خانه / معرفی سایت / آیا کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ بهتر از شیائومی است؟
آیا کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ بهتر از شیائومی است؟
آیا کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ بهتر از شیائومی است؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آیا کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ بهتر از شیائومی است؟

آیا کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ بهتر از شیائومی است؟

این روزها با موفقیت پیاپی دو برند مطرح گوشی هوشمند، شیائومی و سامسونگ، اختلافات بسیاری در بین مردم ایجادشده است. بسیاری از افراد به برند قدیمی و باکیفیت سامسونگ وفادار مانده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر با روی کار آمدن برند شیائومی استقبال بسیار گرمی از آن داشته‌اند. در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ بهتر از شیائومی است یا خیر. بنابراین، اگر در انتخاب گوشی شیائومی یا سامسونگ به مشکل برخورده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نقاط قوت و ضعف گوشی های سامسونگ

یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت گوشی‌های هوشمند سامسونگ،‌ صفحه‌نمایش امولد یا سوپر آمولد به‌کاررفته در آن‌ها است. این نوع صفحه‌نمایش، کیفیت و جذابیت رنگ بالایی برای تصاویر نمایش داده‌شده از آن‌ها ایجاد می‌کند.

درحالی‌که برند شیائومی، بر روی مشخصات عمومی‌تر گوشی‌های خود تمرکز می‌کند،‌ سامسونگ توجه خاصی به پردازنده‌های گرافیکی استفاده‌شده در محصولات خود دارد. این پردازنده‌ها، برای اجرای گیم مناسب هستند و عملکرد قابل قبولی دارند.

همچنین، لوازم جانبی و قطعات موردنیاز گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران به‌راحتی یافت می‌شوند. اما قیمت بالای این قطعات و لوازم، یکی از برجسته‌ترین نقاط ضعف گوشی های سامسونگ شناخته‌شده است. به‌طوری‌که شما برای تعویض صفحه‌نمایش یک گوشی سامسونگ استوک، باید حدود 50 درصد ارزش گوشی نو را بپردازید.

از دیگر نقاط ضعف این شرکت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ،‌ به‌عنوان یک برند مطرح به کیفیت میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌های خود خیلی اهمیت نمی‌دهد. متریال به‌کاررفته در آن‌ها ضعیف بوده و طراحی جذابی ندارند. همچنین، این برند در یک رنج قیمتی معین، پایین‌ترین آپشن‌های سخت‌افزاری مانند تراکم پیکسل صفحه‌نمایش، حافظه داخلی و رم را ارائه می‌دهد.

 

نقاط قوت و ضعف گوشی های شیائومی

گوشی های هوشمند شیائومی برخلاف سامسونگ، درزمینه کیفیت و ظرافت بدنه در تمام رده‌ها بسیار عالی عمل کرده‌اند. در میان‌رده و حتی پایین‌رده‌های این برند از پردازنده قدرتمند کوالکام استفاده‌شده که بهترین امتیازات بنچمارک را برای محصولات این شرکت کسب کرده است.

برخلاف سامسونگ، محصولات شیائومی نسبت به قیمتی که دارند آپشن‌های سخت‌افزاری مناسبی ارائه می‌دهند. با در نظر گرفتن قیمت و قابلیت‌های آن‌ها می‌توان گفت که ازنظر اقتصادی کاملا مقرون‌به‌صرفه هستند.

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی های شیائومی که توجه عاشقان عکاسی را به این برند جلب کرده، کیفیت عالی دوربین در مدل‌های مختلف است. لنزهای به‌کاررفته در گوشی های این برند عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت می‌کنند و به‌ویژه در نور کم یا شب، عملکرد بسیار مناسبی دارند.

اما مانند تمام محصولات چینی دیگر، یک ایراد در محصولات برند چینی شیائومی وجود دارد که آن‌هم ضعف سخت‌افزاری در برخی از نسخه‌ها است. همچنین، این برند برای افرادی که به دنبال گوشی های هوشمند پایین‌رده هستند گزینه‌های زیادی ایجاد نکرده و تنوع کمی در این زمینه دارد. نسبت به گوشی های سامسونگ، می‌توان گفت که گوشی های شیائومی وزن نسبتا بالایی دارند.

 

پرچم‌داران سامسونگ یا شیائومی
پرچم‌داران سامسونگ یا شیائومی

پرچم‌داران سامسونگ یا شیائومی؟

سری‌های S و Note در سامسونگ و سری‌های Mi، Note، K و بلک شارک (گوشی‌های گیمینگ) در شیائومی جزو مدل‌های پرچم‌دار این دو شرکت هستند که بهترین آپشن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر دو شرکت در تولید مدل‌های پرچم‌دار قدرتمند و به‌روز عمل می‌کنند، اما می‌توان گفت که با در نظر داشتن قیمت گوشی های پرچمدار این دو برند و قابلیت‌ها و امکاناتی که دارند، پرچم‌داران شرکت شیائومی اقتصادی‌تر هستند. گرچه سامسونگ تمرکز ویژه‌ای برای ایجاد تمایز در امکانات نرم‌افزاری پرچم‌دارانش دارد، اما پرچم‌داران شیائومی هنگام رونمایی رکورد بنچمارک بالاتری نسبت به سامسونگ دریافت کرده‌اند.

میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌های سامسونگ یا شیائومی؟

میان‌رده‌های شرکت شیائومی شامل زیربرندهای Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco می‌شوند که تنوع و کیفیت بسیار زیادی دارند. اما این موضوع برای پایین‌رده‌های این شرکت صادق نیست، چراکه تنها پایین‌رده‌های آن درمجموع با دو حرف a و c  توسط زیربرند Redmi تولیدشده‌اند.

سری M و A سامسونگ گوشی‌های اقتصادی این شرکت هستند که نیازهای طیف وسیعی از کاربران را پوشش می‌دهند. ازجمله نقاط مثبت این گوشی‌ها نسبت به میان‌رده‌های شیائومی، داشتن باتری‌های بزرگ، طول عمر فوق‌العاده باتری و وجود دوربین‌های چندگانه است.

 

تعمیرات و پشتیبانی گوشی شیائومی و سامسونگ

ازآنجایی‌که محصولات شرکت شیائومی به‌تازگی وارد ایران شده‌اند، هیچ‌گونه نمایندگی رسمی برای آن‌ها وجود ندارد. این موضوع روند تعمیرات گوشی‌های شیائومی، پیدا کردن قطعات آن‌ها و پشتیبانی از کاربران را دشوار می‌کند. اما در مقابل، سامسونگ جزو برندهای قدیمی است که نمایندگی‌های بسیاری در سراسر کشور دارد. طی این سال‌ها افراد زیادی برای تعمیر گوشی‌های سامسونگ آموزش‌دیده‌اند و قطعات آن به‌راحتی در بازار یافت می‌شود.

شیائومی یا سامسونگ؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد که محصولات چینی را بی‌کیفیت می‌دانند، گوشی‌های برند شیائومی ازنظر کیفیت و عملکرد در سراسر جهان درخشیده‌اند. البته، ناگفته نماند که کیفیت گوشی‌های این برند باوجود مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به سامسونگ، به دلیل استفاده از مواد ارزان‌قیمت یک درجه پایین‌تر است. همچنین، کاربران ایرانی که از محصولات این شرکت تهیه می‌کنند باید نبود قطعات آن در بازار ایران را هم در نظر داشته باشند. اکنون با توجه این راهنمای خرید گوشی از میان دو برند سامسونگ و شیائومی را مطالعه کردید، برای ما بنویسید که انتخاب شما گوشی شیائومی یا سامسونگ است؟

 

 

عالی بود(2)جالب نیست!(0)