خانه / آموزش سئو SEO / سه راهی که بین خلاقیت و بهینه سازی محتوا تعادل ایجاد می کند
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 3,75 از 5)
Loading...

سه راهی که بین خلاقیت و بهینه سازی محتوا تعادل ایجاد می کند

یکی از چالش برانگیزترین فعالیت های تولیدکنندگان محتوا این است که در مطالب آن ها علاوه بر کاربرپسند بودن، اصول سئو و نگارشی هم در آن رعایت شود. در واقع از سخت ترین کارها برای تولیدکننده محتوا، همین بخش است. گاهی نوشتن مطلبی که سئو باشد و هم اصول جذابی متن در آن رعایت شود، خیلی سخت است و محتوای نویس باید از قبل استراتژی خاصی را نیز در نظر بگیرد.

در یک مطلب تولیدی، باید سه نکته زیر در نظر گرفته شود:

  • اصول سئو و کلمات کلیدی در آن به خوبی رعایت شود.
  • مطلب کاربرپسند باشد و بتواند نیاز خواننده را برطرف نماید.
  • خلاقیت داشته باشد.

در ادامه ما قصد داریم تا سه روشی را که به شما کمک می کند با آن ها بین این سه مورد تعادلی ایجاد کنید، با نمونه بیان کنیم.

روش های تعادل بین خلاقیت و سئو محتوا

۱٫  در خصوص دردها و نیازهای مخاطبان خود تحقیق کنید

برای یک سایت با موضوع مشخص، می توان هزاران ایده برای انتخاب عنوان و متن محتوای تولیدی آن در نظر گرفت؛ اما واقعا چند درصد این عنوان ها کاربردی هستند و نیاز یک کاربر را رفع می کنند؟

برای مثال فرض کنید که شما یک کارگاه نقاشی ساختمان دارید. کاربر وقتی وارد سایت شما می شود، در کنار مشاهده نمونه کارها و خدماتتان، به دنبال سوالاتی در خصوص چگونگی نقاشی دیوار پذیرائی، تناسب رنگ ها، علت شکسته شدن رنگ ها و غیره است و اگر شما بتوانید پاسخ چنین سوالاتی را در بخش وبلاگ خود قرار بدهید، می توان به جرات گفت که برد کردید؛ اما قرار دادن مطالبی در خصوص ترکیب شیمیایی رنگ ها، چگونگی رنگ زدن هواپیما و غیره که هیچ تناسبی با موضوع اصلی سایت شما ندارد، بیشتر شبیه متن بیخودی به نظر می آید و وقت نویسنده و حجم سایت را می گیرد.

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، به دنبال دردهای کاربران حوزه کاربری خود باشید. سوال پیش می آید که این دردها و مشکلات را چگونه پیدا کنیم؟

خیلی آسان تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید: گوگل و ارسال به کاربران.

با استفاده از ابزار گوگل آنالاتیکس و دیگر سایت می توانید کلمات کلیدی و سوالاتی را که بیشتر از همه مورد جستجو قرار میگیرد را به راحتی و در سریع ترین زمان پیدا کنید؛ همچنین با ارسال ایمیل به کاربران و پرسیدن سوالات نظرسنجی، علائق و چالش های ذهنی آن ها را متوجه شوید و براساس این اطلاعات به دست آمده یک استراتژی تولید و بازاریابی محتوا برای سایت خود بنویسید.

۲٫  عملکرد رقیبان خود را چک کنید

یک آدم عاقل ازاشتباهات دیگران درس های زیادی می گیرد. در بخش تولید محتوا به راحتی می توانید با بررسی مقالات سایت دیگران و پیدا کردن اشتباهات و باگ ها آن ها، کلی ایده های بهتری به دست بیاورید.

به این موارد در بررسی سایت رقیب خود باید دقت کنید:

  • چه نوع موضوعاتی را تحت پوشش قرار داده اند؟ چه دسته بندی هایی برای مرتب محتوا ایجاد کرده اند؟ موضوعات آن ها در چه حوزه هایی قرار دارد؟
  • لحن نگارش آن ها چگونه است؟
  • کدام مطالب بیشترین میزان اشتراک درشبکه های اجتماعی و کامنت را دارد و کدام مطالب کمترین؟
  • هرچند وقت یک باراقدام به انتشار پست درسایت خود می کنند؟
  • لینکدهی داخلی آن ها چگونه است؟
  • در محتوای خود، فقط از متن استفاده می کنند یا نقش عکس، فیلم و اینفوگرافیک چه جایگاهی در محتوای آن ها چیست؟
  • آیا محتوا سئومحور نوشته شده است یا خیر؟ کدام کلمه کلیدی در هر متن بیشتر از بقیه مورد تمرکز قرار گرفته است؟

نقاط قوت رقیبان خود را در تولید محتوا پیدا کرده و الگوبرداری کنید؛ اما کپی کنید. همچنین نقاط ضعف و باگ هایی را که دارند، یک نقطه مثبت برای شما به حساب می آید، زیرا می توانید با حل آن ها در بلاگ خود، کاربران ناراضی از این خطاها را به سمت خود بکشید، بدون اینکه کار خاصی کرده باشید.

۳٫  در محتوای خود اصول سئو را به کار ببرید

شما قرار است که برای یک سایت بنویسید، نه یک کتاب یا روزنامه. درسته که باید کاربرپسند بودن و همچنین پاسخگو بودن به نیاز آن ها را در نظر بگیرید؛ ولی گوگل را هم نباید فراموش کنید. به هر حال این گوگل است که کاربر را وارد سایت شما می کند و برای همین در قدم اول سئو بیس نویسی را یاد بگیرید.

سئو بیس نویسی در یک جمله به معنای به کار بردن کلمات کلیدی در جایگاه مناسب است؛ هرچند در جدیدترین الگوریتم های گوگل، بحث چگالی کلمات کلیدی مانند گذشته ابهت ندارد؛ اما دلیل نمی شود که آن را نادیده بگیرید. شما باید خود کلمه و هم خانواده آن را به کار ببرید تا به گوگل بفهمانید که بحث اصلی این مقاله در خصوص چه موضوعی است.

در جدیدترین الگوریتم، سئو بیس نویسی به صورت است:

  • کلمات کلیدی برای نوشتن هر متن را پیدا کنید.
  • هم خانواده کلمه و مشتقاتش به همراه تعریف هرکدام پیدا کنید.
  • سعی کنید در عناوین داخلی کلمات کلیدی اصلی را به کار ببرید.
  • در متن، کلمات کلیدی اصلی و هم خانواده ها به به صورت مناسب بنویسید.
  • تعریف کلمه کلیدی یا موضوعی را که صحبت می کنید، درپاراگراف اول قرار دهید.
  • در پاراگراف آخر کلمه کلیدی اصلی را قرار دهید.
  • کلمات کلیدی را در انکرتکست ها و تایتل لینک ها نیز به کار ببرید.
  • متاتگ ها را جدی بگیرید، به خصوص متاتگ توضیحات. در این متا تگ به صورت خلاصه تعریفی از کلمه کلیدی یا خلاصه ای از مطلب که حالت تعریف داشته باشد، به بهترین شکل ممکن بنویسید. گوگل اول به بررسی این بخش می پردازد.

درنظر گرفتن درد و نیاز کاربران، بررسی سایت رقیبان و سئومحور نوشتن به شما تولید کننده محتوا ایده های بهتری را برای نوشتن می دهد. شما می دانید که چه موضوعاتی را باید بنویسید، چگونه بنویسید که بقیه ننوشتند و اینکه چگونه مطالب در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. همه این ها به شما کمک می کند تا رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا کند. به همین راحتی و با برقراری یک تعادل و مدیریت این سه مورد.

عالی بود(1)غیر مفید(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *