خانه / آموزش سئو SEO / آموزش سئو محصولات فروشگاهی در رنک مث
آموزش سئو محصولات فروشگاهی در رنک مث
آموزش سئو محصولات فروشگاهی در رنک مث
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آموزش سئو محصولات فروشگاهی در رنک مث

شما به عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین می خواهید مشتریان بیشتری را به سایت خود جذب کنید تا فروش خود را افزایش دهید. سئو ووکامرس روشی برای رسیدن به این هدف است و از این جهت اهمیت دارد که بهبود رتبه محصولات شما در نتایج گوگل، در دیده شدن آنها در صدر نتایج جست و جو و افزایش نرخ تبدیل مشتری تاثیر دارد.

یکی از روش های کم هزینه برای سئو محصولات فروشگاهی سایت های وردپرسی، استفاده و خرید افزونه وردپرس است. یکی از این پلاگین ها، افزونه رنک مث است که در سال های اخیر به یک افزونه سئوی بی رقیب تبدیل شده است. اگر این افزونه را انتخاب کرده اید باید بتوانید به شیوه درست از آن استفاده کنید. در این مقاله ما یک دستورالعمل برای سئو محصولات فروشگاهی با رنک مث تهیه کردیم تا شما اگر تجربه کار با این افزونه را ندارید به راحتی بتوانید سئو محصولات در ووکامرس را انجام دهید.

سئو محصولات و مقالات در بهبود سئو ووکامرس سایت شما تاثیر زیادی دارد. در این مقاله به معرفی یک چک لیست برای سئو محصول با استفاده از رنک مث می پردازیم.

چک لیست سئو محصولات فروشگاهی با استفاده از افزونه رنک مث

بعد از طراحی سایت فروشگاهی باید بتوانید به شکل اصولی رتبه سایت خود را بهبود دهید. یکی از موارد برای بهبود سئو سایت فروشگاهی، بهبود رتبه محصولات فروشگاهی است. قبل از سئو محصول اقدامات زیر ضروری است:

  • در اولین مرحله سئو سایت فروشگاهی در بخش تنظیمات عمومی وردپرس، برای سایت خود یک عنوان و توضیح مناسب بنویسید.
  • در بخش تنظیمات > خواندن بررسی کنید که گزینه Search Engine Visibility تیک دار نباشد. این گزینه اگر فعال باشد از موتورهای جست و جو درخواست می کند که سایت تان را ایندکس نکنند.
  • یک ساختار مشخص برای لینک دهی خود در بخش تنظیمات > پیوندهای یکتا تعیین کنید.
  • از فعالسازی https اطمینان پیدا کنید.

ادغام افزونه رنک مث با ووکامرس

بهینه سازی صفحه محصول حساسیت و پیچیدگی بیشتر نسبت به سایر صفحات دارد. ابزار رنک مث به مدیریت و بهینه سازی فروشگاه ووکامرس و صفحات تک محصول شما کمک می کند. برای شروع و اتصال افزونه به ووکامرس، در تنظیمات افزونه رنک مث > پیشخوان تنظیمات ووکامرس را فعال کنید.

برای سئو محصولات در وردپرس با رنک مث اقدامات زیر را انجام دهید.

 Urlکوتاه و حذف پیشوندهای غیر ضروری از url ها

بعضی از پیشوندها در url ها مانند مدل و نام برند باعث پیمایش بهتر صفحات محصول شما می شوند و اشتراک گذاری آن برای کاربران آسان تر است.

حذف نام دسته بندی محصول از url

هر چه ساختار url شما تمیزتر باشد برای گوگل و کاربران نیز بهتر است. قرار دادن دسته بندی محصول فایده زیادی ندارد و فقط آدرس شما را طولانی تر می کند. اگر مجبورید دسته بندی را بگذارید از واژه های معنادار و کلمات کلیدی استفاده کنید.

حذف داده های Snippet از دسته بندی

برای جلوگیری از اضافه شدن داده های اسکیما به صفحات دسته محصولات از رنک مث > عنوان ها و متاها > دسته های محصولات، حذف داده snippet را بزنید.

آموزش سئو محصولات فروشگاهی در رنک مث
آموزش سئو محصولات فروشگاهی در رنک مث

 

 

طرح مناسب برای صفحه محصولات ووکامرس

صفحه محصولات مهم ترین بخش یک سایت فروشگاهی است که با یک طرح و تجربه کاربری مناسب می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری شود. نکات زیر را برای طراحی صفحه محصول و سئو محصولات فروشگاهی در نظر بگیرید:

  • توضیحات محصول را ساده و روان بنویسید
  • مزایای محصول را برشمرید.
  • خود را جای کاربر بگذایرد و انتظارات او را در نظر بگیرید.
  • با استفاده از رنک مث می توانید از داده های محصول استفاده کنید.
  • از یک پوسته مناسب و بهینه شده برای سئو استفاده کنید.
  • پرسش و پاسخ در صفحه محصول قرار دهید.

عنوان و توضیحات متا مناسبی اضافه کنید

نوشتن یک عنوان سئو مناسب برای محصول اهمیت زیادی دارد. از کلمات کلیدی پر کاربرد که از تحقیق کلمات کلیدی به دست آورده اید استفاده کنید. نمایش توضیحات متا در صفحه جست و جو، کاربر را ترغیب به بازدید از محصول می کند. با استفاده از افزونه رنک مث پرو به راحتی می توانید عنوان و متادیسکریپشن را برای صفحات محصول ایجاد کنید.

سئو صفحات دسته بندی

صفحات دسته بندی در سئو محصول، بسیار مهم هستند و شما می  توانید از بخش محصولات > دسته ها، برای دسته های محصولات توضیحات عنوان و متای مناسبی بنویسید. متن توضیحات محصول باید سئو شده باشد و از تصویر مناسب و مرتبط برای آن استفاده کنید. صفحات محصول، دسته را تقویت می کنند و اگر به خوبی سئو شده باشد باعث تقویت صفحه دسته می شود.

فعالسازی BreadCrump

Breadcrumbs یا مسیر راهنما لینک هایی هستند که در بالای صفحه محصول ظاهر می شوند و به کاربر کمک می کنند به صفحات دسته محصول یا صفحات لندینگ سایت بازگردد و مسیر کاربر را در سایت نشان می دهند. این باعث می شود که کاربران به راحتی به بخش های مختلف دسترسی داشته باشند. علاوه بر تجربه کاربری بهتر نحوه نمایش سایت در گوگل عوض می شود. برای فعالسازی مسیر راهنما، به رنک مث > تنظیمات عمومی > مسیر راهنما بروید و تنظیمات آن را انجام دهید.

اضافه کردن برچسب یا تگ Alt به تصاویر محصول

اگر کاربران به دنبال تصویری از محصول باشند، فعالسازی تگ alt با کلمه کلیدی کمک می کند در صفحه نتایج، تصویر محصول شما نمایش داده شود. متن جایگزین باید مشخص کند که تصویر درباره چه چیزی است.

افزودن دسته و برچسب ووکامرس به محصولات

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای سئو محصولات در ووکامرس انجام دهید مدیریت دسته و برچسب محصولات است. با این روش محصولات بیشتر برای کاربران در دسترس خواهند بود و محصولی را که به دنبال آن هستند بهتر پیدا می کنند.

ایجاد اسکیما یا Rich Snippet برای محصولات

برای نمایش جزئیات بیشتر از محصول در صفحه نتایج، می توانید از Rich Snippet ها استفاده کنید. مثلا برای اینکه کاربران در نتایج جست و جو قیمت محصول، امتیاز، تصویر و توضیحات محصول را مشاهده کنند با استفاده از افزونه Rank Math می توانید این ریچ اسنیپت ها را به صفحات محصول خود اضافه کنید. این مساله باعث افزایش رتبه محصول شما خواهد شد.

در بخش الگوهای اسکیما، افزودن جدید را زده و اسکیما محصول را انتخاب کنید. به جز نام محصول و URL آن بخشReview Location را تنظیم کنید با این بخش تنظیم می کنید که اطلاعات را در کجای نتایج جست و جو نمایش دهید. ریچ اسنیپت ها به موتورهای جست و جو کمک می کنند که محصولات شما را بهتر درک کنند، محصول شما در SERP بهتر دیده شود و رتبه آن بهبود پیدا کند. در نتیجه نرخ کلیک آن بهبود پیدا می کند.

اتصال به سرچ کنسول برای سئو محصولات فروشگاهی

افزونه رنک مث پرو با سرچ کنسول ادغام می شود. این افزونه از سرچ کنسول و گوگل آنالتیکس داده ها را جمع آوری می کند و در قالب نمودار در داشبورد وردپرس به شما نشان می دهد. این افزونه به شما برای ردیابی رتبه بندی، کلمات کلیدی محبوب کمک می کند تا سئو محصولات فروشگاهی خود را انجام دهید. این ردیابی ها برای بهبود رتبه محصولات فروشگاه شما در SERP به شما کمک می کنند.

ردیابی رتبه داخلی (Built in) با افزونه رنک مث

افزونه رنک مث امکان عملکرد کلمات کلیدی را از داخل سایت وردپرس به شما می دهد. برای این کار وارد منوی آنالتیکس > Rank Traker شوید. باید قبل از هر به حساب گوکل آنالتیکس متصل شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است کلمات کلیدی را در Rank Tracker وارد کنید.

سایت مپ

سایت مپ محتوای سایت شما را فهرست می کند و ارتباط محتوهای سایت را با هم نشان می دهد. استفاده از sitemap کمک می کند که موتورهای جست و جو با کلمات کلیدی به راحتی صفحات شما را پیدا کنند و در دسترس کاربران قرار دهند. به علاوه از تغییرات محتوا به سرعت باخبر شوند و آنها را ایندکس کنند که باعث افزایش رتبه صفحات شما می شودس. با استفاده از افزونه رنک مث پرو می توانید برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنید. اگر در زمان نصب رنک مث راه اندازی رنک مث را انجام ندادید از بخش رنک مث > پیشخوان > راه اندازی سریع می توانید نقشه سایت را فعال کنید. از مسیر رنک مث > نقشه سایت می توانید تنظیمات نقشه سایت را انجام دهید.

امکان ایجاد تغییرات انبوه برای سئو وردپرس

با استفاده از رنک مث می توانید در فروشگاه آنلاین چند پست یا صفحه را انتخاب کنید و با استفاده از گزینه های انبوه تنظیمات سئو را برای همه صفحات و پست ها به طور همزمان استفاده کنید. می توانید چند صفحه را انتخاب و برای همه آنها URL های غیرمعمول، ریدایرکت ها و غیره را حذف کرده و آنها را به عنوان index، no index و نوفالو علامت گذاری کنید.

افزونه rank math با ادغام با افزونه ووکامرس به شما کمک می کند که محتوای مناسبی ارائه دهید تا رتبه صفحات محصول شما در نتایج جست جو بهبود پیدا کند.

در این مقاله نحوه سئو سایت فروشگاهی را یاد گرفتید. یکی دیگر از افزونه هایی که برای سئو سایت فروشگاهی و محصولات ووکامرس استفاده می شود افزونه یواست سئو است. این افزونه امکانات پایه ای را برای سئو محصول در اختیار شما می گذارد. ولی اگر می خواهید امکانات بیشتری برای سئو سایت فروشگاهی خود در اختیار داشته باشید خرید افزونه سئو ووکامرس در کنار یواست سئو یک بهینه سازی قدرتمند برای سئو محصولات را برای شما فراهم می کند. این امکانات شامل برجسته کردن محصولات در نتایج گوگل، اشتراک گذاری بهتر محصولات در شبکه های اجتماعی و غیره هستند.

 

 

 

 

عالی بود(2)غیر مفید(0)

2 دیدگاه

  1. درود بر شما
    چقدر نکاتی که برای سئو محصولات فروشگاهی گفتید برام کاربردی بود. از تک تکشون استفاده کردم. واقعا افزونه رنک مث افزونه قدرتمندیه و امکاناتش قابل قیاس با بقیه افزونه های سئو نیست. ایجاد اسکیما برای محصولات روی سئو محصول تاثیر خیلی خوبی داره و من دارم اثراتش رو توی نتایج میبینم. به علاوه اتصال به سرچ کنسول از دالخ پیشخوان وردپرس هم قابلیت خوبیه که دستسری راحتتری رو برای شما فراهم میکنه و میتونه توی وقت شما هم صرفه جویی کنه.
    در کل سعی کنید توی سئو محصولات فروشگاه نکات ریز رو هم به خوبی رعایت کنید همه چیز حل میشه.

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
    • سلام وقت بخیر
      علیرضای عزیز خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده است. بله دقیقا همینطوره و همین نکات ریز هست که افزونه رنک مث را برای سئو محصولات فروشگاهی برجسته کرده.

      عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *