خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / ۸ تغییر احتمالی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸
۸ تغییر احتمالی بازاریابی دیجیتال در سال 2018
۸-تغییر-احتمالی-بازاریابی-دیجیتال-در-سال-۲۰۱۸
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۸ تغییر احتمالی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

دنیای دیجیتال با پیشرفت سریع فناوری‌ها، هر سال در حال تغییر است. با در نظر گرفتن تجارب تازه در کسب‌وکارهای دیجیتالی و مشاهده تعامل مشتریان با وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، که بیشتر از استفاده آن‌ها موارد فیزیکی است، متوجه می‌‍شویم این تغییرات قابل چشم پوشی نیستند.
از جست و جوی صوتی تا Micro Momentsها؛ در این متن به بررسی هشت تغییر احتمالی در بازاریابی دیجیتالی در سال آینده می‌پردازیم:

 

۱- پیشرفت در جست و جوی صوتی:

جست و جوی صوتی هم اکنون حدود ۲۰ درصد از جست و جوهای اینترنت را در بر گرفته است. کسب و کارها این مسئله را در استراتژی‌های مربوط به SEO مد نظر قرار خواهند داد. با پیشرفت‌هایی که شرکت‌های بزرگ در ارتباط با دستیار مجازی داشته‌اند، می‌توان انتظار داشت که فناوری هوش مصنوعی نقشی اساسی در هر برندی داشته باشد.

۲- افزایش بازاریابی متکی به اینفلوئنسرها

در چند سال گذشته، استفاده از اینفلوئنسرها رو به فزونی داشته است، مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی. استفاده از این روش به شما کمک می‌کند هزینه‌های خود را کاهش دهید. اگر کمی دقت به خرج دهید، می‌توانید مخاطب هدفمندتری هم داشته باشید.

 

۳- شرکت‌های بیشتری از لایو چت استفاده خواهند کرد

شکی در این نیست که استفاده از لایو چت گسترش خواهد یافت. ما تاثیر آن را در شرکت‌های B2B دیده‌ایم. لایو چت می‌تواند به عنوان یک رابط مستحکم میان کسب و کارها جا بیفتد. انتظار این است که شرکت‌ها افراد بیشتری را به این کار اختصاص بدهند و پاسخگویی خارج از وقت اداری را هم در دستور کار قرار دهند.

۴- تغییر به سوی جنبش بدون فیلتر

مشتریان از تصاویر و ویدیوهای دستکاری شده و فوتوشاپی خسته شده‌اند. این امر باعث افزایش روز افزون بدبینی خریداران نسبت به برندها شده است. با در نظر گرفتن این امر، شرکت‌ها خواهند دریافت که حقیقی بودن تصاویر، کلیدی برای جلب اعتماد مشتریان است.

۵- افزایش تبلیغات موجودی محلی

از سال ۲۰۱۶ که این نوع تبلیغات ایجاد شد، استفاده از آن بسیار محدود بوده است. با ایجاد یک تغییر بزرگ، ممکن است خرده فروشان به سمت آن متمایل شوند. مشکل این جاست است که می‌توان میزان تغییر قیمت محصولی در موجودی محلی را با محصول استاندارد اصلی سنجید. در سال ۲۰۱۸ گوگل سردمدار این نوع تبلیغات خواهد بود و باید به ببینیم به کجا خواهد رسید.

۶- داشتن ابعاد جدیدی از Omni-Channel

Omni-Channel اصطلاحی است که امسال از بسیاری از مراجعانمان شنیده‌ایم. در حالی که ۷۵ درصد کسانی که در هر ۲۴ ساعت از یک فروشگاه دیدن می‌کنند، کاربران گوشی هستند، شروع پروژه Beacon چندان عجیب نبود.
در سال ۲۰۱۸ گوگل جزئیات بیشتری در ارتباط با چگونگی ردیابی بازدید از فروشگاه‌ها منتشر خواهد کرد. به این ترتیب فروشگاه‌ها نگرش خود را درباره آن تغییر می‌دهند و به بهینه سازی KPI خواهند پرداخت.

 

۷- ایجاد درکی بهتر از Micro-Momentها

با در نظر گرفتن این امر که تعداد گجت‌های هوشمند بیشتر از تعداد انسان‌های روی زمین است و این که هر انسان به طور معمول روزانه بیش از ۱۰۰ بار گوشی خود را چک می‌کند، متوجه اهمیت بالای micro-momentها می‌شویم.
در همین لحظات کوتاه است که تصمیمات مهم گرفته می‌شوند؛ وقتی در حال چک کردن ایمیل‌هایتان، نوتیفیکیشن‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی هستید. مشاهده انتخاب‌های کاربران و تاثیر آن‌ها، می‌تواند باعث ایجاد تغییرات بزرگی شود.

۸- کنار گذاشتن چارچوب‌های رایج به منظور ایجاد پیامی غنی‌تر

در سال ۲۰۱۷ شاهد این بودیم که برندهای مطرح کمپین‌هایی با تمرکز بر روی برابری جنسی و عدالت اجتماعی ایجاد کرده بودند.
کمپین جهان‌های جداگانه کمپانی هینکن را به یاد بیاورید.
برندهایی اعتبار و اعتماد به نفس کافی دارند می‌توانند به بازیگرانی مهم تبدیل شوند و در این راه در مسائل جنسی و موارد مشابه تابوشکنی کنند.

در حالی که نمی‌توانیم به صورت دقیق حدس بزنیم چه اتفاقاتی در سال ۲۰۱۸ رخ خواهند داد، مشتاقیم که بدانیم چه چیزهایی رواج پیدا خواهند کرد؛ از ابزارها گرفته، تا فناوری‌های حوزه دیجیتال. سال بعد، می‌توانیم ببینیم چند مورد از پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوسته است.

عالی بود(4)غیر مفید(0)