عناوین
سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که برای بهینه سازی یک سایت صورت میگیرد. با رعایت نکات سئو داخلی، رتبه سایت و ترافیک سایت شما در موتورهای جستجو افزایش پیدا میکند. سئو داخلی را میتوان به دو بخش بهینه سازی محتوا و بررسی و اصلاحات کد های HTML تقسیم کرد. هر چه بتوانید لینک های دیگر سایت خود را در مقاله خود پیاده سازی کنید، سئو داخلی بهتری خواهید داشت. در مواقعی سئو داخلی جز اینکه باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود، باعث میشود بیننده از قسمت های دیگر سایت نیز استفاده کند و تعداد بازدید کننده های سایت به صورت چشمگیری افزایش یابد. با تیم موج سئو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به سئو داخلی به شماا عزیزان ارائه دهیم.
رابطه استفاده کلمات کلیدی و سئو داخلی
تا چند سال پیش سئو داخلی را به استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی و لینک دادن صفحات دیگر به محتوای مورد نظر میدانستند. تنها کاری که برای رعایت سئو داخلی در نظر گرفته میشد استفاده از کلمه کلیدی به صورت مکرر در جملات و لینک دادن در مقاله به صفحات دیگر سایت بود.
امروزه اما بر عکس گذشته دیگر کلمه کلیدی مهمتر از تجربه کاربری نمیباشد. با هوشمند شدن موتور های جستجو، تجربه کاربری در بحث سئو داخلی مهمتر از کلمه کلیدی شده است. دقت داشته باشید که موتورهای جستجو جز کلمه کلیدی کلمات مترادف و حتی مفهوم محتوا را نیز بررسی کرده و در صفحه نتایج جستجو برای کاربر ظاهر میکنند.
مقاله مرتبط : شایع ترین مشکلات سئو داخلی و رفع آنها
کارشناس تولید محتوا باید در نظر داشته باشید برای رعایت سئو داخلی سایت خود، حتما مترادفهایی با کلمه کلیدی و مفهوم کلی محتوا را نیز در مقاله خود قرار دهد تا پس از بررسی موتور جستجو با توجه سئو داخلی نتایجی برای کاربر نمایش دهد.
کاربر و سئو داخلی
همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد، برای سئو دیگر رابط کاربری مهمتر از کلمه کلیدی شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی برای رابطه کاربر با سئو داخلی را بررسی نماییم.
- مورد رضایت کاربر قرار بگیرد
یکی از مهمترین نکات برای گرفتن نمرهای خوب در سئو ، رضایت کاربر میباشد. باید توجه داشته باشید که اگر از صفحات دیگر سایت خود به درون مقاله لینک میدهید به قدری نباشد که کاربر از کلیت محتوا فاصله بگیرد.
- تناسب هدف کاربر و محتوا
دقت شود که حتما هنگامی که محتوایی را در سایت قرار میدهید تمام نیاز های کاربر را برای آن موضوع رفع نمایید تا سئو داخلی سایت شما به صورت اصولی به اصطلاح بالا بیاید. مطمعن شوید که تمام انتظارهای کاربر را با توجه به موضوع محتوای خود، بر طرف کرده اید.
- کپی نکردن
در خیلی از موارد دیده شده است که با کپی کردن محتوا از سایتی دیگر و ارائه آن مقاله در سایت خود، جز اینکه سئو داخلی سایت پایین آمده است اگر این موضوع زیاد تکرار شود باعث میشود حتی سایت شما از صفحه نتایج موتور های جستجو خارج شود.
بهبود سئو داخلی توسط آدرس URL
طبق گفته گوگل، سه تا پنج کلمه اول در آدرس صفحه، اهمیت زیادی در سئو داخلی دارد.
مقاله مرتبط : اینفوگرافیک: سئو داخلی وبسایت – بهینهسازی مطلب
سعی کنید در آدرس URL خود، از کلمات کلیدی مترادف های آن استفاده کنید تا سئو بهتری به خود بگیرد. به این مثال دقت نمایید :
Seowave.ir/سئو-داخلی-و-رابطه-کاربری
این آدرس URL برای این محتوا مناسب میباشد و نمره سئو داخلی خوبی خواهد گرفت.
Title های محتوا را جدی بگیرید
اگر تیتر های محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی درج نمایید، به سئو شما کمک میشود. میتوان گفت که عنوان یا تگ تایتل مهمترین بخش سئو سایت میباشد.
هر چقدر از کلماتی استفاده شود که به کلمه کلیدی نزدیکتر باشد، سئو داخلی سایتتان بهتر میشود. اضافه کردن کلماتی مانند “بهترین”، “۲۰۱۷”، راهنمای کامل”، نقد و بررسی” و موارد دیگری از این قبیل، می تواند ترافیک بالایی را وارد سایت شما کند.
سود دیگری که در این کار نهفته است، پیدا کردن رتبه خوب برای کلمات و جستجو های عبارات طولانی در موتور های جستجو است.
گاهی اوقات، قالب سایت اگر سئو استاندارد نشده باشد و خصوصا اگر تگ ها در آن بهینه سازی نشده باشند، قالب تنها به بزرگ کردن سایز نوشته عنوان بسنده کرده و آن را داخل هیچ تگ هدر قرار نمی دهند.
بیشتر بخوانید : ۵ عامل اصلی قدرتمند در سئوی داخلی
تگ H1 در واقع تیتر اصلی صفحه شماست. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) از جمله وردپرس و جوملا، این کار را انجام می دهند. اما ممکن است با توجه با قالب سایتی که از آن استفاده می کنید، در این مساله تغییراتی به وجود بیاید.
البته استفاده زیاد از H1 اثر منفی بر سئو سایتتان خواهد گذاشت. بهتر است برای تگ های دیگر سایت از H2 یاH3 استفاده کرد. البته سعی کنید تگ هایی که در H2 یا H3 نیز استفاده میکنید، متناسب با کلمه کلیدی باشد تا سئو داخلی بهتری به سایت شما تعلق بگیرد.
کلام آخر
در قسمت آخر نیز به شما پیشنهاد میکنیم تعداد کلمات مقاله هایتان را بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه قرار دهید. البته که در بعضی موضوع ها تعداد کلمات فرق خواهد کرد. به طور کلی سعی کنید تعداد کلمات اندازه باشد و با توجه به رفع کامل نیاز کاربر، در حدی نباشد که چشم کاربر را اذیت کند.