خانه / بازاریابی / تاثیر اینستاگرام بر بازاریابی اینترنتی و سئو سایت
تاثیر اینستاگرام بر بازاریابی اینترنتی و سئو سایت
تاثیر-اینستاگرام-بر-بازاریابی-اینترنتی-و-سئو-سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

تاثیر اینستاگرام بر بازاریابی اینترنتی و سئو سایت

تاثیر اینستاگرام بر بازاریابی اینترنتی و سئو سایت :  امروزه با گسترش استفاده از اینترنت برای بازاریابی و تجارت الکترونیکی و قدرت گرفتن طراحی سایت می توان گفت عملا اینترنت تبدیل به بازار بزرگی شده است . در این بین شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی بر روی بازاریابی اینترنتی دارند مانند ، تاثیر گوگل پلاس بر سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ، فیس بوک و بازاریابی اینترنتی. چنین شبکه های قدرتمند دیگر هم چون توییتر و فلکر و… اما در این بین شبکه ای که در طی ۴ سال به قدرت باور نکردنی رسید اینستاگرام می باشد .اینستاگرام در طی کمتر از ۴ سال توانست بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را به خود اختصاص دهد که آمار قابل توجهی است در مقاله زیر به تاثیر فعالیت در اینستاگرام  و هم چنین تاثیر اینستاگرام بر بازاریابی و سئو سایت می پردازیم :

اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو بین کاربران طراحی شده است یکی از قابلیت های مهم اینستاگرام توانایی اشتراک گذاری عکس ها در سایر شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، توییتر ، گوگل پلاس ، تامبلر و فلیکر است . در رابطه با ویدئوهای اینستاگرام نیز می توان گفت حداکثزر زمان ۱۵ ثانیه است .

تاثیر اینستاگرام بر بازاریابی اینترنتی و سئو سایت

اینستاگرام به دست کوین سیسترم و مایک کریگر در سال ۲۰۱۰ طراحی و راه اندازی شد. این سرویس به شدت رشد کرد و تا کنون رتبه ی ۳۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۴ برای اینستاگرام ثبت شده است. گفته می شود اگر اینستاگرام با این شدت رشد کند از قیس بوک بزرگتر خواهد شد . مدیر عامل شرکت فست و بنیان گذار اینستاگرام می گوید : اینستاگرام موجودیت بزرگی در جهان خواهد بود. اینستاگرام را می توانید از طریق گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون ، اپ استور اپل و هم چنین بازار اندروید . قابل دسترس می باشد که تقریبا نمی توان گوشی هوشمندی پیدا کرد که نتواند از این سرویس استفاده کند .

اینستاگرام جزء شبکه های اجتماعی است که درایران محبوبیت بالایی دارد و دارای طرفداران زیادی است ، و با توجه به میزان بالای استفاده کنندگان از اینستاگرام در کشورمون این شبکه ی اجتماعی تبدیل به بستر مناسبی برای بازاریابی اینترنتی و قدرتمند کردن کسب و کار شده است . اما برای اینکه بنتوانید در اینستاگرام بازاریابی بهتری داشته باشید در ابتدا باید دوستان زیادی را جذب کنید تا از این طریق لایک بیشتری را در اینستاگرام داشته باشید تا اینکه صفحه ی اینستاگرام قدرتمند با رتبه ی بالاداشته باشید ، که این خود برای بازاریابی اینترنی از اهمیت بالایی برخوردار است .در این مقاله قصد دارم برخی از روش هایی که می توانید لایک بیشتری را در اینستاگرام بدست آورید بهتون شرح خواهم داد .

روش های بالابردن لایک در اینستاگرام در جهت بازاریابی اینترنتی

توجه داشته باشید برای اینکه از این اینستاگرام در جهت رشد کسب و کارتان استفاده کنید بهتر است صفحه ای مرتبط با کار خودتان ایجاد کنید . و بعد از آن به ترتیب برای کار با این صفحه این نکات را رعایت نمایید.

دنبال کردن | Follow

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام دوستان زیادی داشته باشید باید صفحه های کاربران دیگر را دنبال (Follow) کنید . البته در Follow کردن باید به این نکته توجه کنید که بهتر است صفحات مربوط به کسب و کار خود را دنبال کنید . چرا که تصاویر و ویدئو های ارسالی شما برای این افراد جالب توجه است. همچنین از Follow کردن بی مورد در صفحه ی تجاری خود خودداری کنید .

گذاشتن کامنت و لایک تصاویر

یکی از بهترین راه های Follow گرفتن از کاربران اینستاگرام لایک تصاویر دوستانتان می باشد و کامنت گذاشتن به تصاویر است چراکه شما در لیست کامنت های آنها قرار می گیرید و از این طریق افراد خیلی زیادی شما را می بینند و در این صورت شانس Follow شدنتون افزایش می یابد. و در نهایت عکس های شما با Follow کردن دیگران در لاین بالا می آید و بازدیدکنندگان از صفحه ی شما زیاد می شود.

پاسخ به نظرات

توجه داشته باشید علاوه بر اینکه بهتر است بعد از لایک تصاویر دوستان کامنتی نیز برای آن بگذارید ، این نکته هم مهم است که به نظراتی که راجع به تصاویر ارسالی شما داده شده پاسخ دهید . این باعث خواهد شد تا نظر دهی ادامه پیدا کند که موجب قدرت گرفتن شما در بازاریابی از طریق اینستاگرام می شود. این کار موجب بالا آمدن شما در تایم لاین نیز می شود که افراد زیادی آن را می بینند.

پرسش از Follower ها

یکی دیگر از روش های بالا آمدن صفحه ی اینستاگرام تان این است که از افرادی که شما را دنبال می کنند سئوال بپرسیدتا از این طریق بخش نظرات شما فعال تر شود. که نتیجه ی این کار بالا آمدن صفحه در تایم لاین می شود .

ارتباط اینستاگرام با صفحه ی فیس بوک خودتان

یادتان باشد که فیس بوک مادر اینستاگرام است . بهترین راه برای بالا بردن صفحه ی اینستاگرام تجاری ارتباط آن با فیس بوک است چرا که از این طریق تصاویری را که در اینستاگرام ارسال می کنید در فیس بوک نیز به نمایش در می آید. از این طریق می توانید لایک و نظرات کاربران فیس بوک را نیز بدست بیاورید .برای ارتباط صفحه ی اینستاگرام به فیس بوک از بخش Setting منوی Share Setting این کار را انجام دهید .

تکمیل بودن اطلاعات پروفایل

توجه داشته باشید حتما پروفایل خود را در اینستاگرام تکمیل کنید و بخش BIO که مربوط به بیوگرافی شما است را تکمیل کنید . در این بخش می توانید در رابطه با کسب و کار خود توضیح مختصری را ارائه نمایید ، این کار تاثیر مثبتی در بازاریابی اینترنتی شما از طریق اینستاگرام دارد. در ضمن حساب کاربری خود را به صورت Public (عمومی) تنظیم کنید.

استفاده از تگ ها در اینستاگرام

توجه داشته باشید که هش تگ ها در اینستاگرام به صورت #تگ استفاده می شود . با بارگذاری عکس بهتر است موضوع عکس را در کنار # حتما ذکر کنید. این کار در جستجوی کاربران تاثیر دارد . در ضمن در استفاده از تگ های بسیار برای عکس ها باعث می شود تا شما به عنوان اسپمر شناخته شوید . بهتر است بیش از سه تگ برای عکس استفاده نکنید آن هم باید با موضوع تصاویر هم خوانی داشته باشد. هم چنین یکی دیگر از راهکارهای استفاده از تگ ها ساختن تگ های مختص به خودتان است ، علا رغم اینکه از تگ های معروف استفاده می کنید بهتر است برای خودتان تگ های سفارشی ایجاد کنید ، این تگ ها را باید با توجه به برند و موضوع تصاویر خود بسازید.

از تگ های بالا برنده لایک مثل Like4like# یا like4likes استفاده نمایید این تگ ها تاثیر زیادی در افزایش لایک شما و در نهایت Follow شدنتون دارند.

Geotag چیست ؟

Geotag قابلیتی است که به شما این امکان را می دهد تا در زمان ارسال تصویر در اینستاگرام موقعیتی را برای تصویر قرار دهید . این کار بدین صورت می تواند بازاریابی اینترنتی شما را افزایش دهد که به افرادی که در جستجوی تصاویر در مکان های خاص هستند این امکان را می دهد تا تصویر شما را بیابند و امکان Follow شدنتان بالا می رود .

تصاویر ارسالی در اینستاگرام

در ازارسال تصاویر بسیار دقت کنید حتما تصاویر با ارزش و با کیفیت خوب بارگذاری نمایید تا بتوانید نظر کاربران را به خود جلب نمایید .وجود تصاویر خاص ، با مفهوم و با کیفیت در پروفایل شما موجب افزایش Follower می شود. توجه کنید برای تصاویری که ارسال می کنید حتما عوان و توضیحات مناسبی را قرار دهید تا از این طریق کاربران را از هدف خود آگاه سازید.هم چنین عنوان تصاویر می تواند در جستجو بسیار کمکتان نماید. تصاویر را در زمان مناسبی در طی روز ارسال نمایید . هم چنین در نظر گرفتن مناسبت روز می توانید تصاویر خود را ارسال نمایید.

خرید Follower و استفاده از نرم افزارهای گرفتن Follower

یک روش دیگر برای بالا بردن دنبال کننده می توانید از طریق شرکت هایی که در اینستاگرام Follower می فروشند . می توانید Follower تهیه نمایید . این روش از نظر من مناسب نیست چراکه ۹۹ درصد Follower های خریداری شده در نظر دهی شما شرکت نمی کنند. و هم چنین تصاویر ارسالی شما را لایک نمی کنند. یکی دیگر از روش های فیک برای جمع کردن Follower استفاده از نرم افزار های گرفتن Follower است که با نصب به موبایل امکان Follower گرفتن را به شما می دهند .مثل Follow Me ، Get Followers و…طریقه کار این نرم افزار بدین صورت است که به ازای چند نفری که شما Follow می کنید به شما یک Follower می دهد استفده ازاین نرم افزار رایگان است .

ارتباط وب سایت با صفحه اینستاگرام و تاثیر آن بر سئو سایت

در صورت داشتن وب سایت بهتراست صفحه ی اینستاگرام خود را در سایت قرار دهید تا کاربران سایت سما را در اینستاگرام هم دنبال کنند. همچنین می توانید در صفحه ی اینستاگرام آدرس وب سایت خودتان را بگذارید که این کار به سئو وب سایتتان کمک می کند.

بر اساس مطالبی که در بالا ارائه نمودیم توجه می شویم که شبکه اینستاگرام نتها می تواند برای بازاریابی اینترنتی در جهت کسب و کار بهتر باشد ، می تواند یکی دیگر از راه های بالا بردن سئو سایت نیز واقع شود . و آن بدین صورت است که با قدرت گرفتن صفحه اینستاگرام همیشه در تایم لاین جء نفرات بالایی می باشد و قرار دادن آدرس وب سایت در صفحه ی اینستاگرام می تواند یک امتیاز برای وردی به وب سایت و درنهایت بالا بردن رنک سایت خواهد شد . در ضمن قرار دادن لینک در صفحه ی اینستاگرام قدرتمند گرفتن یک لینک معتبر از یک شبکه ی اجتماعی بزرگ است . با پیش رفتی که اینستاگرام در این ۴ سال داشته است هیچ یک از شبکه های اجتماعی آن را تجربه نکرده اند . به نظر من اینستاگرام می تواند بعد از گوگل پلاس گزینه ی مناسبی برای فعالیت در جهت بالا بردن سئو سایت باشد . داشتن صفحه فعال در اینستاگرام می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت داشته باشد.

منبع : https://inten.asia

عالی بود(2)جالب نیست!(0)