خانه / آموزش سئو SEO / سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی
سئو داخلی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که برای بهینه سازی یک سایت صورت می­گیرد. با رعایت نکات سئو داخلی، رتبه سایت و ترافیک سایت شما در موتور­های جستجو افزایش پیدا می­کند. سئو داخلی را می­توان به دو بخش بهینه سازی محتوا و بررسی و اصلاحات کد های HTML تقسیم کرد. هر چه بتوانید لینک های دیگر سایت خود را در مقاله خود پیاده سازی کنید، سئو داخلی بهتری خواهید داشت. در مواقعی سئو داخلی جز اینکه باعث بهبود رتبه سایت در موتور­های جستجو می­شود، باعث می­شود بیننده از قسمت های دیگر سایت نیز استفاده کند و تعداد بازدید­ کننده های سایت به صورت چشمگیری افزایش یابد. با تیم موج سئو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به سئو داخلی به شماا عزیزان ارائه دهیم.

رابطه استفاده کلمات کلیدی و سئو داخلی

تا چند سال پیش سئو داخلی را به استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی و لینک دادن صفحات دیگر به محتوای مورد نظر می­دانستند. تنها کاری که برای رعایت سئو داخلی در نظر گرفته می­شد استفاده از کلمه کلیدی به صورت مکرر در جملات و لینک دادن در مقاله به صفحات دیگر سایت بود.

امروزه اما بر عکس گذشته دیگر کلمه کلیدی مهم­تر از تجربه کاربری نمی­باشد. با هوشمند شدن موتور های جستجو، تجربه کاربری در بحث سئو داخلی مهم­­تر از کلمه کلیدی شده است. دقت داشته باشید که موتور­های جستجو جز کلمه کلیدی کلمات مترادف و حتی مفهوم محتوا را نیز بررسی کرده و در صفحه نتایج جستجو برای کاربر ظاهر می­کنند.

مقاله مرتبط : شایع ترین مشکلات سئو داخلی و رفع آنها

کارشناس تولید محتوا باید در نظر داشته باشید برای رعایت سئو داخلی سایت خود، حتما مترادف­هایی با کلمه کلیدی و مفهوم کلی محتوا را نیز در مقاله خود قرار دهد تا پس از بررسی موتور جستجو با توجه سئو داخلی نتایجی برای کاربر نمایش دهد.

کاربر و سئو داخلی

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد، برای سئو دیگر رابط کاربری مهم­تر از کلمه کلیدی شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی برای رابطه کاربر با سئو داخلی را بررسی نماییم.

  1. مورد رضایت کاربر قرار بگیرد

یکی از مهم­ترین نکات برای گرفتن نمره­ای خوب در سئو ، رضایت کاربر می­باشد. باید توجه داشته باشید که اگر از صفحات دیگر سایت خود به درون مقاله لینک می­دهید به قدری نباشد که کاربر از کلیت محتوا فاصله بگیرد.

  1. تناسب هدف کاربر و محتوا

دقت شود که حتما هنگامی که محتوایی را در سایت قرار می­دهید تمام نیاز های کاربر را برای آن موضوع رفع نمایید تا سئو داخلی سایت شما به صورت اصولی به اصطلاح بالا بیاید. مطمعن شوید که تمام انتظار­های کاربر را با توجه به موضوع محتوای خود، بر طرف کرده اید.

  1. کپی نکردن

در خیلی از موارد دیده شده است که با کپی کردن محتوا از سایتی دیگر و ارائه آن مقاله در سایت خود، جز اینکه سئو داخلی سایت پایین آمده است اگر این موضوع زیاد تکرار شود باعث می­شود حتی سایت شما از صفحه نتایج موتور های جستجو خارج شود.

بهبود سئو داخلی توسط آدرس URL

طبق گفته گوگل، سه تا پنج کلمه اول در آدرس صفحه، اهمیت زیادی در سئو داخلی دارد.

مقاله مرتبط : اینفوگرافیک: سئو داخلی وب‌سایت – بهینه‌سازی مطلب

سعی کنید در آدرس URL خود، از کلمات کلیدی مترادف های آن استفاده کنید تا سئو بهتری به خود بگیرد. به این مثال دقت نمایید :

Seowave.ir/سئو-داخلی-و-رابطه-کاربری

این آدرس URL برای این محتوا مناسب می­باشد و نمره سئو داخلی خوبی خواهد گرفت.

Title های محتوا را جدی بگیرید    

اگر تیتر های محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی درج نمایید، به سئو شما کمک می­شود. می­توان گفت که عنوان یا تگ تایتل مهم­ترین بخش سئو سایت ­­می­باشد.

هر چقدر از کلماتی استفاده شود که به کلمه کلیدی نزدیکتر باشد، سئو داخلی سایتتان بهتر می­شود. اضافه کردن کلماتی مانند “بهترین”، “۲۰۱۷”، راهنمای کامل”، نقد و بررسی” و موارد دیگری از این قبیل، می تواند ترافیک بالایی را وارد سایت شما کند.

سود دیگری که در این کار نهفته است، پیدا کردن رتبه خوب برای کلمات و جستجو های عبارات طولانی در موتور های جستجو است.

گاهی اوقات، قالب سایت اگر سئو استاندارد نشده باشد و خصوصا اگر تگ ها در آن بهینه سازی نشده باشند، قالب تنها به بزرگ کردن سایز نوشته عنوان بسنده کرده و آن را داخل هیچ تگ هدر قرار نمی دهند.

بیشتر بخوانید : ۵ عامل اصلی قدرتمند در سئوی داخلی

تگ H1 در واقع تیتر اصلی صفحه شماست. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) از جمله وردپرس و جوملا، این کار را انجام می دهند. اما ممکن است با توجه با قالب سایتی که از آن استفاده می کنید، در این مساله تغییراتی به وجود بیاید.

البته استفاده زیاد از H1 اثر منفی بر سئو سایتتان خواهد گذاشت. بهتر است برای تگ های دیگر سایت از H2 یاH3  استفاده کرد. البته سعی کنید تگ هایی که در H2 یا H3 نیز استفاده می­کنید، متناسب با کلمه کلیدی باشد تا سئو داخلی بهتری به سایت شما تعلق بگیرد.

کلام آخر

در قسمت آخر نیز به شما پیشنهاد می­کنیم تعداد کلمات مقاله هایتان را بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه قرار دهید. البته که در بعضی موضوع ها تعداد کلمات فرق خواهد کرد. به طور کلی سعی کنید تعداد کلمات اندازه باشد و با توجه به رفع کامل نیاز کاربر، در حدی نباشد که چشم کاربر را اذیت کند.

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =