عناوین
بسیاری از سایتها در وب فارسی طرح تجاری خود را بر اساس جذب تبلیغات برای جبران هزینههای جاری خود و کسب سود گذاشتهاند و یکی از چیزهایی که تبلیغ دهنده ها برای انتخاب سایتها مد نظر قرار میدهند رنکینگ الکسا آنها است.
اگرچه بسیاری از وب مسترها هستند که با دنبال کردن راههای مختلفی سعی در پایین آوردن رنکینگ الکسا خود دارند و از این رو رتبه الکسا بسیاری از سایتها واقعی نیست، اما واقعیت این است که بسیاری از افراد به رتبه رنکینگ الکسا سایتها اهمیت ویژه ای میدهند لذا برایشان مهم است تا بدانند چگونه میتوان رتبه رنکینگ الکسا سایت خود را کاهش دهند. در ادامه با وب سایت موج سئو همراه باشید تا با راه کارهایی آشنا شوید که از آن طریق میتوان رنکینگ الکسا را بهبود بخشید.
اکنون که متوجه شدیم الگوریتم رنکینگ الکسا چگونه کار می کند، قصد داریم راه کارهایی را ارائه دهیم که با اعمال آنها میتوانیم رتبه الکسای سایت را بهبود بخشیم:
عوامل موثر در رنکینگ الکسا
۱- تولید محتوای ناب
محتوایی در سایت خود تولید کنید که از دید کاربران شما ارزشمند باشد و چنین محتوای منجر به یافتن کاربرانی باوفا می گردد. زمانی که کاربران سایتی را می یابند که دارای محتوای نابی است، در آینده هم مجدد به آن سایت سر میزنند و همچنین محتوای آن سایت را با سایر کاربران به اشتراک میگذارند (برای شما Back-link می سازند) و همین مسأله منجر به ایجاد کاربران جدیدی برای سایت شما می شود. موتورهای جستجویی مثل گوگل، یاهو و بینگ نیز محتوای باکیفیت را شناخته و در نتایج جستجو در معرض کاربرانشان قرار می دهند.
۲- لینک دادن سایتهای مرتبط به سایت شما
این تکنیک به موتورهای جستجو کمک میکند تا دیدشان به سایت شما به عنوان یک سایت مرجع تغییر یابد. به عبارت دیگر، لینک از سایتهایی که از یک سو معتبر هستند و از سوی دیگر دارای محتوای مشابه محتوای سایت شما هستند به سایت شما اعتبار میبخشد و چنین مهمی جزء با تولید محتوای ناب و باکیفیت تحقق بخشیده نخواهد شد.
از سوی دیگر، ایجاد لینک های داخلی به صورتی اثربخش نیز به کاربران کمک میکند تا بهتر بتوانند محتوای سایت را بیابند (منظور از لینک های داخلی نویگیشن یا همان منویی است که در هدر یا فوتر سایت قرار میگیرد و کاربران از آن طریق میتوانند به خدمات یا محصولات سایت دسترسی پیدا کنند.) هم لینک های خارجی و هم لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای سایت شما را بهتر بشناسند اما توجه داشته باشیم که در این باره خیلی نمی بایست پا را از گیم فراتر بگذاریم زیرا میتواند اعتبار سایت شما را کاهش داده و منجر به جریمه شدن توسط موتورهای جستجو گردد (هرگز بیش از حد نیاز، لینک داخل سایت خود قرار ندهید).
۳- یافتن کلیدواژگانی مناسب با خدمات و محصولات سایتتان
شما هم می بایست نسبت به خدمات و محصولات رقبای خود آگاهی داشته باشید و هم نسبت به برگ برنده های خدمات و محصولات سایت خودتان آگاه باشید سپس روی کلیدواژگانی که میتوانند مشتریان بالقوه را به سمت سایت شما سوق دهند کار کنید. درواقع می بایست بفهمید که مشتریان با بهتر بگوییم کاربران سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و از دید ایشان به سایت خود نگاه کنید. علاوه بر این، سعی کنید با استراتژی بازاریابی رقبای خود آشنا شده و ببینید ایشان از چه راه کارهایی استفاده کردهاند که منجر به موفقیت یا شکست شان شده است.
۴- سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
سئو در دنیای وب و اینترنت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما توجه داشته باشیم که منظور از سئو صرفاً بهبود سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه سئو حاکی از آن است که سایت خود را به گونهای طراحی کنیم که کاربران سایت تجربه کاربری یا UX خوبی از ورود به سایت پیدا کنند. اگر کاربران تجربه کاربری خوبی از ورود به سایت ما پیدا نکنند، احتمال اینکه مجدد به سایت ما بازگردند کاهش خواهد یافت. آنچه مسلم است اینکه مابین استراتژی های بهبود رنکینگ الکسا و همچنین بهبود سایت برای موتورهای جستجو (سئو) تفاوت چندانی دیده نمیشود و خوشبختانه به خاطر چنین مسأله ای به راحتی می توانیم با یک تیر دو نشان را بزنیم.
با تشکر از سایتتون و مطالب مفید
سپاسگذارم از مطلب فوق العاده مفیدتون
با تشکر
اما به نظرم ابزارهای خود گوگل برای سنجش سایت بهتر هست