خانه / بازاریابی / راه هایی موثر، برای بهبود ایمیل مارکتینگ B2B
ایمیل مارکتینگ B2B
ایمیل مارکتینگ B2B
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

راه هایی موثر، برای بهبود ایمیل مارکتینگ B2B

بخشی از  استراتژی بازاریابی موفق B2B، ادغام آن با ایمیل مارکتینگ است. ایمیل‌هایی که با این استراتژیک ساخته می شوند می توانند نتایج مطلوبی را در تولید سرنخ، فرصت و در نهایت مشتری ایجاد کنند.

طبق مطالعات،۴۹ درصد مشتریانی که اخیرا خرید کرده اند و از خریدشان راضی بوده اند نسبت به کسانی که بیش از سه ماه از آخرین خریدشان می گذرد، هفت برابر، سریعتر، ایمیل های بعدی شما را باز خواهند کرد.

با چنین نتایج مطلوبی که از طریق ایمیل مارکتینگ به دست آمده است توصیه می کنیم که این استراتژی را در بهبود کسب و کار خود اجرا کنید.

در ادامه روش هایی را به شما ارائه می دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانید ایمیل مارکتینگ B2B را بهبود بخشید و مشتریانتان را  تشویق به باز کردن  ایمیل های ارسالی تان کنید.

در استفاده از ایمیل مارکتینگ هدفمند عمل کنید

بسیاری از افراد ایمیل را بدون اینکه درک درستی از هدف خود داشته باشند ارسال می کنند. ارسال، بدون اطلاع از هدف، نتایج عکس ایجاد می کند همین امر باعث می شود که بازخورد منفی در کسب و کارتان ایجاد گردد. هدف از ارسال ایمیل به مشتریانتان چیست؟ آیا می خواهید مشکلات آن ها را در ارتباط با محصولاتتان رفع کنید؟ آیا می خواهید محصولاتتان را به آن ها معرفی کنید؟ … در هر ارسال هدف داشته باشید و همه ی ارسال هایتان با یک هدف واحد باشد.

در قسمت فرستنده ی ایمیل نام برندتان را بنویسید

توجه داشته باشید که ایمیل هایی که نام فرستنده ی آن ها مدام تغییر می کند و یا با نام شخص ارسال می شوند به مراتب کمتر از ایمیل هایی که نام فرستده ی آن ها همیشه نام یک شرکت یا برند است باز می شوند. پس نام شرکت خود را به عنوان فرستنده قرار دهید.

موضوع ایمیلتان قوی و مرتبط با محتوا باشد

همان طور که می دانید مردم بر اساس موضوع ایمیل تصمیم می گیرند که آن را باز کنند و یا آن را حذف کنند در نتیجه توجه داشته باشید که موضوع ایملتان بر اساس هدف و محتوایتان طوری باشد که مشترک را تشویق به باز کردن آن کند.

بیشتر بخوانید : 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل ارسالی تان را همه جانبه تست کنید

با توجه به اینکه ممکن است مشتریان شما شامل هر قشری باشند، محتوا و در کل قالب آن را قبل از ارسال تست کنید تا بتوانید یک ایمیل عام پسند و خالی از ابهام ارسال کنید.

برای ارسال، زمان‌بندی مناسب داشته باشید

برای اطمینان از نتایج بهینه، بهتر است برای ارسال خبرنامه های خود، یک زمان را در نظر بگیرید و همیشه در همان زمانی که در نظر گرفته اید ارسال را انجام دهید. ارسال های متعدد و بدون زمان بندی باعث کلافه شدن مشتریان و ایجاد بازخورد منفی در بازاریابی شما خواهد شد

از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

همان طور که می دانید  گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها بسیار مفید است.

برای اندازه‌گیری موفقیت یک کمپین ایمیل مارکتینگ، از آمار قابل‌اعتماد و تجزیه و تحلیل بازاریابی B2B  استفاده کنید. داشتن داده‌های انواع خاص گزارش دهی از کمپین، اجازه می دهد تا جنبه های موفق و ناموفق ایمیل مارکتینگ را ببینید و از آن ها در روند بهبود بازاریابی تان استفاده کنید.

یاد بگیرید و پیشرفت کنید

با توجه به معیارهایی که جمع‌آوری شده‌اند ، تلاش هایتان را بر اساس حوزه‌هایی که عملکرد بهینه را نشان می‌دهند متمرکز کنید برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ B۲B، نیاز به خطوط قوی موضوع ایمیل، آزمایش با چندین موضوع  و مشاهده این که کدام یک بهترین بازخورد را دارد، است. تمام موارد فوق را برای ایمیل مارکتینگ خود در نظر داشته باشید و هرچه بیشتر در این زمینه دانش خود را بالا ببرید باعث پیشرفتتان خواهد شد.

نویسنده : مژگان اسماعیلی

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهارده =