خانه / مقالات مفید سئو / سئو فراتر از کلمات کلیدی و بک‌لینک‌هاست
سئو فراتر از کلمات کلیدی و بک‌لینک‌هاست
سئو-فراتر-از-کلمات-کلیدی-و-بک‌لینک‌هاست
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

سئو فراتر از کلمات کلیدی و بک‌لینک‌هاست

مدت‌هاست که سئو را به عنوان یک عمل تشکیل شده از محتوا، لینک‌ها و ساختار خوب تعریف می‌کنیم. سئویی که مدت‌هاست به یک اولویت برای کسب‌وکارها تبدیل شده است و سالیانه هزینه‌های فراوانی برای بهبود آن صرف می‌شود تنها در سه بخش که باید مداوما تکرار و بهبود داده شوند خلاصه شده است.

گاهی بهتر است یک قدم به عقب برگردیم! این صفحه و سایت را داریم برای چه کسی بهینه می‌کنیم؟ هدف نهایی‌اش چیست؟ چه کاربری را باید جلب کند و چه چیزی را بفروشد؟ اصلا می‌خواهیم چیزی بفروشیم یا می‌خواهیم صرفا خدماتمان را به کاربران معرفی کنیم؟

اصلا چه چیزی باعث می‌شود جست‌وجو شکل بگیرد؟ قطعا می‌گویید کسی چیزی در ذهنش بوده و خواسته است در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کند. اما آن کاربر پس از ورود به وب‌سایت ما با چه چیزی مواجه خواهد شد؟ اصلا آنقدری خوب هستیم که مجددا جست‌وجو را تکرار نکند و به سراغ دیگر رقیبان نرود؟

همه این‌ها سوالاتی هستند که باید مداوما در حین اجرای یک کمپین/پروژه سئو از خودمان بپرسیم.

تنها داشتن رتبه مناسب در نتایج جست‌وجو باعث فروش بیشتر یا سود بیشتر نمی‌شود. گاهی یک مجموعه با این که در نتایج گوگل رتبه مناسبی ندارد اما می‌تواند خوب بفروشد. البته بالعکس این ماجرا نیز بارها و بارها اتفاق افتاده است و می‌تواند به یکی از نگرانی‌های بزرگ شما به عنوان مدیر وب‌سایت یا آن مجموعه تبدیل شود.

رفتار کاربران را بشناسید

موتورهای جست‌وجو سالهاست که تغییر کرده‌اند و حال این تغییرات سریع‌تر از گذشته خودنمایی می‌کنند. آنها یاد می‌گیرند که کاربر چگونه رفتار می‌کند و بر اساس آن، نتایج خود را بهبود می‌بخشند. حالا نتایجی که هر کاربر می‌بیند ممکن است با دوستش یا همکارش متفاوت باشد. انسان‌ها با رفتارهای مختلف دید و Approach متفاوتی به جست‌وجو دارند. اقشار مختلف نوشتار مختلفی دارند و این به صورت مستقیم برروی چیزی که جست‌وجو می‌کنند تاثیر خواهد داشت.

دیگر دوره تمرکز برروی یک کلمه کلیدی به پایان رسیده است و باید برروی عبارات متعدد و طولانی‌تر تمرکز کنیم. ببینیم که کاربرانمان در حیطه کاری ما به دنبال چه چیزهایی می‌گردند؛ برنامه تولید محتوایمان را بر اساس آن بچینیم و به جای عمیق شدن روی یک کلمه، برروی کل موضوع و Topic تمرکز کنیم.

عبارات با جست‌وجوی پایین‌تر لزوما بد نیستند

اگر به عنوان یک دندان‌پزشک در شهری مثل مشهد زندگی می‌کنید قطعا لزومی ندارد هزینه بسیار بیشتری صرف کنید تا در کلمات گسترده دندان‌پزشکی رتبه بگیرید. می‌توانید کلمات انتخابی را به مرحله شهر خود برسانید و به سراغ کلمات «دندان پزشک در مشهد» و ده‌ها ترکیب این شکلی ببرید. هم در هزینه خود برای SEO صرفه‌جویی کردید و هم می‌توانید بسیار راحت‌تر رتبه بگیرید.

سعی کنید همانند کاربرانتان فکر کنید. کاربران شما انسان‌ها هستند نه یک برنامه کامپیوتری که فقط می‌تواند اعداد و ارقام را بفهمد.

باید قدرت شبکه‌های اجتماعی را بدانید

همیشه در مورد قدرت شبکه‌های اجتماعی حرف زده‌ایم. اما هیچ‌گاه نگفته‌ایم که چرا این شبکه‌ها مهم‌اند. همه می‌گویند که مطمئن شوید محتوایتان به آسانی قابل به اشتراک گذاشته شدن است. اما چرا؟ شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بازدیدکننده جذب کنند، می‌تواند به شما در کسب درآمد و فروش کمک کنند و در مقابل اگر به درستی استفاده نشوند، می‌توانند به یک عامل مخرب کسب‌وکارتان تبدیل شوند.

می‌خواهید محتوایتان به اشتراک گذاشته شود؟ سعی کنید بهترین محتوای ممکن در حیطه کاری‌تان را به کاربران برسانید. اگر رقیبانتان به مقالات ۵۰۰ کلمه‌ای بسنده می‌کنند شما به سراغ ۲۰۰۰ کلمه‌ای آنها بروید. اگر آنها فقط در وبلاگشان تولید محتوا می‌کنند شما به سراغ تولید محتوا در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی بروید. همان‌کاری را انجام دهید که آنها انجام نمی‌دهند!

کاربران دوست دارند محتواهایی را منتشر کنند که بهترین در نوع خود است. واقعیت قضیه که هیچ‌وقت به شما گفته نمی‌شود این است که اگر من محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارم، علاوه بر این که می‌خواهم آن محتوا توسط دیگران نیز خوانده شود، می‌خواهم خودم هم دیده شوم.

سعی کنید به کاربران دلایل متفاوتی بدهید که نوشته‌تان را به اشتراک بگذارند. مثلا اگر کاربری یک بار نوشته شما را توییت کرد، با اکانت رسمی شرکتتان آن را ریتوییت کنید یا از او تشکر کنید.

محصول شما چه مشکلی را رفع می‌کند؟

محصول یا سرویسی که ارائه می‌کنید، کدام مشکل من را رفع می‌کند؟ اگر نمی‌دانید که چگونه باید به این سوال پاسخ دهید باید حتما برروی آن فکر کنید.

استراتژی سئو و بازاریابی شما باید بر اساس مشکل و راهکاری که ارائه می‌کنید باشد. باید ببینید که چه کسانی در چه سطوحی به راهکار شما برای رفع مشکلاتشان نیاز دارند. هیچ‌کس تا قبل از این که مطمئن شود محصول شما می‌تواند مشکلش را رفع کند آن را از شما خریداری نمی‌کند. مگر که بخواهد ریسک کنترل‌نشده‌ای را بپذیرد!

باید بتوانید ارزش محصول را بی‌وقفه توضیح دهید

چه چیزی محصول شما را متمایز می‌کند؟ چه دلیلی اضافه بر رقیبانتان دارید؟ اصلا می‌توانید در یک دقیقه بگویید که چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟ گاهی تصمیم‌گیری برای خرید تنها نیازمند یک دلیل است؛ آن را پیش از هر چیزی به کاربرانتان نشان دهید!

این‌ها تنها چند نکته برای معرفی تصویر بزرگتری از سئو به شما بوده‌اند. امیدوارم بتوانیم تصویر بزرگ‌تر را ببینیم و کم‌تر به فکر راهکارهای غیرپایدار باشیم.

منبع: http://farnian.com

عالی بود(3)جالب نیست!(0)