خانه / آموزش سئو SEO / آینده سئو در دستان کیست؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

آینده سئو در دستان کیست؟

گوگل نمیخواهد به هیچ عنوان جایگاه خود را به عنوان یک موتور جستجو از دست بدهد. گوگل تلاش میکند انحصارطلبی و انحصارگری خود را به عنوان بزرگترین غول جستجوگر اینترنت حفظ نماید. بنابراین قطعا آینده سئو و جایگاه صفحات وب در اندیشه های گوگل خواهد بود اما گوگل به چه سمتی میرود.

آینده سئو در دستان کیست؟

انحصارطلبی گوگل (google) در میان موتورهای جستجو و آینده سئو در سه موضوع بسیار مهم و اساسی خلاصه شده است:۱-اهمیت دادن به نسخه موبایل۲-کمک گرفتن از هوش مصنوعی۳ – تولید محتوای صوتی و شاید تصویری

سئو آخرش به کجا میرسد؟ آیا گوگل(google) حرف اول و اخر را میزند؟

گوگل نمیخواهد به هیچ عنوان جایگاه خود را به عنوان یک موتور جستجو از دست بدهد. گوگل تلاش میکند انحصارطلبی و انحصارگری خود را به عنوان بزرگترین غول جستجوگر اینترنت حفظ نماید. بنابراین قطعا آینده سئو و جایگاه صفحات وب در اندیشه های گوگل خواهد بود اما گوگل به چه سمتی میرود تحقیقات نشان میدهد گوگل ۳ عامل اساسی و مهم را در سالهای اخیر و در آینده پیش خواهد برد :
۱- اهمیت ویژه دادن به پلت فرم موبایل
۲- کمک گرفتن از الگوریتم هوش مصنوعی یا (الگوریتم رنک برین (RankBrain) )
۳- اهمیت ویژه دادن به محتوای صوتی و شاید تصویری

دنیای سئو در چندین سال اخیر دچار تغییرات زیادی شده است و گوگل به عنوان مهم ترین موتور جستجوی اینترنتی در شکل دهی این تغییرات نقش کلیدی دارد. از آنجایی که رقابت بر سر کسب میلیاردها دلار پول است، گوگل همواره تلاش می کند تا انحصار خود را بر بازار جستجوی اینترنتی تحمیل کرده و به آینده سئو جهت مورد نظر خود را بدهد. آگاهی از سیاست های جدید گوگل و تغییراتی که قصد دارد بر موتور جستجوی اینترنتی خود اعمال کند، بسیار ضروری بوده و می تواند به ارتقای رتبه سایت ها در آینده کمک کند.
حال در ادامه به ۳ سیاست اساسی و مهم گوگل که در بالا به آن اشاره شد یعنی :گوگل روز به روز توجه بیشتری به نسخه موبایل سایت ها می کند.گوگل درحال استفاده هرچه بیشتر از هوش مصنوعی است.گوگل درحال انجام آزمایش های زیادی برای بهبود جستجوی صوتی است، می پردازیم و هرکدام را بیشتر توضیح میدهیم.

۱- آینده سئو و کاربران موبایل و طراحی سایت برای موبایل : در سال ۲۰۱۵ گوگل رسما اعلام کرد که به سایت هایی که نسخه موبایل آن وجود دارد اهمیت بیشتری قائل خواهد بود. از آن سال به بعد هر روز اهمیت بیشتر به این موضوع داد البته بی دلیل هم نبود چراکه وجود گوشی های هوشمند در دست کاربران باعث شد هر روز بر تعداد جستجوگران در این موتور جستجو از طریق گوشی های هوشمند افزایش یابد و همین موضوع باعث شد که گوگل اهمیت بیشتر به نسخه های موبایل دهد. جالب است بدانید در بعضی از حوزه ها تعداد جستجوها از طریق موبایل از دسکتاپ پیشه گرفته است مانند جستجو در میان سایت های خبری و … اگر تاکنون نسخه موبایل برای وب سایت خود تهیه نکرده اید هرچه سریعتر باید اقدام به این کار کنید چه را که در غیر اینصورت جامعه بزرگی از مخاطبین را از دست خواهید داد. برای این کار می توانید از ورژن ساده طراحی وب سایت برای موبایل (m.site) یا نسخه ریسپانسیو و یا) (Progressive Web App PWA استفاده نماید. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. (AMP) Accelerated Mobile Page  به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات سایت در موبایل می باشد. گوگل این پروژه را در اواخر سال ۲۰۱۵ شروع کرد و این فریم به برنامه نویسان کمک می کند تا صفحات HTML ای با حجم کم ایجاد کنند.
دقت داشته باشید اینک باید سایت ها نسخه موبایل داشته باشند چیزی از سئو بودن و ارزشهای سئو کم نمیکند.

۲– آینده سئو در اندیشه الگوریتم های رتبه بندی مبتنی بر هوش مصنوعی (الگوریتم رنک برین)(RankBrain): گوگل هر روز در حال هوشمند شدن است و این را کمتر سئوکاری هست که نداند دیگر به راحتی روش های کلاه سیاه پاسخگو نیست و نمیتواند به شما در رنک بهتر کمک نماید دقیقا در سال  ۲۰۱۵ بود که گوگل برای اولین بار با کمک گرفتن از هوش مصنوعی جستجوها و سوالات کاربران را تحلیل کرد و تلاش کرد بهترین خروجی را به درخواست کاربر بدهد از سال ۲۰۱۵ تاکنون کمتری روزی هست که شاید این الگوریتم های هوشمند اپدیت نشده باشند بنابریان واضح است که گوگل به سمت هوشمند شدن در حال حرکت می باشد. جالب است بدانید بعد از تولید محتوا و بک لینک عامل سوم رتبه بندی صفحات وب اکنون الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل می باشد. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا معانی پشت عبارات جستجو را بهتر تفسیر کند و به کلمات کلیدی حساسیت کمتری نشان دهد. با این کار نتایج نمایش داده شده بیشتر شبیه چیزی خواهند بود که کاربران به دنبال آن بوده اند.

۳- آینده سئو در انحصار پادکست ها و جستجوهای صوتی : آمار نشان میدهد در حال حاضر که تا اخر سال ۲۰۱۷ بین ۲۰ تا ۲۳  درصد جستجوهای اینترنتی به صورت صوتی انجام میشود البته در کشور ما به جهت عدم وجود فایلهای محتوایی و صوتی مناسب شاید این آمار کمی کمتر باشد اما پیش بینی میشود هم در کشور ما و هم در کل جهان تا سال ۲۰۲۰ غریب به ۵۰ درصد جستجوها صوتی باشد. به قول دوستی میگفت شاید حرکت گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی به این دلیل است که بتواند در آینده جستجوهای صوتی (سوالات، نیازمندی ها و …) کاربران را بهتر درک کند و نتایج با کیفیت تری به آن ها ارائه دهد. اگر چه تولید محتوای صوتی و تصویری قطعا هزینه بیشتری دارد مخصوصا اگر قرار باشد خاص نیز باشد اما مطمئنا بسیار مفید خواهد بود .

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =