خانه / معرفی ابزارهای سئو / تفاوت میان موتورهای جستجوگر
engine
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (9 رای, میانگین: 2,67 از 5)
Loading...

تفاوت میان موتورهای جستجوگر

با توجه به تعداد زیاد موتورهای جستجو ، اجازه بدید در ادامه مطلب فقط یه بررسی تفاوتهای بین موتورهای جستجوگر ،  Google ، Yahoo  Bing و Aol ، که چهار تا از موتورهای پرکاربردی هستن ، اشاره ای داشته باشیم .

اولین مقایسه در مورد زبانهای مختلفه . صفحه جستجوی Google رو می تونید به حدود ۱۵۰ زبان مختلف ببینید . این عدد برای Bing و Yahoo حدود ۳۰ تا ۴۰ و برای Aol ، فقط ۶ زبانه . اگر چه هر ۴ تای اینها امکان جستجو به زبان فارسی رو فراهم کردن ، اما فقط Google هستش که صفحه اصلیش رو هم میشه فارسی کرد .
عملگرهای “” ، + و – و OR ، تقریباً روی هر ۴ موتور جستجو کار می کنن .

عملگرهای filetype: ، site: ، inurl: و intitle: رو هر ۴ موتور جستجو دارن ، اما allinurl: و allintitle: که برای جستجوی چند کلمه تو آدرس و عنوان صفحه هستن ، فقط توسط Google پشتیبانی میشن .
Google و AOL قابلیت جستجوی رنج اعداد رو دارن . به این معنی که مثلاً با جستجوی عبارت رتبه های برتر کنکور ۸۷٫٫۹۰ ، تمام عبارتهای رتبه های برتر کنکور ۸۷ ، رتبه های برتر کنکور ۸۸ ، رتبه های برتر کنکور ۸۹ و رتبه های برتر کنکور ۹۰ جستجو میشن .

اصطلاحی داریم به اسم Stemming . این قابلیت یعنی اینکه موتور جستجو وقتی یه کلمه بهش داده میشه ، بتونه شکلهای دیگه اون کلمه از همون ریشه رو هم جستجو کنه . مثلاً اگه ما دویدن رو جستجو کنیم ، خودش دونده رو هم جستجو کنه . Google و Yahoo برای یه سری از کلمات و افعال این قابلیت رو دارن .

جستجو بر روی موضوعات مختلف مثل صفحات وب ، عکس ، ویدئو و اخبار روی هر ۴ موتور جستجو امکان پذیره .

اگه نگاهی به صفحه نمایش نتایج این موتورها بندازیم ، می بینیم که Yahoo و Aol به غیر از لینک صفحات نتایج ، سایر جستجوهای انجام شده مرتبط با جستجوی ما رو هم نشون میده .
Bing ، سایر جستجوهای انجام شده مرتبط با جستجوی ما ، کلمه ها و عبارتهایی که قبلاً جستجو کردیم و اخبار مرتبط با جستجوی ما رو نشون میده و در ضمن اجازه میده که نتایج جستجو رو به ۲۴ ساعت گذشته ، هفته گذشته و یا ماه پیش محدود کنیم .
Google ، سایر جستجوهای انجام شده مرتبط با جستجوی ما ، اخبار ، نقشه ، عکسها و ویدئوهای مرتبط با جستجوی ما رو نشون میده و در ضمن اجازه میده که نتایج جستجو رو از ۲۴ ساعت گذشته تا بیش از یک سال پیش دسته بندی کنیم .

مقایسه سه موتور جستجوی Bing  , Yahoo , Google  با یکدیگر

درعرضه جستجو در سطح جهانی آیا Bing می تواند رقیبی برای جستجوی Google و Yahoo باشد ؟موتور جستجوی جدید مایکروسافت همراه با ابزارهای جستجوی مانند Explorer Pane برای اصلاح جستجوها و نیز Quick Previews برای بررسی سریع یک سایت قبل از مشاهد آن و Sentiment Extraction برای واقعی کردن مروهای یک محصول ارائه شده است . در ضمن Google و Yahoo نیز دست روی دست نمی گذارند . Google از رقبای خود زرنگ تر است زیرا نتایج جست جوی قابل اطمینان و ابزارهای جالبی همانند Street Views را ارائه می کند . Yahoo از طریق تلفیق نتایج جستجو با محتوای شبکه قدرتمند خودکار استادانه ای انجام داده است .Bing چهار گروه از جستجوها را هدف قرار داده است : خرید محلی مسافرت و بهداشت دریک مقایسه کاملآُ موضوعی این سه موتور جستجو در این زمینه ها و دیگر موارد بررسی شده اند و محصول منتخب ارائه می گردد .

صفحه اصلی این سه موتور جستجو :

صفحه اصلی Bing مشخص پر زرق و برق است به هر حال جستجو برای یافتن موضوعی خاص به راحتی قابل انجام است صفحه ورودی Bing همچنین دارای تعداد زیادی میانبر به دیگر محصولات مرتبط با مایکروسافت مانند : MSN ,Windows Live و Bing Travel است . در این زمینه Google دارای یک پس زمینه سفید ساده و فیلد متنی Google Search است . پیوند های آبی مرتبط به ویژگی های کلیدی Google در بالا سمت چپ باعث می شوند تا کار بررسی پست الکترونیکی بسیار سریع انجام شود . صفحه اصلی Yahoo بسیار شلوغ تر است . این حالت نشان دهنده تمایل Yahoo برای این موضوع است که تنها نمی خواهد یک موتور جستجوی بوده بلکه می خواهد نقطه شروعی جهت گشت و گذر در اینترنت باشد . روش بررسی پراکند آن شامل جستجو اخبار ابزارهای ارتباطی و مشخصه های همانند یک طالع می شود

نتایج جستجو در این سه موتور جستجو :

نتایج جستجوی Bing دو جز اصلی دارند : یک بخش مرور سمت چپ Quick Tabs که به شما امکان می دهد تا به سرعت بتوانید جستجوی خود را بر موضوعی خاص متمرکز کنید و یک ردیف مرکزی از نتایج Categorized Search که به سادگی نتایج را در دسته های منطقی گروه بندی می کند  . نتایججستجو شمال پاسخ های سریع پیوندهای عمیق و چند رسانه ای می شوند . نتایج جستجو Yahoo و Google به روش بدون حاشیه ارائه می شوند و با پیوندهای آبی که به ترتیب نزولی از مرتبط ترین موضوع تا کم ارتباط ترین موضوع لیست می شوند . هر دوی این موتورهای جستجو نتایجی را ارائه می دهند که ممکن است شامل پاسخ های سریع پیوندهای عمیق و چند رسانه ای باشند .

جستجو سریع در این سه موتور جستجو  :

زمانی که به دنبال یک هنرمند محبوب هستید جستجو Yahoo تنها شامل نمایش پیوندهای مورد انتظار مرتبط با صفحات دوست داران نمی شود بلکه فیلم را نمایش می دهد که به صورت مستقیم از نتایج جستجو اجرا می شوند و با کلیک روی زبانه Yahoo Media Player در سمت چپ نتایج جستجو می توانید به موسیقی آن گوش فرا دهید Bing تصاویر ویدئویی را ارائه می دهد که می توانید به سادگی با توقف نشانگر ماوس خود روی آنها حالت پیش نمایش آنها را ببینید .Google  تصاویر ویدئویی مرتبط با هنرمند را نیز نشان می دهد اما آنها به خوبی موارد نمایش داده شده در Bing و Yahoo نیستند .

 جستجو در زمینه شرکت های هواپیمایی : Yahoo و Bing

با وجود فناوری Farcast در Bing Travel مایکروسافت از Google و Yahoo در قرار دادن بهترین و ازان ترین پروازها سبقت گرفته است . Farecast بیشترین و کمترین قیمت خطوط هوایی را برای یک مسیر خاص در چند ماه گذشته نشان می دهد و پیش بینی می کند که در آینده نزدیک قیمت آنها تغییر می نماید . Yahoo ابزارهای مشابهی را برای مقایسه قیمت ها و تطابق برنامه سفرتان جهت حداکثر صرفه جویی ارائه می دهد Google دارای یک سرویس یافتن پرواز ارزان نیست .

جستجو هتل : Bing و Yahoo

فناوری Farecast مشابهی که Bing برای قیمت گذاری بلیط خطوط هوایی استفاده می کند برای رزرو کردن هتل نیز کاربرد دارد . نتایج Bing Travel به شما یک لیست Hotel Deals را در زمان جستجوی محل اسکان در یک ناحیه خاص به شما نشان می دهد . Bing قیمت قبلی یک اتاق در یک هتل خاص را محاسبه می کند که آیا قیمت کنونی خوب است یا خیر Yahoo Travel زمانی زبانه های Good Deal را نمایش می دهند که قیمت قرارداد بخشی از یک ترفیح پیشنهادی از طریق Yahooباشد و نه یک میزان کم برپایه داده های قبلی همچنین Yahoo یافتن ترتیب های کاربر به سرعت یا مرور زبانه در بالای نتایج جستجو ارائه می شود . Google دارای بخش خدمات مسافرت نیست .

 اصلاح جستجوی در این سه موتورجستجو  :

ابزارهای اصلاح جستجوی Bing که Explorer Pane نامیده می شوند در هر جستجویی نمایش داده می شوند . در Yahoo و Google شما مجبور هستید تا یک کلیک اضافه انجام دهید تا بتوانید به ابزارهایی مشابه دسترسی داشته باشید . Google در بالا گوشه سمت چپ دارای یک پیوند Show Options است که به شما امکان مرتب کردن نتایج بر اساس تصاویر ویدئویی جلاسات و مرورها را می دهد . اصلاح جستجوی Yahoo شما را ملزم می کند تا روی یک زبانه در کنار کلید پرس وجوی Yahoo کلیک کنید ; انجام این کار باعث می شود تا یک کادر Search Assistant شما جستجوها و نظرات مرتبط ظاهر شود .

جستجوی ویدئویی : Bing

رابط Bing برای مشاهده مرور و اصلاح نتایج جستجو بهتر از نسل ماقبل آن یعنی Microsoft Live Serach است . ابزارهای قرار گرفته در سمت چپ صفحه کار اصلاح طول تصویر ویدئویی اندازه صفحه درجه وضوح و منبع را انجام می دهد . قرار دادن ماوس روی یک فیلم گرفته شده باعث می شود تا آن تصویر نمایش داده شود . روی آن فیلم کلیک کنید سپس در بالای صفحه بارگذاری می شود و شروع به نمایش می کند .

جستجوی ویدئویی : Googele

Google این امکان را فراهم می آورد تا جستجوی فیلم خود را براساس مدت و منبع غربال کنید و به شما اجازه می دهد تا ترتیب نتایج جستجو را انتخاب کنید : شطرنجی , لیست یا نماهای بزرگ . با

کلیک روی یک فیلم در سمت راست بالای پنجره بارگذاری شده و سپس نمایش داده می شود .

جستجوی ویدئویی : Yahoo

جستجوی Yahoo Video دارای موارد اصلاح جستجویی همانند مواردی است که دو موتور جستجوی دیگر انجام می دادند . Yahoo دارای یک کادر برای بررسی تصاویر ویدئویی رسمی است . اما این اطمینان وجود ندارد که چه نوع فیلترینگی توسط این گزینه انجام می شود . بعضی تصاویر ویدئویی Yahoo درون نتایج جستجو نمایش داده می شوند در دیگر موارد . Yahoo شما را به سایتی می برد که این تصویر مربوط به آن است . Yahoo سایت های که یک تصویر ویدئویی را ارائه می کنند . درون یک قالب قرار می دهد و در زیر تصویر را نمایش می دهد .

خرید : Bing

با استفاده از سرویس Bing Shopping صفحات جستجوی محصول بر مرورهای کاربر تاکید می کنند که از سایت های زیادی جمع آوری شده اند . این سرویس همچنین مرور جدول بندی شده را برای جزئیات و مرورهای محصول ارائه می کند و Explorer Tab سمت چپ باعث دسترسی به  جستجو های مرتبط اضافه می شود . استفاده از برنامه Bing Cashback را به سختی می توان نادیده گرفت زیرا Bing مشارکت کنندگان خرده فروش و خود برنامه را خیلی ترویج می کند .

خرید : گوگل

این موتور جستجو قیمت را در سرویس Google Shopping خود نشان می دهد و همانند Bing شامل زبانه های Technical Specifications , Reviews و Related Items است .

خرید : یاهو

Yahoo Shaopping یک نمای نزدیک از محصول که قصد خرید آن را دارید . نمایش می دهد و اطلاعاتی در مورد قیمت را در جلو و مرکز آن نشان می دهد . همجنین مرورهای کاربر خصوصیات محصول و مقایسه قیمت را شامل می شود اما مجبور هستید برای این اطلاعات پیمایش کنید .

جستجوی اطلاعات محلی در این سه موتورجستجو :

Bing مرور بسیار خوبی را در زمینه رستوران های محلی ارائه می دهد . به همراه امتیازهای جمع شده بر اساس فاکتورهایی همانند کیفیت و جو کلی و نیز عواملی همانند اندازه آن است.

Google مواردی همچون نقشه تعداد ستاره عکس ها و رضایت مشتریان را ارائه می دهد تا یاقتن جزئیات یک فروشگاه محلی را تسهیل کند . Yahoo اطلاعات محدودی را در مورد رستوران محلی ارائه می کند . در جستجوهای انجام شده تعداد ستاره یک نقشه ساعات کاری و اطلاعات مرتبط با قیمت را ارائه می دهد .

جستجوی اطلاعات بهداشتی در این سه موتور جستجو  :

Bing میانبرهای را در مورد منابع بهداشتی معتبری ارائه می دهد . با استفاده از Explorer Pane می توانید علائم و راه های پیش گیری را بیابید . نتایج جستجوی Yahoo Health شامل جزئیاتی در مورد موضوعاتی همچون آنفولانزا به علاوه اطلاعات دیگری در مورد علائم دلایل و درمان ها می شود

همچنین Yahoo Health شامل لیستی از فیلم ها می شود که مرتبط با جستجو شما هستند .نتایج Google Search برای موضوعاتی  همچون آنفولانزا مداخل های Wikipedia و اطلاعاتی از Centers for Disease Control and Pervention را نمایش می دهد . استراتژی بزرگ سلامتی Google Health این کار را انجام می دهد که برنامه ای برای ذخیره online سوابق پزشکی شما یافتن پزشکان و اتصال با سرویس های سلامت online است .

 جستجوی نقشه ها در این سه موتور جستجو :

Bing Maps چیزی و رای Live Saarch ندارد . اما هر دوی Bing و Google Maps دارای تعداد زیادی ابزارهای کنترلی و جهت دهی در پنجره بالون مانندی هستند . که آدرسی که شما به دنبال آن هستید را نشان می دهند .Google دارای ابزارهای نقشه ای همانند Street View است . در صورتی که Bing تصاویر موج دار جالب Bird’s Eye View را برای بسیاری از شهرها و شهرک ها ارائه می نماید .Yahoo ابزارهای جهت دهی را در سمت چپ صفحه وب نمایش می دهد . Yahoo Maps این امکان را به شما می دهد تا تصاویر ماهواره ای را  مشاهده کنید

منبع :

 

عالی بود(9)غیر مفید(1)

2 دیدگاه

  1. سلام ممنونم مطلب فوق العاده ای بود

    عالی بود(4)غیر مفید(3)
  2. سلام ممنونم عالی بود

    عالی بود(3)غیر مفید(3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *