خانه / اخبار و تازه های سئو / چرا باید سئو را جدی بگیریم؟ آمارهای جذاب از دنیای سئو
چرا باید سئو را جدی بگیریم؟ آمارهای جذاب از دنیای سئو
چرا-باید-سئو-را-جدی-بگیریم؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

چرا باید سئو را جدی بگیریم؟ آمارهای جذاب از دنیای سئو

در مطالب قبلی توضیح داده شد که نحوه مراحل و عملیات سئو به چه صورت است چه کاری برای ما انجام دهد اما بد نیست گذری هم به آمار و ارقام منتشر شده درباره موتورهای جستجو بزنیم تا به اهمیت سئو بیش از پیش واقف شویم. هرچند امروزه سئو به اندازه‌ای مورد اهمیت و توجه قرار گرفته است که میزان تاثیرگذاریش در رشد و توسعه کسب‌وکار قابل چشم‌پوشی نیست.

اگر به دنبال این هستیم که ترافیک زیادی به سمت سایت خود هدایت کنیم یکی از روش‌های نسبتا کم هزینه، پایدار و تاثیرگذار سئو است و با صرف زمان و تولید محتوای مناسب می‌توانیم بخش کوچکی از فضای جستجو در سطح اینترنت را نصیب خود کنیم. اگر یک قطره از این دریای بیکران را برای خود کنیم به قول معروف بار خود را بسته‌ایم!

آمار و ارقامی که در ادامه آورده شده است بیانگر این موضوع است که موتورهای جستجو چه فرصت بینظیری را به وجود آورده‌اند تا از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم.

اگر تا امروز در شک بودیم که سئو به چه دردی می‌خورد! و پولمان را باید صرف تبلیغات بنری، کلیکی، ویدیویی و … کنیم و به سئو اهمیت کمتری بدهیم شاید این آمارها نظرمان را نسبت به استراتژی که تا قبل از این به کار می‌بردیم تغییر دهد.

در موتورهای جستجو چه می گذرد:

  • گوگل ۶۸% از بازار موتورهای جستجو را به تنهایی در اختیار دارد.
  • ۹۳% درصد از تعاملات کاربران در اینترنت با جستجو کردن در موتورهای جستجو شروع شده است.
  • برای صنعت موتورهای جستجو ارزشی بیش از ۶۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
  • در گوگل هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو توسط جستجوگران انجام می‌شود.
  • ۹۱% از کاربران اینترنت برای کارهایشان از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

 

آمارهای مربوط به سئو:

  • ۷۰-۸۰% از کاربران بر روی لینکهایی که به صورت تبلیغی هستند (مثل گوگل که به ازای دریافت مبلغی لینک را در صفحه اول نمایش می‌دهد) اصلا نگاه نمی‌کنند.
  • نزدیک به ۳۳% از کلیک های انجام شده در صفحه نتایج جستجو روی اولین لینک بوده است.
  • ۷۵% از کاربران فقط لینک‌های صفحه اول را مشاهده می‌کنند و هیچ وقت به صفحات بعدی نمی‌روند.
  • جستجو در موتورهای جستجو و استفاده از ایمیل، بیشترین سهم از فعالیت های کاربران در سطح اینترنت را به خود اختصاص داده است.
  • ۸۱% کسب‌وکارها مطرح کرده اند که وبلاگشان یکی از دارایهایی مهم کسب‌وکارشان است.
  • در بررسی‌هایی که توسط Outbrain انجام شد این نتیجه به دست آمد، ورودی که توسط جستجو در موتورهای جستجو به سمت سایت هدایت می‌شود ۳۰۰% بیشتر از ورودی است که توسط شبکه های اجتماعی به سمت سایت هدایت می‌شود.

دیدیم آمارهای شگفت ‌انگیزی در دنیای موتورهای جستجو وجود دارد و نشان می‌دهد که چقد ارزش دارد تا بر روی سئو وقت بیشتری بگذاریم.

با انتخاب یک استراتژی مناسب، صرف زمان و صد البته حوصله کردن ، می‌توانیم ورودی قابل توجهی از موتورهای جستجو بخصوص گوگل داشته باشیم.

عالی بود(6)غیر مفید(0)