عناوین
محتوا یک اصل کامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است، به طوریکه سئو و بازاریابی محتوا دو نمونه از شرکای تیمهای بازاریابی اینترنتی، برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی هستند.
بارها و بارها اهمیت ایجاد محتوای ارزشمند برای افزایش دیده شدن شما در جستجو گفته شده است. وقت آن است که توجه افراد را به خود جلب کنید، از رقبای خود جلو بزنید و نیز نکاتی را به کار ببرید که بتوانید نتایج خوبی را از تولید محتوای خود بگیرید. به طور کلی محتوای شما باید به گونهای باشد که وقتی مخاطب آن را میبیند ازآن لذت ببرد و نام آن را تبلیغ نگذارد، اما نتیجه آن این باشد که از شما خرید کند و یا برند شما را بهتر به خاطر بسپارد.
این چک لیست راهنمایی خوبی جهت بازاریابی محتوا برای سئو میباشد؛ با استناد به استراتژی خود شروع کنید و این لیست را هر بار که یک کمپین جدید راهاندازی میکنید به کار ببرید تا مطمئن شوید محتوای شما دارای پتانسیل کامل برای حرکت به سمت هدف مورد نظرتان میباشد و نیز محتوای مطالبتان حرفی برای گفتن در این بازار رقابتی دارد یا نه.
نحوه جستجوی کاربران را درک کنید
استراتژی محتوا با کاربران آغاز و به پایان میرسد. البته هدف نهایی شما افزایش دادن فروش است اما بهترین راه برای دستیابی به آن این است که کاربران را در هر مرحله از فرایند توسعه استراتژی خود در نظر بگیرید؛ طوری که محصول شما را در ذهنشان به یاد بیاورند. با درک رفتارهای آنلاین، علایق و انتظارات مخاطب هدف خود، بازاریابان میتوانند محتوای قوی تری ایجاد کنند تا منجر شود کاربران با شما ارتباط برقرار کنند.
- اطلاعات اخیر را از کلمات جستجو شده، اجتماع و دیگر موارد باارزش برای شناسایی تمایلات کاربر (محتوای عالی، اشتراکگذاری/تعامل و دیتای جمعیتی) بررسی کنید.
- بیبینید چه محتوایی معمولا در جستجو نمایش داده میشود و کاربران در هنگام جستجوی واژگان و کلمات کلیدی مرتبط چه محتوای رقیبی را میبینند.
- استراتژی محتوای رقیب را بررسی کنید تا متوجه شوید چه محتوایی مخاطبان شما معمولا در جستجو مشاهده میکنند.
- آنچه کاربران میخواهند و اینکه مواردی را که از برند شما انتظار دارند را شناسایی کنید.
برای کاربران بهینه کنید
با توجه به کاربران، محتوای شما باید در حیطه علایق مخاطب باشد تا ارزش بیشتری به دست آورد. محتوای هدفمند به مراتب دنبال کنندههای (فالوورهای) قویتری را به همراه خواهد آورد و مشتریان راغب (leads) بیشتری را ایجاد میکند. همچنین دستیابی به رتبهبندی جستجوی بالا برای محتوای هدفمند بیشتر است؛ صحبت کردن با مخاطب چیزی است که باعث تعامل و نرخ تبدیل میشود.
- شناسایی کنید چگونه پستهای شما با آموزش یا سرگرمی مطلب گیرایی را ارائه میدهند و ایجاد محتوایی میکند که برای اشتراک گذاری باارزش میباشد.
- ایدههای خود را با ارجاع به منابع معتبر و خارجی حمایت کنید تا اعتبار و اعتماد نسبت به شما افرایش یابد.
- محتوای خود را حول موضوعات و عبارات کلیدی مخاطبین خود ایجاد کنید تا در هنگام جستجو در معرض دید بیشتری قرار گیرند.
- رسانههای مختلف اجتماعی را بررسی کنید تا مشخص شود چه روشهایی بالاترین تعامل را ایجاد میکنند. بنابراین اینکه بدانیم کدام محتوا بیشتر توسط چه کسانی به اشتراک گذاشته شده، در پیشرفت روند کار ما بسیار مفید است.
برای موتورهای جستجو بهینه کنید
محتوایی با کارایی بالا، توازنی بین کاربران و موتورهای جستجو است. همانطور که محتویات شما نیاز دارند توجه یک کاربر را به سرعت جلب کنند موتورهای جستجو نیاز به همین توجه دارند. محتوای خود و کانالهای اجتماعی را بهینه کنید تا کمک کند موتورهای جستجو ارتباطی بین محتوای شما و اطلاعاتی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند، برقرار کند.
- یک برنامه منسجم را حفظ کنید و با ایجاد یک تقویم محتوا که موضوعات و کلمات کلیدی برای هر بخش محتوا را مشخص میکند، تمرکز کنید.
- کلمات کلیدی خود را در محتوا ادغام کنید و بهینه سازی از جمله عناوین، موضوعات صفحه، URLها و توصیفات متا را انجام دهید.
- از ابزارهایی برای بررسی سئوی محتوا از جمله Yoast برای وردپرس استفاده کنید.
- به متنها یا صفحات نامرتبط با موضوع لینک ندهید.
- لینکهای با کیفیتی از وبلاگ نویسان و انتشارات قابل اعتماد بگیرید تا به موتورهای جستجو کمک کند ارتباط محتوا را با کلمات کلیدی برقرار کنند.
- یک بررسی دورهای برای کشف و رفع هر گونه لینک شکسته انجام دهید.
- در زمان مناسب، محتوا را برای جستجوی محلی با صفحات منحصر به فرد و اطلاعات جزئی برای مکانهای خاص بهینه کنید.
- یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به گوگل و بینگ برای کمک به ایندکس شدن صفحات ارسال کنید.
- محتوا را با رسانههای پولی تقویت کنید تا دید بیشتری در وب پیدا کنند.
ارزیابی کنید و بهبود دهید
دادههای شما داستانی از موانع مواجه شده و فرصتهای ایجاد شده از محتوای برند را بازگو میکنند و آنالیز کردن این داده یک مسیری برای توسعه کمپینهای قویتر فراهم میکند. با درک اینکه چگونه مخاطبان با محتوا ارتباط برقرار میکنند، بازاریابان میتوانند تمرکز خود را برای افزایش دید، مشارکت و نرخ تبدیل بگذارند.
- گزارش از تمام کانالهای پولی، شخصی و درآمد داشته بگیرید و الگوهای تعامل و علاقه را شناسایی کنید.
- از ابزارهایی در پلتفرمهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا کشف کنید چه محتوایی ترافیک بیشتری را هدایت میکند.
- اهداف واضح را در گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) تعریف کنید تا اینکه بر روی چگونگی تأثیرات محتوا بر قیف تبدیل و چرخه فروش نظارت کنید.
- از ابزار گوگل وبمستر استفاده کنید تا خطاهای سایت را که مانع از دیده شدن شما در جستجو میشود را بیابید.
- از دادههایی استفاده کنید برای درک اینکه چه رسانههایی و کانالهایی منجر به بالاترین تعامل شدهاند.
نتیجهگیری
از این چک لیست استفاده کنید تا محتوایی قویتر و در معرض مشاهده بیشتر از طریق درک اجزای استراتژی دیجیتال خود ایجاد کنید. از طریق سئو و بازاریابی محتوا به عنوان شریک، برند خود را میتوانید با محتوای مناسب در مقابل کاربران قرار دهید. به طور کلی محتوای شما باید طوری باشد که در ذهن مشتری باقی بماند و به این ترتیب میتوانید برند خود را نشان دهید. بنابراین قبل از طراحی استراتژی محتوای خود، بهتر است اطلاعات کاملی را در مورد ویژگیهای برند مورد نظر در بازار فروش و نیز رقبا کسب کنیم. با جمع آوری این اطلاعات میتوانیم با دید واقع بینانهای به سمت هدف خود حرکت کنیم و با دید سنجیدهتری به اجرای استراتژیها بپردازیم.
سلام ممنونم مطلب بسیار عالی بود