خانه / بازاریابی / آیا رسانه های اجتماعی نقش ایمیل مارکتینگ را کم رنگ می کند؟
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آیا رسانه های اجتماعی نقش ایمیل مارکتینگ را کم رنگ می کند؟

ظهور رسانه های اجتماعی بدون شک مورد استقبال اکثر مردم در صنعت بازاریابی اینترنتی قرار گرفته است. امروزه افراد زیادی از طریق شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn، فیس بوک و توییتر و …. برای رونق در  کسب و کارشان،  با مردم ارتباط برقرار می کنند. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی و تبلیغاتی نیلسن تقریبا ۲۵ درصد از وقت مردم در آمریکا صرف شبکه های اجتماعی می شود، که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است.

 

تحلیلگران و بازاریابان اینترنتی با این سوال که چگونه رسانه های اجتماعی را به یک استراتژی موثر تبدیل کنند، مواجه هستند.

آیا ارتباطات رسانه های اجتماعی جایگزین ایمیل مارکتینگ می شود؟ آیا ایمیل می تواند، به عنوان یکی از پایه های ثابت بازاریابی آنلاین، پا برجا بماند؟

 پاسخ کوتاه این است: بله

 

ایمیل هم چنان جز اصلی و مهم در بازاریابی اینترنتی است. رسانه های اجتماعی و ایمیل می توانند به راحتی و در کنار هم کارآمد باشند.

در این جا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد رسانه های اجتماعی کارآیی ایمیل مارکتینگ را از بین نمی برند.

–   ایمیل مارکتینگ همیشه توسط بازاریابان توصیه می شود  

محرمانه بودن و امنیت اطلاعات در کسب و کار بسیار مهم است. آیا می توانید تصور کنید که یک بیانیه مالی شرکتتان را از طریق فیس بوک یا LinkedIn ارسال کنید؟ درست است که  اکثر مردم مخصوصا قشر جوان تر از رسانه های اجتماعی بیشتر از ایمیل برای ارسال و دریافت پیام استفاده می کنند اما لازم است بدانید که حریم خصوصی و محرمانه ی ایمیل به مراتب بیشتر از رسانه های اجتماعی است و اغلب شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ برای ارسال مدارک محرمانه ی خود از ایمیل استفاده می کنند.

–  برای برقراری ارتباط با شبکه های اجتماعی، به یک آدرس ایمیل نیاز دارید

ایمیل اصلی ترین قسمت در ثبت نام شبکه های اجتماعی است برای داشتن حساب کاربری در دیگر فضا های اجتماعی لازم است که حتما یک آدرس ایمیل داشته باشید پس اهمیت ایمیل را هیچ وقت فراموش نکنید.

 

بیشتر بخوانید : 

لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین

 

 –  ایمیل نیز بخشی از فضاهای  اجتماعی است

یکی از محبوب ترین روش های به اشتراک گذاری محتوا با دوستان یا خانواده، ارسال آن از طریق ایمیل است. در این جا همکاری واقعی بین شبکه های اجتماعی و ایمیل وجود دارد، جایی که محتوای جالبی را پیدا می کنیم، و سپس آن را با کسانی که دوست داریم به اشتراک می گذاریم. درست است که “به اشتراک گذاری” در رسانه های اجتماعی از دید مردم راحت تر است اما بسیاری از آن ها عمر کوتاهی دارند و ممکن است با پیشرفت علم منسوخ شوند در این حالت ایمیل هم چنان پا برجاست و از بین نخواهد رفت.

مقاله مرتبط : 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

 – تلفن همراه و ایمیل با هم کار می کنند

طبق گزارشات شرکت تحقیقاتی و تبلیغاتی نیلسن که در بالا اشاره شد، ایمیل یک عنصر مهم و لازم در دستگاه های تلفن همراه است و روند استفاده از آن در حال افزایش است. از هر ساعت استفاده از موبایل ۲۵ دقیقه صرف استفاده از اپ هایی می شود  که برای ادامه ی کار به ایمیل احتیاج دارند. پس ایمیل بسیار کاربردی و قابل اهمیت است

 –  ایمیل می تواند محتوای مورد نظر و مرتبط را ارائه دهد

پیشرفت و توسعه در ایمیل مارکتینگ و سیستم های بازاریابی باعث شده است  تا بازاریابان با مخاطبان خود به راحتی ارتباط بررقرار کنند و محصولات و خدمات خود را راحت تر به آن ها معرفی کنند. آن ها با طراحی و ایجاد محتواهای موثر توانسته اند از طریق ایمیل مارکتینگ باعث توسعه ی فضاهای مجازی که برای کسب و کارشان استفاده می کنند، شوند. استراتژی هایی مانند ارزیابی سرعتی، سرپرستی و کمپین های هوشمند در حال حاضر بخشی از بازاریابی اینترنتی است که در این راستا ایمیل مارکتینگ بیشترین  انعطاف پذیری سرعت و تاثیر را دارد.

 

منبع : بلاگ کارزار

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *