خانه / آموزش سئو SEO / ثبت لینک در وب دایرکتوری
ثبت لینک در وب دایرکتوری
ثبت-لینک-در-وب-دایرکتوری
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

ثبت لینک در وب دایرکتوری

از زمانیکه گوگل با معرفی پنگوئن و پاندا به جریمه سایت ها پرداخته بسیاری از وبمسترها از ثبت سایت خود در وب دایرکتوری ها خودداری میکنند، بدون توجه به کیفیت و تاثیر وب دایرکتوری .

وب دایرکتوری چیست

سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند وب دایرکتوری می نامیم. ثبت لینک در آنها میتواند بصورت دستی یا اتوماتیک انجام گیرد و در حالت اتوماتیک احتمال قرار گرفتن در دسته بندی نامناسب زیاد بوده و ممکن است در وب دایرکتوری نامناسبی سایت خود را ثبت کنید. بعضی از افراد پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی سایت یا وب دایرکتوری را میدهند بدون آنکه لیستی از آنها در اختیار شما قرار گیرد. با اینکار به احتمال زیاد در سایت های بی کیفیت ثبت شده و در نهایت لینک سازی نامناسبی خواهید داشت.

آیا ثبت در دایرکتوری هنوز برای سئو مفید است؟

اگر انتخاب های مناسبی داشته باشید با توجه به زمان و هزینه مصرفی، ثبت در وب دایرکتوری روش خوبی برای کسب بک لینک خواهد بود. دایرکتوری های بزرگ و معتبر مانند Yahoo و DMOZ همچنان تاثیر بالایی بر سئو سایت شما خواهند داشت. این بک لینک ها با اهمیت هستند زیرا کسب آنها کار ساده ای نیست و سایت لینک دهنده به شما بازدیدکننده و اعتبار زیادی دارد.

چگونه کیفیت وب دایرکتوری را تشخیص دهیم؟

قبل از ثبت لینک خود در وب دایرکتوری ها به موارد زیر توجه کنید:

ظاهر مناسب در نگاه اول

گاهی اوقات در یک نگاه میتوان به کیفیت مطالب یک سایت پی برد. نحوه نمایش سایتها و ظاهر سایت میتواند کمک زیادی به شما در انتخاب یک وب دایرکتوری داشته باشد.

حضور در ایندکس گوگل

بعد از ظاهر اولیه سایت شما باید بررسی کنید که سایت مورد نظر در نتایج گوگل ظاهر شود و بعنوان اسپم از نظر گوگل شناخته نشود. اگر خود وب دایرکتوری در گوگل ایندکس نشده باشد چگونه انتظار دارید که مرجع مناسبی برای ارسال بازدیدکننده به سایت شما باشد. برای اینکار با استفاده از عملگر :Site و با قرار دادن آدرس سایت در ادامه آن میتوانید از تعداد صفحات ایندکس شده آن در گوگل اطلاع یابید. در صورتیکه با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه شدید وب دایرکتوری مورد نظر شما اسپم شناخته شده است.

وب دایرکتوری اسپم

اطمینان از اسپم نبودن وب دایرکتوری

 

همچنین در صورت جستجوی عنوان صفحه اصلی سایت در گوگل و عدم نمایش آن در صفحه اول میتوانید از جریمه شدن سایت مورد نظر مطمئن شوید. بعنوان مثال Submit Links Directory عنوان صفحه اصلی سایت submitlinks.org است و با جستجوی آن در گوگل نتایج متفاوتی مشاهده میشود. این به معنی جریمه شدن این وب دایرکتوری و مناسب نبودن ثبت لینک در آن است.
ممکن است که سایت صفحات ایندکس شده داشته باشد ولی جریمه نیز شده باشد. پس بهتر است هر دو گزینه بالا را برای وب دایرکتوری مورد نظرتان چک کنید.

ارتباط موضوعی

بعضی از وب دایرکتوری ها در زمینه مشخصی فعالیت میکنند و از این نظر تاثیر بیشتری بر ارزش بک لینک شما خواهند داشت. سایت های عمومی تر نیز باید دسته بندی مشخصی داشته باشند و سایت شما در دسته مناسبی ثبت شود.

بروزرسانی مستمر

وب دایرکتوری های با ارزش بطور مستمر بروزرسانی میشوند. سایت مورد نظرتان را در روزهای مختلف بازدید کنید و از بروزرسانی مستمر آن مطمئن شوید. توجه به زمان انتشار مطالب در برخی سایت ها نیز میتواند معیار مناسبی برای نحوه بروزرسانی باشد.

بازبینی و تایید

یکی از معیارهای مهم نظارت و بازبینی بر سایت هایی است که در دایرکتوری ثبت میشوند. اگر امکان ثبت سریع سایت و بدون نظارت در اختیار شما قرار دارد به احتمال زیاد محل مناسبی را برای ثبت لینک خود انتخاب نکرده اید. بررسی سایت های ثبت شده توسط انسان و تصمیم گیری برای تایید یا عدم تایید لینک ها تاثیر بالایی بر حفظ کیفیت دایرکتوری خواهد داشت.

بروزرسانی دایرکتوری

اطمینان از نظارت و بازبینی بر روی لینک های ثبت شده

لینک نوفالو

ثبت در وب دایرکتوری تنها به قصد کسب بک لینک و پیج رنک انجام نمیگیرد. اگر امکان ثبت لینک خود در یک سایت پربازدید ولی با لینک نوفالو را دارید حتما از آن استفاده کنید. بطور حتم ثبت لینک فالو ارزش بیشتری برای شما خواهد داشت.
سایت هایی که نوفالو نیستند ولی تبلیغات و لینک های خروجی زیادی در صفحات خود قرار داده اند انتخاب مناسبی برای ثبت نخواهند بود زیرا فرق زیادی با نوفالو نخواهند داشت.

معرفی وب دایرکتوری ایرانی

انتخاب یک وب دایرکتوری میتواند تاثیر مثبت یا منفی بر سئو سایت شما داشته باشد و ربطی به پولی یا رایگان بودن آن نخواهد داشت. قبل از ثبت لینک خود در این سایت ها از کیفیت آن مطمئن شوید.

عالی بود(12)غیر مفید(0)

5 دیدگاه

  1. خیلی خوب بود

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  2. عالی و خوب بود

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  3. با تشکر از مطلب مفیدتون

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  4. من خودم به شخصه، ثبت لینک تو دایرکتوری ها رو قبول ندارم اما موثره.

    عالی بود(2)غیر مفید(0)
  5. سلام ممنون مطلب خوبی بود

    عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *