خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین
لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین
لزوم-استفاده-از-ایمیل-مارکتینگ-در-کسب-وکارهای-آنلاین
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین

ایمیل مارکتینگ ابزاری است برای ایجاد فروش و بالا بردن نرخ تبدیل در وبسایت شما.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ ما کلا با دو موضوع در ارتباط هستیم. موضوع اول جذب ترافیک و بازدید کننده برای سایت و موضوع دوم انجام تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) و فروش برای سایت است. یعنی به این منظورکه با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهایی ترافیک و مخاطب برای سایت ایجاد کنیم و در مرحله دوم با استفاده از ابزارها و تکنیک‌هایی دیگر بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان به سایت را تبدیل به خریدار و مشتری نماییم.

توضیح موضوع اول از چارچوب این مقاله خارج بوده و در مباحث بعدی به آن میپردازیم و در این مقاله فقط به موضوع دوم یعنی تبدیل به مشتری خواهیم پرداخت.

ایمیل مارکتینگ روشی است که، امکان جلب اعتماد، علاقه و اطمینان کاربران و مخاطبان را به ما می‌دهد تا در نهایت بتوانیم به فروش محصولات و خدمات خود به آنان بپردازیم.

ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ

طبق مباحث بازاریابی عصبی، خریداران و مشتریان هر کسب و کار و وبسایتی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • اولین دسته افرادی هستند که به اشتباه وارد کسب وکار و سایت ما می‌شوند.
  • دومین دسته افرادی هستند که قصد خرید فوری و آنی از محصولات و خدمات ما دارند، مانند کسانی که به عنوان مثال اقدام به خرید یک کت و شلوار از اولین مرکز خرید برای یک جشن عروسی آخر هفته می‌کنند.
  • سومین دسته افرادی هستند که قصد خرید فوری و آنی ندارند و فقط برای دریافت و مقایسه قیمت و یا مقایسه محصول یا خدمت ما، وارد سایت و کسب‌وکار ما می‌شوند و برنامه‌ریزی خریدشان برای روزها و ماه‌های آینده است. مانند کسانی که قصد خرید تلویزیون کیفیت بالا برای منزلشان را دارند، قاعدتا این افراد قبل از خرید از چندین فروشگاه استعلام قیمت گرفته و تحقیق کرده و در نهایت با انتخاب بهترین گزینه اقدام به خرید می‌کنند.

نکته جالب در این تقسیم‌بندی این است که تقریبا ۳۰ درصد خریداران ما را مورد اول و دوم و ۷۰ درصد آن را مورد سوم تشکیل می‌دهند.

بنابراین باید کسب‌وکار خود را بگونه‌ای طراحی نماییم تا بتوانیم بیشترین سرویس را به ۷۰ درصد هدف در دسته‌ی سوم ارائه نماییم.

بهترین و مناسب‌ترین روش برای فروش به دسته‌ی سوم و یا ۷۰ درصد، جمع آوری و دریافت اطلاعات تماس آنها می‌باشد تا پس از دریافت اطلاعات بر روی فعالیت‌های بازاریابی خود متمرکز شویم.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ برای تحقق این هدف، بهترین کار و مدل، جمع آوری ایمیل علاقمندان به کسب و کار، خدمات و محصولاتمان و در قدم بعدی انجام ایمیل مارکتینگ روی آنها می‌باشد. نحوه دریافت اطلاعات تماس و ایمیل این دسته از مخاطبان را در بخش‌های بعدی مقالات به اشتراک خواهیم گذاشت.

در واقع در ایمیل مارکتینگ بعد از جمع آوری ایمیلهای مخاطبین‌مان این فرصت را خواهیم داشت تا با ارسال ایمیل‌هایی بصورت متوالی، خودکار و در زمان‌های متفاوت بتوانیم بطور آهسته و تدریجی علاقه، اطمینان و اعتماد افراد به کسب و کارمان را بیشتر کرده و در نهایت سبب خرید آنها از مجموعه خود شویم.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)