خانه / آموزش سئو SEO / ۱۴ نکته که در استراتژی های سئو برای موفقیت به آنها نیاز دارید
۱۴ نکته که در استراتژی های سئو برای موفقیت به آنها نیاز دارید
موفقیت-در-استراتژی-سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 2,50 از 5)
Loading...

۱۴ نکته که در استراتژی های سئو برای موفقیت به آنها نیاز دارید

عناوین

در ابتدا باید بگویم که سئو دنیای خارق العاده ای دارد. ما در دنیای سئو دائما در حال صرف زمان برای ایجاد مصالحه میان ترفندهای مختلف سئو هستیم تا بتوانیم بهترین چیدمان را میان این ترفندها ایجاد نماییم و بیشترین سود ممکن را از کنار هم چیدن آنها کسب کنیم.
متاسفانه بسیاری از افرادی که در دنیای سئو فعالیت می نمایند وقت کمی را صرف جستجو در میان تجربیات دیگران و گفتگو با افراد مختلف برای یافتن بهترین راه کارها می نمایند، حال آنکه سئو علمی است که بیش از هر علم دیگری نیاز جستجو و گفتگو دارد زیرا دائما بروز می شود و پویا است و همچنین ما در سئو با قطعیت و یقین سروکار نداریم بلکه بیشتر با حدس و گمان و استدلال سروکار داریم. ما در این مقاله در سئو روز قصد داریم ۵ استراتژی سئو که هر کمپین سئوی موفقی به آنها نیاز دارد را برای شما بیان نماییم.

ایجاد یک mind map یا یک نقشه ذهنی

 

mind map نقشه ذهنی

نقشه ذهنی یا Mind Map چیزی است که به شما این امکان را می دهد که استراتژی های سئوی خود را در آن از پایه طراحی و ترسیم کنید. نقشه ذهنی شامل مجموعه ای زیر شاخه ها و زیر مجموعه ها می باشد که از یک هسته اصلی شروع می شوند و تا ریزترین مسائل و جزییات را در شاخه ها و شعبات انتهایی مجموعه پوشش می دهد. در واقع نقشه ذهنی چیزی نیست که شما با استفاده از آن بتوانید استراتژی نهایی خود را تصور نمایید و یا بتوانید با استفاده از آن تمامی استراتژی های خود را پرزنت نمایید، یک نقشه ذهنی چیزی است که به شما امکان فکر کردن و تامل کردن بر روی جزییات را می دهد تا بتوانید تمامی جوانب کار را بسنجید و درباره هر یک و مراحل انجام هر یک تامل نمایید.
Mind Map ها ابزارهایی هستند که به شما این امکان را می دهند که به تفکرات و تصورات ذهنی خود نمود تصویری و گرافیکی بدهید تا با استفاده از آن بتوانید ایده های مختلف خود را با هم ترکیب و تلفیق نمایید و یک نقشه کلی ایجاد نمایید که تمامی پروسه های ذهنی شما را در کنار هم بر روی یک صفحه نشان دهد و شما بررسی کنید که آیا تصورات ذهنی شما با هم سازگاری و هم خوانی دارد یا خیر.
ابزارهای Mind Map مختلفی وجود دارد که شما می توانید برای ایجاد نقشه ذهنی خود از آنها استفاده نمایید برای مثال یکی از ابزارهای موجود در این زمینه ابزار Mind Meister می باشد که قابلیت های بسیاری دارد و همچنین کار کردن با آن کار ساده ای می باشد.
اهمیت استفاده از نقشه ذهنی برای سئو آن است که سئو شاخه ها و زمینه های مختلفی دارد که همه این زمینه ها نهایتا در یک مجموعه به هم پیوسته کار می کنند و کار هر یک از آنها به کار تمامی مجموعه پیوسته است. استفاده از نقشه ذهنی برای ترسیم استراتژی های سئو به شما این امکان را می دهد که هرگاه که شما ایده جدیدی برای هر یک از بخش های سئوی وب سایت خود داشتید این ایده را به سادگی در نقشه موجود اضافه کنید و ارتباط آن را با دیگر ایده ها و استراتژی های موجود بسنجید و تمامی مجموعه را در کنار هم بررسی نمایید تا ببینید آیا ایده جدید شما با ایده های قبلی شما سازگاری دارد و آیا می تواند در کنار بخش های دیگر قرار بگیرد یا خیر.

۲-ایجاد یک نمود تصویری

زمانی که استراتژی های شما گام های اولیه را پشت سر نهادند و منسجم تر شدند، شما به یک سری مستندات قوی تر و عمیق تر از mind map برای کار خود نیاز خواهید داشت، در واقع شما به یک نمود بصری و تصویری از استراتژی های خود نیاز خواهید داشت.
مطمئنا شما در استراتژی های سئوی خود اهداف نهایی خواهید داشت، همچنین شما برای رسیدن به هر یک از اهداف خود کارهای مشخصی را باید انجام دهید، علاوه بر این چیدمانی برای کارهایی که باید انجام دهید وجود دارد، برخی کارهای باید زودتر از کارهای دیگر انجام شوند، برخی از کارهای باید به صورت یک چرخه تکرار شونده بارها و بارها انجام شوند و هر بار پس از انجام تصحیح گردند و همچنین کارهای ریز شاخه ای که تعداد آنها در هر مرحله بیشتر می گردد و هر مرحله اختصاصی تر می گردند. شما باید بتوانید تمامی این موارد را به صورت یک مجموعه در نظر داشته باشید و برای این کار نیاز به یک نمود تصویری از تمامی این فرایند ها دارید، بعلاوه شما باید بتوانید با استفاده از این نمود تصویری کلیه مراحل را برای مشتریان خود و تیمی که با آنها کار می کنید توضیح دهید، یعنی این نمود تصویری باید ساده و قابل درک باشد و همچنین باید قابل ویرایش باشد تا شما بتوانید هر موقع که خواستید مطالب جدیدی به آن بیفزایید.
خوشبختانه برای این منظور هم نرم افزار ها و ابزارهای بسیاری وجود دارد که از جمله این ابزارها می توان به Google Sheets، Trello، Workzone، Basecamp و یا هر ابزاری که خودتان با آن راحت تر می توانید کار کنید را استفاده نمایید.

در واقع این که شما چه ابزاری را انتخاب می نمایید اهمیت چندانی ندارد اینکه شما از چه متدی برای کار خود استفاده می نمایید حائز اهمیت است.

دقت داشته باشید ابزاری که انتخاب می کنید باید به اندازه کافی ساده و واضح باشد تا همه افراد تیم بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار نمایند و در صورت نیاز تغییراتی در نقشه طراحی شده ایجاد نمایند. علاوه بر این ابزار باید این امکانات را به شما بدهد:
امکان تخصیص کارهای مختلف به افراد مختلف
امکان تعریف کارهایی که باید به صورت تکرار شونده در یک چرخه انجام گیرند، امکان تعریف تعداد دفعات تکرار و تغییراتی که باید در هر مرحله باید ایجاد گردد.
امکان تعیین کارهای با اهمیت و کارهایی که باید پیش از کارهای دیگر انجام شوند.

۳-داشتن درک صحیحی از کمپانی

فرقی ندارد که شما به عنوان مسئول سئو از جانب یک کمپانی استخدام شده باشید و به عنوان جزیی از آن کمپانی کار کنید و یا شما مسئولیت سئو وب سایت یک کمپانی که کار سئوی وب سایت خود را برون سپاری کرده است را پذیرفته باشید، در هر دو صورت شما باید درک صحیحی از کمپانی داشته باشته باشید تا بتوانید استراتژی سئوی موفقی را برای آنها پیاده سازی نمایید. شما باید با نقاط ضعف و قوت یک کمپانی آشنایی داشته باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام استراتژی های سئو می تواند برای این کمپانی موثر باشد و نتایج خوبی را حاصل نماید.
در زیر به نکاتی اشاره شده است که شما باید پیش از تعیین استراتژی های سئوی یک کمپانی آن نکات را درباره کمپانی نام برده بدانید:

ویژگی های منحصر به فرد محصولات آن کمپانی چیست و چه شرایط فروش ویژه برای محصولات آن کمپانی وجود دارد؟

ممکن است یک کمپانی محصولات متنوع و متعددی داشته باشد اما آنچه شما بدان نیاز دارید دانستن تمامی محصولات آن کمپانی نیست بلکه شما باید بدانید که چه ویژگی منحصر به فردی در محصولات آن کمپانی وجود دارد؟ این مساله می تواند در سئوی وب سایت و استراتژی هایی که برای سئو تعیین می گردد بسیار تاثیر گذار باشد، در واقع ویژگی های منحصر به فرد محصولات یک کمپانی می تواند نقطه قوتی باشد که شما در استراتژی های سئوی وب سایت خود برای دستیابی به فروش بیشتر از آنها استفاده نمایید. در واقع این ویژگی های منحصر به فرد در محصولات و همچنین در شرایط فروش می تواند در انتخاب کلیدواژه ها، نوع کاربران هدفی که برای کمپین های بازاریابی انتخاب می شوند و بسیاری پارامتر های مهم دیگر در سئوی وب سایت تاثیر گذار باشد.

اهداف دور و دراز مدت کمپانی چه می باشند؟

اگر ما بخواهیم استراتژی های سئوی مناسبی برای یک کمپانی تعیین نماییم باید اطلاعاتی فراتر از شناخت سطحی کمپانی داشته باشیم. برای مثال اطلاعاتی مثل اینکه چه چیزی هایی می تواند برای یک کمپانی سود آور باشد و یا فعالیت کمپانی در چه زمینه است در زمینه شناخت کمپانی بسیار سطحی و ابتدایی به نظر می رسند. شما باید اطلاعات عمیق تری در زمینه شناخت کمپانی کسب کنید برای مثال باید اهداف بلند مدت و آرزو های دست نیافته کمپانی را بدانید و در استراتژی های سئو آنها را لحاظ کنید. حتی اگر کمپانی مورد نظر شما اهداف بلند مدت و آرزوهای دست نیافتی ندارد شما باید خودتان اهداف بلند مدت برای سئوی وب سایت ایجاد کنید.

نقطه ضعف و آنچه که موفقیت کمپانی را تهدید می کند چیست؟

این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است، شما باید به خوبی این مساله را مورد بررسی قرار دهید و نباید های استراتژی های سئوی خود را بر اساس این مساله تعیین نمایید. دانستن باید ها و نباید های ریز و جزیی در یک کمپانی و آنچه که می تواند برای کمپانی منفعت آور یا زیان بار باشد مسائلی بسیار مهم هستند که به جرات می توان گفت می توانند سرنوشت یک استراتژی سئو را تعیین نمایند.

۴- داشتن درک صحیحی از مخاطبان

در اکثر مقاله ها درباره داشتن درک صحیح از مخاطبان صحبت می شود اما معمولا در مقوله داشتن درک صحیح و کامل از کاربران تنها به این مساله اشاره می شود که شما باید با استفاده از جستجوی کلیدواژه ها بررسی کنید که کاربران چه کلیدواژه هایی را جستجو می کنند. شناسایی کلیدواژه هایی که کاربران در اینترنت جستجو می نمایند تنها می تواند به شما کمک کند که کاربران را به وب سایت خود بیاورید اما برای آنکه آنها را مجاب به برقرار تعامل یا خرید کردن از وب سایت خود نمایید باید درک عمیق تری از کاربران داشته باشید.
در زیر برخی از مواردی که شما باید درباره کاربران خود بدانید، نام برده شده است و شما می توانید با صحبت با جمع کثیری از مشتریان و ارزیابی های دقیق تر کسانی که به آنها دسترسی دارید و یا مراجعه به محل هایی که کاربران در آن حضور دارند و مسائل و مشکلات خود را مطرح می نمایند همچون فروم ها، این اطلاعات را بدست آورید.

مخاطبان شما تا چه حد در برابر مسائلی مثل مارکتینگ، آپ سلینگ و مسائل مشابه، پذیرنده هستند؟

برخی از صنف های کاری که معمولا در آنها اجناس و خدمات گران تری عرضه می گردد و یا صنف هایی که بخشی از در آمدهای آنها صرف کارهای عام المنفعه می گردد، مخاطبانی دارند که دربرابر مقوله آپ سلینگ هیچ واکنش تندی از خود نشان نمی دهند یا به عبارت دیگر گارد نمی گیرند. اما در برخی از صنف ها بازاریابی و فروش کار مشکلی می باشد و می توان گفت آپ سلینگ کار غیر ممکنی می باشد.

سطح معلومات مخاطبان شما در چه حدی می باشد؟

آیا مخاطبان شما افرادی هستند که اطلاعات خوبی در زمینه موضوع مورد نظر خود دارند و اگر کسی بخواهد اطلاعات اولیه و اطلاعاتی در زمینه معرفی تجارت یا محصولات به آنها بزند آنها به وی خواهند خندید؟ آیا مخاطبان شما کسانی هستند که به طور کلی هیچ اطلاعاتی درباره تجارت شما ندارند و از همه مسائل بی خبر هستند و هر اطلاعاتی که رد آن زمینه به آنها داده شود برای آنها جدید می باشد؟

کاربران تا چه حد به تجارت شما نزدیک هستند و با آن آشنایی دارند؟

آیا مخاطبان تجارت شما افراد هستند (B2C) و یا مخطبان تجارت شما تجارت های دیگر هستند (B2B)؟ آیا مخاطبان شما آشنایی زیادی با تجارت شما دارند و یا کاملا نسبت به آن بی اطلاع هستند؟ آیا مخاطبان شما علاقه ای به دانستن اطلاعات بیشتری درباره تجرات شما و کمپانی شما دارند و یا آنها فقط به این مساله اهمیت می دهند که تجارت شما و محصولات شما به چه طریقی می تواند برای آنها مفید باشد و مشکلات آنها را حل نماید؟

۵- داشتن اهداف واضح و روشن

برای آنکه اهداف شما بتوانند برای کار شما مفید باشند باید دقیق، واضح و صریح باشند. زمانی که این اهداف تعیین شدند باید تمام انرژی و تمرکز ما بر روی رسیدن به این اهداف متمرکز شود و نباید مسائل مالی یا هزینه بر بودن مسیر رسیدن به این اهداف جزو دغدغه های اصلی ما قرار بگیرند و یا مانع ادامه مسیر شوند.
در واقع زمانی که ما می خواهیم معیارهای سنجش و KPI های خود را تعیین می نماییم باید دقیق و موشکافانه عمل کنیم.
ما می خواهیم که میزان سود و روند افزایش عواید بیشتر از روند هزینه ها گردد و از این رو تعیین کردن اهداف مالی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. ما باید اهدافی تعیین کنیم که دارای محدودیت زمانی مشخص باشند.
در حالت کلی هدف از ایجاد یک استراتژی سئو، رسیدن به اهدافی است که تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت یک کمپانی، آینده و جهت گیری های آن و میزان موفقیت آن کمپانی در عملکردش خواهد داشت. معیارهای سنجش ما باید دقیقا نشان دهد که هر جزء از کار چه تاثیر و نتیجه ای داشته است و چه تغییراتی ایجاد نموده است. خواه این تغییرات ایجاد شده در زمینه میزان ترافیک دریافتی وب سایت باشد، خواه در رتبه بندی ها و خواه در اعتبار وب سایت و جذب لینک های بیشتر.
من به شخصه برای کارهای خودم اهداف task-oriented را به اهداف KPI ترجیح می دهم. این مساله بدان دلیل است که زمانی که صحبت از سئو و بازاریابی داخلی مطرح می گردد، تاثیر ما بر KPI ها غیر مستقیم خواهد بود. از این رو من معتقدم که در تعیین اهداف یک پروژه باید Task-oriented بود یعنی بر روی کارهایی متمرکز شد که ما را به اهداف مشخصی می رساند و سپس نتایج را ارزیابی نمود. این کار علاوه بر آنکه موجب می شود که بهینه سازی های واقعی صورت گیرد، موجب می شود که ما نیازی به دستکاری KPI ها برای رسیدن به اهداف طولانی مدت نداشته باشیم.

می توان به جرات گفت که اکثر استراتژی های سئو می توانند از نکات ذکر شده در این مقاله برای بهبود عملکرد خود استفاده نمایند. این نکات را در چهار چوب کاری خود جای دهید و سعی کنید که این نکات را در کار خود استفاده نمایید تا بتوانید نتایج آن را در کارهای خود مشاهده نمایید.

۹ دلیلی که نشان می دهد شما باید درباره استراتژی های سئوی خود تجدید نظر کنید

شاید شما بارها از خود سوال کرده باشید که چرا علی رقم به کارگیری سئو در وب سایت خود، وب سایت شما ترافیک زیادی ندارد؟
ممکن است وب سایت شما ترافیک داشته باشد اما ترافیک جذب شده به وب سایت شما مخاطبان مورد نظر شما را شامل نشود یا به عبارتی ترافیک نادرستی به وب سایت شما جذب می شود. ممکن است این بدان دلیل باشد که شما همچنان در گذشته سیر می کنید. یعنی شما همچنان نکات سئویی را در وب سایت خود به کار می گیرید که در گذشته موثر بوده اند و امروزه کاربرد چندانی ندارند. اگر این چنین است و شما با این مشکلات مواجه هستید زمان آن فرا رسیده است که استراتژی های سئوی خود را مورد بازبینی قرار دهید.
ترفندهای سئو با زمان تغییر می کنند و ثابت نمی مانند و لذا شما نمی توانید انتظار داشته باشید که ترفندهایی که در گذشته جزو بهترین ترفندهای سئو به حساب می آمدند و می توانستند برای شما ترافیک زیادی به همراه داشته باشند، هنوز هم بتوانند برای شما مفید و موثر باشند. پس مهم ترین نکته درباره سئو این است که نکات سئو ثابت نمی مانند و دائما به روز می گردند زیرا گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر دائما الگوریتم های رتبه بندی خود را بهبود می دهند و عملکرد آنها را تغییر می دهند.
فرقی نمی کند شما یک فرد حرفه ای و دارای سابقه زیاد در زمینه سئو باشید و یا در عرصه سئو یک تازه وارد باشید، برای آنکه بتوانید در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشید باید دائما مطالب جدید را مطالعه کنید و خودتان را با پیشرفت ها و بروز رسانی های جدید سئو همسو نمایید. در این مقاله ما قصد داریم دلایل که نشان می دهد استراتژی های سئوی شما اشتباه هستند و نیاز به بازنگری دارند را برای شما بیان نماییم و نکاتی را برای شما بیان نماییم که دیگر استفاده از آنها در ترفندهای سئوی یک وب سایت نمی تواند موثر باشد.

روش های بازاریابی محتوای قدیمی و منسوخ شده

اگر شما همچنان از روش ها ایجاد محتواهای مملو از کلیدواژه اتفاده می نماید و یا به میزان تراکم کلیدواژه ها در متن ها به عنوان یک استراتژی سئو نگاه می کنید باید به شما بگویم که در اشتباه هستید و باید این روند را سریعا خاتمه دهید.
استفاده از کلیدواژه ها زمانی مناسب بود که گوگل از رشته های متا دیتا ها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجوها استفاده می نمود اما امروزه دیگر این روش ها منسوخ شده اند و کاربردی ندارند زیرا گوگل امروزه از هوش مصنوعی (الگوریتم رنک برین) برای درک محتوای یک صفحه وب استفاده می نماید.
استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها در الگوریتم های جدید گوگل نه تنها نمی تواند برای شما سودی داشته باشد بلکه ممکن است موجب شود که محتوای شما از جانب این الگوریتم ها به عنوان محتوای اسپمی در نظر گرفته شود. اگر شما روش های متراکم کردن متن با کلیدواژه ها را همچنان در ترفندهای سئوی خود به کار بگیرید و این کار به طرز اغراق آمیزی انجام دهید نه تنها این مساله نمی تواند سودی برای شما داشته باشد بلکه ممکن است موجب شود که شما توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شوید و در رتبه بندی ها به رتبه های خیلی پایین تنزل پیدا کنید.
کاری که شما باید به جای متراکم کردن کلید واژه ها در متن انجام دهید این است که محتوا های مرتبطی ایجاد کنید که برای کاربران مفید باشند و شامل مطالب مفید و آموزنده ای برای کاربران شوند زیرا الگوریتم های جدیدی گوگل چنین محتواهایی را در رتبه های بهتر قرار می دهند.

بکارگیری روش های منسوخ شده در ایجاد تگ عنوان

انباشته کردن کلیدواژه ها در تگ عنوان نه تنها در الگوریتم های جدید سئو نمی تواند یک پوئن مثبت برای رتبه بندی وب سایت شما تلقی شود بلکه می تواند موجب شود که وب سایت شما به جرم استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها برای فریب موتورهای جستجوگر جریمه گردد.
مطالعات جدید نشان داده است که در رتبه بندی های جدید صفحاتی در رتبه بندی برخی کلیدواژه ها مشاهده می گردند که نه تنها کلیدواژه نام برده را در تگ عنوان خود استفاده ننموده اند، بلکه در متن خود هم تعداد دفعات محدودی از آن استفاده کرده اند.
شما هم به جای آنکه نگران آن باشید که کلیدواژه ها را به هر طریقی در عنوان و یا متن های خود بگنجانید باید سعی کنید محتوای بارزش و پر مفهومی ایجاد کنید که برای کاربران مفید باشد و همچنین برای این محتواها اسنیپت های مناسبی ایجاد کنید که محتوای صفحه شما را به بهترین شکل تفسیر نماید تا بتوانید کاربران را ترغیب به کلیک کردن بر روی لینک صفحه خود در میان تمامی لینک های موجود در صفحه نتایج، نمایید.

استفاده از روش های پولی برای جذب لینک به منظور بهبود رتبه بندی

در گذشته این گونه بود که اگر شما می توانستید کاری کنید که چند وب سایت دارای رتبه خوب به صفحه شما لینک بدهند (از آنها لینک خریداری نمایید و یا با آنها تعویض لینک انجام دهید) و لینک داده شده در قالب یک انکر تکست باشد که متن آن دقیقا کلیدواژه های مورد نظر شما را شامل می شود، می توانستید با استفاده از این لینک های دریافتی اعتبار بسیار زیادی برای صفحات خود کسب نمایید و به رتبه های بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر دست یابید. متاسفانه باید به شما بگویم که آن دوران مرده است و دیگر چنین روش هایی نمی تواند موثر باشد.
برای آنکه مطمئن شوید که این گفته حقیقیت دارد شما می توانید به تعدادی از فروم هایی که کار آنها لینک دهی به وب سایت ها با استفاده از روش های کلاه سیاه است بیاندازید تا ببینید که همه در حال شکایت نسبت به این موضوع هستند که دیگر این روش های لینک سازی مزایایی ندارند و نمی توانند برای رتبه بندی وب سایت آنها مفید واقع شوند.
لینک بیلدینگ همچنان یک مساله مهم و ضروری برای سئو است، اما پس از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن مساله لینک سازی اندکی متحول شده است. از زمان بروز رسانی این الگوریتم دیگر روش های میان بر و ترفندها و حقه های فرار از الگوریتم های رتبه بندی، نمی تواند موثر باشد و تنها اتلاف زمان و انرژی شما می گردد.
شما باید به جای آنکه توجه خود را تنها معطوف به جذب لینک به هر قیمتی و از هر وب سایتی نمایید، توجه خود را جلب آن دسته روش های لینک سازی نمایید که موجب جذب لینک هایی می شوند که از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار می باشند و لینک هایی جذب کنید که واقعا با موضوعات و محتوای و وب سایت شما مرتبط می باشند.

استفاده بی جهت از روش های پرس ریلیز

برخی از ترفندهای سئو هستند که افراد دائما از آنها سوء استفاده می نمایند و روش پرس ریلیز نیز یکی از این ترفندها می باشد.
در یک دوره از زمان بسیاری از متخصصان سئو اقدام به ایجاد مجموعه ای از پرس ریلیز های بی معنی می نمودند تا بتوانند بدین طریق یک لینک با انکر تکست دقیقا مشابه با آنچه که می خواستند ایجاد نمایند.
گوگل متوجه این مساله شد و به عبارتی مچ این افراد را در سوء استفاده هایشان از پرس ریلیز گرفت.
در انتها گوگل این لینک ها را بی ارزش خواند و گفت که چنین لینک هایی از هیچ اعتباری برخوردار نمی باشند و بسیاری از وب سایت ها اقدام به Nofollow کردن این لینک ها نمودند.
زمانی که شما تصمیم به ایجاد یک پرس ریلیز می گیرید، نباید به هیچ وجه این کار را برای دریافت یک لینک انجام دهید. ایجاد پرس ریلیز ها تنها باید به منظور انتشار یک رویدادی که واقعا ارزش انتشار دارد انجام شود. از خودتان بپرسید که آیا اگر این پرس ریلیز هیچ ارزش سئویی نداشته باشد باز هم شما اقدام به ایجاد و انتشار آن خواهید نمود و صادقانه به این سوال پاسخ دهید، اگر پاخ شما منفی است اقدام به ایجاد پرس ریلیز ننمایید.

اتکا کردن به اتوماسیون


استفاده از محتواهایی که با استفاده از روش اتوماسیون ایجاد می شوند و یا به عبارتی محتواهایی که خودکار تولید می شوند یکی از روش های سئوی خیلی قدیمی است که مدت زیادی است منسوخ شده است. با تغییر رویه گوگل و تصمیم گوگل برای ارائه نتایج با کیفیت برای کاربران و ایجاد رضایت در کاربران از نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر، دیگر محتواهای بی کیفیتی که با روش های اتوماسیون ایجاد می شدند نمی توانند جایی در رتبه بندی ها داشته باشند. واضح است که اگر امروزه شما سعی در استفاده از این روش داشته باشید و چنین محتواهای بی کیفیتی را در وب سایت خود ایجاد نمایید توسط گوگل جریمه خواهید شد و یک پنالتی گوگل دریافت خواهید نمود.
البته برای حل این مشکل برخی افراد به نرم افزارهای NLG یا نرم افزارهایی که قادر به تولید محتوا به زبان طبیعی و مشابه انسان بودند روی آوردند و این نرم افزارها بر اساس داده های ورودی افراد محتواهایی را با استفاده از روش های هوش مصنوعی ایجاد می نمودند ، اما این روش ها هم با شکست مواجه شدند زیرا امروزه گوگل برای سنجش کیفیت محتواها از پارامترهایی استفاده می نماید که اغلب آنها بر اساس واکنشی که کاربران به محتوا نشان می دهند می باشد.
هیچ چیز بهتر و قوی تر از محتوای با کیفیتی که توسط یک فرد متخصص نوشته می شود نمی تواند برای رتبه بندی یک وب سایت موثر باشد. پس دست از جستجوی روش های میانبر بردارید و خودتان شخصا وارد عمل شده و محتواهای با کیفیت را با صرف اندکی وقت بیشتر تولید نمایید.

اهمیت ندادن به مساله میزان رضایت کاربران موبایلی

بیش از ۶۰% از جستجو های انجام شده در گوگل توسط کاربران موبایلی انجام می شود، و این نشان دهنده آن است که بیش از نصف کاربران موتورهای جستجوگر، کاربران موبایلی است و مساله بهینه سازی برای تلفن های همراه هوشمند چقدر حائز اهمیت می باشد. با توجه به ارائه مساله Mobile First Index توسط گوگل و صحه گذاشتن گوگل بر این مساله، اهمیت آن دوچندان شده است.
برای آنکه وب سایت ها بتوانند موفقیت بدون حد و مرز خود را در زمینه آنلاین به تثبیت برسانند، توجه به امر بهینه سازی برای تمامی ابزارها اعم از موبایل و تبلت ها باید در اولویت کارهای آنها قرار گیرد. علاوه بر ایجاد صفحات سازگار با موبایل ها و تبلت ها، وب سایت ها باید مسائل دیگری که می تواند رضایت کاربران موبایل را جلب نماید نیز در کارهای خود لحاظ کنند. برای مثال استفاده از پاپ آپ ها در صفحات موبایلی بیش از صفحات دسکتاپ می تواند برای کاربران آزاردهنده و ناخوشایند باشد، از این رو وب سایت ها باید در بهینه سازی های خود برای تلفن های همراه این امر را نیز لحاظ کنند.

انتشار محتواهای ضعیف

دوران محتواهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه ای که مملو از کلیدواژه ها بودند و می توانستند برای هر موضوعی به خوبی رتبه بندی شوند دیگر گذشته است و امروزه گوگل چنین محتواهایی را به عنوان محتوا های اسپمی در نظر می گیرد. می توان به جرات گفت که امروزه ایجاد چنین محتواهایی علاوه بر آنکه موجب اطلاف زمان و انرژی می شود، می تواند موجب شود که گوگل شما را جریمه نماید.
برای آنکه بتوانید رویت پذیری وب سایت خود را در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر افزایش دهید، اولین و مهم ترین اصلی که باید در استراتژی های سئوی خود در پیش بگیرید ایجاد محتواهای طولانی (بیش از ۲۰۰۰ کلمه) می باشد. تحقیقات نشان داده است که حد اقل تعداد کلمات در یک پست باید ۱۰۰۰ کلمه باشد و پست هایی که شامل بیش از ۲۰۰۰ کلمه می باشند قادر به کسب رتبه های بهتر در رتبه بندی ها می باشند.
اگر شما به این مساله شک دارید می توانید با یک سرچ ساده به صحت این امر پی ببرید، کافیست یک عبارت را در گوگل سرچ کنید و سپس نتایجی که گوگل به شما رائه می کند را بررسی کنید و آنها را از لحاظ تعداد کلمات مقایسه نمایید. به سادگی با این روش به ارزش محتواهای طولانی و میزان ترافیکی که این محتواها می توانند برای شما بیاورند پی خواهید برد.

اتکا به ایجاد پست  مهمان برای لینک سازی

یکی از تکنیک های سئو که بیش از تکنیک پرس ریلیز برای ایجاد لینک از آن سوء استفاده شده است، تکنیک ایجادپست مهمان می باشد. پیش از اخطار رسمی گوگل درباره این موضوع، بسیاری از بازاریابان دیجیتال از هر فرصتی برای ایجاد پست مهمان استفاده می کردند تا بتوانند با استفاده از آن یک لینک دریافت نمایند بدون توجه به این مساله که محتوایی که ایجاد می کنند آیا به قدر کافی خوب و باکیفیت است؟ آیا با موضوع وب سایت میزبان و موضوعاتی که در وب سایت خود به آنها لینک می دهند مرتبط است؟ و برخی از وب سایت ها از این فرصت برای فروش پست مهمان در وب سایتشان سوء استفاده می نمودند. من بارها و بارها تعداد بسیار زیادی پست های مهمان بسیار بی کیفیت و بی ارزش در وب سایت های بسیار با اعتبار مشاهده نموده ام.
مساله فروش پست های مهمان به حدی افزایش یافت و به حدی مساله به وجود آمده جدی شد که برخی از وب سایت ها شروع به Nofollow کردن لینک های خروجی خود نمودند تا اثرات بد این لینک ها به رتبه بندی های آنها آسیبی وارد ننماید.
به عنوان یک توصیه در زمینه ایجاد پست مهمان باید به شما بگویم که اگر شما قصد ایجاد یک پست مهمان به منظور لینک سازی برای وب سایت خود را دارید، حتما و حتما در یک وب سایتی که موضوع مطالب آن مرتبط با موضوع وب سایت شما است پست مهمان ایجاد نمایید و وب سایت هایی را انتخاب کنید که در صنف کاری شما به عنوان وب سایت های معتبر و قابل اطمینان شناخته شده اند. به هیچ وجه اقدام به ایجاد تعداد زیادی پست مهمان در وب سایت های متعدد که از اعتبار کمی برخوردار هستند استفاده ننمایید.

استفاده از کلیدواژه های کوتاه و دارای ترافیک بالا

یک اشتباه رایج دیگر در سئو این است که افراد با دیدن حجم جستجوی کلیدواژه های کوتاه تصور می کنند که با رتبه بندی برای این کلیدواژه ها می توانند ترافیک زیادی جذب کنند و به منافع بالایی دست یابند. هیچ شکی نیست که کلیدواژه های کوتاه ترافیک زیادی دارند و رتبه بندی برای این کلیدواژه ها می تواند منجر به جذب حجم بالایی از ترافیک گردد. اما رتبه بندی برای این کلیدواژه ها تضمین کننده کسب منافع زیاد و داشتن نرخ تبدیل کاربران به مشتریان قابل قبول برای وب سایت شما نمی باشد. یعنی مکن است شما بتوانید برای این کلیدواژه ها رتبه بندی شوید و حتی بتوانید ترافیک زیادی را به وب سایت خود جذب نمایید اما این ترافیک، ترافیک بی کیفیتی باشد که نمی تواند نرخ تبدیل کاربران به مشتریان بالایی داشته باشد و عملا این ترافیک بی نتیجه باشد.
به عنوان یک قانون کلی باید به خاطر داشته باشید که کلیدواژه های کوتاه ترافیک زیادی به همراه می آورند اما کلیدواژه های طولانی نرخ تبدیل کاربران به مشتریان زیادی را برای وب سایت ها به دنبال خواهند داشت.
دقت کنید که استفاده از کلیدواژه ها در وب سایت شما با ید به شکل طبیعی و کاملا نرمال انجام شود و نباید انباشتگی کلیدواژه ها در متن های شما اتفاق بیفتد. صفحات شما باید شامل محتواهایی باشند که کاملا توضیحی می باشند و جزییات را درباره هر یک از محصولات و خدمات شما برای کاربران توضیح می دهند.
و سخن پایانی
سئو علمی بسیار جالب و بسیار عجیب است، این شاخه از علم دائما بروز رسانی می گردد و تنها شاخه ای از علم است که انجام کارهای یکسان در زمان های متفاوت در آن موجب ایجاد نتایج متفاوت می گردد. این مساله نشان دهنده پویایی و تغییرات دائمی این علم می باشد. این امر بدان دلیل است که با پیشرفت علم در زمینه های مختلف روز به روز الگوریتم های پیچیده تر و دقیق تری ایجاد می شوند که می توانند جوانب بیشتری از وب سایت ها را تحت بررسی قرار دهند و هر بار که این الگوریتم ها پیشرفت می کنند و بروز رسانی می گردند، صاحبان وب سایت ها نیز باید بتوانند ترفندهایی برای سازگاری با الگوریتم های جدید بیابند تا بتوانند وب سایت ها را در مرکز توجه این الگوریتم ها قرار دهند.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)