خانه / آموزش سئو SEO / بررسی دو نمونه موردی زمانی که بازاریابی موبایلی اثر بخشی خود را به نمایش می‌گذارد
بررسی دو نمونه موردی زمانی که بازاریابی موبایلی اثر بخشی خود را به نمایش می‌گذارد
بازاریابی-موبایل
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

بررسی دو نمونه موردی زمانی که بازاریابی موبایلی اثر بخشی خود را به نمایش می‌گذارد

مهمترین مسئله آگهی‌دهندگان مواجه با تعداد زیادی کانال تبلیغاتی است. در حوزه تبلیغات مهم است که شما کدام کانال را برای آگهی تبلیغاتی خود انتخاب می­‌کنید. یک تبلیغ اشتباه ممکن است سرمایه شما را به خطر اندازد. اگر در جستجوی یک کانال تبلیغاتی مناسب می­‌باشید در حال حاضر مهمترین کانال تبلیغاتی، تبلیغات موبایلی است و تبلیغات اپلیکیشنی موثرترین نوع این تبلیغات می­‌باشد. طبق گزارش، در سال ۲۰۱۳ حدود ۸۰٪ استفاده افراد از گوشی­‌های هوشمند، به اپلیکیشن­‌ها اختصاص داشته است و اکنون این رقم به ۸۶٪ رسیده است.

بدین ترتیب در ادامه به بررسی یک نمونه موردی خواهیم پرداخت که توانسته است با استفاده از یک کمپین تبلیغاتی بر روی اپلیکیشن­‌های موبایل به تعداد زیادی کاربر، نرخ بالای کلیک شدگی و کاهش هزینه دست یابد.

معرفی نمونه موردی اول

رادیو Capital، یکی از مهمترین شبکه‌­های رادیویی، در واقع دومین شبکه رادیوی تجاری انگلستان می‌­باشد. بیشتر کاربران این شبکه رادیویی را گروه جوانان و نوجوانان تشکیل می­دهد. این شبکه  با داشتن ۶۰ میلیون کاربر این امکان را برای کاربران فراهم ساخته است به موسیقی، ورزش و اخبار در سراسر دنیا گوش فرا دهند. اما اینکه چگونه توانسته است به این جایگاه در میان شبکه­‌های رادیویی دست پیدا کند را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ایستگاه رادیویی Capital  لندن، یک کمپین تبلیغاتی به منظور افزایش تعداد شنوندگان و کاهش هزینه­‌ها به ازای هر مشتری استفاده کننده از اپلیکیشن رادیو Capital بر روی گوشی­‌های آیفون پیاده سازی کرد.

این شبکه رادیویی برای اجرای این طرح از هدفمندی جغرافیایی بر روی شبکه تبلیغات موبایلی استفاده کرد تا بتواند به بیش از یک میلیون کاربر استفاده کننده از سیستم IOS در شبکه تبلیغاتی، تبلیغات موبایلی در انگلستان دست یابد.

هدف دوم این کمپین رسیدن به بالاترین رتبه در APP STORE بود، بنابراین در پایان روز هزینه تبلیغاتی­ خود را به صورت انبوهی افزایش داد.

نتیجه به دست آمده از کمپین تبلیغاتی:

رتبه اپلیکیشن Capital FM در APP STORE انگلستان از ۱۰ به ۵ رسید.

در طول چهار هفته کمپین، نرخ کلیک شدگی اپلیکیشن Capital  به ۱٫۳۵% افزایش پیدا کرد.

نرخ تبدیل (میزان کلیلک­‌های که منجر به دانلود اپلیکیشن شده است) ۸% افزایش پیدا کرد.

بیش از ۲۴۰۰۰ کاربر از صفحه دانلود اپلیکیشن Capital در APP STORE بازدید کرد.‌

معرفی نمونه موردی دوم

تاثیر هدفمندسازی بر کمپین­‌های تبلیغاتی

برای رسیدن به بازاریابی موفق، فقط تبلیغات کافی نیست. برای موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی بازاریابان نیاز به یک استراتژی دارند. در مرتبه اول بازاریابان باید مخاطبین خود را شناسایی کنند. شناخت مخاطبین، علاقمندی­‌ها و متمایز کردن تبلیغ، یک الگوی بهینه برای پیاده­‌سازی کمپین در اختیار آنان قرار می­‌دهد و پس از آن انتخاب هدفمندسازی­‌های مناسب برای دستیابی به مخاطبان سازگار با اهداف آن­­ها امکان پذیر می‌شود.

هدفمندی‌­ها در تبلیغات موبایلی به دسته‌­های مکانی، زمانی، موضوعی، اپراتور موبایل و غیره تقسیم می­‌شوند که هر کدام از آن­ها ویژگی­‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. بازاریابان متناسب با استراتژی تبلیغاتی خود می­‌توانند هر کدام از این هدفمندی­‌ها را انتخاب کنند.

در زیر به بررسی یک نمونه موردی از کمپین موفق تبلیغ شرکت مایکروسافت برای تبلیغ گوشی نوکیا لومیا، می­‌پردازیم:

مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ کمپین تبلیغاتی خود را با هدف افزایش آگاهی از برند گوشی نوکیا لومیا و نشان دادن ویژگی­‌های منحصر به فرد دوربین این گوشی هوشمند آغاز کرد.

بررسی دو نمونه موردی زمانی که بازاریابی موبایلی اثر بخشی خود را به نمایش می‌گذارد | تبلیغات تلفن همراه عدد

استراتژی­‌های­ کمپین تبلیغاتی

  • افراد بین ۱۸-۳۵ سال را که علاقمند به موضوعات فناوری و طراحی بودند بر اساس هدفمندی موضوعی در زمینه ورزش، تکنولوژی، بازی، سرگرمی، موسیقی، مسافرت مورد هدف قرار داد.
  • همچنین با استفاده از هدفمندی برند گوشی همراه افرادی را که از گوشی­‌های هوشمند دیگر رقبا استفاده می­‌کردند هدف گرفت.
  • علاوه بر این، با متمایز کردن بنر تبلیغاتی خود برای نشان دادن قدرت بالای دوربین این امکان را فراهم ساخت تا کاربران پس از کلیک بر روی بنر ، عکسی از نوکیا لومیا را مشاهده کنند. در نتیجه، کاربران می­توانستند کیفیت بالای عکس را با بزرگ کردن عکس تجربه کنند.
  • مایکروسافت برای جذب کاربران صفحه فرود مناسبی را نیز طراحی کرد تا کاربران بلافاصله پس از کلیک بر روی بنر، به اطلاعات بیشتری در مورد این محصول دست یابند.

نتیجه کمپین تبلیغاتی

نتایج حاصل از این کمپین تبلیغاتی شگفت انگیز بود.

۵۶% از افرادی که بنر تبلیغاتی را مشاهده کرده بودند، بار دوم برای مشاهده بنر تبلیغاتی و بزرگ کردن عکس به آگهی رجوع میکردند.

میزان نرخ کلیک شدگی ۸٫۶۳% و نرخ مشارکت ۳٫۲۳%  را دارا بود.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)