خانه / آموزش سئو SEO / ۷ نکته مهمی که باید در هنگام بازاریابی با لینکدین رعایت کنید
۷ نکته مهمی که باید در هنگام بازاریابی با لینکدین رعایت کنید
۷-نکته-مهم-در-بازاریابی-با-لینکدین
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

۷ نکته مهمی که باید در هنگام بازاریابی با لینکدین رعایت کنید

نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد در حال حاضر لینکدین رتبه‌ی سوم سریع ترین رشد را در بین شبکه‌ های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. قرار گرفتن لینکدین در این رتبه شاید برای بسیاری تعجب برانگیز باشد. زیرا بسیاری از افراد هنوز لینکدین را به چشم یک کارت ویزیت آنلاین می‌بینند و از تاثیر آن در ارجاع ترافیک غافل اند. به هر حال اقبال عمومی به استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی رو به افزایش است و همین امر می‌تواند بهترین فرصت برای صاحبان کسب و کارها باشد که از ظرفیت بوجود آمده نهایت بهره را ببرند و بتوانند در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند

فرمول جذب مخاطب از طریق شبکه‌ی اجتماعی لینکدین تفاوت چندانی با فیس‌بوک و توییتر ندارد و تمامی آنها از یک فرمول مشترک یعنی تولید و به اشتراک گذاری محتوای باکیفیت تبعیت می‌کنند. اما آن چیزی که می‌تواند شما را در مقایسه با رقیبانتان متمایزتر نشان دهد توانایی شما در تولید محتوای با کیفیت است. در واقع می‌توان این چنین تبیین کرد که کلید واژه‌ی موفقیت در تمامی شبکه های اجتماعی اصلی به نام محتواست.

اما سوالی که ما می‌خواهیم در این نوشته به دنبال پاسخ آن باشیم این است که چگونه در لینکدین جذب مخاطب داشته باشیم و آنها را به سوی سایت هدایت کنیم و در کل چگونه از این شبکه‌ی اجتماعی به عنوان کاتالیزگر کسب و کار خود استفاده کنیم. پاسخ به این سوالات و چندین سوال مشابه دیگر را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

۱. لینکدین ۴ برابر بیشتر از توییتر و فیس بوک افراد را به سایت شما می‌فرستد

هنگامه‌ای که در مورد به اشتراک گذاری محتوا از طریق شبکه های اجتماعی بحث به میان می‌آید اولین نام هایی که در ذهن ها تداعی می‌شوند توییتر و فیس‌بوک اند. اما اگر بخواهیم در مورد ارجاع مخاطب به سایت اصلی بصورت مستقیم، صحبت کنیم نامی به نام لینکدین است که جلوه‌گری می‌کند و نه توییتر و فیس بوک. شاید برای اولین بار باشد که چنین چیزی را می‌شنوید اما این یک واقعیت است که ارجاع مخاطب توسط لینکدین ۴ برابر از توییتر و فیس بوک بیشتر است. این تحقیق حاصل مطالعاتی ۲ ساله و شامل ۲ میلیون بازدید ماهیانه و با مشارکت ۶۰ وبسایت صورت گرفته است. در این تحقیق مشخص شد که لینکدین به تنهایی، دو سوم ارجاع داده ها را به خود اختصاص داده است و فیس بوک نیز در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

  • درصد مخاطبین ارجاعی توسط لینکدین: ۷۴ درصد
  • درصد مخاطبین ارجاعی توسط فیس بوک: ۱۷ درصد
  • درصد مخاطبین ارجاعی توسط توییتر: ۱۴ درصد

موضوعی که شما باید از اعداد و ارقام گفته شده در بالا استخراج کنید این است که پروفایل لینکدین خود را به گونه‌ای ساماندهی کنید که کاربر را مستقیما به سایت اصلی‌تان هدایت کند.

۲. محتواهایی با موضوع صنایع بیشترین تقاضا را در لینکدین دارند

بر اساس آماری که خود لینکدین منتشر کرده، از هر ۱۰ نفر کاربر این شبکه‌ی اجتماعی، ۶ نفر به محتواهایی با موضوع صنعت علاقه دارند. در رتبه‌ی دوم در میزان علاقه به محتوا، اخبار داخلی کمپانی قرار دارد که درصدی در حدود ۵۳ درصد را به خود اختصاص داده است. در رتبه‌ی بعدی نیز اطلاع رسانی سرویس ها و محصولات جدید با ۴۳ درصد میزان تقاضا قرار دارد.

همچنین بخوانید:  ۲۱ نکته حیاتی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

محتوایی که در لینکدین منتشر می‌کنید باید برای مخاطب کارا و به سرعت قابل فهم و البته با موضوع کسب و کارتان هم مرتبط باشد. زیرا تنها در این صورت است که شما به مخاطب های بیشتر دست خواهید یافت.

دنبال کنندگان شما در لینکدین فعال هستند زیرا آنها می‌‎خواهند حرفه‌ای‌تر و سازنده‌تر باشند. محتواهای آموزنده و بروزرسانی های مفید بیشترین نرخ مشارکت را در لینکدین به همراه دارند. زیرا این‌ها همان اطلاعاتی هستند که دنبال‌کنندگان یک کمپانی در لینکدین انتظارش را دارند.

۳. از ارسال پست در غروب، اواخر بعد از ظهر و آخر هفته ها اجتناب کنید

اگر شما می‌خواهید از طریق لینکدین به جذب مخاطب بپردازید این نکته بسیار حائز اهمیت است که زمان هایی را برای به اشتراک گذاری محتوا انتخاب کنید که افراد بیشترین حضور را در این شبکه‌ی اجتماعی دارند. لینکدین زمان های صبح، نیم روز و روز های شنبه تا پنجشنبه را به عنوان بهترین زمان ارسال پست و بروزرسانی پیشنهاد می‌کند. باید اطمینان حاصل کنید که تقویم بازاریابی لینکدین‌ شما با زمان‌هایی که مخاطبانتان حضور دارند هماهنگ شده است.

مطلب مرتبط :   بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۴. در ماه حداقل ۲۰ پست ارسال کنید

بعد از اینکه دریافتید چه نوعی محتوایی را در چه زمانی ارسال کنید حالا سوال دیگری مطرح می‌شود. بهترین تعداد پست های ارسالی باید چقدر باشد؟ لینکدین پیشنهاد می‌دهد که در ماه حدود ۲۰ پست ارسال کنید. زیرا این تعداد پست می‌‎تواند ۶۰ درصد مخاطب یونیک برای شما جمع آوری کند.

ارسال بیش از ۲۰ پست در ماه طبیعتا باید درصد مخاطب بیشتری را برای شما گردآوری کند اما این احتمال نیز وجود دارد که در صورت ارسال بیش از ۲۰ پست در ماه با ریزش مخاطب مواجه شوید. قطعا درصد مشخصی از دنبال کنندگان شما هرگز یا دسته کم تمامی پست شما را نخواهند خواند. پس شما باید روی مخاطبانی سرمایه گذاری کنید که همیشه صفحه‌ی آپدیت پروفایل (تایملاین) خود را چک می‌کنند. رسیدن به ۶۰ درصد مخاطب یونیک در صورت ارسال ۲۰ پست در ماه تضمین شده است اما ما در مورد بیشتر از آن نمی‌شود اطمینان داشت.

اما از آنجایی که هرچیزی به یکبار امتحان کردنش می‌ارزد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا با ۲۰ پست در ماه آغاز کنید و در صورت استقبال مخاطبان تعداد را افزایش دهید یا لااقل ثابت نگه دارید.

۵. یک بروزرسانی Status، باعث جذب ۲۰ درصدی مخاطب می‌شود

اگر شما می‌خواهید بدانید چه کسانی پست های شما را می‌خواند، بد نیست بدانید ارسال هر پست در لینکدین ۲۰ درصد مخاطب جدید را برای شما جذب می‌کند. پس از بروزسانی مداوم پروفایل خود غافل نشوید. اما آیا ۲۰ درصد مخاطب جدید برای شما تعداد زیادی است؟ پاسخ به این سوال بستگی به تعداد مخاطبان شما دارد که آیا ۲۰ درصد مخاطب تعداد زیادی است یا خیر.

با ارسال پست های بیشتر شما گستره‌ی بیشتری از مخاطبان را به دست خواهید آورد.

۶. از همکاران‌تان کمک بخواهید

افزایش مشارکت مخاطب با پروفایل می‌تواند بهترین کاتالیزگر برای رشد شما باشد و این مهم می‌تواند توسط همکاران شما صورت بگیرد. زیرا اساسا همکاران شما ۷۰ درصد بیشتر از کاربران معمولی علاقه‌مند به کلیک کردن، کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاری پروفایل ها در لینکدین هستند. کارفرامایان می‌توانند با آسان کردن افزایش مشارکت همکاران‌شان، باعث رشد و محبوبیت بیشتر پروفایل لینکدین شرکت‌شان شوند.

۷. پروفایل‌تان را آنالیز و بررسی کنید

تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد راهکارهایی هستند که برای بازاریابی موثر در لینکدین مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اکنون لازم است کمی عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم. شبکه‌ اجتماعی لینکدین دارای ابزارهای آنالیز درونی است که شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد وقایعی که در پروفایلتان رخ می‌دهد بدست آورید. این ویژگی در تمامی پروفایل شرکت‌ها در لینکدین وجود دارد و مدیران آنها می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

در این آنالیزها می‌توانید اطلاعاتی در مورد میزان بازدید از پروفایل و پراکندگی جمیعتی بازدیدکنندگان را مشاهده کنید. توجه به پراکندگی جمیعتی بازدیدکنندگان از این جهت حائر اهمیت است که شما می‌توانید با دانستن اینکه مخاطبان شما بیشتر از کدام کشورها هستند، ساعات بروزرسانی پروفایل خود را متناسب با آنها تنظیم کنید.

برای اینکه کمی موشکافانه‌تر پروفایل لینکدین‌تان را آنالیز کنید، روی لینک آنالیز در بالای صفحه کلیک کنید. اکنون می‌توانید اطلاعاتی از قبیل تعداد کل تعاملات کاربران، کلیک ها و میزان جذب مخاطب به ازای هرپست را مشاهده کنید. به عبارت دیگر، این اطلاعات به شما می‌گویند که چه تعداد از افرادی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند با آن ارتباط برقرار می‌کنند و به اصطلاح با آن engage می‌شوند.

با استفاده از اطلاعاتی که از این بخش بدست می‌آورید، می‌توانید نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و در صورت لزوم اصلاحاتی را در تقویم بازاریابی‌‌تان اعمال کنید. در طول این بازبینی به دسته‌بندی موضوعات ارسالی، کاربران هدف و زمان های ارسال پست توجه داشته باشید. زیرا در صورت بهبود آنها می‌توانید پست های بهینه‌تری ارسال کنید.

جمع بندی

بعد از توییتر، لینکدین دومین شبکه‌ی اجتماعی محبوب من است. شبکه‌ای که در آن می‌توانید با افراد متخصص حوزه‌ی کاری خود در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کرده و از تجارب آنها استفاده کنید. اما این را نیز فراموش نکنید که هر شبکه‌ی اجتماعی داستان خودش را دارد. همانطور که در اولین نکته از این مقاله هم به شما گفتم، شاید پیش‌تر کسی نمی‌دانست که لینکدین ۴ برابر بیشتر از توییتر و فیس بوک افراد را به سمت سایت شما روانه می‌کند و یا ارسال پست در این شبکه باعث جذب ۲۰ درصدی مخاطب جدید می‌شود.

موفقیت در لینکدین، قوانین و سنت های خاص خود را می‌طلبد و برای جذب مخاطب در آن حتما نیازی نیست کت‌و‌شلوار و کراوات به تن کرده یا هفتادوهفت رقم آرایش کنید. برای موفقیت ساده باشید، خوب بنویسید و البته تعامل کنید. این تمام چیزی‌ست که برای موفقیت در لینکدین و چه بسا دیگر شبکه‌های اجتماعی و حتی زندگی شخصی‌تان نیاز دارید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)