عناوین
امروزه شما به هر طرفی که نگاه می کنید آدرس های اینترنتی را مشاهده می کنید که این آدرس ها شما را به صفحاتی در اینترنت هدایت می کنند تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند بیشتر افراد به اینترنت دسترسی دارند و برای پیدا کردن نیاز خود به جای رفتن به صورت حضوری در اینترنت جستجو میکنند و یا آدرس مکانی که مد نظر دارند را از اینترنت پیدا میکنند حضوری به همان آدرس رفته و از آنجا خرید میکنند.
جالب است بدانید اگر در این فضای الکترونیک حضور نداشته باشید بسیاری از مشتریانی که نیاز خود را به صورت آنلاین بر طرف میکنند را از دست خواهید داد.هر سازمان یا شرکتی میتواند با طراحی وب سایت جهت افزایش مخاطبین خود در جهت افزایش فروش و برند سازی قدم بزرگی بردارد حال آنکه رضایت مشتریان را نیز بررسی کند.
تمامی وب سایت ها در World Wide Web شبکه جهانی قرار می گیرند که کل اطلاعات آنها نیز در سراسردنیا قابل دسترس خواهد بود.
دلایل بسیاری وجود دارد که چرا شما باید یک وب سایت داشته باشید. برخی از این دلایل در متن زیر به این واقعیت دنیای امروزی اشاره دارد:
عدم محدودیت های زمانی و مکانی
سرعت خرید کالا و یا گرفتن اطلاعات در اینترنت سریع تر و راحت تر است و این امر باعث می شود مشتری برای دفعات بیشتری به دلیل سرعت کار و خرید تنها با یک کلیک به شما مراجعه کند.
اطلاع رسانی
امروزه یکی از راههای فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه است که می توان به راحتی تجارت خود را گسترش داد و به بیرون از مرزها برد و تقریبا هیچکس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وبسایتی ندارد.
در دسترس بودن
تبلیغات و فروش از این طریق این مزیت را دارد که هر هفت روز هفته و بیست و چهارساعته می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید.
تبلیغات
با وجود تعداد زیاد کاربران وب سایت ها بهترین مکان برای انجام تبلیغات می باشند. در صورتی که وب سایت ما دارای بازدید کننده زیادی باشد، مسلما به خاطر این مسئله شرکت های مختلف در این زمینه به شما برای تبلیغات نیز مراجعه خواهند کرد.
کسب درآمد
مهمترین مزیت طراحی سایت ایجاد درآمد می باشد میزان سودآوری و درآمد زایی سایتها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد ، امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است.
موتورهای جستجو بدون صرف هزینهای کار بازاریابی را انجام میدهند؛ زمانی که فردی به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات و یا محصولات سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت میکنند. میزان بازدیدکننده هدایتشده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است.
اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت میشوند. وبسایت همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.
مقاله مرتبط : روش هایی برای افزایش سرعت وب سایت
از همین رو طراحی یک وب سایت مناسب، اولین گام در جذب مشتریان جدید در بازاریابی اینترنتی است.
در ادامه برخی اصطلاحات که نیاز میباشد شما در طراحی با آنها آشنا باشید به شما توضیح خواهیم داد:
قدم اول انتخاب یک نام برای سایت خود میباشد
نام سایت یا Domain مهمترین بخش داشتن یک سایت میباشد چرا که این نام نشان دهنده نوع کسب و کار شما خواهد بود پس در انتخاب نام دامنه دقت نمایید و سعی کنید در صورت امکان نامی با معنی ، کوتاه انتخاب کنید تا هم به خاطر سپردن آن توسط کاربران شما راحت باشد.
حتما خوانده شود : چگونه یک دامنه خوب برای سایت خود انتخاب کنیم؟
و هم از نظر سئو رتبه بالاتری توسط گوگل دریافت نمایید و در نتایج جستجو نام سایت شما مشاهده شود . ( سئو تکنیکهایی میباشد که سایت شما را به موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل میباشد معرفی میکند و در جستجوهای گوگل باعث میشود سایت
شما رتبه بالاتری نسبت به رقبای دیگر کسب کند) .
قدم دوم انتخاب یک هاست مناسب با فعالیت شما میباشد
هاست در ترجمه لغوی به معنای میزبان میباشد و در دنیای اینترنت به فضایی که سایت شما در آن
بارگذاری میشود اطلاق میگردد این فضا قابل افزایش یا کاهش میباشد .
قدم سوم تهیه یک قالب مناسب با موضوع سایت میباشد
قالب به ظاهر هر سیستم مدیریت محتوی اعم از وردپرس یا جوملا و … گفته می شود این ظاهر بسیار حائر اهمیت است و میتوان گفت درجه اهمیت آن هم اندازه نام سایت شما ملاک میباشد چرا که کاربران شما پس از ورود به سایت اولین موضوعی که برای آنها جلب توجه خواهد کرد ظاهر سایت شما ، کاربرپسند بودن آن ، رنگ بندی مناسب با موضوع سایت و سرعت بارگذاری سایت خواهد بود که تمامی این موارد به قالب شما مرتبط میباشد.
منبع : دکتر دیزاینر