خانه / معرفی ابزارهای سئو / ۷ دلیلی که وردپرس می‌تواند بهترین گزینه برای طراحی سایت کسب وکارهای کوچک باشد
۷ دلیلی که وردپرس می‌تواند بهترین گزینه برای طراحی سایت کسب وکارهای کوچک باشد
وردپرس-بهترین-گزینه-برای-طراحی-سایت-کسب-و-کارهای-کوچک
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

۷ دلیلی که وردپرس می‌تواند بهترین گزینه برای طراحی سایت کسب وکارهای کوچک باشد

هر روز که می‌گذرد کسب و کارهای بیشتری به اهمیت داشتن یک وبسایت مناسب واقف می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که وبسایت در خط مقدم رقابت‌های هر کسب و کاری‌ست. اگر وبسایت یک کسب و کار از ویژگی‌هایی مانند زیبایی‌های بصری، بارگذاری سریع و نسخه موبایل بی‌بهره باشد، قطعا نمی‌تواند اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشد و حتی باعث دفع مخاطب نیز می‌شود.

وقتی در مورد طراحی سایت برای کسب و کارها صحبت می‌کنیم، صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب با خود فکر می‎‌کنند که طراحی یک وبسایت خوب و شکیل می‌تواند برایشان هزینه‌بر باشد و به اصطلاح خودمانی، برایشان صرف نمی‌کند. اما چنین تفکری به هیچ وجه درست نیست. زیرا کسب و کارهای کوچک، ابزار قدرتمندی به نام «وردپرس» را در اختیار دارند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که امکان ساخت یک وبسایت را بدون هیچ هزینه‌ای برای کسب و کارها فراهم کرده است. اگر می‌خواهید بدانید که کسب و کارهای کوچک چگونه می‌توانند از وردپرس استفاده کنند، این مطلب را از دست ندهید.

۱. استفاده از وبسایت به عنون وبلاگ

استفاده از سیستم وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که همزمان از وبسایت‌تان به عنوان وبلاگ نیز استفاده کنید. وبسایت اصلی و وبلاگ در واقع دو بخش مجزا نیستند و هردو روی یک سیستم مدیریت محتوای وردپرس و یک پنل مدیریتی قرار دارند.

مزیت استفاده از چنین سیستم و پلتفرمی این است که اولا لازم نیست هزینه جداگانه‌ای را برای دامین و هاستینگ بپردازید و دوما می‌توانید تمامی بخش‌های یک وبسایت، اعم از وبسایت اصلی و وبلاگ را در یکجا کنار هم داشته باشید.

۲. آپدیت‌های مکرر وردپرس

اگر تجربه استفاده از وردپرس را داشته باشید، حتما می‌دانید که این سیستم هرچند مدت آپدیت‌هایی را برای امنیت بیشتر ارائه می‌دهد. از آنجایی که امنیت وبسایت و دیتاهای کاربران و مشتریان برای کسب و کارها بسیار مهم است، وردپرس می‌تواند بهترین گزینه برای آنها باشد. از طرف دیگر، سایر سیستم‌های مدیریت محتوا ممکن است از شما بخواهند که بصورت دستی عملیات آپدیت کردن را انجام دهید، اما در وردپرس این عمل بصورت خودکار و توسط سیستم انجام می‌گیرد و بنابراین به دانش فنی خاصی نیاز نخواهید داشت.

۳. اپن سورس بودن وردپرس

اپن سورس بودن وردپرس به این معنی‌ست که توسعه‌دهندگان می‌توانند برای این سیستم، قالب‌ها و پلاگین‌های مختلفی را طراحی کنند. مزیت اپن سورس بودن وردپرس این است که مشارکت توسعه‌دهندگان مختلف باعث رشد و بهبود سریع این سیستم شده است و همچنین شما به گنجینه‌ای از پلاگین‌ها و قالب‌های مختلف بصورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

۴. هماهنگی بی‌نظیر وردپرس و سئو

همانطور که در بالا هم گفتم، اپن سورس بودن وردپرس باعث شده است که توسعه‌دهندگان پلاگین‌های مختلفی را برای این سیستم عرضه کنند. از آنجایی که سئو یا همان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو برای کسب و کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث می‌شود که وبسایت آنها در رتبه‌های برتر گوگل نمایش داده شود؛ وردپرس با ارائه افزونه‌هایی مانندYoast می‌تواند کمک شایانی به این دست کسب و کارها بکند. در این پلاگین می‌توانید بصورت مرحله به مرحله عملیات بهینه‌سازی محتوا، کلمات کلیدی و… را انجام دهید.

۵. آسان بودن فراگیری کار با وردپرس

یکی از مزیت‌هایی که وردپرس را یک سر و گردن بالاتر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا قرار می‌دهد این است که کار کردن با این سیستم بسیار آسان است و حتی اگر برای اولین بار می‌خواهید به سراغ آن بروید، با مشکل چندانی برای یادگیری فرآیندهای کار با این سیستم مواجه نخواهید بود. همین آسانی کار کردن با وردپرس است که باعث شده است این سیستم به محبوب‌ترین پلتفرم برای توسعه‌دهندگان وب تبدیل شود.

۶. کدنویسی استاندارد و آسان وردپرس

همانطور که گفتم، وردپرس در حال حاضر محبوب‌ترین پلتفرم برای توسعه‌دهندگان وب است. در واقع هم آسان بودن کار با وردپرس و هم استانداردهای کدنویسی این سیستم باعث شده است که طراحی وبسایت بر پایه این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر و البته لذت‌بخش‌تر باشد. همچنین به دلیل کدنویسی استاندارد و آسان وردپرس، توسعه‌دهندگان زیادی در حال حاضر بر پایه این سیستم فعالیت می‌کنند؛ پس برای استخدام یک توسعه‌دهنده وب به مشکل چندانی بر نخواهید خورد.

۷.  وردپرس و بزرگان

آیا می‌دانستید اکثر وبسایت‌های معتبر و مشهور در جهان مانند نیویورک تایمز، مشیبل، تک‌کرانچ و بسیاری دیگر از وبسایت‌های مشهور دنیا از سیستم وردپرس استفاده می‌کنند؟ در ابتدا گفتیم که وردپرس می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک بهترین گزینه است؛ اما این به این معنی نیست که این سیستم نمی‌تواند برای کسب و کارهای بزرگ نیز مناسب باشد. تمام شش ویژگی که در بالا خواندید باعث شده است که حتی کمپانی‌های بزرگی مانند مایکروسافت نیز به سراغ استفاده از وردپرس بروند.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)

یک دیدگاه

  1. با تشکر از مقاله مفیدتون
    بنظرم یکی از خوبی های وردپرس سئو فرندلی بودنش هست

    عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =