خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس
ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس

تبلیغات پیامکی چگونه به راهکار بازاریابی ایمیلی کمک می کند؟

از آنجایی که تبلیغات پیامکی (یعنی شرایط استفاده از تبلیغات پیامکی برای ارتباط با مشتری) دارای تفاوت های مسلم و قطعی از بازاریابی ایمیلی است، اما همچنان تشابهات مهمی وجود دارد که اشتراک آنها با تبلیغات ایمیلی، می تواند در سودمندی و موثر بودن این راهکار تبلیغاتی مفید و کمک کننده باشد.

یکی دو پانچ از ایمیل و اس ام اس باهم، به شما اجازه می دهد تا پیام های درستی را در زمان دقیق و مناسب به تقریبا تمام مشتریان خود برسانید. حتی بهتر از آن اینکه، هر دو کانال ارتباطات دو طرفه ای را پیشنهاد می دهند (می توانید گفتگو و مکالمه داشته باشید).

می توانید از پیامک ها در ارتباطات حساس به زمان و در یک حالت کوتاه استفاده کنید؛ به این معنی که همه چیز از یادآوری قرارملاقات ها تا آخرین مهلت باقی مانده از یک حراجی را می توانید به این ترتیب ارسال کنید. و نیز می توانید با استفاده از ایمیل، اطلاعات و محتوای بیشتری راجع به تبلیغ خود برای مشتریان ارسال کنید.

اکنون ۴۳% از مشتریان از طریق دستگاه های موبایل خود به ایمیل ها دسترسی دارند، ترکیب و ادغام تبلیغات پیامکی و بازاریابی ایمیلی می تواند دقیقا چیزی باشد که شما برای تنظیم نیازهای بازاریابی و تبلیغات خود و افزایش مشتریانتان به آن نیاز دارید.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس

تفاوت بین بازاریابی سنتی با بازاریابی اینترنتی

تمامی کسب‌وکارها باید به‌منظور جذب مشتریان استراتژی‌هایی را ر عرصه بازاریابی خود به اجرا بگذارند، تصویری از برند خود ایجاد کرده و به مخاطبین معرفی کنند و در بازار هدف خود از یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه برخوردار باشند. ابزارهای بازاریابی شامل طیف وسیعی از رسانه‌های سنتی از قبیل چاپی، بیلبورد و پخش تبلیغات در رسانه‌های نمایشی تا گزینه‌های “های تک” از قبیل گزینه‌های وب محور، اینتراکتیو و استراتژی‌های بازاریابی با ایمیل می‌شود. رویکردی که بهترین نتیجه را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد، بستگی به بودجه و مخاطب هدف شما دارد.

  1. هزینه:یکی از بارزترین تفاوت‌های موجود بین بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی شیوه قیمت‌گذاری‌های آنها است. به‌طور سنتی، به‌طور سنتی، تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها مجلات ، بیلبوردهای کنار خیابان و زمان کوتاه و مختصر اختصاص داده ‌شده به تبلیغات در رادیو و تلویزیون هر یک دارای قیمتی هستند که منعکس‌ کننده کیفیت و نوع بازار هدفی است که با آن در ارتباط می‌باشد. برعکس ابزار تبلیغاتی چاپی که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از قبیل انواع بروشور، اعلان‌ها، تراکت‌های فروش و کارت‌های ویزیت هر یک دارای قیمتی هستند که این قیمت تابع کیفیت کاغذ، طراحی و چاپ آن است. بسترهای بازاریابی اینترنتی نیز با وجود اینکه انواع متنوع و حتی رایگانی از آنها موجود هستند، هر یک در عمل قیمتی دارند. کمپین‌های بازاریابی اینترنتی و همچنین ارسال خبرنامه، وبلاگ‌های تجاری، صفحات فیسبوک و حتی سایت‌های اینترنتی در ابتدا بدون هزینه و رایگان یا در برخی موارد با هزینه‌ای اندک شروع می‌شوند که باعث می‌شود به‌عنوان جایگزینی ماندگار برای بازاریابی سنتی در نظر گرفته شوند، خصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچکی که از بودجه‌های بازاریابی اندکی برخوردار هستند.
  2.  فوریت:تکنیک‌های چاپی و نمایشی بازاریابی برای تبدیل ‌شدن از ایده به محصول نهایی و عرضه آن به مخاطب نیاز به زمان قابل توجهی دارند. پیش‌نویسی از آنها باید مورد تائید قرار بگیرد، نسخه آزمایشی از آنها مورد بازبینی قرارگرفته و تغییرات لازم اجرا شود و سپس زمان موردنیاز برای نمایش آنها تعیین ‌شده و نهایی شوند. حتی زمانی که پیام موردنظر آماده و نهایی شد، تمامی محتوا و پیام موردنظر در یک بازه زمانی به دست تمامی مخاطبین هدف موردنظر نمی‌رسد و مثلاً محتوای بازاریابی که از طریق پست باید در اختیار مخاطب قرار بگیرد، برای این منظور نیاز به چندین روز زمان دارد. از طرف دیگر در بازاریابی اینترنتی این موارد همگی بصورت فوری یا آنی انجام می‌پذیرند. در حالیکه شما همچنان نیاز به زمان و تفکر برای طراحی و تولید محتوای مصرفی در این نوع از بازاریابی دارید، اما کمپین بازاریابی تنها یا یک کلیک موس کامپیوتر قابل آغاز شدن می‌باشند.
  3. پیگیری:پیگیری کردن فعالیت‌ها در بازاریابی اینترنتی بسیار ساده است. نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی می‌توانند تعداد نفراتی که یک پیام را مشاهده می‌کنند مورد شمارش قرار دهند و در رابطه با فروش‌های آنلاین تعداد تبلیغات نمایش داده ‌شده که منجر به خرید شده‌اند را دنبال کنند. اما در تبلیغات سنتی دنبال کردن و پیگیری چنین اطلاعاتی به‌مراتب سخت‌تر است، مگر اینکه آن بازاریاب مربوطه از گروه‌های کانونی و پرسشنامه‌هایی برای اندازه‌گیری میزان عملکرد هر یک از آنها در ایجاد مشتریان بالقوه استفاده نماید.
  4. مخاطب:بازاریابی سنتی ممکن است در دستیابی و رسیدن به جمعیت هدفی که از اینترنت به‌طور مرتبط استفاده نمی‌کنند یا کسب‌وکار خود را از روش‌های اینترنتی اداره نمی‌کنند بسیار موفق‌تر باشند. به‌ عنوان ‌مثال رساندن پیام به یک شهروند میان‌سال که ترجیح می‌دهد اخبار روزانه مصرفی خودش را از طریق روزنامه‌ها به دست بیاورد، از طریق تبلیغات چاپی بسیار ساده‌تر است؛ در حالیکه رساندن پیام به یک بچه جوان که به‌طور مرتب برنامه‌ها و کارتون‌های بعدازظهر را تماشا می‌کند از طریق تبلیغات تلویزیونی بسیار ساده‌تر است. از طرف دیگر دسترسی پیدا کردن به آن دسته از افرادی که سرانگشتان آنها هرگز از محصولات فن‌آوری دور نمی‌ماند، از طریق کمپین بازاریابی اینترنتی و موبایلی بسیار آسان‌تر است، خصوصاً نوجوانان و جوانان متولد سالهای نزدیک به هزاره و بعد از آن.

اما دلیل اثربخشی تبلیغات پیامکی در مقایسه با ایمیل در چیست؟

ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس

۱- آیا در زمانی که شما می خواهید مشتری تبلیغ شما را می بیند؟

یکی از نکات مهم اینست که تبلیغ ایمیلی کلا برای تبلیغ های در بازه های زمانی طولانی می باشد اما پیامک برای بازه های سریع و لحظه ای.
فرضا اگر قصد تخفیف برای روز خاصی بعنوان عید ، روز مادر و … دارید و برای شما بازه ی زمانی بسیار مهم باشد، در اینصورت پیامک تبلیغاتی، امکان برقراری ارتباط در لحظه را فراهم می کند اما در ایمیل شما باید منتظر بازکردن ایمیل ها برای بازه ی طولانی باشید که این بازه شاید مدتها طول کشد.

۲- آیا مشتری تبلیغات شما را مشاهده می کند؟

میانگین نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی، تنها ۲۲٫۵۴% است، در حالی که همین نرخ برای تبلیغات پیامکی و اس ام اس های تبلیغاتی، ۹۹% می باشد. این ارقام بدین معنی است که، پیامک های تبلیغاتی با احتمال ۴ برابر بیشتر نسبت به ایمیل های تبلیغاتی دیده می شوند.

۳- نرخ کلیک بر روی تبلیغ

نرخ کلیک بر روی تبلیغ در تبلیغات ایمیلی برای خرده فروشان ۲٫۶۵% است. اما میانگین همین نرخ برای اس ام اس های تبلیغی، ۳۶% می باشد.

۴- نحوه دریافت تبلیغ 

مشتریان شما زمانیکه پیامک تبلیغاتی شما را دریافت می نمایند در همان لحظه گوشی موبایل آنها در دستشان بوده و امکان برقراری تماس در همان لحظه برای او فراهم می باشد اما بسیاری از کاربران، ایمیل را روی سیستمهای کامپیوتری خود و در زمان فراغت یا در شب و یا محل کار دریافت می نمایند که در هیچ یک از زمانها شاید امکان برقراری ارتباط به سادگی میسر نباشد.

۵- در دسترس بودن یا سهل الوصول بودن

گوشی موبایل ابزاریست که امروزه از فرد نوجوان تا پیر یا زن و مرد در اختیار همگان بوده و استفاده از پیامک نیاز به دانش خاصی ندارد پس طیف گسترده تری از افراد با این تکنولوژی در ارتباط خواهند بود و جامعه هدف گسترده تری را مورد هدف قرار می دهد اما در مقابل ایمیل مخاطبان خاص خود که غالبا افراد حرفه ای تری هستند را می طلبد که از جامعه هدف می کاهد در نتیجه در جذب مشتری و تعداد افرادی که بعنوان مشتری می توان روی آنها حساب کرد کمتر خواهد شد.

زمانی که این نکات و مخصوصا؛ نرخ کلیک بر روی تبلیغات و نرخ بازشدن را با هم ترکیب کنیم، می توانیم بفهمیم که چرا تبلیغات پیامکی برای برخی برندها، تا ۳ یا ۴ برابر بیشتر از تبلیغات ایمیلی سود و اثربخشی به همراه دارد.

این نکته حائز اهمیت است که ، بخش زیادی از پیامها ( حدود ۹۹% ) از پیامک ها در سه دقیقه ابتدایی دریافت بر روی گوشی موبایل خوانده می شوند. اما کاربران معمولا ایمیل ها را با تاخیر و در بازه های زمانی گاها طولانی بررسی می نمایند.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس

اس ام اس بهترین ابزار بازاریابی موبایل

سامانه پیامکی

  •   امروزه تمام شرکت ها، از بزرگ و کوچک تا بین المللی و محلی، روش ها و انتخاب های زیادی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود دارند. آن ها می توانند با استفاده از تبلیغات بنر در روزنامه، تلویزیون، و وبسایت های اینترنتی؛ و یا استفاده از تماس تلفنی یا ایمیل و … به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. اما بهترین ابزار بازاریابی در دنیای امروز چیست؟
  • خوب، جواب دادن به این سوال قدری سخت است؛ چون با توجه به نیاز های یک شرکت، خدماتی که ارائه می دهد، و بسیاری از عوامل دیگر، روش ها و تکنیک های متفاوتی را می توان به عنوان بهترین ابزار بازاریابی معرفی کرد. پس هدفمان در این مطلب پیدا کردن بهترین ابزار بازاریابی نیست. به جایش می خواهیم تنها یکی از شاخه های بازاریابی را برسی کنیم: بازاریابی موبایل.
  • بازاریابی موبایل در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی داشته و تا به اینجا تاثیر گذاری بالایی از خود نشان داده. شاید عمده ترین دلیل این امر استفاده بیش از پیش کاربران، از دستگاه های قابل حمل باشد.
  • بازاریابی موبایل اکنون محبوب ترین وسیله برای شرکت هایی است که هم می خواهند دائما با مشتریان خود در ارتباط باشند، و هم مشتریان جدیدی برای محصولات و خدمات خود پیدا کنند.
  • اما بازاریابی موبایل، خود شاخه های مختلفی دارد. به نظر ما مهم ترین و بهترین ابزار بازاریابی موبایل، همان اس ام اس یا پیامک است.

پیام کوتاه

امکان هدف گیری دقیق تر

  •  بسیاری از رسانه های بازاریابی، مانند تلویزیون و روزنامه، توسط طیف وسیعی از افراد جامعه مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل امکان هدف قرار دادن یک قشر مخصوص در آن ها وجود ندارد.
  • اما بازاریابی پیامکی این طور نیست و در مقایسه با چنین رسانه هایی ضریب موفقیت بیشتری دارد. چون در بیشتر مواقع برای مشتریان بالقوه ای ارسال می شود که درخواست کرده باشند. در این نوع بازاریابی افراد می توانند انواع محصولات، خدمات، و یا تبلیغاتی را که مایل به دریافتش هستند، انتخاب کنند.
  • همچنین اگر بنا به هر دلیلی مایل به دریافت بیشتر پیام نباشند، می توانند انصراف دهند. پس هیچ گونه اجباری در کار نیست. با این حساب، اگر کاربری همچنان به دریافت پیام های ما ادامه می دهد، می توانیم نتیجه بگیریم که استراتژی مان تا حدی موثر بوده است.
  • البته این نکته را هم اشاره کنیم که برای یافتن مشتری های اولیه و شناساندن برند خود، باید از رسانه های تبلیغاتی سنتی هم استفاده ببرید. بعد از این که به تعداد مشتری مورد انتظار تان دسترسی پیدا کردید، نوبت به استفاده از بازاریابی پیامکی می رسد. با این حساب می توانیم بگوییم رسانه های سنتی بازاریابی، سنگ بنا، و یا قدم اول استفاده از بازاریابی پیامکی هستند.

امکان ایجاد ترافیک بسیار بالا

  • استفاده از بازاریابی پیامکی به شما اجازه می دهد به سرعت تعداد زیادی از کاربران هدف گیری شده را به سمت خود راهنمایی کنید. پیدا کردن مخاطب مورد نظر، با استفاده از بازاریابی پیامکی راحت تر از دیگر رسانه های ستنی است.
  • ممکن است شما در رسانه های تبلیغاتی دیگر ده هزار نفر را هدف قرار دهید، که به دلیل عدم امکان هدف قرار دادن قشر های خاص، تنها صد نفر از آن ها به خدمات و محصولات شما علاقه مند باشند. اما اگر همین تعداد کاربر را با استفاده از بازاریابی پیامکی هدف قرار دهید، چون در انتخاب قشر های مختلف دست باز تری دارید، دقیق تر خواهید بود و در نتیجه افراد بیشتری را به خود جذب خواهید کرد.

امکان ارائه محتوایی سازگار با موقعیت افراد

  • یکی از نشانه های بهترین ابزار بازاریابی این است که امکان هدف گیری دقیق تری را برای ما فراهم کند. در بازاریابی موبایل، مساله هدف گیری یک قدم فرا تر از رسانه های سنتی است؛ چون امکان دسته بندی مشتری ها با توجه به موقعیت فیزیکی شان هم وجود دارد.
  • شما اگر بتوانید اطلاعات مربوط به یک رستوران و یا فروشگاه را به افرادی که در محدوده چند کیلومتری آن قرار دارند ارسال کنید، هم برای تبلیغ کننده و هم برای دریافت کنند آن سودمند خواهد بود. یکی از دلایل برتری بازاریابی موبایل این است که چنین امکانی را در اختیار شما می گذارد.

اس ام اس ابزاری خلاصه، خصوصی، و تعاملی است

  • یکی از بهترین جنبه های پیامک این است که بازاریابی را تا حدی خصوصی می کند. از آن جایی که پیامک بسیار کوتاه و مختصر می باشد و فرستنده را مجبور می کند اصل مطلب را بدون حاشیه و مقدمه چینی عنوان کند، در مقایسه با تماس تلفنی محبوبیت بیشتری نزد کاربران دارد.
  • خاصیت تعاملی بودن بازاریابی پیامکی هم یکی دیگر از نقاط قوتش است. شما می توانید با استفاده از آن نظر کاربران را در مورد خدمات و محصولات تان جویا شوید. با انجام این کار، راحت تر و سریع تر ( و همچنین دقیق تر) خواهید توانست از سطح رضایت مشتری مطلع شوید.

برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی پیامکی آسان تر و سریع تر است

  • اگر تصمیم گرفته اید از بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که در مقایسه با روش های سنتی، دردسر کمتری دارد.
  • مهم ترین کاری که باید در این زمینه انجام دهید، نوشتن ۱۶۰ کاراکتر متن، و پیدا کردن یک سیستم ارسال پیامک است. اولی را خودتان انجام دهید و دومی را هم به ما بسپارید.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس

 

مقایسه بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی

اگر بخواهیم این دو بازاریابی را با یکدیگر مقایسه کنیم باید کاربرد های این دو را مقایسه کرده تا دریابیم این دو نوع بازاریابی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و کدام به صرفه تر است. بازاریابی اینترنتی که مدتی است مطرح شده است تاثیر به سزایی در گسترش کسب و کار افراد داشته است اما فرستادن و دریافت ایمیل وابسته به بستر اینترنت است که این روزها باز شاهد ضعف های استفاده از آن هستیم در مقابل بازاریابی اس ام اس که زمان مطرح شدن آن مدت زیادی نیست

بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ارسال اس ام اس راحت و آسان است و در دسترس همه ی افراد است. دریافت اس ام اس و خواندن آن به سواد و آموزش خاصی ندارد و هر فردی تنها با داشتن یک گوشی حتی ساده نیز می تواند اس ام اس دریافت کند و به راحتی بخواند. ابزارهای دریافت و ارسال اس ام اس در دسترس است زیرا تنها نیاز کاربران یک گوشی است البته باید ذکر کنیم شبکه های تحت پوشش نیز باید موجود باشد اما برای ارسال ایمیل علاوه بر داشتن امکانات سخت افراری برای اتصال به اینترنت باید ابزارهای نرم افزاری آن هم موجود باشد. یکی دیگر از مزایای بازاریابی اس ام اس به جای بازاریابی امیل این است که شما باید برای ارسال ایمیل تبلیغاتی با راهنمایی یک گرافیست یک گرافیک خوب برای ایمیل تبلیغاتی خود در نظر بگیرید و هزینه ی آن را بپردازید اما در ارسال sms تبلیغاتی تنها نوشتن و درج کلمات مناسب کافی است. مشتریان و مخاطبان ایمیل های تبلیغاتی افراد خاص با تجارت های خاص هستند اما ماهیت برخی از تجارت ها اینترنتی نبوده و بهتر است به سرعت در دسترس تمامی افراد یک منطقه و یا مشاغل خاص قرار گیرند.برای این شرایط استفاده از اس ام اس تبلیغاتی مناسب ترین گزینه است.

کاربردهای پیامک در اصناف

با توجه به اینکه امروزه بازاریابی پیامکی به یکی از اهرم های اصلی تبلیغات تبدیل شده است و از اس ام اس  تنها برای رسیدگی به امور شخصی استفاده نمیشود؛ بهتر است کاربردپیام کوتاه در مشاغل مختلف را بیشتر بشناسیم.

وقت تبلیغات یک کمپانی از طریق بیلبوردها و یا تیزرهای تلویزیونی که تبلیغات همه گیر هستند، انجام می پذیرد عوامل بسیاری در گیرایی و اثرگذاری این تبلیغات نقش بازی می کنند، به عنوان مثال اثر گذاری تبلیغات از طریق بیلبورد و از طریقپیامک  را با هم مقایسه کنیم. وقتی یک بیلبورد تبلیغاتی با کیفیت بسیار بالای گرافیکی و چاپ آماده می شود، اولین مساله محل نصب تابلو می باشد. محل های شلوغ و پر ترافیک، محل های متوسط نشین ، محل های متول نشین و … تمام اینها در نقاط مختلف شهر در تامین این فاکتور مهم می باشد. فرض کنید، کمپانی محلی را که تردد و ترافیک بسیاری دارد، جهت نصب انتخاب نماید. پس از نصب، اثر گذاری تبلیغات به عواملی بستگی دارد که به آنها متغیرهای پنهان می گویند. این متغیرها علی رغم تاثیر مستقیم و بسزایی که در نتیجه عمل دارند هیچگاه قابل اندازه گیری نمی باشند.

سلیقه افراد و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه در طول مدتی که تابلو تبلیغاتی شما در این محل پر تردد نصب است اثر بسزایی در توجه ابزار دارد. اثر طیف های زندگی مختلف به چشم افراد مختلف و مشکلات اجتماعی که باعث عدم توجه افراد به اطرافشان می شود گاهی باعث می شود از ۲ میلیون فردی که از جلوی یک بیلبورد تبلیغاتی رد می شوند ۱۰۰هزار نفر هم با دقت این تابلو را نگاه نکنند و حتی ناخودآگاه آنها نامی هم در ذهنشان نگه ندارند و… حال آنکه وقتی از طریق SMS برای ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر پیام می فرستید چون این پیام وارد یکی از جنبه های شخصی فرد مخاطب شده است حتما متوجه آن می شود.

مزایای تبلیغات از طریق پیامک  :ابزارهای بازاریابی ایمیلی و اس ام اس

تبلیغات مستقیم و بدون واسطه صورت می گیرد.

شما از اینکه تبلیغات به طور حتم به دست مشتری می رسد اطمینان خاطر دارید.

به دلیل کوتاه بودن پیام ها از خواندن تبلیغ توسط دیگران اطمینان خواهید داشت.

تبلیغات از این طریق نیاز به طراحی پیچیده ندارد.

از این طریق تبلیغات را می توان در آن واحد به افراد زیادی در فاصله زمانی کوتاهی فرستاد.

با استفاده از سیستم مدیریتی که در اختیارتان قرار می گیرد، می توانید از آمار تبلیغاتی منتشره بدقت مطلع گردید.

نسبت هزینه تبلیغات را با توجه به اینکه واقعا تبلیغ به دست چه افرادی رسیده است می پردازید.

مزایای استفاده از سامانه پیام کوتاه جهت ارسال پیامک (SMS) تبلیغاتی

قیمت بسیار ناچیز و بازخورد فوق العاده مناسب سامانه پیامک در برابر دیگر ابزارهای تبلیغاتی قابل توجه است.

اطمینان خاطر شما از دریافت کلیه تبلیغات ارسال شده به مشتریان باعث هدفمند بودن تبلیغات می شود.

به دلیل کوتاه بودن اس ام اس های ارسالی ، از خواندن تبلیغ توسط مشتریان اطمینان خواهید داشت.

نسبت پرداخت هزینه تبلیغات به مشاهده تبلیغات، هدفمند بودن این ابزار تبلیغاتی را نشان می دهد.

با استفاده از سیستم مدیریتی طراحی شده، می توانید آمار تبلیغات منتشر شده را مدیریت نمایید.

ارسال پیامک تبلیغاتی در آن واحد به افراد زیادی در فاصله زمانی کوتاه امری ارزشمند می باشد.

عدم نیاز به دانش تخصصی و انجام تبلیغات توسط شما بسیار مهم و ارزشمند می باشد.

تبلیغات از این طریق نیاز به طراحی پیچیده ندارد.

منبع:payamafraz.com

عالی بود(2)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =