خانه / آموزش سئو SEO / سازگاری سایت در تمامی مرورگر ها را تست نمایید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

سازگاری سایت در تمامی مرورگر ها را تست نمایید

کاربران به طور معمول برای مشاهده ی وب سایت شما از مرورگرها استفاده می نمایند. هر کدام از مرورگرها کدهای وب سایت شما را به شیوه ای تفسیر می نماید که اندکی با دیگران متفاوت است. به این معنی که سایت شما ممکن است با استفاده از مرورگر های مختلف برای کاربران به شکلی متفاوت به نمایش دربیاید. به طور کلی، شما نباید با دیدگاه مرورگر محور به طراحی سایت تان بپردازید. یعنی اینکه نباید با توجه به یک مروگر خاص سایتتان را طراحی کنید. بعلاوه گام هایی وجود دارد که شما با طی کردن آنها می توانید مطمئن شوید که سایتتان هرگز رفتار غیر منتظره ای نخواهد داشت.
سایتتان را در تمامی مرورگر های در دسترس تست نمایید
هنگامی که سایتتان تولید شد، باید ظاهر و عملکرد آن را در چندین مرورگر مختلف بررسی نمایید و مطمئن شوید که تمامی بازدید کنندگان شما احساس کنند که شما تلاش زیادی را برای طراحی سایتتان انجام داده اید. به طور ایده آل بهتر است در هر مرحله از پروسه توصعه سایت آن را در مرورگر ها تست نمایید تا در صورت بروز مشکل بتوانید راحتتر آن را عیب یابی کرده و مشکل را برطرف نمایید. مرورگر های مختلف و گاهی حتی ورژن های مختلف یک مرورگر ممکن است سایتتان را به شکلی متفاوت به نمایش درآورد. شما می توانید با استفاده از ابزار هایی مانند Google Analytics ایده هایی خوبی در مورد بهترین مروگرها و محبوبترین آنها بدست آورید.
از HTML های تمیز و معتبر استفاده نمایید
اگرچه ممکن است حتی با استفاده از HTML های نامناسب سایتتان به طور مناسبی در برخی مرورگر های به نمایش گذاشته شود اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این سایت در تمامی مرورگر ها و همچنین در مرورگرهایی که در آینده به بازار می آیند، با کیفیتی مناسب ظاهر گردد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه صفحات سایتتان در تمامی مرورگر ها به خوبی و به طور یکسان به نمایش درمی آید این است که برای نوشتن صفحه از HTML و CSS معتبر استفاده کنید و سپس نتیجه ی کارتان را تا آنجا که می توانید در مرورگر های مختلف تست نمایید. استفاده از HTML  تمیز و معتبر به خوبی سایت را بیمه می کند و استفاده از CSS داده های متحرک از محتواها جدا می شوند و این موضوع می تواند به رندر شدن سریع صفحه کمک کند. ابزارهای اعتبار سنجی مانند اعتبار سنج HTML  و CSS که توسط کنسرسیوم W3 تولید شده است، برای بررسی سایت می تواند بسیار مفید باشد و ابزار هایی مانند HTML Tidy به شما کمک می کند که با سرعت و ظرافت خاصی کدهای سایت را تمیز و مرتب کنید.
رمزگذاری های کاراکتر خود را مشخص کنید
برای کمک به مرورگر ها برای رندر کردن متن ها در صفحات سایت، شما باید همواره یک رمزگذاری برای اسنادتان تعیین کنید. این رمزگذاری باید در بالای اسنادتان مشخص باشد. چراکه برخی از مروگرها اعلان های موجود در وسط متن را به خوبی تشخیص نمی دهند. علاوه بر این شما باید مطمئن شوید که وب سرور شما HTML های متناقض ارسال نمی نماید.

یک هدر مانند content-type: text/html; charset=ISO-8859-1 می تواند تمامی اعلان های (charset declarations) موجود در صفحه را بی اثر نماید.
دسترسی مناسب به سایت را در نظر داشته باشید
تمامی کاربران، JavaScript را در مرورگرهای خود فعال نکرده اند. علاوه بر این تکنولوژی هایی از قبیل Flash و ActiveX ممکن از در برخی از مرورگرها به خوبی رندر نشوند. پیشنهاد می کنیم که برای استفاده از این ابزارها از دستورالعمل های گوگل در این رابطه استفاده کنید و سپس سایتتان را در مرورگر های متنی مانند Lynx تست نمایید. استفاده از محتواهای متنی در مقایسه با دیگر محتواهای موجود به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد که به آسانی سایت را پیمایش و ایندکسگذاری نمایند و همچنین این موضوع میزان دسترسی به سایت را برای کاربرانی که از تکنولوژی های جایگزین مانند screenreaders استفاده می نمایند، بیشتر می کند.


عالی بود(2)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *