خانه / آموزش سئو SEO / خدمات افزایش سرعت سایت با 12 روش بینظیر
خدمات افزایش سرعت سایت با 12 روش بینظیر
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

خدمات افزایش سرعت سایت با 12 روش بینظیر

افزایش سرعت سایت همیشه دغدغه اصلی سئو کاران و دارندگان سایت بوده است . با توجه به اینکه در سال های اخیر گوگل نگاه ویژه ای روی سرعت سایت باز کرده و تاثیر سرعت سایت در سئو وب سایت بشدت افزایش پیدا کرده است .قصد داریم در این مقاله 15 راه کار کلیدی و حرفه ای را برای افزایش سرعت وب سایت به شما آموزش دهیم.

حتما از اهمیت افزایش سرعت وب سایت در سئو مطلع هستید . یکی از گزینه هایی که می تواند شما را از رقیب هایتان پیشی دهد ، افزایش سرعت در بارگذاری سایت است .

1- سرور(Host)

اولین روش برای افزایش سرعت استفاده از هاست خوب است .تا جایی که امکان دارد از هاست های اشتراکی استفاده نکنیم چون استفاده از این هاست ها ، در زمان های مختلف سرعت سایت را تحت تاثیر قرار می دهد . پیشنهاد می شود اگر از لحاظ هرینه ای مشکلی ندارید از سرور های اختصاصی یا نیمه اختصاصی استفاده کنید . و اگر مشکل هرینه گریبان گیرتان است حداقل از سرورهای شناخته شده که سرعت مطلوبی دارند استفاده شود.

2- فعال کردن Keep-Alive

تکنیک Keep-Alive یک روش ارتباطی بین سرور و مرورگر است که بر پایه TCP برای Http فعالیت می کند. مرورگر برای نمایش صفحات وب سایت به کاربران باید از سرور فایل دریافت کند. در Keep-Alive ، مرورگر در ابتدا کدهای Html را از هاست درخواست می کند تا به کاربر نمایش داده شود در مرحله بعد به مرور سایر فایل ها (css,عکس ها و …) را فراخوانی می کند.

مزایای استفاده از Keep-Alive

افزایش سرعت بارگذاری سایت
استفاده بهینه از پردازنده سیستم (به دلیل پله پله شدن دستورات ارسالی از مرورگر به سرور از پردازنده بهینه استفاده می شود.)
معایب
به علت درخواست های زیاد مرورگر از هاست باعث اشغال فضای چشم گیری از حافظه می شود .

 فعال کردن Keep-Alive
فعال کردن Keep-Alive

3-فشرده سازی با Gzip

Gzip موثرترین روش فشرده سازی است. اگر بخواهیم راحت تر با مفهوم فشرده سازی آشنا شویم می توانیم این را با Winrar در محیط ویندوز مقایسه کنیم. روند کار این فشرده ساز به این گونه است که تمامی صفحات وب سایت و فایل های CSS قبل از ارسال توسط سرور فشرده می شود و به صورت فشرده ارسال می گردد .

فعال کردن Gzip در وردپرس

*استفاده از پلاگین

پلاگین های زیادی در کتابخانه وردپرس وجود دارد که عمل فشرده سازی را انجام می دهد ولی بهترین افزونه ها به ترتیب این ها هستند :

WP HTTP Compression
w3 Total cache
WP Super cache

فعال سازی Gzip در سرور

استفاده از پلاگین ها خطرات ناسازگاری با همدیگر را ایجاد می کند و ممکن است این تداخل باعث کندی سرعت در وب سایت شود .بنابراین فعال سازی فشرده ساز در روی سرور به مراتب بهتر از نصب پلاگین خواهد بود

4-استفاده ازCDN

(Content Delivery Network)

CDN یا شبکه توزیع محتوا،شبکه ای بزرگ است که از سرورهای مختلف در موقعیت های جغرافیایی مختلف تشکیل شده است.معمولا CDN ها در مکان های پرجمعیت قرار داده می شود که به این مکان ها Popsite گفته می شود.

هدف از استفاده CDN ها،هدایت کاربر به نزدیک ترین Popsite است.علاوه بر هدایت کاربر به نزدیک ترین پاپ سایت،چند مسیر جدا هم برای او در نظر گرفته می شود.

شبکه توزیع محتوا،از تمامی اطلاعات سایت شامل کد های CSS ،Html ،جاوااسکریپت،فایل های مولتی مدیا و …روی سرورهایی که در تمام دنیا فعال است،یک نسخه کپی می کند . زمانی که کاربر وارد سایت می شود از طریق نزدیک ترین CDN ،تمام فایل ها با سرعت زیاد در اختیارش قرار می گیرد.بنابراین وجود CDN در نزدیکی کاربر،زمان اتصال را کاهش می دهد و این موجب کاهش زمان بارگذاری وب سایت می شود.

5-بهینه سازی تصاویر موجود در سایت

به طور یقین انتخاب عکس های با کیفیت و جذاب یکی از مهم ترین فاکتورهای جذب کاربر و نگه داشتن او در سایت است . ولی انتخاب تصویر با حجم بالا تاثیر مستقیم در سرعت بارگذاری سایت دارد.با بررسی چند نکته سعی می کنیم بهترین تصاویر را برای سایت تولید کنیم .

تمام سعی خود را بکنیم که نام فایل ها، عبارت کلیدی و انگلیسی باشد.
تاجایی که امکان دارد از حجم تصاویر پایین استفاده شود.(به جز درصفه فروش که عکس های باکیفیت لازم است در بقیه صفحات عکس های هر صفحه بیشتر از حدودا 200 الی 300 کیلوبایت نشود .
تگ ALT:در هنگام خطا در اجرای عکس ها در سایت ،تگ Alt با متن جایگزین به کاربر نمایش داده می شود.
مشخص بودن طول و عرض :برای عکس ها طول و عرض متناسب یا جایگاه آن استفاده کنید.این می تواند درصد زیادی در بهینه کردن عکس ها کمک شما باشد.

برای بهینه سازی تصاویر ابزار های متفاوتی وجود دارد . اولین ابزاری که فکر همه ما سمتش می رود فتوشاپ است. اما استفاده از این نرم افزار به لحاظ حجم بالا و محیط گرافیکی که دارد در همه سیستم ها مقدور نیست .ولی ابزار های خیلی آسان تر از این نرم افزار قدرتمند وجود دارد که در پایین به معرفی آن ها می پردازیم.

پلاگین ها
در کتابخانه سایت وردپرس افزونه هایی هستند که به راحتی می توان توسط آن ها عکس ها را بهینه کرد. چند تا از بهترین افزونه های موجود :

resmush.it
Ewww image optimizer
tiny compress images
wp smush
shortpixel
imsanity
imagify
استفاده از پیام رسان تلگرام
عکس هایی که حجم بالایی دارند و مناسب برای بارگذاری در سایت نیستند را وارد محیط این برنامه می کنیم و مجدد ذخیره می کنیم .سرور تلگرام یک optimizer قوی و در عین حال در دسترس است که امروزه بسیاری از افراد برای بهینه سازی عکس از این روش استفاده می کنند . مزیت دیگر این روش نسبت به فتوشاپ در دسترس بودن نرم افزار روی موبایل و لپ تاپ است .

6-Lazy Loading

(لود تنبل)

معمولا در صفحه اول یک وب سایت عکس های زیادی وجود دارد که بعد از ورود به سایت همگی با هم شروع به دانلود شدن می کنند و زمان بارگذاری سایت بشدت افزایش می یابد . در حالت طبیعی اگر بارگذاری سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد معمولا کاربران سایت را ترک می کنند که این باعث افزایش Time on site می شود.

فعال سازی Lazy Loading در وردپرس
برای فعال سازی لود تنبل در وردپرس چند افزونه وجود دارد که به ترتیب اولویت انها را معرفی می کنیم:

افزونه be Lazy.js
دانلود این افزونه به راحتی از کتابخانه افزونه ای وردپرس امکانپذیر است . از ویژگی های این پلاگین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

*اجرا روی تصاویر متن و پس زمینه
*پشتیبانی از تمامی مرورگرها حتی مرورگرهای IE7 و IE8
*استفاده از CDN

افزونه Lazy load XT
با فعال سازی این افزونه علاوه بر اعمال لود تنبل ، می توان فایل های css و java script را minify کرد.

7-کاهش استفاده از پلاگین ها

همانطور که تا اینجای مقاله هم در موردش صحبت کردیم ، سایت های وردپرسی طوری هستند که برای انجام هر عملیات نیاز به افزونه داریم که این افزونه ها باید فعال باشند.

ولی در کنار این خیلی از فعالیت ها نیاز به افزونه فعال ندارند به طور مثال ، یک افزونه جهت تهیه آمار ماهیانه قسمتی از سایت نصب می کنیم .این افزونه یک ماه فعال است برای گرفتن آمار در یک روز بقیه روز های هقته عملا کاربردی ندارد.

مطمئنا نصب فعال این چنین پلاگین هایی توجیه ندارد و باعث کندی سرعت می شود . بهتر است پلاگین نصب شود کار که تمام شد غیرفعال و حذف شود.

استفاده از هر افزونه ، موجب ارسال و دریافت یک سری داده می شود . این داده ها هستند که موجب کندی سرعت می شود . علاوه بر این استفاده بعضی از پلاگین ها کاهش امنیت را نیز در پی دارند.

برای تحلیل سرعت افزونه ها دو روش معرفی می کنیم :

روش اول:
باید یکی یکی افزونه ها را غیرفعال کنیم و سپس توسط ابزارهای تست سرعت سایت ، سرعت سایت را هر بار با غیرفعال کردن هر افزونه مورد بررسی قرار دهیم. یکی از سایت های فعال و رایگان در این حیطه سایت Gtmetrix.com است.

روش دوم
روش دیگر تست سرعت افزونه ها استفاده از افزونه تست سرعت است . بهترین افزونه در این حیطه -P3(plugin performance profiler) است.

8-بهینه سازی یا تعویض قالب وب سایت

یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت وب سایت ، استفاده از قالب های قدیمی و معمولا قالب های رایگان است . اگر امکان آپدیت قالب وجود ندارد ، حتما نسبت به تعویض قالب اقدام شود . باتوجه به تجربه خیلی از طراح های وب سایت ، اغلب قالب های رایگان باعث کندی سرعت می شود . حداقل داشته های یک قالب داشتن UX (تجربه کاربری) و UI (رابط کاربری) و واکنش گرا بودن آن است.این گزینه ها را در طراحی قالب سایت تان از یاد نبرید.

9-کاهش تغییر مسیرها

(Reduce Redirects)

خیلی اوقات پیش آمده که مجبور هستیم بخاطر لینک های شکسته و بدون محتوا ، صفحاتی از سایت را به صفحه های دیگر هدایت کنیم. استفاده به جا از این مورد در سرعت تاثیری ندارد ولی استفاده بیش از حد از این عمل می تواند باعث کندی سرعت و اختلال در سایت شود.

استفاده از ریدایرکت باعث اجبار پروتکل Http می شود که در خواست های اضافی را پاسخ دهی کند بنابراین استفاده زیاد از این مورد باعث افزایش درخواست ها توسط پروتکل Http می شود.

به دو روش می توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد:

روش اول :در مرورگر های کروم و موزیلا با راست کلیک کردن در صفحه مورد نظر و انتخاب inspect و سپس تب Network می توان تعداد درخواست ها برای هر صفحه را بررسی کرد.

روش دوم : روش دیگر برای پیداکردن صفحات دارای این مشکل،استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Dead line Checker است.

10-استفاده از سرویس دهنده های ویدئویی

اکثرا سایت ها از ویدئوهای با حجم بالا و طولانی استفاده می کنند . پیشنهاد می شود بجای آپلود کردن ویدئوها روی هاست،از سایت های سرویس دهنده مانند youtube و aparat استفاده شود.با انجام این کار کل حجم ویدئو در هاست سرویس دهنده آپلود می شود.

11-به روز نگه داشتن سایت وردپرس

وردپرس باتوجه به اینکه Open source است مرتب بروزرسانی های خود را منتشر می کند.علاوه بر نسخه وردپرس تمامی پلاگین ها نیز آپدیت منتشر می کنند که بروزرسانی همه این ها موجب افزایش سرعت و همچنین امنیت سایت می شود.

12-فعال سازی ذخیره سازی یا کش مرورگر

(caching)

یکی از بهترین روش های بهبود تجربه کاربری ، فعال سازی ذخیره سازی است . در این روش فایل های چند رسانه ای،عکس ها و فایل های کد وب سایت (جاوا اسکریپت ، css ، html ) برای اولین بار نیاز به بارگیری دارند و در بازدیدهای بعدی کاربر از سایت نیازی به دانلود مجدد فایل های مذکور نیست و سرعت سایت به مراتب بیشتر و بارگذاری در کمترین زمان انجام می شود.

این روش برای کاربرانی است که بیشتر از یک بار به سایت شما سر می زنند.

در سایت های وردپرسی می توان از افزونه WP super cache و W3 total cache برای این موضوع استفاده کرد. و یا اگر از مدیریت محتوای Drupul اسفاده می کنید، از نرم افزار تحت وب Varnish cache استفاده کنید.بر ای سایت هایی که از سی ام اس جوملا استفاده می کنند،به صورت پیش فرض این قابلیت ارائه شده است که از مسیر setting>Global>configuration>cache setting در دسترس است.

افزایش سرعت سایت های شلوغ

در ابتدای این مقاله سعی بر این بود که روش هایی کلی که برای افزایش سرعت سایت می باشد را به صورت کامل توضیح دهیم . در ادامه این مقاله به صورت تخصصی در مورد سایت ها و افزایش سرعت لود آن ها صحبت می کنیم .

زمانی موضوع سرعت یک سایت حائز اهمیت می شود که تعداد بازدیدکنندگان آن سایت افزایش پیدا کند و مدیران سایت به فکر خدمات بهتر به مشتری خود باشند که چنانچه سایت فروشگاهی است ، کاربر بتواند با سرعت بالا نسبت به خرید خود اقدام کند .

در کل موضوع بالا بودن سرعت سایت باعث می شود که مخاطب همیشه ما رو به دیگران ترجیح دهد ، چون در دنیای امروزه مردم در هر چیزی به دنبال سرعت هستند .

حال چیکار کنیم که سرعت در سایت های شلوغ افزایش پیدا کند ؟ بهترین پاسخ به این سوال این است که اول از همه به فکر ارتقا دادن فضای میزبانی خود باشید . به عنوان مثال اگر تاکنون از هاست مشترک استفاده می کردید ، سعی کنید سیستم خود را هاست های اختصاصی تر ارتقا دهید .

اگر از هاست مخصوص استفاده میکردین ، الان وقت آن رسیده که از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنید ، به دلیل حجم بالای افراد روی سایت شما درخواست های زیادی انجام می شود که باید یک سرور قدرتمند بتواند درخواست ها را پردازش کند .

افزایش سرعت سایت المنتوری

مورد بعدی در رابطه با افزایش سرعت سایت المنتوری است که خیلی از افراد دنبال روش هایی هستند که با وجود استفاده از افزونه المنتور سرعت لود سایت خود را بالا ببرند . همونطور که میدونید المنتور افزونه ای برای ایجاد صفحات وردپرس است.

این افزونه به شما امکان ویرایش دلخواه هر صفحه را می دهند ، تمامی این کارها با استفاده از کشیدن و رها کردن اتفاق می افتد و کار را برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند ، اما دوست دارند که المان های صفحه خود را جا به جا کنند فراهم می کند .

حال این افزونه در کنار این ویژگی خوب ،گاها باعث کاهش لود سایت می شود که با استفاده از راه کار هایی که در اینجا به شما داده می شود می توانید در کنار داشتن این افزونه از سرعت بالای سایت خود لذت ببرید .

منطقی ترین راه کاری که در این باره وجود دارد این است که وارد بخش ویجت های المنتور شوید و ویجت هایی که مورد استفاده نیست را غیر فعال کنید ، با این روش در صفحاتی که نیاز نیست ویجت های الکی و بی مورد لود نمی شوند .

افزایش سرعت سایت ووکامرس

ووکامرس فروشگاه ساز اینترنتی یکی از افزونه های قدرتمند برای وردپرس به حساب می آید ، اما نصب این فروشگاه ساز در برخی موارد باعث کاهش سرعت سایت می شود که این موضوع نگرانی خیلی از صاحبین وب سایت ها را به دنبال دارد.

اما جای هیچ نگرانی نیست برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد ، یکی از راه حل ها برای افزایش سرعت سایت ووکامرس ، غیر فعال سازی افزونه هایی است که با ووکامرس نصب می شوند اما هیچ گاه مورد استفاده قرار نمی گیرد .

در مورد افزونه هایی که همراه با ووکامرس نصب می شود تحقیق کنید و کارایی هر کدام را بسنجین و اگر متوجه شدین که این افزونه ها در سایت شما کارایی ندارند آن ها را غیر فعال کنید . با انجام همین کار تاثیر آن را ببینید .

افزایش سرعت سایت های وردپرس

در این مورد شما می توانید از افزونه هایی که برای افزایش سرعت وجود دارد استفاده کنید افزونه هایی مثل راکت ، این افزونه ها خودشان کار فشرده سازی و کش کردن فایل ها را به صورت کامل برای شما انجام می دهد .

فقط باید مراقب باشید که تداخل افزونه ای برای شما رخ ندهد . همچنین می توانید از هاست های مخصوص وردپرس استفاده کنید . و یا اگر تعداد بازدید کننده های سایت شما زیاد است از سرور استفاده کنید .

همچنین باید در خرید هاست یا سرور به پهنای باند دقت زیادی داشته باشید ، چون اگر سایت شما یک سایت فیلم یا موزیک داشته باشید ، ممکن است کاربران از موزیک ها بر روی سایت خودشان استفاده کنند ولی با لینک سایت شما و این کار باعث می شود که از پهنای باند شما استفاده شود .

افزایش سرعت سایت php

برای افزایش سرعت سایت هایی که کد نویسی شده است به دست خودتون موضوع یکم متفاوت تر است ، چون شما نمی توانید با نصب یک افزونه کلی از کارها را پیش ببرید و نیاز هست که برای هر کاری تغییری در ایجاد کدنویسی کنید و کد های مربوط به سرعت را به htaccess به صورت دستی وارد کنید .

در کل نیاز هست که چند کار انجام دهید :

بهینه سازی پایگاه داده
بهینه سازی کدهای php
فشرده سازی کد های html , css , js
بهینه سازی تصاویر
در این جا بخش هایی را توضیح میی دهیم که کمتر در موردش صحبت کرده ایم ، وقتی که سایت شما چه به وسیله خودتون یا یک شرکت معتبری کد نویسی می شود نیاز هست که به چند مورد توجه خیلی خاصی نشان دهید تا سایت شما از سرعت و کیفیت بالایی برخودار باشد .

حتما در نگاه اول پایگاه داده خود را بهینه کنید ، نیاز هست که بار دیگر نگاهی به جدول های پایگاه داده و ارتباط های آنها بیندازید و اگر بهینه بود مورد استفاده قرار دهید .

همچنین در نوشتن کد های php نهایت دقت را ببرید که با کمترین درخواست ها مواردی که نیاز دارید انجام شود ، گاها با کم کردن درخواست ها ، سرعت سایت شما بهینه می شود .

در مورد فشرده سازی و بهینه کردن تصاویر به صورت کامل توضیحاتی را ارائه کرده ایم .

شما می توانید از استفاده از gzip نسبت به فشرده سازی سایت php خود اقدام کنید ، همچنین کد هایی برای کش کردن سایت شما وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

منبع:https://karkook.com

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دوازده =