خانه / بازاریابی / ۸ قدم برای رسیدن به استراتژی مناسب حضور در شبکه های اجتماعی
۸ قدم برای رسیدن به استراتژی مناسب حضور در شبکه های اجتماعی
۸-قدم-برای-رسیدن-به-استراتژی-حضور-در-شبکه-های-اجتماعی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۸ قدم برای رسیدن به استراتژی مناسب حضور در شبکه های اجتماعی

همانطور که در مقاله های قبلی در مورد اهمیت شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ صحبت شد. اینبار هم به بررسی نکات مهم در نوشتن استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی می پردازیم در این مقاله تلاش کردیم ۸ نکته کلیدی را برای  شما مطرح نماییم که عقیده داریم برای نوشتن استراتژی شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. بهترین محتواهای سایت های اینترنتی، موضوعاتی هستند که به آنها اهمیت می دهید و دوست دارید اطلاعات زیادی در مورد آنها به دست بیاورید. این مقاله به فرآیند تصحیح استراتژی رسانه های اجتماعی می پردازد و خلاصه ای از سمینار فرهنگی سازمان های مسافرتی است. توجه کنید که مراحل زیر بیشتر بصری هستند تا توصیفی.

 

خلاصه ای از شناخت استراتژی رسانه های اجتماعی در ۸ مرحله

یکی از فرض های اصلی ما در فرآیند استراتژی رسانه های اجتماعی این است که شرکت ها باید تمرکز بیشتری بر نحوه اجتماعی شدن داشته باشند تا در مورد چگونگی فعالیت در رسانه های اجتماعی. با وجود ابزارهای جدید و انواع پلت فرم ها، اکثر شرکت ها بیشتر در مورد چگونگی فعالیت در رسانه اجتماعی فکر می کنند تا نحوه استراتژیک اجتماعی شدن. بهترین نقشه های استراتژیک رسانه اجتماعی: ابزار های تجاهل گرایی، هدف ها و معیارهایی هستند که جایگزین هر فعالیت اجتماعی می شوند.

گام ۱: یک تیم بسازید

هیچ کس نباید صاحب استراتژی رسانه های اجتماعی سازمان شما در برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ شود. رسانه های اجتماعی گوشه و کنار شرکتتان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باید همه جا حضور داشته باشید و آنها را کنترل کنید. اولین مرحله در فرآیند استراتژی، ایجاد یک تیم کاربردی است تا به فهم و اجرای استراتژی شما کمک کند.

گام ۲: گوش دهید و مقایسه کنید

مرحله اصلی استراتژی رسانه های اجتماعی است. گوش دادن خیلی مفید است ولی اغلب نادیده گرفته می شود. واقعیت این است که مشتریان و رقیب هایتان، راهنمای خوبی برای نحوه ی فعال بودن شما در رسانه های اجتماعی خواهند بود (البته اگر در کنار تبلیغ برندتان، مهارت گوش دادنتان را هم ارتقا دهید.)

گام ۳: هدفتان چیست؟

با استفاده از رسانه های اجتماعی، می توانید به چندین هدف تجاری برسید ولی بهترین استراتژی رسانه های اجتماعی آنهایی هستند که (حداقل در آغاز کار) بر روی عقاید محدود اجتماعی تمرکز می کنند. ابتدا باید مشخص کنید که با چه هدفی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، برای آگاهی؟ فروش؟ صداقت و حفظ مشتریان؟ یکی را انتخاب کنید.

گام ۴: معیارهای موفقیت را انتخاب کنید

چگونه می خواهید تجارتتان را متفاوت جلوه دهید؟ از کدام معیارهای کلیدی در ارزیابی استراتژی رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ چگونه تعداد لایک ها و مطالب به اشتراک گذاشته را افزایش می دهید؟ آیا می خواهید نرخ بازگشت سرمایه را اندازه گیری می کنید؟

گام ۵: عملکرد مخاطبانتان را تحلیل کنید

بر روی چه افرادی تاثیر می گذارید؟ آمار مخاطبانتان را تحلیل می کنید؟ چقدر باید در رسانه های اجتماعی فعالیت کنید؟

گام ۶: مهم ترین خصوصیت شرکت شما چیست؟

اشتیاق و علاقه شدید مهم ترین دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی است. اهمیتی ندارد که شما چه کسی هستید یا چه چیزی را می فروشید. خصوصیات و فواید محصولاتتان در ایجاد علاقه در مخاطبانتان کافی نیست. چگونه می توانید به قلب مخاطبتان نفوذ کنید ؟ شرکت دیزنی فقط فیلم نیست بلکه جادو است و همچنین شرکت اپل فقط تکنولوژی نیست بلکه نوآوری است. ویژگی خاص شرکت شما چیست؟ همیشه ارائه یک ارزش پیشنهادی  خاص به مشتری یکی از مهمترین نکاتی است که باید در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود در نظر داشته باشید

گام ۷: به عنوان یک انسان فعالیت کنید

محتوای رسانه های اجتماعی در مورد افراد است نه لوگوها. باید دوستان و اعضای خانواده مشتریانتان هم جذب محصولاتتان شوند. بنابراین شرکت شما باید (حداقل در بعضی موارد) مانند انسان رفتار کند نه صرفا یک برند. چگونه این کار را انجام می دهید؟

گام ۸: یک کانال اجتماعی بسازید

باید علت فعال نبودنتان در اجتماع و نحوه موفقیتتان را در استراتژی رسانه اجتماعی کشف کنید. به رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، تامبلر و سایر شبکه ها توجه کنید. نقشه ی ساخت کانال اجتماعیتان باید متمایز باشد و شما باید یک دلیل مخصوص و قابل دفاع در مورد شرکت در هر کدام از رسانه های اجتماعی داشته باشید. استراتژی رسانه های اجتماعی شرکت های مهم، نقشه ی ساخت کانال اجتماعی جامع تری دارند ولی بر پایه ی این چارچوب است و در واقع یک فرآیند فکری است.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)