خانه / آموزش سئو SEO / سئو یا تبلیغات در گوگل؟ کدامیک برای بازاریابی بهتر هستند؟
google vs adwords-گوگل ادوردز یا سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

سئو یا تبلیغات در گوگل؟ کدامیک برای بازاریابی بهتر هستند؟

سئو یا تبلیغات در گوگل؟ کدامیک برای بازاریابی بهتر هستند؟ می توان گفت که این سوالی است که تقریبا تمامی صاحبان کسب و کار اینترنتی به آن فکر میکنند. هدف اصلی در کمپین‌های بازاریابی اینترنتی کمک کردن به مشتریان است که ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو توسط سئو بگیرند. این امر هنوز هم هدف اصلی ما است، اما در طی سال‌ها و از تجربه کار با مشتریان در گوشه و کنار مختلف متوجه شدیم که صاحبان کسب و کار گاهی اوقات نیاز دارند زودتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند و این جایی است که تبلیغات در گوگل (Google Adwords) می‌تواند ایفای نقش کند.

سوال اصلی برای بسیاری از سایت های اینترنتی این است که بهتر است برای سئو هزینه کنیم یا تبلیغات در گوگل و بودجه تبلیغاتی خود را برای کدامیک از این دو مورد مصرف کنیم. در همین راستا بهتر است که بعضی از مزایای گوگل ادوردز نسبت به سئو بپردازیم:

بزرگترین مزیت گوگل AdWords نسبت به سئو این است که می‌تواند نتایج سریعتری ایجاد کند. شما به ازای هر بازدید کننده‌ای که از گوگل AdWords به دست می‌آورید مبلغی را به گوگل پرداخت خواهید کرد، اما اگر کمپین‌های شما سودآور هستند می‌توانید سرمایه‌گذاری در PPC یا پرداخت به ازای کلیک انتخاب کنید و اهداف کسب و کار خود را ببینید.

ppc- پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات در گوگل (گوگل AdWords) برای استارآپ‌ها و کمپین‌های جدیدی ایده‌آل است که می‌خواهند ترافیک سریعتری را برای هدف ایجاد فروش، یافتن مشتریان جدید یا حتی برای آزمودن محصولات‌شان، روش‌ها، اثربخشی وبسایت و هر اجزای دیگری در فروش و یا فرایند بازاریابی‌شان دریافت کنند. این موارد در صورتی که از AdWords به صورت عاقلانه و بادقت استفاده شود، صادق است. در حالیکه استفاده از سیستم تبلیغات در گوگل آسان است اما در صورتی که دانش و تجربه کافی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات در گوگل را ندارید، پول خود را ذخیره کنید و شرکت‌های حرفه‌ای (ترجیحا شرکای AdWords) برای انجام این کار استخدام کنید. این می‌تواند بهترین روش باشد تا پولی از دست ندهید اما از مزیت استفاده از تبلیغات در گوگل سود می‌برید.

سئو را فراموش نکنید

در حالی‌که شروع کار با تبلیغات در گوگل به دلیل سریعتر بودن ایده خوبی است؛ اما باید کار را نیز با سئو، بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی برای بهترین نتیجه شروع کنید. اینها سه ابزاری هستند که برای موفقیت بلند مدت آنلاین نیاز دارید. بازاریابی محتوا کمک خواهد کرد که محتوایی مناسبی ایحاد کنید، سئو کمک خواهد کرد که محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت کنید و شبکه‌های اجتماعی محتوای بهینه شده را به مخاطبان گسترده‌تر ارتقا می‌دهند.

سئو_سایت-seo

آیا می‌توان از تبلیغات در گوگل و سئو به طور همزمان استفاده کرد؟

برخی معتقدند زمانی که ترافیک از سئو دریافت می‌کنید نیازی نیست که ازGoogle Adwords استفاده کنید، اما این یک رویکرد اشتباه است. حتی اگر شما دارای رتبه‌بندی خوبی باشید می‌توانید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید و در معرض بیشتری برای کلمات کلیدی مشابه قرار بگیرید تا ترافیک سئو دریافت کنید.

می‌توانید عملکرد کمپین‌های Adwords خود را اندازه‌گیری کنید و در صورتی که آنها برای شما سودآور هستند حتی می‌توانید بودجه خود را برای بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر افزایش دهید.

پس، کدام یک از سئو و تبلیغات در گوگل بهتر برای استفاده در بازاریابی هستند؟

پاسخ سؤال واضح است، هردو. از Adwords برای شروع دریافت ترافیک استفاده کنید و به طور موازی بر روی سئوی خود، برنامه بازاریابی محتوا و کمپین‌های شبکه اجتماعی کار کنید، به طوریکه ترافیک ارگانیک را به دست می‌آورید و از شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شوید.

نتیجه‌گیری

در نظر داشته باشید که همه سایت های اینترنتی نمی توانند و نباید رویکرد یکسانی نسبت به مسائل مختلف داشته باشند. هرگز یک راه حل جامع برای همه کسب و کارها وجود ندارد و هر کسب و کاری با توجه به نیازهایی دارد و رفتارهایی که مخاطب او در اینترنت دارد، باید راه حل مناسب خود را ایجاد نماید.

به عنوان مثال وب سایتی که کارت شارژ ایرانسل یا همراه اول می فروشد، حاشیه سود پایینی بابت هر فروش دارد اما به دلیل اینکه کالای مصرفی می فروشد و تعداد خریدها زیاد است، می تواند سود بالایی برای خود ایجاد نماید. حال اگر این سایت بخواهد برای تبلیغات گوگل هزینه انجام دهد، با توجه به اینکه هزینه هر کلیک در تبلیغات بیشتر از سودی است که بابت یک فروش بدست می آورد (گاهی تا چند برابر) انجام این کار کاملا اشتباه است و این سایت صرفا باید بر روی سئو سرمایه گذاری کند.

از طرف دیگر وب سایتی که حاشیه سود بالا و تعداد جستجوی کمی دارد، بهتر است هم بر روی adwords و هم بر روی سئو سرمایه گذاری کند، زیرا بدست آوردن مشتری برای این نوع از کسب و کارها همواره سودمند است، به عنوان مثال کسب و کارهایی که محصولات صنعتی می فروشند چنین وضعیتی دارند. همچنین وب سایت هایی که دامنه کلمات کلیدی وسیعی دارند و حاشیه سود مناسب برای فروش می توانند ایجاد نمایند، بهتر است بر روی هر دو مقوله سرمایه گذاری کنند، البته در حالت کلی به اکثر وب سایت ها توصیه می شود که هم بر روی سئو و هم بر روی تبلیغات گوگل سرمایه گذاری کنند تا بتوانند نتیجه مناسب دریافت نمایند و فروش خود را به حداکثر برسانند.

تبلیغات در گوگل (گوگل AdWords) و سئو رقیب نیستند بلکه آنها دو ابزار قدرتمند در دسترس برای بازارابی دیجیتال هستند. می‌توانید از adwords زمانیکه می‌خواهید ترافیک سریعتر به دست آورید استفاده کنید اما به سئو در مدت زمان طولانی و برای موفقیت آنلاین پایدار نیاز دارید. برای آشنایی با تفاوت‌ها و مزایای تبلیغات در گوگل و سئو می‌توانید مقاله زیر را در وب ۲۴ دنبال کنید.

 

منبع: وب ۲۴

عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *