خانه / برند سازی / ۱۰ دلیل مهم برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی!
۱۰ دلیل مهم برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی!
بازاریابی-شبکه-های-اجتماعی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

۱۰ دلیل مهم برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی!

در این مقاله با دلایل اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال آشنا می شویم. در دنیای امروز یکی از بهترین روش های برندسازی و گسترش کسب و کار استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

۱- شبکه های اجتماعی راهی آسان برای شناخت مخاطبین

کلید موفقیت برای کسب و کار در هر صنعتی این است که مخاطبان خود را بشناسیم. شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم می کنند تا شناخت مخاطبان به راحتی انجام شود. با شبکه هایی مانند فیس بوک می توان به راحتی زبان رایجی که مخاطبان شبکه های اجتماعی با هم صحبت می کنند را متوجه شد. همچنین سن و جنسیت افراد مشخص است این اطلاعات می تواند در تهیه و پیشنهادات کالا به مخاطبان مورد هدف کمک کند و بازخورد بهتر آن را در کسب درآمد و سرمایه مشاهده کرد.

۲- برقراری ارتباط با مخاطبان هدف

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به شما اجازه برقراری ارتباط صحیح با مخاطبان مورد هدف را می دهند. به عنوان نمونه، هدف قرار دادن مکان های جغرافیایی یک روش موثر برای ارسال پیام به مخاطبان خاص و یا جمعیتی بر اساس مکان جغرافیایی است. بنابراین شما می توانید با توجه به محل سکونت ، سن، جنسیت و علاقمندی ها و تحصیلات هر فرد مجموعه هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید پستی را برای افرادی که اسپانیایی صحبت می کنند ارسال کنید، هدف قرار دادن محل جغرافیایی افراد، یک راه آسان و موثر برای انجام این کار می باشد.

۳- یافتن مشتری های جدید و گسترش مخاطبان خود

شبکه های اجتماعی اجازه برقراری ارتباط با مشتری های جدید و بالقوه را می دهد که به راحتی با ارسال پیام به آن ها می تواند آن ها را جذب کند و به عنوان مشتری همیشگی نگه دارد.

۴- امکان دریافت بازخورد فوری از دیدگاه مشتری

در واقع شبکه های اجتماعی دسترسی سریع به بازخورد مثبت و یا منفی از دیدگاه مشتری را در هر کسب و کاری امکانپذیر کرده است. به عنوان مثال: اگر شما یک محصول جدیدی را ارائه کردید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتید خیلی سریع متوجه بازخورد آن خواهید شد و از اینکه مشتریان چه فکری در مورد آن محصول می کنند آگاهی پیدا می کنید. راه دیگر برای شناخت دیدگاه مشتری از طریق شبکه های اجتماعی، آگاهی از چگونگی استفاده مشتری از محصول می باشد. اغلب نام تجاری محصول دیدگاه اولیه و اصلی مشتری را می سازد. بنابراین نام تجاری بسیار مهم است.

۵- کسب اطلاعات از بازار و جلو افتادن از رقبای خود

با نظارت شبکه های اجتماعی می توانید اطلاعات کلیدی از رقبای خود را بدست آورید و از این طریق اطلاعات بازار خود را بهبود بخشید. این شیوه باعث می شود تا شما در تصمیم گیری های مربوط به استراتژی های کسب و کار خود از رقبای خود پیشی بگیرید. بر اساس نتایج جستجو و کسب اطلاعات از رقبای خود می توان مواردی را که رقبا به کار نگرفته اند در کسب و کار خود استفاده کرد.

۶- افزایش ترافیک وب سایت و رتبه بندی جستجو

یکی از بهترین مزایای شبکه های اجتماعی برای کسب و کار استفاده از آن به منظور افزایش ترافیک وب سایت می باشد. شبکه های اجتماعی علاوه بر ایجاد ارتباط مستقیم افراد با وب سایت موجب اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی می شود و این باعث افزایش رتبه بندی در نتایج جستجو خواهد شد.

۷- به اشتراک گذاشتن محتوای ساده تر و سریع تر

در گذشته، بازاریابان با چالش تضمین رسیدن محتوا در کوتاهترین زمان به دست مشتری مواجه بودند اما امروزه با کمک شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری محتوا خیلی آسان تر و سریع تر انجام می شود. زمانی که شما از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید به راحتی می توانید محتوای مربوط به کسب و کارتان را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید اما به خاطر داشته باشید که جذب مشتری با اشتراک گذاری محتوای صحیح به گونه ای که هم سو با نام تجاری و علاقمندی های مخاطبان باشد امکان پذیر خواهد بود.

۸- تامین یک سوم از هزینه های مصرفی

در هر کسب و کاری، شبکه های اجتماعی یک راه آسان برای تولید درآمد محسوب می شوند.

۹- ایجاد روابط و گفتگو با مخاطبان

با ایجاد رابطه با مشتریان می توان آن ها را جذب کرد و به عنوان مشتری بالقوه خود نگه داشت در واقع گفت و گو با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی انجام شود.

۱۰- گسترش نام تجاری

شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهد تا نام تجاری خود را با حداقل هزینه توسعه دهید.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =