خانه / آموزش سئو SEO / ۹ روش برای بهبود تجربه کاربری (UX) محتوای وب سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۹ روش برای بهبود تجربه کاربری (UX) محتوای وب سایت

با توجه به کاربرد مهم تجربه کاربری (UX) در طراحی سایت، در این مقاله قصد داریم در مورد این مبحث مهم و کاربردی و ۹ روش که آن را بهبود می بخشد برای شما عزیزان مطالب مفیدی را بیان نماییم.

محتوا به لحاظ اهمیت، حکم قلب را برای اکثر وب سایت ها دارد. بنابراین قدرتمند ترین روش برای اینکه UX وب سایتتان را بهبود ببخشید، بهبود محتوای آن است.چطور این کار را انجام دهیم؟

برای اکثر وب سایت ها، یک تجربه کاربری عالی (UX)، به معنای جریان های بصری کاربر، تعاملات لذت بخش و یا حتی یک طراحی ظاهری نیست. در حقیقت مفهوم آن این است که اطلاعات درست را در مکان مناسب و در زمان مناسب تحویل دهد.

بنابراین، برای اکثر وب سایت ها، UX عالی به معنای محتوای عالی است.

۱٫ بر محوریت “شما” حرکت نمایید.

طراحی کاربر محور به این معناست که آنچه مشتریانتان نیاز دارند را بسازید، بنابراین آن ها عاشق محصولتان خواهند شد. استراتژی های محتوای مدرن بر روی همچین موردی تمرکز دارند، به همین دلیل است که ما خیلی طرفدار کلمه “شما” هستیم.

مسئله این است که شما می خواهید تجربیات کاربری جذاب ایجاد کنید، درست است؟ تجربه هایی که مردم را جذب می کنند و احساس می کنند که شما درگیر آن ها هستید و کارهایشان را پیگیری می کنید. و این دقیقا همان قدرت شماست.

اغلب، وب سایت ها قدرت این کلمه ساده را فراموش می کنند. آن ها با عبارات مجهول مواجه می شوند. چیزهایی مانند “به روز رسانی ها می توانند در پنل اعلان ها مشاهده شوند.”

مطمئنا این نوع جمله کاملا واضح و مختصر است. اما آیا درون این جمله هیچ جذابیتی وجود دارد؟ آیا مانند یک انسان با شما صحبت می کند یا مانند ربات؟

گویی یک ربات با ما حرف می زند. این جمله را می توانیم جایگزین جمله قبلی کنیم:

شما می توانید به روزرسانی ها را در پنل اعلان ها مشاهده نمایید.

ما نوشته ایم:

آپدیتتان را در پنل اعلان ها بررسی کنید.

سوالی که مطرح می شود این است که از این جمله حس می کنید یک ربات با شما صحبت می کند و نکات را یادآوری می کند یا یک انسان؟ ممئنناً یک انسان احساس می شود.

می توانیم تاثیر ضمیر ملکی “شما” را مشاهده نماییم که دو جمله که کپی هم هستند وقتی یک ضمیرملکی “شما” را به یکی از جملات اضافه کردیم چقدر بار معنایی متفاوتی پیدا کرد و یک احساس تعلق و مالکیت می دهد.

از یک طرف، این تغییرات ساده چقدر می تواند در محصولات شما تاثیرگذار باشد. برای مثال، به جای جمله ی “آپدیت ها می توانند نمایش داده شوند” می توانیم جمله دیگری با این مضمون “آپدیتتان را می توانید مشاهده نمایید”را جایگزین نماییم. جمله دوم حس مالکیت می دهد. Event ها این برنامه یا وب سایت را برای شما معنی دار می کنند.

آیا این موردی که ذکر شد می تواند دلیل بازدید کردن یا نکردن ما از وب سایت ها و محصولاتشان باشد؟

تمرین کنید تا شما محور باشید.

برای مثال سایتتان را برای مواردی که از این جملات استفاده شده است : “می تواند باشد” و “نمی تواند باشد” با جملاتی که در آن ها از ضمیر ملکی “شما” استفاده شده است جایگزین کنید.

۲٫ از محوریت قرار دادن “ما” استفاده نکنید.

خودخواهی، این نیست که یک نفر آنطور که دلش می خواهد زندگی کند، این است که توقع داشته باشد بقیه همانطور که او دلش می خواهد زندگی کنند.

اکثر مواقع کسب و کارها برای معرفی یک محصول یا ویژگی جدید با جمله “ما هیجان زده هستیم که …..” شروع می کنند.

ما آن را تجربه کرده ایم. وقتی شما در حال ایجاد یک وب سایت، برنامه و یا هر مورد جذابی باشید لب تاپتان بیش از اندازه داغ شده است. این به معنای این است که مشکل زمانی به وجود می آید که روی کارتان به اندازه کافی تمرکز نداشته باشید.

اما چرا ما به سختی و هیجانات کار توجه می کنیم؟ کارهای سخت این طور معنی می شود : کارهای سخت چطور زندگیتان را بهتر می کند؟ از طرفی شما محصولتان را به مشتری عرضه می کنید و می فروشید نه تیمتان. اگر سایت یا محصول شما برای مشتری مناسب و مفید نباشد به معنای این نیست که تیم شما سخت کار کرده است.

طراحی وب و محصول نیاز به تنظیمات دارد. با این همه، شما چیزی را برای دیگران با عشق می سازید، درست است؟

بنابراین، در عوض، شما روی مزایایی که با سخت کار کردن برای دیگران ایجاد کرده اید تمرکز کنید. افراد برای این مزایا از شما تشکر می کنند!

نکته ی نرم افزاری: بدیهی است، گاهی اوقات روی خودتان یا تیمتان تمرکز می کنید. اما از خودتان بپرسید که چرا خواننده باید مراقب باشد؟

تمرین کنید که محوریت “ما” نباشید

به انتشارات، توییت ها و وبلاگ ها و کارهای شرکت و مزایایی که رهبری کرده اید نگاهی بیندازید. سپس، اگر از محوریت “ما” استفاده کرده اید سعی نمایید آن را با محوریت “کاربران” جایگزین نمایید.

۳٫ مثل هوشمندها نباش. هوشمند باش.

برای اینکه عبارات بزرگ ایجاد کنید نیازی به کلمات بزرگ نیست. در حقیقت، تقریبا همیشه ساده ترین راه، هوشمندانه ترین راه برای گفتن چیزی است.

آیا شما هم با این نظرات موافق هستید؟ بسیارعالی، آلبرت اینشتین خودش یک بار گفت که تمام نظریه ها در فیزیک باید خیلی ساده توضیح داده شوند که حتی یک بچه هم بتواند آن ها را درک کند.

اگر یک فیزیکدان بتواند تئوری “رشته” را به سادگی برای یک کودک توضیح دهد ، مطمئنا شما هم قادر هستید تحلیل برنامه تان را برای هر کسی توضیح دهید.

کلمات “بزرگ” خوانندگان را بیگانه و سردرگم می کنند. در UX خوب و مطلوب، بی نظمی و سردرگمی جایگاهی ندارد.

به عنوان مثال، ما نمی توانیم به شما بگوییم که ما یک disestablishmentarian هستیم. ما تنها می گوییم که از تفکیک کلیساها و وضعیتشان حمایت می کنیم.

اولین مورد، احتمالاً صدای ما را هوشمندانه تر و ماهرانه تر می کند . اما همچنین قادر است صدای ما را متکبر و مغرور سازد که مثلاً ما نیازی نداریم که دیگران ما را درک کنند. مورد دوم، لغت نامه را لغو می کند و بر معنای خود تمرکز می کند، که این امر بسیار مفید می باشد.

حتی اگر مخاطبان شما افراد سخنگو و تحصیل کرده ای باشند، بهتر است مانند یک فرد مبتدی بنویسید.با این همه افرادی که شما را می فهمند و درک می کنند به شما این امکان را می دهند از قسمتی سریع عبور کرده و در قسمتی دیگر کمی مکث کنید.

تمرین کنید هوشمندتر باشید

۴٫ محتوایتان را با صدای بلند بخوانید.

ما زمانی که اولین بار مطلبی را با صدای بلند می شنویم عاشق مطالعه می شویم. مانند زمانی که والدین برای ما می خوانند. کلماتی که باعث جهش ما می شوند، کلماتی که ما را در حال مطالعه نگه می دارند کلماتی هستند که با صدای بلند بیان می شوند.

هشدار: این احساس فردی خواهد بود. اگر در یک اداره با افراد دیگر کار می کنید، شما بهتر است یک مکان خصوصی برای این کار داشته باشید.

نکته حائز اهمیت این است که یک کپی خوب نتیجه اش یک صدای خوب است زمانی که با صدای بلند بیان شود. منظور از خوب بودن طبیعی و محاوره ای باشد. مانند یک انسان که با انسان دیگری در حال صحبت هستند.

ویژگی هایی که شخص به دلخواه خود به وب سایت ها و برنامه ها اعمال می کند. آیا می خواهید وب سایت هایتان آسان برای استفاده، قابل دسترس، و دوستانه باشند؟ مطمئنا جواب شما به این سوال مثبت است. صدای بلند در حقیقت روشی است که با استفاده از آن ویژگی کاربرپسند بودن تقویت می شود.

یک کلمه در کپی در ربات ها

اگر شما تابحال نشنیده اید ربات ها- برنامه های ساده ای که در آن ها شما با متن در تعامل  هستید، معمولاً برنامه های پیام رسان- همه این روزها خشمگین هستند.

در سن ربات (انتظار ثبت اختراع)،  کپی مکالمه تنها  مهم تر می شود. بعد از این همه، ایده اصلی ربات برای تعامل با برنامه های شما بیشترمانند تعامل با انسان هاست.

و همه ما می دانیم که چقدر ناخوشایند است اگر ربات ها خوب مکالمه نکنند.

۵٫ موارد اضافی را حذف کنید.

اگر این احتمال وجود دارد که یک کلمه را حذف کنید حتماً این کار را انجام دهید.

در اینجا یک “ترفند” وجود دارد که هر ویرایشگر برای اینکه محتوای جامع و عالی بسازد استفاده می کند: هر چیز غیر ضروری را حذف کنید.

هر کلمه ای که شما می نویسید باید به شما در گفتن داستان کمک نماید. هر کلمه ای که به گفتن داستان کمک نمی کند، صدمه زننده است.

بنابراین هر کلمه ای را که ۱۰۰٪ لازم نیست را حذف کنید.

۶٫ ابتدا بنویسید، بعد ویرایش کنید

هنگامی که شما برای نوشتن اولین پیش نویستان آماده می شوید، نیازی نیست که خیلی دقیق باشید.  افکارتان را روی صفحه اجرا کنید، ادامه بدهید و با آن همراه شوید. همیشه می توانید برگردید و ویرایش کنید.اگر مشغول تکمیل محتویاتتان باشید قبل از اینکه حتی انجام شده باشد، برخی از بیت های خوب را از دست می دهید.

انتظار برای ویرایش نیز به شما اجازه می دهد تا از تفکر اولیه خود یک گام به عقب برگردید و یک تجدید نظر را از یک مکان عینی تر انجام دهید. این باعث می شود که عزیزانی که در نوشتن دیروز رشد کرده اند خیلی راحت تر از دست بروند اما واقعا در کار فعلی شما جای ندارند.

۷٫ آزادانه برچسب گذاری کنید

محتوای‌تان را به صورت درست دسته‌بندی کنید و در وبسایت به صورتی درست نمایش دهید. از این طریق کاربران می‌توانند بهتر موارد مختلف در وبسایت را درک کنند.

به عنوان مثال، این طرح را برای فوتر سایت بازاریابی خود قرار دهید:

این متن مطمئناً یک مجموعه خوب از کلمات با متن کم است.

لینک ها عمدتاً معنادار هستند ولی نمی توان درک کرد که چرا به این روش گروه بندی شده اند.

اکنون با طرح واقعی مقایسه کنید:

محتوا به صورت درست دسته بندی شده و به خوبی قابل مشاهده است.

۸٫ به صورت مشخص لینک دهید.

اگر تابحال یک وبلاگ وردپرس را ساخته باشید یا مدیریت کرده باشید، شما با لینک هایی که در آن ها عبارات Read more یا موارد مشابه را برایتان نمایش می دهد آشنایی دارید.

(Read more)مطالعه را ادامه دهید… دقیقاً چیست؟

شما ممکن است این لینک ها را روی وبلاگتان داشته باشید.

و شما نیاز دارید که از این کار دست بردارید.

چرا؟ به این دلیل که این لینک ها برای سئو، قابلیت استفاده و دسترس پذیری مناسب نیستند.

لینک های عمومی برای سئو مناسب نیستند.

صفحه “search-optimized” یک صفحه متمرکز است که یک کلمه کلیدی یا عبارت را عمیق و با جزئیات بررسی میکند. بنابراین لینک ها باید به کلمات/ عبارات کلیدی اشاره کنند نه روی Read more

لینک های عمومی از لحاظ قابلیت استفاده مناسب نیستند.

لینک های عمومی از نظر دسترس پذیر بودن خوب نیستند.

وضعیت تنها بدتر می شود اگر از screen reader استفاده می کنید.ببینید، افراد می توانند از screen reader شان به معنای واقعی کلمه از لینک به لینک، نادیده گرفتن محتوا استفاده کنند.بنابراین افرادی که از این ویژگی استفاده می کنند تنها خواهند شنید:

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

و هیچ نظری راجع به این که آن لینک ها کجا می روند نداریم.

وقتی در حال لینک دادن هستید واضح و مشخص این کار را انجام دهید و این کار را در چندین کلمه ممکن انجام دهید.

۹٫ طراحی برای محتوا

طراحی، روش قرار دادن فرم و محتوا با یکدیگر هستند.

هدف اولیه اکثر وب سایت ها محتوای فعلی و قادر ساختن افراد برای کار کردن روی آن است.

به همین دلیل است که طراحی محتوا فقط حس می شود. هر تصمیم طراحی که شما باید بگیرید باید به بهتر کردن محتوای فعلی شما کمک نماید.

اگر این کار را انجام ندهید شما در خلا طراحی می کنید.

محتوای بهتری بنویسید

در پایان مقاله در می یابیم که محتوای مناسب چقدر تاثیر گذار است و ایجاد یک محتوای بد مانند ایجاد یک سایت یا برنامه غیر اصولی است. ویژگی هایی  نظیر واضح بودن، در دسترس بودن، آسان برای استفاده و به جای تمرکز روی شما روی خواننده تمرکز کردن حائز اهمیت است.

تمام این کارها را با محتوایتان انجام دهید و حتماً موفق خواهید شد.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =