خانه / بازاریابی / ۸نکته مهم که در مورد برنامه ایمیل مارکتینگ تان باید آن را در نظر بگیرید
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

۸نکته مهم که در مورد برنامه ایمیل مارکتینگ تان باید آن را در نظر بگیرید

آخرین چیزی که در برنامه ایمیل مارکتینگ خود تست کردید چه بوده است؟

تست‌های کوچک، مانند خطوط موضوع یا شخصی سازی ایمیل های ارسالی، سریع و آسان هستند که اغلب بازاریابان از آن استفاده می کنند.

با این حال، این تست‌های کوچک کامل نیستند و نمی‌توانند با تست‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر مقایسه شوند.

تست جامع برنامه ایمیل مارکتینگ ممکن است پیچیده به نظر برسد با این حال، به راحتی می‌توانید بهترین تجارب شرکت خود را تعریف کنید و اگر به درستی تست‌های ایمیل را انجام دهید، از این نتایج  استفاده کنید. اما سوال این است:  چه کاری باید انجام دهید؟

در این مقاله انواع تست های ایمیل مارکتینگ را به شما ارائه می دهیم.

برای تست های جامع، کارهای کوچکی مانند خطوط موضوع ایمیل یا رنگ دکمه، بهبود زیادی را در روند ایمیل مارکتینگ شما ایجاد نخواهد کرد. برای انجام تست های جامع تر به موارد زیر توجه کنید.

-تست ظاهری ایمیل

بسیاری از بازاریابان که بر روی طراحی متمرکز هستند، اغلب فکر می کنند ظاهر ایمیل آن هابسیار عالی و بدون نقص است. اما گاهی اوقات ممکن است اصلا این طور نباشد بهتر است ظاهر ایمیلتان را با دیگر خبرنامه ها مقایسه کنید و از بسیاری از قالب های ایمیلی که متنوع و جذاب هستند الهام بگیرید.

تست ظاهری ایمیل تان، با مقایسه قالب های خلاقانه و با کیفیت بالا، اغلب تاثیر بزرگی در ایمیل مارکتینگ دارد. در ظاهر ایمیل خود ۲ موضوع زیر را در نظر داشته باشید

۱-ایمیل های حاوی متن های ساده و قابل فهم

به جای فرستادن یک ایمیل با تیتر و تصاویر رنگی، سعی کنید از یک قالب ساده  استفاده کنیدکه شبیه ایمیل ارسالی از Gmail یا  outlookبه نظر برسد. بسیاری از بازاریابان B2B از متن های ساده استفاده می کنند و قالب های ساده را برای ایمیل مارکتینگ خود انتخاب می کنند.

۲-استفاده ازCTA تصویری یا متنی

استفاده از CTAتصویری یک روش آسان برای فراخوانی مشتریان است و باعث می شود افراد بیشتری روی لینک های موجود در خبرنامه تان کلیک کنند. بنابراین وجود CTA تصویری یا متنی  به مراتب بهتر از دکمه ساده برای کلیک بر روی لینک می باشد. بنابراین در طراحی ایمیلتان از این مورد استفاده کنید و مطمئن باشد عملکرد کلی ایمیل مارکتینگ شما را بهبود می بخشد .

مقاله مرتبط : 

نرخ کلیک (CTR)

تست ساختار ایمیل

ایمیل مارکتینگ از دیرباز جزء ابزارهای رایج  بازاریابی بوده است.  بازبینی ساختار واقعی ایمیل بعد از طراحی اولیه، کاری است که کمتر انجام می شود. بازبینی محتوا، به خصوص زمانی که لینک های زیادی  برای کلیک و تبادل در آن وجو دارد جزیی ار تست ساختار ایمیل است . در این مورد به نکات زیر توجه کنید

۳- چیدمان ایمیل را مجدد  تنظیم کنید

خبرنامه هایتان رابازبینی کنید و ببنید اگر امکانش هست محتوای آن را به گونه ای تغییر دهید که راحت تر و قابل فهم تر باشد. برای بهتر شدن طراحی، اگر لازم است می توانید مواردی را که باعث پیچیده شدن درک مطالب شده اند را حذف کنید.

۴- محل قرار دادن دکمه ی CTA

برای ایمیل‌های تبلیغاتی که حاوی  پیشنهادی برای مشتری است، دکمه ی CTA بهتر است کجا باشد؟ سمت چپ، راست و یا پایین خبرنامه ؟ محل قرار دادن این دکمه بستگی دارد که خبرنامه ی شما حاوی چه چیزی باشد مثلا جای CTA  برای خبرنامه ایی که حاوی دریافت یک Ebook است با خبرنامه ایی که در مورد یک وبینار است متفاوت است. شما باید با توجه به نوع محتوای ایمیل بهترین محل را برای قرار دادن این دکمه انتخاب کنید.

تست زمان

انجام تست‌های زمان در ایمیل مارکتینگ مرسوم هستند اما انجام این تست زیاد انجام نمی شود.  در ایمیل مارکتینگ بازه ی زمانی ارسال خبرنامه بسیار اهمیت دارد ارسال های متعدد و بدون برنامه، گیرندگان ایمیل را کلافه می کند. همیشه بهتر است بازه های ارسال خبرنامه هفته ایی یک بار باشد و از ارسال های متعدد و یا ارسال های کم  اجتناب کنید. انجام این تست در بهینه سازی ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند. به نکات زیر توجه کنید:

۵- دسترسی به زمان بهینه برای تعیین بهترین زمان ارسال

زمانی که یک ارسال ایمیل گروهی دارید، سعی کنید ارسال هایتان را در چند بازه ی زمانی تست کنید حداقل در ۱۰ بازه ی زمانی مختلف، این کار را انجام دهید و بر اساس نرخ باز شدن ایمیل ها بهترین بازه را انتخاب کنید و از این به بعد در همان بازه ارسال ها را انجام دهید. در یک تست جامعی که در این مورد انجام شد برای یک شرکت، در ساعت ۲ بعداز ظهر روز پنجشنبه بهترین زمان ارسال بود اما برای یک شرکت دیگر در ساعت ۷ صبح پنجشنبه بهترین زمان بود.

۶- تست انواع مختلف ایمیل در زمان‌های مختلف

علاوه بر تست زمان، می‌توانید مشخص کنید که کدام نوع ایمیل در طول هفته بهترین کار را انجام می‌دهد اگر ارسالتان در  ابتدای هفته باشد، متوجه می شوید که ایمیل‌های کوتاه  برای افراد حرفه‌ای که زمان برایشان اهمیت  دارد بهتر عمل می‌کنند و برای افراد دیگر ممکن است اینطور نباشد پس بهتر است برای افراد مختلف این مورد را تست کنید.

تست محتوای ایمیل

در ایمیل مارکتینگ محتوای ایمیلی که ارسال می شود بسیار اهمیت دارد مثلا برای افراد معمولی ایمیل های فنی و تخصصی ارسال نکنید و محتوای ایمیلتان متناسب با دریافت کننده ی ایمیلتان باشد. این که شما پست های بلاگ، ویدئو، متن های تخصصی و یا … را ارسال می کنید بستگی به نوع دریافت کننده ی ایمیلتان دارد.  به نکات زیر توجه کنید:

۷- تست انواع محتوای ایمیل

تست‌های محتوا خیلی کارآمد هستند. نوع محتوایی که انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارد و برای گروه های مختلف، ارسال های متعدد با محتواهای جداگانه ارسال کنید و بر اساس نرخ باز شدن ایمیل بهترین نوع محتوا را در ارسال های بعدی تان انتخاب کنید.

با انجام این تست، ممکن است متوجه شوید که قرار دادن یک مقاله از یک وبلاگ مشهور درخبرنامه باعث افزایش نرخ باز شدن ایمیل ها نمی شود. پس در محتوای خبرنامه تان دقت کنید.

۸- تست ارسال بر اساس گروهبندی های مختلف

برای بهبود ایمیل مارکتینگ ، تست ارسال بر اساس گروهبندی های مختلف می‌تواند منجر به نتایج بسیارمتفاوتی شود  یک فرد که زمینه ی کاریش IT است  ممکن است به نوع متفاوتی از محتوا نسبت به فردی در امور مالی پاسخ دهد.

یک مدیر اجرایی که زمان برایش اهمیت دارد  ممکن است چیزی را به سرعت هضم کند تا یک مدیر امور مالی   . تغییر پیشنهادها برای خریداران مختلف نه تنها برنامه ایمیل مارکتینگ  را بهبود می‌بخشد ، بلکه به تمرکز بر استراتژی کلی محتوای شما کمک می‌کند.

کی باید این موارد را امتحان کنید؟

سرعت تغییرات در بازاریابی دیجیتالی و تکنولوژی ایمیل به این معنا است که آنچه که اکنون کار می‌کند برای همیشه کارساز نخواهد بود .

پس بهتر است تست های لازم را در راستای بهبود برنامه ایمیل مارکتینگ تان در بازه های زمانی متفاوت انجام دهید و از انجام تست های تکراری بپرهیزید.

نویسنده : مژگان اسماعیلی

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *