خانه / آموزش سئو SEO / ۸ روش قدیمی سئو که دیگر کار نمی کنند
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۸ روش قدیمی سئو که دیگر کار نمی کنند

سلام خوانندگان موج سئو , در این پست قصد داریم درباره ۸ تکنیک قدیمی سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو صحبت کنیم که دیگر اثر بخش نیستد.

معرفی ۸ روش قدیمی و از کار افتاده سئو

Introducing 8 Old-school SEO methods that work no more

روش های سئو که دیگر مفید نیستند

متاسفانه به طور وسیعی شاهد این هستیم که هنوز تعدادی از این روش ها به وسعت خیلی زیادی استفاده می شوند. مشکل از جایی شروع می شود که وقت و هزینه زیادی باید برای اجرای این تکنیک های سئو صرف شود… وقت و هزینه ای که بازخوردی نخواهد داشت.

در این پست قصد داریم این روش های کهنه ی سئو را معرفی کنیم و بحث کنیم که چطور اون ها رو جایگزین کنیم.

۱- توجه به وجود کلمات کلیدی بیشتر از تجربه کاربری

کم یا زیاد، در جستجو های خود در گوگل می بینیم که یک سایت عنوان خود را به این شکل قرار داده: سئو | سئوی سایت | بهینه سازی سایت | بهینه سازی | بهینه سازی وبسایت

نوشتن مدل های نختلف کلمات کلیدی در عنوان و بی معنا

خوب مشکل این کار چیست؟ به وضوح روشن است که در تایتل برای کلمه کلیدی سئو اسپم صورت گرفته. شاید این موضوع از نظر گوگل خیلی اسپم بزرگی تلقی نشود و به رتبه سایت در جستجو های گوگل مستقیما آسیبی وارد نشود. اما ما به عنوان سئو کار می دانیم که بخش مهمی از سئو در سال ۲۰۱۷ مربوط به واکنش کاربران نسبت به سایت هاست. من به عنوان فردی که قرار است سایتم را برای بهینه سازی و سئو به دست یک شرکت بسپارم، با دیدن این عنوان کاملا منصرف می شوم و روی نتیجه ای که عبارت ” سئو | بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو با قیمت های مناسب ” را به عنوان تایتل انتخاب کرده کلیک می کنم. اینجاست که تفاوت ایجاد می شود. سعی کنید تا طبیعی رفتار کنید. به گفته گوگل، باید سایت خود را برای کاربران و بازدید کنندگان بهینه سازی کنید نه برای ربات های گوگل.

بحثی که در اینجا ایجاد می شود این است که “قبلا گفته شده است که استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه تاثیر زیادی دارد.” بیایید کمی بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم. وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه از نظر سئو مهم است و سیگنال مرتبط بودن متن را به گوگل می دهد.

اما آیا وجود یک “سئو” و “بهینه سازی” در عنوان کفایت نمی کند؟

می شد به جای استفاده تکراری از این کلمات در تایتل صفحه، آن ها را به نحوی استاندارد و طبیعی در عنوان، متن و بخش meta description قرار دهیم.

خیالتان را راحت کنم، استفاده طبیعی از کلمات کلیدی در عنوان چندین سال است که به شکل وسیعی بر موردی که حالت اسپم سئو دارد ارجحیت دارد و برتر است.

۲- قرار دادن تعداد زیادی لینک از صفحات داخلی سایت به صفحات داخلی دیگر

چندین سال قبل دیده شد که سایتی در رتبه خیلی پایینی در جستجو های گوگل قرار دارد. آن سایت با قرار دادن تعداد زیادی لینک داخلی رتبه خودش را در موتور های جستجو بالا آورد و پیشرفت زیادی کرد. امروز این کار را توصیه نمی کنیم.

وجود لینک داخلی بیش از حد

فرض کنید که در یک صفحه از سایت، قرار است لینکی به صفحه ای دیگر ایجاد شود. اگر این لینک به صفحه ای مرتبط، خوب نوشته شده و دارای سئو در حد مناسب باشد و طوری باشد که خواننده بعد از رسیدن به آن لینک واقعا به کلیک کردن روی آن فکر کند و با ورود به آن صفحه ، مطلب بسیار مفیدی که با همان صفحه اولی مرتبط است به دست آورد، این کار بسیار خوب و کاملا در راستای بهینه سازی سایت خواهد بود.

حالت برعکس این است که لینک فقط برای جلب توجه موتور های جستجو باشد به این صورت که محتوای دو پیج از وبسایت به هم ارتباطی نداشته باشند یا اینکه لینک به صورت مخفی قرار داده شده باشد، نه ، این مورد را به شدت نقض می کنیم و باید مراقب باشید و منتظر پنالتی شدن سایت باشید.

۳- بهینه کردن هر صفحه از سایت برای یک کلمه کلیدی

نه اشتباه نکنید ! اینجا اشتباه از ماست که نمی توانیم عنوان کوتاه و مناسبی برای این بند بیابیم چرا که واقعا گسترده و عمیق است.

بیشتر توضیح می دهم. فرض کنید یک سایت برای عبارات “بهینه سازی سایت”، “سئو”، “سئوی سایت” و غیره، هر کدام یک صفحه ایاد کند. دلیل این کار از نظر این فرد این است که بهتر است کل یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنم تا هر کدام چه جستجو شد، آن صفحه از سایت من نسبت به بقیه صفحات بهتر باشد.

این روش تا چهار یا پنج سال قبل کاملا جواب می داد و باعث می شد که نویسندگان سایت فاکتور هایی از سئو مانند “راحتی استفاده برای کاربر” یا همان Usability را قربانی بالا آمدن خودشان بکنند.

خوشبختانه این کار دیگر اصلا و ابدا بعد از آپدیت های گوگل شامل Hummingbird و Rank Brain جواب نمی دهد. این دو به روز رسانی الگوریتم در گوگل باعث شدند تا روش هوشمند تری برای شناسایی صفحات مرتبط و با کیفیت پیاده سازی شود.

به جای استفاده از این روش قدیمی و کاملا خطرناک در سئو، بهتر است کلمات کلیدی را به شکلی خواننده محور و طبیعی در متن جاگذاری کرد.

۴- ایجاد لینک از روش های غیر طبیعی

اگر سئو کار کرده باشید حتما این کلمات به گوشتان خورده است.

  • دایرکتوری ها
  • مکان هایی که می توانید به سادگی مقاله ای در آن ایجاد کنید و هیچ کس آن را ویرایش نمی کند و نظری هم وجود ندارد ( مانند Articleblast ). این ها برای ایجاد بک لینک های مرتبط با محتوای سایت استفاده می شوند.
  • پست مهمان ( Guest posting )
  • لینک هایی که در سایت های خبری ایجاد می شوند.
  • لینک هایی که در کامنت های فروم ها یا بلاگ قرار داده می شوند.
  • بک لینک هایی که رد و بدل می شوند.
  • شبکه بلاگ هایی که در ازای دریافت مبلغی، پستی از شما منتشر می کنند و لینک به سایتتان قرار می دهند.
مطلب مرتبط :   ثبت لینک در وب دایرکتوری

می دانید چگونه با این ها برخورد کنید؟ فرار !

مطمئنا دوستان سئو کار ما خیلی با این مساله برخورد می کنند که ایمیل هایی مبنی بر “فروش میلیارد ها بک لینک در تریلیارد ها سایت PR 10 ( پیج رنک منسوخ شده ) و وبلاگ فقط ۳۰ هزار تومان”. خیلی مشکوک باشید ! مثل اینکه کسی به خانه شما بیاید و بگوید که این ماشین فراری را ۱۰۰ هزار تومان به شما می فروشم. آیا آن را می خرید ؟!

به طور کلی پکیج های لینک سازی که در بسیاری دز سایت های فروش بک لینک وجود دارد، دو حالت بیشتر ندارند.

  • بی اثر هستند.
  • خیلی خیلی گران هستند

معمولا حالت اول صحیح است چون معمولا افراد دوست دارند به راحتی از سئو پولی به دست آورند تا اینکه به سختی پول زیادی به جیب بزنند !

۵- داشتن چند سایت برای محتوایی که بسیار به هم شبیه است

این مورد را خیلی دیده ایم.

.comسئو ، .comبهینه-سازی ، .comبهینه-سازی-سایت و غیره. در همه زمینه ها این مساله به شدت یافت می شود و خوشبختانه مطلع هستیم که این روش دیگر جواب نمی دهد.

این کار چند ایراد اساسی دارد. یکی اینکه شما باید سه برابر برای کار خود در اینترنت زمان بگذارید. فرض کنید تمام محتوای این سه سایت را در یک سایت با یک نام دامنه دارید. زمان بسیار کمتری صرف می کنید و مسائلی از جمله Domain Authority را هم دیگر بین سه دامنه متفاوت پخش نمی کنید.

۶- استفاده از انواع مختلف ترکیب های یک کلمه کلیدی در نام دامنه، عنوان و جاهای دیگر.

همان مثال سه دامنه برای یک سایت بهینه سازی و سئو که در بالا زدیم را در نظر بگیرید. به طور کلی می توان گفت که سایت هایی که از یک نام تجاری یا برند خاص برای خود استفاده نمی کنند، کمتر در ذهن می مانند و ذهنیت مثبتی برای خواننده ایجاد نمی کنند. این مساله کلیک های شما را به رقبایتان که دارای نام تجاری و شناخته شده هستند می دهد.

هرچند جدا از این همه کاوش و عمقی نگری، وجود کلمه کلیدی در نام دامنه تقریبا از نظر سئو بی اهمیت است و برتری محسوب نمی شود.

۷- استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای بالا آوردن رتبه سایت

به چندین شکل مختلف می توان این موضوع را در سئو کاملا نقض کرد.

تبلیغات کلیکی گوگل به شما تضمین نمی دهند که حتما در چهار نتیجه اول ظاهر خواهید شد. با خرید از Adwords، شما ۱/۱۶ شانس دارید تا اولین نتیجه باشید. چرا که ۱۶ جایگاه برای سایت در تبلیغات گوگل تدارک دیده شده است.
بالا آمدن با تبلیغات گوگل ممکن است که کلیک های بی شماری برای سایت شما به ارمغان آورد، اما به محض اینکه تبلیغات شما به اتمام رسید، به همان جایی می روید که قبلا در نتایج بودید.
۸- خرید بک لینک

قبل از اینکه این صفحه را به دلیل قبول نداشتن بی تاثیر بودن بک لینک ترک کنید، این بخش را هم بخوانید.

بک لینک اصولا به لینک هایی گفته می شود که در سایتی خارج از سایت شما در بخشی تحت عنوان تبلیغات که جایی کاملا جدا از محتوای اصلی صفحه دارد، قرار دارند. این لینک ها به طور کلی و استاندارد “رد شده” هستند و به دلایل بی شماری بی ارزش می باشند. وجود تعداد زیادی بک لینک در یک صفحه، عدم ارتباط موضوع صفحه سایت شما به سایتی که بک لینک در آن قرار دارد، بی ربط بودن محتوای سایت هایی که بک لینکشان در آن صفحه قرار دارد به هم و غیره.

اما چرا بک لینک هنوز جواب می دهد؟ چون تقریبا همه از آن استفاده می کنند.

سئو و جایگاهی که یک سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد، نسبی است. یعنی آن سایت نسبت به سایت پایینی و بالایی خود سنجیده می شود و اگر از بالایی بهتر باشد، صعود می کند و اگر از سایت پایین سئوی ضعیف تری داشته باشد، به زیر آن می رود.

از آنجا که در کشور ما مقوله بلاگینگ Blogging به نحو صحیحی جا نیفتاده است، شانس شما برای اینکه یک نفر بیاید و درباره موضوعی به شکل وسیع و تقریبا به شکلی که در سایت استوری می بینید، مطلبی بنویسد و در میان آن متن به سایت شما لینک دهد، تقریبا صفر است.

اما اطمینان می دهم که وجود یک بک لینک Organic و طبیعی در دل یک صفحه با محتوای مرتبط و دارای رتبه مناسب به اندازه ده ها بک لینک خریداری شده کار می کند.

این ۸ مورد را برای شما دوستان عزیزم بیان کردم. مطمئنا نظرات و انتقادات زیادی به این مقاله هست که با خواندن آن در کامنت ها خوشحال خواهم شد و دوست دارم بحث مهمی مانند این که متاسفانه ابزاری برای کلاه برداری های زیادی است، برای همه شفاف باشد.

به راحتی می توان از روش های قدیمی به روش های جدید سئو نقل مکان کرد. پس اگر تا کنون هزینه نسبتا زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت خود کرده اید اما نتیجه مطلوبی دریافت نکرده اید، بجنبید و بیشتر از این پول خود را در جیب شرکت های دروغین سئوی سایت نریزید.

موارد بیشتری از روش های قدیمی و اشتباهات امروزی در سئو

۹- لینک دادن از صفحه ای به صفحه دیگر با کلمات مختلف

ساختن لینک از یک صفحه به صفحه دیگر، کاری مفید و ضروری است. چه لینک داخلی باشد و چه خارجی.

اما این مشکل معمولا بیشتر درباره لینک های داخلی سایت است چرا که معمولا سئو کاران انقدر از دادن لینک خارجی “میترسند” که در آن بخش به این مشکل دچار نمی شوند.

مورد دیگری که این مشکل گریبان گیر آن می شود، مواقعی است که سئو کار رپورتاژ می خرد و تا می تواند از صفحه آگهی به صفحه هدف خود لینک می دهد.

این کار در گذشته های دور چنان تاثیر شگفت آوری داشت که نمی شد این کار را نکرد !

اما امروزه یکی از روش های قدیمی بهینه سازی سایت شناخته شده و همواره باید از ان دوری جست.

اما چرا؟

در حالت کلی، وقتی از صفحه ای به صفحه دیگر تعداد زیادی لینک وجود دارد، فقط و فقط لینک اول ارزش پیدا می کند ! با همان عبارتی که لینک شده.

لینک های بعدی صرفا برای رتبه گرفتن برای ۀن ها آنقدر بی تاثیر هستند که نیازی به توضیح نیست و به علاوه، خطر پنالتی شدن را به همراه می آورند.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =