میتونم خیلی ساده و راحت، صفحه های اینترنتی مرتبط با بیزینس خودم رو پیدا کنم(دقت کنید که گفتم صفحات اینترنتی و نگفتم سایت اینترنتی 😉 ).

پس حالا که این توضیحات رو دادم، میدونین که در این مطلب قراره یاد بگیریم که چطور آدرس فروم، وبلاگ و یا وبسایت هایی که مرتبط با زمینه فعالیت کاری ما هستند

در زمینه سئو، بحث لینک سازی همیشه از جمله مهمترین مسائل و مواردی هستش که همه وبمسترها و مدیران سایت ها به دنبال انجام اون هستند. خب طبیعتاً از هیچکس پوشیده نیست که اهمیت لینک سازی یا همون link building در رسیدن به صفحه اول گوگل و در نهایت نتایج ۱ تا ۵ گوگل، بسیار زیاد هستش. توی حالت عمومی و بر اساس تجربه این چند ساله اینجانب در وب فارسی بالا اومدن بدون داشتن بک لینک خیلی خیلی سخت میشه( دقت کنید که منظور من از اینکه میگم بدون داشتن بک لینک این نیستش که چند هزار تا لینک و اون هم به صورت اسپم با عبارت کلیدی مد نظرمون و به یک صفحه خاص که اصطلاحاً لندینگ پیج ما هستش بدیم(توی یه مطلب دیگه به زودی درباره لندینگ پیج و اصولی که باید در لندینگ پیج رعایت کرد براتون توضیح میدم)… توجه کنید وقتی می گم مطلب بک لینک داشته باشه، منظور لینکی هستش که از سایت دیگه در حال اشاره به سایت یا صفحه مورد نظر ما باشه. پس یعنی از دامین سایت من به دامین سایت شما، میشه یه لینک یا همون اصطلاح بک لینک خودمون.( راستی این رو هم بگم که به شخصه زمانایی بوده که با کمتر از ۲۰ تا دونه بک لینک، بالاتر از سایت با ۵۰۰۰ تا بک لینک قرار دادم وبسایتی که روی اون کار می کردم رو)

در ضمن این نکته هم مطمئناً خودتون می دونین که فرصت های مختلفی برای دریافت بک لینک در سطح اینترنت وجود داره که از جمله مراکز دریافت بک لینک میشه به فروم ها(یا همون تالارهای گفتگو)، وبلاگ ها، سایت های اینترنتی مختلف، شبکه های اجتماعی( همون social media networks خودمون مثل فیسبوک و توئیتر و …)، و حتی لینک های کوتاه شده یا همون short link ها که سرویس دهنده های مختلفی اون رو ارائه میدن( مثلاً goo.gl که برای خود گوگل هستش و البته در یک مطلب دیگه براتون توضیحی راجع به سیستم های کوتاه کننده لینک و تاثیرات اونها در موج سئو قرار میدم).

حالا دیگه میریم سر بحث اصلی، یعنی چطور سایت در زمینه کاری خودمون رو برای دریافت بک لینک پیدا کنیم؟

از اینجا وارد مثال عملی میشیم تا روند کار رو بتونیم به خوبی متوجه بشیم و یاد بگیریم:

فرض میکنم عبارت کلیدی ( یا همون keyword ) من این هستش: نحوه ساخت بک لینک

در اینجا فرض را بر این می گذاریم که سئوی داخلی سایت و صفحه مورد نظرمان که قرار است با عبارت نحوه ساخت بک لینک برای آن لینک بسازیم(و در اصل می خواهیم آن را برای موتور جستجوی گوگل بهینه کنیم) را به خوبی انجام داده ایم.( از اینجا می توانید نحوه انجام سئوی داخلی سایت را به خوبی یاد بگیرید)

ابتدا گوگل را باز می کنیم.

در اینجا چندین تا راه داریم که هر کدوم رو براتون توضیح میدم:

از اونجایی که یکی از جاهایی که می تونیم از اون لینک بگیریم فروم(forum) ها هستش، پس در زیر نحوه لینک سازی در فروم ها رو بهتون نشون میدیم:

نحوه لینک سازی در فروم ها

Site:.com inurl:forum intitle:”نحوه ساخت بک لینک”

توضیح جستجوی بالا(بهش Search Query هم میگیم):

ای موتور جستجوی گوگل، لطفاً لیست سایت هایی که پسوند دامنه ی آنها .com هستش، توی آدرس url اونها کلمه forum قید شده، و در عنوان یا تایتل صفحه اونها عیناً عبارت نحوه ساخت بک لینک نوشته شده را برای من بیاور! خیلی هم محترمانه کلید اینتر رو می فشاریم بعدش! نتیجه این جستجو میشه شکل زیر:

آموزش ساخت بک لینک در فروم ها

خب متاسفانه در اینجا فقط یک سایت وجود داره که عیناً کلمه کلیدی مد نظر ما رو توی عنوان یکی از صفحاتش داره. اشکال نداره…توی لینک سازی(یا همون لینک بیلدینگ) بیشتر به کیفیت توجه کنید تا کمیت…پس چی شد؟ توی Link Building بیشتر به کیفیت توجه داشته باشین تا کمیت…یعنی کیفیت بالاتر بهتر از تعداد بیشتره. بعداً در یک مطلب راجع به کیفیت لینک ها براتون توضیح میدم.

اگر مثل مثال بالا تعداد خیلی کمی صفحه برای keyword مد نظرتون پیدا شد، اون “” رو بردارید( بهشون میگیم دابل کوتیشن یا همون علامت نقل قول)

حالا سرچ رو تکرار می کنیم:

Site:.com inurl:forum intitle: نحوه ساخت بک لینک

نحوه ساخت بک لینک

خب حالا نتایج جستجو، به ۷ تا رسید. باز حداقل ۶ تا جای لینک سازی توی فروم ها برامون بیشتر شد که همین هم جای خوشحالی و شکر داره اگه توی همه شون بتونیم لینک بذاریم! 😀

راستی، اینم بگم که یه نکته ریزی توی عکس هستش که بهتون نمیگم! اگر متوجه شدید نکته اش رو توی نظرات بگید تا بگم درست متوجه شدین یا خیر و دلیلش رو هم بهتون بگم 😉

حالا میبینیم که باز هم کمه این تعداد نتیجه، میگیم چیکار کنیم پس؟؟ از اینجا به بعد دیگه باید از خلاقیت خودمون استفاده کنیم. یعنی میام مثلاً جستجویی مثل زیر میکنیم:

Site:.com inurl:forum intitle:ساخت لینک

نتیجه در تصویر زیر:

روش لینک سازی در فروم ها

خب حالا رسیدیم به ۷۱۷ تا نتیجه جستجو…واااای ایول خیلی خوب شد کههههه!!! یعنی حدود ۷۱۷ تا جا احتمالاً وجود داره که می تونیم توش لینک بسازیم با عبارتی مشابه keyword مورد نظرمون؟؟؟ خب. تقریباً همینطوریه…ولی به عهده خودتون میذارم که ببینین آیا ۱۰۰% همینطوریه یا اینکه تعدادش کمتر از این تعداده 😉 به هر حال خودتون هم باید یه کاری بکنید دیگه. این هم به عنوان تکلیف توی خونه برای شما سئو دوست های عزیز 🙂

در نهایت اگه می خواین جاهای بیشتری براتون توی نتایج گوگل نمایش داده بشه این عبارت رو سرچ کنین:

Inurl:forum intitle:ساخت لینک

یا حتی اصلاً اون کلمه ی intitle رو هم نزنین و ببینین تعداد نتایج چقدر میشه. حتماً اطلاع بدین بهم که ببینم تکلیفتون رو درست انجام دادین یا نه!

خب حالا که نحوه لینک سازی در فروم رو با هم یاد گرفتیم، آموزش بعدی رو میبینیم:

نحوه لینک سازی در وبلاگ ها

در اینجا منظور من لینک سازی در وبلاگ شخصی خودتون نیست. منظور من لینک سازی در وبلاگ های دیگران هستش. شاید بپرسین که خب نمیشه که آخه دسترسی نداریم به پنل مدیریت وبلاگ اونها! من میگم بله کاملاً درسته! منظور منم این نبود که برید از طریق پنل مدیریت اونها برا خودتون لینک بسازین. منظور من نوشتن در قسمت نظرات اونها هستش و از طریق همونجا برای خودتون لینک تهیه کنین.

مشابه روش لینک سازی توی فروم ها اینجا هم برای لینک سازی در بلاگ ها رو انجام میدیم:

Site:.com inurl:blog intitle:ساخت لینک

نتیجه رو در تصویر زیر میتونید ببینید:

نحوه لینک سازی در بلاگ ها

۱۷۰۰۰ فرصت برای دریافت لینک از وبلاگ ها الان جلوی روی شماست…به به .. چه شود!!

فقط یه چیزی رو متذکر بشم و اون این هستش که این کار رو با وجدان انجام بدین…ینی ترجیحاً لطفاً و خواهشاً، حداقل مطلب مورد نظر رو بخونید و در رابطه با اون نظر بدین. حالا به عنوان اینکه هزینه خودتون برای اینکه نظر درباره مطلب اون دوست عزیز که زحمت کشیده و اون رو آماده کرده بخواین بردارید، همون لینک قابل قبوله به نظرم! تازه اگر از دید اون ادمین سایت مربوطه، این اجازه بهتون داده بشه، و الا میشین مثل تصویر زیر که احتمال داره نظرتون منتشر نشده و در صف بررسی باقی بمونه و انقدر باید وایسین تا اون نظر که گذاشتید منتشر بشه، یا اینکه کلاً بی خیالش بشین:

روش لینک سازی در بلاگ ها و وبلاگ ها

تایید نظر برای قرار گرفتن لینک

این رو هم بگم که لینک سازی در کامنت ها کلاً عملیاتی اسپم هستش و توصیه نمیشه، اما شاید یه روزی موارد مرتبط با اون رو هم قرار دادم براتون تا اطلاعاتتون در رابطه باهاش بیشتر بشه. پس اگر استفاده می کنین، احتیاط شرط عقله!

نحوه لینک سازی در وبسایت ها

مشابه نحوه لینک سازی توی وبلاگ ها می مونه

شبکه های اجتماعی هم که پیدا کردن نمیخواد و خودتون استاد من هستین توی این زمینه 😉

خوشحالم که تا اینجا با سایت استوری بودین. خب امیدوارم که این مطلب آموزشی درباره پیدا کردن مراکز دریافت لینک مرتبط با کیورد مورد نظرتون، براتون مناسب بوده باشه و حسابی ازش استفاده لازم رو بتونید ببرید.

در آینده ای نه چندان دور، نحوه جستجوی پیشرفته توی گوگل به منظور آموزش لینک سازی و در اصل، دستیابی بیشتر به اهداف موج سئو خودمون رو بهتون آموزش می دم.

عالی بود(2)غیر مفید(0)

10 دیدگاه

  1. نکات جالبی بود ممنونم
    مارک کردم در وقت مناسب بخونمش

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  2. سلام عالی بود مطالبیتون
    درباره اون نکته ریزی که تو عکس وجود داشت اونجا دامنه ای که اورده .ir هستش ولی شما در خواست دامنه .com رو دادید اگر اشتباه نکنم

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  3. دوره سئو هم دارید!

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  4. مفید و مختصر عالی بود

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  5. سلام
    مطلب خوبی بود

    عالی بود(1)غیر مفید(0)
  6. بسیار مفید بود سپاسگزارم

    عالی بود(1)غیر مفید(0)
  7. متن عالی و جامع بود

    عالی بود(1)غیر مفید(0)
  8. با سلام
    مطلبتون پیرامون لینک سازی بسیار جامع و مفید بود

    عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *