خانه / اخبار / افزایش فروش و کسب درآمد در اینستاگرام
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

افزایش فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بدون اینکه مجبور باشید هر روز سر ساعت از منزل بیرون بزنید و سرکارتان حاضر شوید می توانید با اینترنت و یک گوشی یا کامپیوتر کسب درآمد داشته باشید؟!آیا اگر کسب و کاری دارید بتوانید رونق بیشتر و درآمد بیشتر داشته باشید؟!بسیاری از افراد جامعه به دلیل نداشتن شناخت کافی از تجارت الکترونیکی معتقدند که کسب درآمد از اینترنت کار افراد تنبل است اما ما اعتقاد داریم که افراد زرنگ در این حوزه کاری مهم موفق تر هستند.کسب پول از اینترنت بدون داشتن سرمایه نیاز به تخصص کافی دارد و فرد باید دائم با دنیای دیجیتال در ارتباط باشد ،به مرور زمان با ظهور شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تلگرام روند کسب درآمد را متحول ساخت.

اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 شروع به کار کرد، فقط یک پلت فرم رسانه های اجتماعی بود که مردم می توانستند تصاویر رابه اشتراک بگذارند و اکنون به یک پلت فرم مهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.بیایید نگاهی بیندازیم چه چیزی آن را به عنوان یک بستر بازاریابی بسیار مفید می کند و می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

ما در این مقاله به روش های افزایش فروش و کسب درآمد در اینستاگرام میپردازیم :

ویژگی ها

اینستاگرام یکی از محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است که دارای تعداد زیادی کاربر است. از آوریل 2019 ، اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه داشت. بنابراین ، پایگاه کاربری این پلتفرم بسیار زیاد است و هر برند یا بازاریابی نمیتواند آن را نادیده بگیرد.

  • اینستاگرام تقریباً 2 میلیون تبلیغ کننده ماهانه و بیش از 25 میلیون حساب تجاری دارد
  • 44٪ از کاربران فعال اینستاگرام از این پلتفرم برای تحقیق و کشف مارک ها استفاده می کنند
  • 53٪ از کاربران اینستاگرام مارک های مورد علاقه خود را در سیستم عامل دنبال می کنند.
  • روزانه بیش از 95 میلیون پست در اینستاگرام ایجاد می شود.

استفاده از اینستاگرام می تواند تجارت کوچک شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهد. بسیاری از شرکت‌‌ها و برند ها، بخش بسیار زیادی از فروش هایشان را از فروش در صفحه  های اینستاگرام بدست می‌ آورند و این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برند های مورد علاقه خود لذت میبرند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی بازاریابی می ‌شود.

افزایش فروش در اینستاگرام

 

پارامترهای مهم اینستاگرام 

فالوور(Follower)

 کلمه follower یعنی کسی که دیگری را دنبال می‌ کند. افرادی که شما را فالو کرده‌اند، فالوور های شما هستند. تعداد فالوور در قسمت پروفایل و بالای صفحه مشخص است.

فالوینگ(Following) 

کلمه following به معنی دنبال کردن یا پیروی کردن است. به این صورت که شما پیج فردی دیگر را دنبال می‌کنید و می‌ توانید فعالیت‌‌های او را رصد کنید.

فالوبک(Follow Back)   

اگر کاربر یک کاربر دیگری را فالو کند و کاربر دوم نیز او را فالو کند عمل فالو بک انجام شده است.

حساب شخصی(Personal profile)

برای استفاده شخصی مناسب است. در حالتی که شما صرفا برای ارتباط با دوستان و آشنایان ، سرگرمی ، به اشتراک گذاری علایق و … می‌ خواهید از اینستاگرام استفاده کنید ، حساب شخصی بهترین گزینه برای شماست.

حساب بیزینسی(Business Profile)

برای افرادی که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند و امکانات بیشتری نسبت به یک صفحه معمولی دارد.

پروفایل(Profile)

هر فردی یک پروفایل در اینستاگرام دارد که از طریق آن می‌ تواند عکس و ویدیو منتشر کند.

استوری(Story)

کلمه story به معنی داستان و قابلیتی است که می‌ توان عکس، ویدیو و متن را به صورت 24ساعت نمایش داد. هر ویدیو تا ۱۵ ثانیه امکان نمایش داده شدن را دارد.

هایلایت‌(Highlight)

می‌ دانید که استوری اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت به صورت خودکار پاک می‌ شود. اگر می‌ خواهید استوری خود را ذخیره کنید، باید از قسمت هایلایت در پروفایل خود استفاده کنید.

بیو (Bio)

بیو در قسمت پروفایل هر حساب کاربری قرار دارد و باید در آن توضیحاتی مرتبط با پیج وارد کرد.

لایک(Like)

لایک کردن به معنی دوست داشتن و مورد تایید قرار دادن پست است.

کامنت(Comment)

کلمه کامنت (Comment) به معنی بیان “اظهارنظر” است. زمانی که قصد دارید نظر خود را بیان کنید زیر پست و در بخش کامنت‌ ها نظر خود را بنویسید.

شیر کردن(Share)

شیر کردن به معنی “به اشتراک گذاشتن” است. زمانیکه شما پست یک کاربری را پسندید میتوانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سیو(Saves)

سیو به معنی “ذخیره کردن” است. در اینستاگرام امکان ذخیره کردن در خود برنامه وجود دارد. شما هر پستی را که بخواهید میتوانید ذخیره کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

دایرکت(Direct)

دایرکت در اینستاگرام بخشی است که می‌ توان به طور مستقیم با هر فردی که خواستیم چت کنیم.

هشتگ(Hashtags)

این برچسب برای دسته‌ بندی یا به اشتراک گذاشتن پست استفاده می‌ شود. می ‌توان از این قابلیت در پست‌ ها استفاده کرد و بازدید آن را کمی بیشتر کرد.

کپشن(caption)

کپشن یا متن اینستاگرام، نوشته‌ا ی است که زیر یک تصویر یا ویدیو گذاشته می ‌شود.

آی‌ جی تی وی(IGTV)

قابلیتی است که بتوانید فیلم‌ هایی بیشتر از ۱ دقیقه با طول ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت را آپلود کنید.

تگ (Tag)

برای تگ کردن یک نام کاربری باید از @ استفاده کرد. تگ به معنای بر چسب زدن است و برای معرفی افراد در پست مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

منشن (Mention)

mention به معنی “اشاره کردن” است. به همین ترتیب وقتی می‌ خواهید به فرد یا برند خاصی اشاره کنید، باید از این قابلیت استفاده کنید.

✅حساب کاربری

اولین و مهمترین کاری که باید قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام انجام دهید ، ایجاد یک حساب کاربری تجاری است.

حساب کاربری تجاری

✅اهداف بازاریابی اینستاگرام خود را تعیین کنید

رسانه های اجتماعی ابزاری بسیار محبوب برای مشاغل است که سعی دارند از آنها برای بازاریابی شرکت خود استفاده کنند. خواه این کار به منظور افزایش آگاهی از برند باشد یا برای افزایش تعداد فروش برای این تجارت ، بسیاری از شرکت ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با این حال ، این ابزارها نمی توانند نتیجه بگیرند ، مگر اینکه دقیقاً بدانید که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید.بسیاری از شرکت هایی که فعالیت های بازاریابی اینستاگرام را انجام می دهند هدف آنها دستیابی به موارد مختلف است. برخی از متداول ترین اهداف عبارتند از:

  • با هدف ایجاد نام تجاری خود به عنوان یک رهبر صنعت
  • تعداد فروش را افزایش دهید
  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • ایدهای بیشتری تولید کنید

✅انتخاب عکس پروفایل

انتخاب عکس پروفایل نادرست می تواند برای موفقیت کلی کمپین های بازاریابی اینستاگرام بسیار مضر باشد. اگر عکس نمایه با نام تجاری شما مرتبط نباشد، ممکن است اعتبار نمایه را زیر سوال ببرند و جعلی باشد. امن ترین گزینه برای عکس پروفایل عکسی از آرم کسب و کار شما است که به افراد کمک می کند بلافاصله شرکت شما را تشخیص دهند و کمک می کند تا معتبر به نظر برسید.

 ✅بهینه سازی مشخصات

bio شما به وضوح ،شخصیت تجارت شما را نشان میدهد و به مردم میگوید که چرا برای آنها ارزش دارید که از حساب شما پیروی کنند.

✅تعیین کنید که چگونه می خواهید به برند شما “نگاه” کنند

هنگامی که درباره نوع محتوایی که می خواهید منتشر کنید تصمیم گرفتید ، بسیار مهم است که سبک خاصی را نیز برای داشتن محتوای خود انتخاب کنید. ایجاد “سبک” اینستاگرام برای حساب شما بسیار مهم است زیرا تصمیمات خرید مشتری اغلب تحت تأثیر رنگ و شناخت نام تجاری است. پست های اینستاگرام شما باید سازگار باشد تا پیروان بتوانند به سرعت محتوای اینستاگرام را با نام تجاری شما مرتبط کنند. عکس ها باید دارای یک رنگ بندی و احساس سازگار باشند تا بتوان بلافاصله آنها را شناسایی کرد.

✅ارائه محتوای تحریک کننده بصری

بسیار مهم است که پست های شما جذاب و جذاب باشند و برای پیروان شما چشم نواز باشند. اینستاگرام کاملا تصویری است ، بنابراین مهم است که محتوای شما پیروان شما را به هیجان بیاورد یا تا حدی داستانی را بیان کند تا بتوانید از مبارزات بازاریابی اینستاگرام خود بیشترین بهره را ببرید.

هشتگ ها

هشتگ چیست

هشتگ ها به کلمات کلیدی که بدون فاصله نوشته می شوند و با علامت پوند (#) پیشوند می شوند. سعی کنید هشتگهای عمومی و پرطرفدار و خاص را با هم مخلوط کنید تا میزان دسترسی و ارتباط شما بیشتر شود.بسیاری از مشاغل از هشتگ های شخصی خود برای راه اندازی یک محصول جدید ، مدیریت یک کمپین اینستاگرام ، تبلیغ یک رویداد و استفاده می کنند.

استفاده از استوری

استوری یک استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی در اینستاگرام است.استوری ها بستر بسیار خوبی برای شرکت ها برای ایجاد ارتباط با فالوور خود فراهم می کنند. تعاملی بودن – پرسیدن سوال یا نظرسنجی راهی عالی با پیروان خود است.فالوور ها دوست دارند شرکت ها بیشتر تصاویر پشت صحنه را نمایش دهند.

✅هایلایت استوری

به قابلیتی گفته می شود که تا بعد از گذشت ۲۴ ساعت استوری های خود را روی پروفایل نگه دارید. هنگامی که هایلایت را باز می کنید، می توانید آن را همانند یک استوری معمولی مشاهده کنید.

✅پروموشن(promotion)

پروموشن دقیقا مثل یک تبلیغ است. شما می توانید پست ها، عکس ها، و ویدیو های خود را با گزینه promotion تبدیل به تبلیغ کنید که افراد و کاربرانی که از پست شما بازدید می کنند می توانند بعد از آن با کلیک برروی دکمه ای که از طریق گزینه promotion به آن پست اضافه می کنید به صفحه وب سایت شما یا به شماره تلفن شما و… هدایت شوند.

✅اینگیجمنت (نرخ تعامل در اینستا گرام) 

به آن نرخ تعامل نیز می‌گویند نسبت بین میزان مشارکت کاربران به تعداد کل فالوئرهای شما است. اینگیجمنت مهم ‌ترین معیار در اینستا گرام مارکتینگ است. به کمک آن می‌ توانید دریابید چه قدر محتوای شما برای فالوور ها جذاب است.

✅اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راهکارها برای جلب مشتری، افزایش فالوور است و در نهایت یکی از ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام است.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که معمولا بر روی جامعه‌ای از مخاطبان قدرت نفوذ زیادی دارند ، بنابراین معرفی یک محصول از جانب آنها، معمولا مورد استقبال جامعه مخاطب آنها می‌شود.این افراد بیشتر در شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام فعال هستند و جامعه مخاطب آنها نیز در این شبکه‌های حضور دارند.

اینفلوئنسر می‌تواند یک هنرمند، ورزشکار، روزنامه‌نگار، مدل یا یک فرد عادی جامعه باشد.آنها در ازای تبلیغات برای شما، مبلغ خاصی را معمولا دریافت می‌کنند. این مبلغ به میزان معروفیت و برند اینفلوئنسر بستگی خواهد داشت. هر چند برخی از آنها نیز ممکن است این کار را به صورت رایگان برای شما انجام دهند.نکته مهم در این خصوص این است که باید فعالیت و تخصص اینفلوئنسر مورد نظر، به نوعی در راستای فعالیت اکانت تجاری شما بوده و از طرفی، میزان نفوذ و تاثیرگذاری اینفلوئنسر بر روی مخاطبان خود نیز موضوع بسیار مهمی در این خصوص است.

✅بازدید ها(view insights)

ویو اینسایت

Interactions: تعداد کل فعالیت ها یی است که در اکانت شما در بازه زمانی مشخص شده صورت گرفته است.

Profile Visits: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از پروفایل شما در بازه تاریخی (هفته گذشته) را نمایش می دهد.

Discovery : نشان می دهد بیشترین تعداد پست شما در کجا دیده شده است و تعداد افرادی که پست شما را دیده ولی شما را فالوو نکرده اند.

Follows : تعداد کسانی که بعد از دیدن این پست صفحه شما را فالو کرده اند .

Reach : تعداد کسانی که این پست را به صورت تمام صفحه مشاهده کرده اند .

Impressions : تعداد بار هایی که این پست شما در هر حالتی دیده شده است.

From Explore : تعداد بار هایی که پست شما در صفحه Explore مشاهده شده است.

From Home : تعداد بار هایی که پست شما در صفحه Home اینستاگرام مشاهده شده است.

From Profile : تعداد بار هایی که پست شما در صفحه Profile مشاهده شده است.

From Hashtags: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق هشتگ های آن بوده است.

✅کلاهبرداری اینستاگرامی

جدیدترین روش کسب درآمد دیجیتالی به سمت پیج های اینستاگرامی کشیده شده است و کلاهبرداری اینستاگرامی هم رو به افزایش می‌رود. بعضی از مردم برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی استفاده می‌ کنند و برخی دیگر در همین فضا به کلاهبرداری می‌ پردازند.

اینستاگرام فرم‌ هایی برای گزارش تخلفات و جرائم در نظر گرفته که با پر کردن آن ‌ها می ‌توانید اینستاگرام را در جریان قرار دهید. در صورتی که تخلف اثبات شود اینست گرام می ‌تواند یک اکانت را حتی برای همیشه بلاک کند. همچنین بالای هر پست علامت سه نقطه دیده می‌ شود که با کلیک روی آن، گزینه Report برای شما فعال می‌ شود. اگر با تخلف ی مواجه شدید می‌ توانید گزینه ریپورت را انتخاب کنید. در این حالت اینستاگرام دلیل گزارش یا ریپو رت آن پست را خواهد پرسید. گزارش‌ های زیادی مبنی بر کلاهبرداری در اینستاگرام به دست پلیس رسیده و بعد از این نیز متوقف نخواهد شد. بهترین روش مقابله با پیج های کلاهبرداری اینستاگرام هوشیاری نسبت به روش‌ های کلاهبرداری و پیشگیری با نکات گفته شده است.

روش ‌های کلاهبرداری در اینستاگرام:

  • دریافت پول با ادعای انجام خدمات
  • ساخت پیج فیک شبیه پیج های پر بازدید
  • ساخت اکانت فیک شبیه اکانت دوستان شما

تشخیص پیج های کلاهبرداری اینستاگرام:

  • روی هر لینک کوتاه شده‌ ای کلیک نکنید
  • .برای دریافت جایزه نباید هیچ وجهی پرداخت کنید
  • به پیج های فروش که نظر هایشان را بسته‌ اند اعتماد نکنید
  • اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار هیچ‌ کس قرار ندهید
  • نسبت به تست ‌های رایگان مشکوک باشید

✅لینک به سایت یا فروشگاه

خیلی از فروشگاههای اینترنتی چون در اینستاگرام فعال هستند و درآمد خوبی هم دارند فکر میکنند که دیگر نیازی به داشتن سایت نیست٬ در صورتی که پتانسیل فروش شما زمانی افزایش می یابد که از کانالهای مختلفی برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده کنید. در هر شرایطی پایه های کسب و کار شما محکم بوده و هیچ چیزی نمیتواند بیزنس شما را تحت تاثیر قرار دهد٬ شما باید احتمالات مختلف را در نظر گرفته و برای سناریو های مختلف آماده باشید.

با اختلال در اینستاگرام و یا تلگرام و… نباید بیزنس شما هم مختل شود چرا که شبکه های اجتماعی پایدار نیستند و ممکن است روزی به هر دلیلی دچار اختلال شوند پس شما باید بستری پایدار همانند “سایت” برای کسب و کارتان داشته باشید که تضمین کننده فعالیت و حضور شما باشد. در بخش پایین بیو لینک سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را قرار دهید تا هم ترافیک بیشتری جذب کنید و هم به مشتری اطمینان خاطر دهید. در سال 2017 اینستاگرام این قابلیت را اضافه کرد که اکانت ‌های بالای 10 هزار فا لوور بتوانند استوری‌ های لینک‌ دار داشته باشند. این خبر خوبی برای پیج‌ های تجاری و افزایش فروش در اینستا گرام برای آنها بود. چرا که آنها می‌ توانند لینک‌ های مهم خود را در استوری قرار دهند تا مخاطبان را به سمت آن هدایت کنند.

جمع بندی:

در نهایت به یک جمع بندی کلی از این مقاله میرسیم  که اینستا گرام یکی از پلتفرم‌ های بسیار مؤثری است که همه کسب‌ و کارهای اینترنتی باید در بازاریابی و فروش خود از آن استفاده کنند چون استفاده از اینستگرام آسان و رایگان است و نیاز به فیلتر شکن ندارد وبا داشتن یک موبایل یا تبلت در دسترس است و در ایران  دارای بیشترین بازدید است. کسب و کارهای اینترنتی با معرفی خود و جذب کاربران بسیاری میتوانند باعث رونق کسب و کار و افزایش درآمدشان شوند.

 

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =