خانه / آموزش سئو SEO / ابزار تحقیق کلمات کلیدی
ابزار تحقیق کلمات کلیدی
ابزار تحقیق کلمات کلیدی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

پروسه تحقیق کلمه کلیدی در سئو (SEO) وبسایت‌ها نیازمند دقت و تجربه بالایی است. چرا که این بخش از سئو مشخص کننده استراتژی کلی سایت و روند کیورد تارگتینگ (Keyword Targeting) و همچنین استراتژی ساختار آدرس دهی در سایت است. ما در این مطلب قصد دارید شما را با بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمه کلیدی کاربردی آشنا کنیم؛ پس در صورتی که فکر میکنید در این حوزه نیاز به ابزارهای دقیق و حرفه ای هستید، این مطلب را از دست ندهید.

  1. ابزار KWFinder (محصول اختصاصی وبسایت Mangols)

یکی از اصلی ترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی که میتوانید بوسیله آن به مقدار جستجوی ماهیانه آنها توسط کاربران (Search Volume) برسید، KWFinder است که در سایت Mangols.com در دسترس است. البته این ابزار رایگان نیست و لازم است برای استفاده از آن هزینه ای را پرداخت کنید. برای اطلاع از قیمت و خرید اکانت KWFinder میتوانید به سایت وب نسیم به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://webnasim.com/product/kwfinder-account-premium/

مزایای KWFinder:

  • نشان دادن میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف (به صورت حدودی)
  • پیشنهاد کلمات کلیدی پر جستجو مرتبط با کلمه کلیدی شما
  • امکان خروجی گرفتن کل کلمات کلیدی پیشنهادی در یک فایل
  • نشان دادن میزان سختی (KD) رتبه گرفتن در هر عبارت کلیدی
  • نشان دادن میزان اعتبار (DA و PA) صفحات دارای رتبه در هر عبارت کلیدی
  • نشان دادن میزان CF و TF برگرفته از ابزار Majestic
  • نشان دادن میزان قدرت کلی دامنه (لینک پروفایل یا LPS) برگرفته از Mangols
  • نشان دادن میزان ورودی ماهانه هر آدرس (EV) به ازای هر کلمه کلیدی

 

  1. ابزار Keyword Tool

دومین ابزار کاربردی پیشنهادی ما، Keyword Tool است که میتواند طیف گسترده‌ای از تنوع کلمات کلیدی را در اختیار شما بگذارد. تفاوت است این ابزار با KWFinder در همین تنوع بیشتر Keyword tool در پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط است. تفاوت دیگری که بین این دو ابزار معروف در پیدا کردن کلمه کلیدی است، نشان دادن میزان جستجوی هر عبارت در گوگل است. ابزار Keyword Tool در زبان فارسی در بسیاری از کلمات کلیدی که عموما سرچ پایینی دارند، میزان جستجوی ماهانه را نشان نمیدهد در حالیکه KWFinder این محدودیت را ندارد و میتواند میزان SV کلمات بیشتری را نشان دهد.

در صورتی که قصد دارید تعداد تنوع بانک کیوردهای خود را گسترده تر کنید تا در استراتژی های خود و همچنین روند دسته بندی کلمات کلیدی با دید بازتر عمل کنید، استفاده از اکانت Keyword Tool میتوانید پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

  1. گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)

در این ابزار که همانطور که از نامش پیداست برای گوگل است، میتوانید طیف زیادی از کلمات کلیدی را مشاهده کنید. این ابزار کاملا رایگان است و تنها نیاز به یک اکانت جیمیل برای استفاده از آن دارید. این ابزار در بخش تبلیغات گوگل (ads.google.com) در دسترس است. برای ورود به ابزار کیورد پلنر (Keyword Planner) به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

این ابزار برای نشان دادن میزان جستجوی کلمات کلیدی، دقیق عمل نمیکند و به شما یک بازه را مشخص میکند که این بازه به صورت 0 تا 10، 10 تا 100، 100 تا 1000 و … است. البته این برای یک حساب کاربری رایگان است. برای افرادی که تبلیغات فعال در گوگل اجرا کرده اند، impression نمایش داده شده دقیق ترین عدد به میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است.

  1. پیشنهادات گوگل (Google suggestion)

یکی از بهترین ابزارها برای تحقیق کلمه کلیدی و پیدا کردن ایده های جذاب برای تولید محتوا، کلمات مرتبط پیشنهاد داده شده توسط گوگل در زمان جستجوی یک عبارت است. این کلمات در آخر صفحه گوگل، در بخش Related searches قابل مشاهده است. بی شک میتوان این کلمات پیشنهاد داده شده را از پرجستجوترین کلمات مرتبط دانست. البته این عبارات معمولا Long Tail یا طولانی خواهند شد که طبیعتا میزان جستجوی کمتری نسبت به عبارات کوتاه Exact Match دارند.

مزایا و معایت Google suggestion

مزایای این ابزار: رایگان، سریع و در دسترس بودن، دقیق و قابل اعتماد بودن است. برای استفاده از این ابزار تنها لازم است عبارتی را در گوگل جستجو کنید و به پایین صفحه اول برسید.

اما عیب این ابزار این است که عبارات کمی به شما پیشنهاد میدهد (8 عبارت) و همچنین چیزی از حجم جستجو به شما اعلام نمیکند. برند وبسیما برای بهبود استفاده از این بخش، ابزاری طراحی کرده است که با اتصال به API گوگل میتواند هر عبارت پیشنهاد داده شده توسط گوگل را مجددا در این سیکل قرار میدهد تا تنوع بیشتری به شما ارائه دهد. در نهایت امکان خروجی گرفتن از این عبارات وجود دارد. برای دسترسی به این ابزار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://websima.com/keyword-suggestion/

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =