خانه / برند سازی / استراتژی وب برندینگ چیست؟
استراتژی وب برندینگ چیست؟
استراتژی-وب-برندینگ-چیست؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

استراتژی وب برندینگ چیست؟

برندینگ چیست امروز چند ایده برای اینکه بتوانیم برند سازی کنیم توضیح میدیم البته مطلق نیست و روش های نسبی زیادی وجود داره اما برای گرفتن یک دید مناسب میتونه مفید باشه برند سازی و مبحث برندینگ توجه های خیلی از شرکت ها و سایت ها و هر سازمانی که دوست دارد دیده شود و در ذهن بینندگان جای داشته باشد را به خود جلب کرده است گفتن کلمات پیجیده یا به صورت حرفه ای حرف زدن برای همه دوستان شاید قابل هضم نباشد پس ما به صورت عامیانه توضیح میدهیم که قابل فهم تر باشد.ما سعی میکنیم برند سازی در سطح دنیای مجازی و کسانی که رابطه مستقیم با اینترنت دارند توضیح دهیم.

۱-وب برندینگ با تبلیغات گسترده:

خیلی از دوستان فکر میکنند اگر به صورت گسترده و با صرف هزینه زیاد تبلیغات کنند موفق خواهند شد تبلیغات گسترده صرفا اشتباه نیست اما چگونگی ان بسیار مهم است ببینید شما اگر مثلا میخواهید برای سئو سایت دست به تبلیغات برزنید نباید در جاهای تبلیغات کنید که با سایت شما هیچ ارتباطی ندارند مثل زمانی که شما سایت دانلود اهنگ دارید برای فروش سبزی خرد کنی تبلیغ میکنید به نظر شما این تبلیغ برای جذب مشتری تا چه اندازه مناسب است ایا کسی که با قصد دانلود موزیک وارد سایت شما میشود تا چه اندازه با سبزی خرد کنی ارتباط دارد شیوه درست ان میتواند فروش فلش باشد یا مثلا فروش mp4 یا وسیله های مرتبط با موزیک باشید پس شناخت زمینه کاری شما بسیار مهم است چرا که جایگاه تبلیغات در برند سازی بسیار مهم است و هم بازدید را افزایش میدهد یعنی نرخ کلیک ctr را افزایش میدهد در تبلیغات شما هم شما را به موفقیت نزدیک تر میکند از طرفی برند سازی گاهی وقت ها به زمان نیاز دارد وقتی شما با یک سایت برند جدید روبه رو میشود ذهن شما شروع میکند به مقابله با ان و به ان اهمیت نمیدهد البته به غیر از ذهن های کنجکاو پس برای جا افتادن یک برند در بین کاربر های زمان نیاز دارید پس تبلیغات را زمان بر کنی مثلا ۱۰ سایت با ۱ ماه تبلیغ نکنید ۵ سایت با ۱ سال تبلیغ ایجاد کنید.

۲-شبکه های اجتماعی راز موفقیت:

شبکه های اجتماعی در سئو را مطالعه کنید ببینید با مثالی شروع میکنم شما فکر کنید یک برند در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۵۰۰ هزار فالوور دارد به نظر شما این برند در مقابل برندی که اصلا در اینستاگرام وجود ندارد تا چه اندازه موفق تر است تا چه اندازه میتواند محصولات خود را به نمایش بگذارد حتی اینستاگرام انقدر قوی هست که میتوانند خواننده به جامعه تحویل دهد! چرا چون فالوور ها مرتبط دارد یعنی کسی که فالوور موضوع آموزش سئو است حتما به این موضوع علاقه دارد خیلی از فروشگاه ها لباس در ایران هستند که محصولات خود را از طریق شبکه اینستاگرام به فروش میرسانند و به مقصد پست میکنند و اگر فروش انها در فروشگاه را با اینستاگرام مقایسه کنیم میتوانید از فروشگاه صرف نظر کنید پس شبکه های اجتماعی بسیار مهم هستند البته نمی گویم فالوور بخرید یا کانال بخرید نه من میگوییم فعالیت داشته باشید.

۳-کیفیت محصول ومحتوا در وب برندینگ:

ببینید همیشه شما برای ان که برند سازی چیست کنید نباید صرفا همه ی هزینه خود را روی تبلیغات بگزارید وقتی مشتری از طریق برند وارد سایت یا برای خرید محصول شما اقدام کرد نگه داشتن ان مهم است و ان هم کیفیت محصول یا محتوا است سعی کنید بخشی از هزینه را روی کیفیت محصول و محتوا بگذارید چرا که یک محصول خوب میتواند خود به خود باعث برندینگ شما شود کیفیت امروزه خیلی مهم است و زمان برند سازی شما را به شدت جلو می اندازد و ذهن مشتری و بازدید کننده را به شدت نسبت به شما مثبت میکند بزارید مثالی بزنم شما مثلا از فروشگاهی جنسی را میخرید اگر این جنس کیفیت نداشته باشد چه اتفاقی می افتد ذهن شما نسبت به فروشگاه منفی میشود ایا فقط من از این جنس میخریم یا بازدید کننده ها ی فروان پس این بی کیفیت ضربه سنگینی به برند شما میزند که میتواند جبران ناپذیر باشد.

۴-متمایز بودن برند سازی:

ببینید بعضی وقت یک کار خلاقانه میتواند راه یک ساله را یک شبه بروید چگونه مثلا یک لوگو خیلی متمایز که در ذهن مشتری یا کاربر بماند همیشه صرف هزینه برای برند سازی موثر نیست شما باید نام برند بنر های و لوگو ها و طرح های اجتماعی متمایزی داشته باشید وگرنه اگر تقلید باشد سایت شروع کننده اکثرا محبوب تر است پس در این دنیای مجازی و سایت های مختلف یک برند برای انکه جای پیدا کند جای خیلی سختی دارد چرا که شاید در یک موضوع ۱۰۰ هزار برند باشد که فقط چند برند موفق میشوند پس ببینید موفقیت شما در برند چقدر است چقدر باید هزینه کنید تا موفق شوید همیشه یک برند که موضوع ان محبوب است دلیل موفقیت شما نیست پس قبل از ان که برند بسازید موضوع انتخاب کنید و متمایز باشید.

۵-تمرکز موضوعی بسیار موثر است:

ببینید شما یک دریا را در نظر بگیرید که بسیار بزرگ است اما عمقی ندارد این دریا میتواند کسی را در درون خود بکشاند حال یک دریا کوچک تر و عمیق را در نظر بگیرد که بسیار میتواند باعث جذب شود حال ببینید در سایت خود ۱۰۰ مطلب عمومی در باره همه مسائل دارید با سایتی که ۱۰ مطلب تخصصی روی یک موضوع دارد به چه اندازه میتوان روی این دو سایت تمرکز کرد پس داشتن تمرکز روی موضوعی کاری خود بسیار مهم است از طرفی بازدید کننده مطمئن میشود شما در این موضوع متخصص هستید یا در فروش محصولات متمرکز البته برای فروشگاه بسیار بزرگ که برند شده اند استفاده از همه محصولات بهتر است اما برای اطمینان باید روی یک محصول تمرکز کنید مثل سایت دیجی کالا که در شروع روی موبایل و تبلت تمرکز کرد و امروز تمام محصولات را به فروش میرساند پس بنرد خود را با یک موضوع به اثبات برسانید بعد از ان میتوانید روی مضوعات دیگر کار کنید و دیده شوید.

۶-برندینگ با سئو:

بهتر بود که این مطلب در ابتدا قرار گیرد اما چون شاید خیلی کلیشه ای بود ببینید برای دنیای مجازی و اینترنت موتورهای جستجو بهترین روش برای برند سازی هستند چرا که بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران و مستری های شما از موتورهای جستجو وارد سایت شما میشوند پس برای اینکه نامش شما در ذهن باقی بماند و تکرار شود باید در موضوع خود در صفحه اول گوگل یا هر موتور جستجو مرتبطی باشید قرار گرفتن در صفحه اول نه تنها سایت شما را با افزایش ترافیک شدیدی همراه میکند از طرفی شما را به یک برند قوی تبدیل خواهد کرد بزارید مثالی بزنم شاید شما فروشگاه اینترنتی را دیده باشید که حتی در رسانه ها تبلیغات کردند تا برند سازی کنند اما با کسانی که روی موتورهای جستجو سرمایه گذاشتند در موفقیت یکسان باشند البته به خیلی از عوامل بستگی دارد شاید تبلیغات به طور گسترده شما را در چشم بیاورد اما همین که تبلیغات تمام میشود به مرور بازدید کم میشود اما وقتی شما رتبه یک گوگل باشید روز به روز برند شما قوی تر میشود باور کنید سئو از تبلیغات گسترده هم قوی تر است چرا که بهینه سازی سایت شما را در یک مطلب خاص در صفحه اول قرار نمیدهد و شما حتی در تمام موضوعات در صفحه اول هستید و همین به شما به شدت کمک میکند.

۷-برندینگ اجتماعی بودن و روابط عمومی:

داشتن یک رابطه خوب بین بازدید کننده و مشتری با شما بسیار باعث صمیمی شدن میشود و اطمینان را برای شما بالا میبرد شما یک سرویس هاستینگ را در نظر بگیرید که پشتیبانی خوبی دارد و همه سئوالات را به موقعه جواب میدهد تا چه اندازه میتواند به برند شما کمک کند همه درباره پشتیبانی شما صحبت میکنند در فروم ها و سایت ها از شما صحبت میکنند و این یعنی موفقیت پس روابط عمومی مناسب برای بقا برند سازی یک سایت بسیار کمک خواهد کرد.

۸-اعتماد سازی در وب برندینگ چیست:

در وب برندینگ چیست اعتماد مهم ترین بخش برای یک برند موفق است به نظر شما اعتماد یک کاربر نسبت به گوگل با یک موتور جستجو تازه کار یکی است چقدر اعتماد میتواند برند شما را نامی کند و کاربر را به سمت شما بازگرداند سخت ترین بخش در این عملیات اعتماد سازی است چرا که خیلی سخت به دست می اید و خیلی راحت هم از بین میرود اینجاست که اهمیت ماندگاری و ثابقه کاری به میان می اید و برند های که بیشتر ثابقه دارند شاید جلوتر باشد البته ثابقه خوب پس سعی کنید اعتماد را با هوشمندی بین خود و کاربر برقرار کنید روش ان هم انجام تمام موارد بالا مخصوصا داشتن کیفیت در محصولات باعث اعتماد خوبی میشود.

۹-بررسی رقبا وب برندینگ:

توجه بیش از حد روی برندینگ خود باعث میشود که شما به دلایل موفقیت رقبا پی نبردید شاید بگویید ما انقدر خوب هستیم که احتیاج به بررسی ندارد و به زودی به برند بزرگی تبدیل میشویم اما گاهی رفتار شناسی کاربرها با بررسی سایت رقبا موفق قابل اجراست بررسی اینکه بازدید کنندگان دنبال چی هستند از طریق انالیز سایت های موفق در زمینه کاری شما میسر است شما باید نیاز کاربر را برطرف کنید نه نیاز که خود داشته اید و برطرف کردید  روی انها تمرکز کنید شناخت رفتار کاربران بسیار مهم است ایا کاربران از روش های تبلیغاتی ساده لذت میبرند یا روش های تجملاتی ایا استفاده از تلگرام برای فروش محصولات و برند سازی تا چه اندازه مهم است شما باید عضو شدن در تلگرام رقبا بازده موفقیت در این روش را متوجه خواهید شد.

۱۰-سخاوتمند باشید:

وب برندینگ همیشه هزینه روی تبلیغات مهم نیست بزارید یک رازی را به شما بگوییم بخشی از سرمایه را روی یک خدمات رایگان بگذارید مثلا یک شرکت هاستینگ که هر هفته سه دامنه رایگان قرعه کشی میکند چقدر در برند سازی موفق میشود اولا همه شرکت میکنند در این قرعه کشی از طرفی برای تمدید این دامنه دوباره شرکت سود میکند از طرفی در همه جا از شما میگویند پس باور کنید راز موفقیت در برند سازی سخاوتمندی است اگر شما یک محصول را با سود خیلی کم به فروش برسانید این فرصت را به بقیه محصولات خود میدهید که با سود مناسب و درست فروخته شود پس میتوان گفت ماه عسل این مطلب سخاوت مندی است امتحان کنید تاثیرات قوی ان را خواهید دید موفق باشید.

عالی بود(2)غیر مفید(0)