خانه / آموزش سئو SEO / چگونه بنر می‌تواند تعامل و نرخ تبدیل را افزایش دهد؟
چگونه بنر می‌تواند تعامل و نرخ تبدیل را افزایش دهد؟
چگونه-بنر-می‌تواند-تعامل-و-نرخ-تبدیل-را-افزایش-دهد؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چگونه بنر می‌تواند تعامل و نرخ تبدیل را افزایش دهد؟

نمی‌توانیم این واقعیت را که تبلیغات بنری کمی آزاردهنده هستند، انکار کنیم. میانگین نرخ کلیک برروی آن‌ها سال به سال در حال کاهش و جلب توجه مخاطبان نیز سخت‌تر شده‌است.

با این‌حال، بنرها فقط برای کلیک‌خوردن خوب نیستند.

برطبق مطالعات Mediative، کلیک تنها فایده تبلیغات نمایشی نیست. برای مثال، ۴۴ درصد از کسانی که بنر را دیده‌اند نام محصول یا برند را بصورت آنلاین جستجو کرده‌اند و ۱۴ درصد از آن‌ها بطور مستقیم و بدون کلیک برروی بنر، با تبلیغ‌کننده تماس گرفته‌اند.

علاوه بر این، تبلیغات بنری هنوز می‌توانند درآمد پنهان عظیمی داشته‌باشند، بنابراین، این روشی موثر برای درآمدزایی ناشران و بلاگرهای تخصصی است.

شاید تبلیغات بنری در بسیاری از مقاطع موثر باشد، اما باید بتوانند در برابر حجم فزاینده وب بصری و کاهش توجه مردم ایستادگی کنند.

در این مقاله ۵ نمونه برای استفاده درست از تبلیغات بنری معرفی شده‌است.

۱- یکی‌بودن بنر و پیام شما

تبلیغات بنری یک فرصت برای ترویج پیام صفحه فرود و حتی بیشتر از آن، موضوع کسب و کار شماست. این روشی برای برندینگ پیام شما با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی مشابه در دیگر کمپین‌های بازاریابی است. تبلیغات بنری می‌تواند مردم را برای دنبال‌کردن لینک پیام شما تحریک کند.

یک مثال عالی برای نشان‌دادن این نکته: سازمان عفو بین‌الملل به شدت در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی (شامل تبلیغات بنری) خوب و در انتقال پیام قدرتمند است.

banner-ad-01

۲- استفاده از بنر برای ترویج پیشنهاد ویژه

هیچ‌چیز بهتر از یک پیشنهاد ویژه (مانند تخفیف) برای مشتریان بالقوه شما نیست. برای مثال، اگر شما آیتم رایگانی دارید که قسمتی از یک محصول است، تبلیغات بنری بهترین مکان برای قراردادن CTA این آیتم به منظور جذب مشتری است.

تبلیغات بنری زمانی جذاب‌تر می‌شوند که بتوانید مفهوم اضطرار را به آن تزریق کنید.

عبداللهی محمد، بنیان‌گذار Oxygenmat، پیشنهاد می‌کند که CTA باید واضح باشد و مستقیما به مقصد اشاره کند.

تبلیغ زیر یک پیشنهاد ویژه بسیار به موقع را معرفی می‌کند (سایت هوندا بطور مستقیم به فوری بودن اشاره نمی‌کند، اما فارغ‌التحصیلان را هدف گرفته که بیشترین تعداد مخاطبان در ماه‌های تابستان هستند):

۳- درگیرکردن احساسات در بنرها

یکی از بنرهای برپایه احساسات مورد علاقه من توسط گروه Quit Victoria از استرالیا ساخته شده‌است. با کلیک برروی دکمه Play، شما به تست جذابی هدایت می‌شوید که به شما می‌گوید احساس داشتن نفخ چگونه است. بعد از تست، می‌توانید داستان مایک رابرتس را که درباره تلاش‌هایش می‌گوید، بخوانید.

personal

این یک تبلیغ عالی است که نشان می‌دهد چگونه بنرها می‌توانند به عمق احساسات مخاطبان نفوذ کنند. ارتباطات عاطفی، مخاطبان را جذب می‌کند و آن‌ها را وادار به توجه‌کردن می‌کند.

۴- برجسته‌کردن چهره شناخته‌شده در بنرها

بازاریابی افراد تاثیرگذار یک پیروزی برای تبلیغات نمایشی است! به یک فرد تاثیرگذار حوزه کاری خود اجازه دهید همانطور که رضایت خود را از محصول/خدمت شما در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کند، در تبلیغات بنری نیز همین کار را انجام دهد.

نیل پتل مثال بارزی از انجام این کار است:

۵- هماهنگ‌بودن تبلیغات بنری با رنگ‌ها و لوگوی شما

پیونددادن تبلیغات بنری شما در سراسر وب با تصویر بصری برند شما، آگاهی از برند شما را افزایش داده و کلیک و تبدیل بیشتری برایتان ایجاد می‌کند. شما استانداردی تنظیم کرده‌اید که همه‌جا قابل تشخیص است. مطمئن شوید بنرهایتان با موارد زیر سازگار است:

  • لوگوی سایت شما
  • صفحه فرود شما
  • سبک رنگی سایت شما
  • برندسازی شبکه‌های اجتماعی شما
توجه: این روزها اتصال همه نقاط کسب و کار شما با بازاریابی مجدد (هدف‌گذاری مجدد) ساده شده‌است.

HelloFresh مثال خوبی از سازگار نگه‌داشتن تمام کانال‌های بازاریابی بصری سایت خود است.

به لوگوی آن‌ها توجه کنید:

به بنرهای آن‌ها نگاه کنید:

hellofresh-04hellofresh-01

به کانال شبکه‌های اجتماعی آن‌ها نگاه کنید:

و به برندینگ آفلاین آن‌ها نگاه کنید:

دفعه بعد که یک لوگو یا تصویر سبز برروی سایتی دیدید، احتمالا می‌دانید متعلق به کدام برند است.

شروع کنید!

چند نکته عملی برای شروع کمپین تبلیغات بنری شما:

استفاده از ابزار کاربردی

همه مثال‌های بالا را در ذهن خود داشته‌باشید، در اینجا چند ابزار کاربردی برای ساختن بنر عالی خود معرفی می‌کنم:

سازنده بنر

Bannersnack ابزارهای ساده‌ای برای طراحی بنری موثر ارائه می‌دهد. ویرایشگر بصری آن‌ها که چند روز پیش راه‌اندازی مجدد شد واقعا تجربه لذت‌بخشی را منتقل می‌کند. در این ابزار شما به قالب‌های طراحی، عکس‌های زیبا، جلوه‌های متحرک و فنوت‌های متعددی دسترسی خواهید داشت.

  • ایجاد ساده بنرهای استاتیک، تعاملی و متحرک برپایه HTML5
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل بنرها و محاسبه میزان تعامل مخاطبان با بنرهای شما

design-cta

تولید پالت رنگی بنرها

Pictaculous به شما اجازه تولید پالت رنگی برپایه لوگوی خود می‌دهد. بالای آن، رنگ‌های هماهنگ را به شما پیشنهاد می‌دهد.

pictaculous

آنالیز اثربخشی بنر

VAS به شما اجازه می‌دهد بنر خود را آنالیز کرده و بفهمید آیا در اولین نمایش خوب بود یا نه:

  • Heatmaps مناطقی از تصویر را پررنگ می‌کند که در ۳-۵ ثانیه اول، توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. اگر فقط مناطق آبی و سبز پدیدار است، هیچ منطقه‌ای نیست که میزان توجه قابل‌اتکایی داشته‌باشد.
  • Regions مناطقی را نشان می‌دهد که احتمالا در ۳-۵ ثانیه اول توجه مردم به آن جلب می‌شود. اگر منطقه‌ای بدون Region باشد، به آن منطقه توجهی نشده یا کم‌تر شده‌است.

همیشه از تست A/B استفاده کنید

یک مطالعه موردی بسیار جالب از تبلیغات بنری سونی در بازار اروپای خود انجام شد که فکر می‌کنم هرکس باید آن را ببیند.

با استفاده از تست A/B آن‌ها توانستند بهترین عملکرد را در تبلیغات بنری از خود نشان دهند. با این کار مراجعه بازدیدکنندگان به سبد خرید ۲۱.۳ درصد افزایش یافت.

من همیشه از این نمونه‌های الهام‌بخش پیدا می‌کنم، زیرا این نشان می‌دهد که الگوی مشخصی برای تبلیغات بنری موفق وجود ندارد. همه آزمون و خطاست. افزایش سرعت، تکمیل‌کردن و به حداکثر رساندن نتایج را همه می‌توانند انجام دهند. باید دید این کارها برای غولی چون سونی جواب می‌دهند یا استارتاپی کوچکی که با سرمایه مدیرش ساخته شده است.

تبلیغات بنری می‌توانند موثر باشند!

در نهایت چیزی که اینجا باید یاد گرفته‌باشید این است که تبلیغات بنری یک تاکتیک عالی برای بهبود نرخ تبدیل است. مطمئنا می‌توانند زیان‌رسان هم باشند، اما این زیبایی این روش است: وفق‌پذیر است و همه چیزی که نیاز دارد چند ابزار کاربردی و تست A/B برای رسیدن به هدف خود است.

آیا شما نمونه‌های موفقی از تبلیغات بنری سراغ دارید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مننبع: http://farnian.com/

عالی بود(3)غیر مفید(0)