خانه / آموزش سئو SEO / ۱۵ دلیلی که من وبسایت شما را در کمتر از ۱۰ ثانیه ترک می‌کنم!
۱۵ دلیلی که من وبسایت شما را در کمتر از ۱۰ ثانیه ترک می‌کنم!
دلایل-ترک-سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

۱۵ دلیلی که من وبسایت شما را در کمتر از ۱۰ ثانیه ترک می‌کنم!

تا به حال شده با خود بگویید چرا افرادی در نگاه اول دکمه Back را در مرورگر خود می‌زنند و وبسایت‌ها را ترک می‌کنند؟ گفتم شاید بد نباشد ۱۵ دلیلی که فکر می‌کنم کاربران به خاطر آنها سایت‌ها را در نگاه اول ترک می‌کنند را برای شما بازگو کنم. البته شاید هر کدام از این دلایل به تنهایی آنقدری مهم نباشند که همه کاربران را آزار دهند، اما خب! گاهی چند مورد با هم ترکیب می‌شود و کاربر طوری با غیظ دکمه Back یا بستن صفحه را می‌فشارد که اگر دم دستش بودید حتما چیزی به سمت شما پرت می‌کرد!

۱- پخش موسیقی:‌ بیایید شوخی نکنیم دیگر! سال‌ها پیش چنین چیزی به صورت خودکار جذاب تلقی می‌شد اما باور کنید الان دیگر وقتش نیست! هیچ‌کس دوست ندارد در بدو ورودش به یک سایت، موسیقی‌ای به صورت خودکار پخش شود. به کاربر اجازه دهید تا خودش انتخاب کند که آیا می‌خواهد موسیقی در پس‌زمینه سایت شما پخش شود یا خیر.

۲- پاپ‌آپ:‌ اگر با پاپ‌اپ به صورت لفظی آشنا نباشید حتما در عمل آن را می‌شناسید و کلی به سازنده‌اش ناسزا گفته‌اید! وارد برخی از سایت‌ها که می‌شوید، صفحه‌ جدیدی به صورت خودکار باز می‌شود و احتمالا به‌صورت مستقیم تبلیغاتی را نمایش می‌دهد. بیایید هیچ‌وقت از این ابزار «اسپم» استفاده نکنیم. من خودم به‌شخصه وقتی می‌بینم سایتی با هر کلیک من یک پنجره جدید در مرورگرم باز می‌کند بسیار ناراحت می‌شوم و «حتما» آن سایت را می‌بندم

۳- تقسیم یک صفحه به چند صفحه: وارد برخی از سایت‌ها که می‌شویم (مثلا اگر ۱۰ تصویر قرار است به ما نمایش دهند)، باید هرسری برروی دکمه‌ای کلیک کنیم تا مورد بعدی را ببینیم. من خودم دوست دارم که همه آن موارد را در یک صفحه ببینم نه این که کلی زمان صرف زدن دکمه «بعدی» کنم.

۴- سرعت پایین بارگذاری سایت: امروزه با وجود اینترنت‌های پرسرعت، دیگر نمی‌توان محدودیت‌های اینترنت (همانند DialUp) را بهانه کرد. بخش کثیری از کندی سایت‌ها مربوط به بهینه‌نبودن سرعت آنهاست. پس بهتر است که برروی بهینه‌سازی سرعت سایتتان کار کنید تا بتوانید تجربه کاربرانتان را بهبود ببخشید.

۵- نسبت تبلیغات به محتوا: وارد برخی از سایت‌ها که می‌شوی چندین برابر محتوایی که دارند، تبلیغات نمایش می‌دهند. در برخی شرایط اینقدر این قضیه آزاردهنده می‌شود که هم کاربران هم بیخیال محتوای شما می‌شوند و هم اصلا نگاهی به تبلیغاتتان نمی‌اندازند. پس لطفا خودتان تناسب و انصاف را رعایت کنید.

۶- ناوبری (Pagination) اشتباه: اگر قبل از طراحی سایتتان ساختارش را طراحی کنید و به درستی در مورد شاخه‌های اصلی و زیرشاخه‌ها تصمیم بگیرید هیچ‌وقت به چنین مشکلی برنمی‌خورید! یادتان باشد که کاربرن باید در کمترین زمان ممکن بتوانند به محتوای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. هرچقدر می‌توانید این پروسه را با استفاده دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها و .. ساده‌سازی کنید.

۷- اطلاعات صحیح و مورد نیاز را به کاربران بدهید: چندی پیش به دنبال هتل در یکی از شهرهای ایران بودم، چند دقیقه‌ای در سایت هتل به گشت و گذار مشغول شدم اما متاسفانه حتی ۵۰٪ اطلاعات مورد نیازم را به‌دست نیاوردم! بیایید اطلاعات مورد نیاز در مورد محصولاتمان را ترجیحا در یک‌جا نمایش دهیم و سعی کنیم که در کامل‌ترین حالت آن باشد. هدف ما از این که سایتی برای شرکتمان ایجاد می‌کنیم قطعا جذب مشتری و رفع مشکلات وی است، پس باید بدانیم که چه چیزهایی را کاربر دوست دارد در فاصله کوتاهی کشف کند.

۸- استفاده بیش از حد از تصاویر متحرک: درست است که تصاویر متحرک می‌توانند نظر کاربران را جلب کنند، اما باید در نظر داشت که به اشتباه باعث جلب توجه آنها به دکمه بستن صفحه نشود!

۹- انتخاب فونت بد: حالا که می‌شود در وب از فونت‌های خوب استفاده کرد چرا برخی از سایت‌ها دست از سر Tahoma یا Arial برنداشته‌اند؟ خواندن متون طولانی با فونت‌هایی که برای زبان فارسی بهینه نشده‌اند اصلا گزینه مناسبی نیست و باعث می‌شود که کاربران به سادگی از کنار محتوایی که شما ساعت‌ها برای نوشتن آن وقت صرف کرده‌اید بگذرند. حتما سعی کنید از فونت‌هایی که برای وب بهینه شده‌اند استفاده کنید تا کاربران با رغبت بیشتری محتواهایتان را بخوانند.

۱۰- محتوای کهنه و قدیمی: اگر در صفحه اصلی سایتتان آخرین نوشته‌های وبلاگتان را نشان می‌دهید و آخرین نوشته‌تان مربوط به دو سال پیش است مطمئن باشید که من سایتتان را ترک خواهم کرد!

۱۱- عدم وجود صفحه درباره ما: در این که کاربران می‌خواهند بیشتر با شما آشنا شوند شکی نیست. پس اگر صفحه درباره ما نداشته باشید ممکن است یک شانس را از دست بدهید.

۱۲- نمایش فقط یک ویدئو در صفحه اول: درست است که استفاده از ویدئو بسیار مفید و مهم است، اما باید در نظر داشت که ممکن است کاربر شما نخواهد در همان لحظه از محتوای ویدئویی شما استفاده کند؛‌ به طور مثال می‌خواهد چند نکته را مجددا مرور کند و سایت را ببندد یا در آن لحظه سرعت اینترنتش مناسب نباشد تا بتواند از ویدئو استفاده کند. یا حتی جایی باشد که نتواند از هندزفری برای شنیدن صوت ویدئوی شما استفاده کند. پس لطفا در کنار ویدئو، حتما چند خطی متن شامل نکات اصلی ویدئو بنویسید.

۱۳- ترکیب رنگ و کنتراست اشتباه: بیایید با انتخاب اشتباه رنگ‌ها کاربران را آزار ندهیم؛ خواندن متنی به رنگ سفید در پس‌زمینه مشکی می‌تواند گاهی جنایت در حق بشریت تلقی شود. برای انتخاب رنگ‌بندی مناسب حتما از یک طراح خبره کمک بگیرید و در شرایط و وسایل مختلف سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاربران می‌توانند به درستی نوشته‌هایتان را بخوانند

۱۴- بهینه نبودن برای موبایل: حدودا یک سالی است که موبایل‌ها آنچنان برای وب‌گردی استفاده می‌شوند که ابتدا باید سایت‌ها را بررای موبایل طراحی کرد و سپس برای کامپیوترها (ایدئولوژی Mobile-First Design)؛ بخش کثیری از وب‌گردی کاربران توسط موبایل‌ها و تبلت‌ها انجام می‌شود. اگر سایت شما برای این وسایل بهینه نباشد قطعا کاربران زیادی در همان نگاه اول سایت را می‌بندند.

۱۵- اجبار به ثبت‌نام: سایت‌های زیادی هستند که در همان بازدید اول می‌خواهند شما را به طریقی کاربر خود کنند؛ به طور مثال برای خواندن نوشته یا دانلود این فایل باید ثبت‌نام کنید و ..؛ خواستم بگویم که من اگر مطمئن نباشم که این سایت نیازم را برطرف می‌کند حتما آن را می‌بندم.

امیدوارم از نکات فوق استفاده کنید و وبسایتی بهینه‌تر برای کاربران آماده کنید تا بتوانید با افزایش سطح رضایت آنها، فروش و بازدید هدفمند خود را افزایش دهید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)