خانه / آموزش سئو SEO / ۵ اشتباه ساده‌ای که می‌تواند صفحات فرود را به کابوس هر کسب و کاری تبدیل کند
۵ اشتباه ساده‌ای که می‌تواند صفحات فرود را به کابوس هر کسب و کاری تبدیل کند
۵-اشتباه-ساده-در-صفحات-فرود
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

۵ اشتباه ساده‌ای که می‌تواند صفحات فرود را به کابوس هر کسب و کاری تبدیل کند

امروزه قطعا هیچکس نمی‌تواند تاثیر صفحات فرود (لندیگ پیج)‌ها را در رشد یک کسب و کار انکار کند. گاهی اوقات تاثیر صفحات فرود از خود صفحه اصلی وبسایت هم بیشتر است. پس طراحی و بهینه‌سازی صفحات فرود مناسب برای هر کسب و کاری یک ضرورت به حساب می‌آید. اما چرا با این اوصاف، طبق آمار فقط ۱۳ درصد از بازاریابان، بهینه‌سازی صفحات فرودشان را تاثیر گذار ارزیابی کردند؟ پس ۸۷ درصد بقیه چطور؟

به یاد داشته باشید: دست کاربر همیشه روی دکمه خروج است. حالا چکار باید کرد؟ وقتی در حال طراحی صفحات فرود هستید به این فکر کنید که چطور می‌شود دست کاربر را از کلید خروج برداشت و به طرف دکمه‌ی CALL TO ACTION برد؟ اگر به نظرتان این کار سخت است؛ نگران نباشید. در زیر می‎خواهم نکاتی را با شما اشتراک بگذارم که به وسیله آنها بتوانید به راحتی صفحات فرود را بهینه‌سازی و اشکالات موجود در آن‌ها را رفع کنید.

۱. سرتیترها هیچ حسی را در کاربر القا نمی‌کنند

افراد نیاز دارند که سریعا متوجه شوند که شما سعی در ارائه چه خدمت، کالا یا سرویسی به آن‌ها دارید. اگر آن‌ها چیزی را که به دنبالش هستند  را به سرعت پیدا نکنند، دو حالت بوجود می‌آید: اول: یا روی تیتر کلیک نمی‌کنند و دوم: سریعا از وبسایت خارج می‌شوند. اشتباه نکنید! در این حالت لازم نیست که برای بدست آوردن دل کاربر یک تخفیف خارج از عرف بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این هست که سرتیترها را بهینه کنید تا ارزش محصول یا سرویس‌‌تان را سریعا به مشتری منتقل کند.

۲. صفحات فرود طراحی مناسبی ندارند

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مورد صفحات فرود این است که باید آن‌ها را در بهترین حالت ممکن طراحی کنید. یک صفحه‌ی فرود در عین اینکه باید مقصود و منظور سازنده را در سریع‌ترین زمان ممکن به خواننده انتقال دهد، باید برای جلب نظر مخاطب، یک طراحی خوب و چشم نواز هم داشته باشد. به شخصه بارها شده است که به صفحه‌ی فرود یک وبسایت هدایت شدم ولی به علت عدم رعایت اصول اولیه طراحی، از مطالعه اطلاعات موجود توی اون صفحه منصرف شدم. در طراحی صفحات فرود از آخریم اِلمان‌های طراحی استفاده کنید و البته ریسپانسیو بودن را هم از یاد نبرید.

۳. محتوای مناسبی در صفحه وجود ندارد

شما صفحات فرود را برای این منظور طراحی می‌کنید که در مورد یک موضوع مشخص، به کاربر اطلاعاتی را بدهید. اما اگر قرار باشد این اطلاعات بصورت نادرست و ناقص به مخاطب منتقل شود، حتی اگر بهترین صفحه فرود جهان را طراحی کرده باشید، صفحه‌ی فرود شما به هیچ عنوان نمی‌تواند بازخوردی برایتان داشته باشد. مطالبی که در صفحه فرود در معرض دید کاربر قرار می‌گیرد باید مختصر، مفید و کاربردی باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مخاطب را از قصد و منظور شما آگاه کند. برای نوشتن یک صفحه‌ی فرود خوب می‌توانید از کپی‌رایتر کمک بگیرید.

۴. از محتوای مولتی مدیا در صفحه فرود استفاده نمی‌شود

گاهی اوقات تاثیر یک عکس یا یک ویدئوی کوتاه می‌‌تواند از هزاران کلمه هم بیشتر باشد. اصولا محتوای مولتی مدیا این خاصیت را دارد که بسیار بهتر و موثرتر از نوشته، موضوعی را به مخاطب انتقال دهد و البته ماندگاری محتوای‌های مولتی مدیا در ذهن مخاطب هم بسیار بیشتر از متن است. این یک نکته‌ی اثبات شده‌ است که کمپانی‌هایی که از محتوای مولتی مدیا در صفحات فرود استفاده می‌کنند، معمولا با بازخورد‌های بهتر و بیشتری نیز دریافت مواجه می‌شوند.

۵. نداشتن دکمه Call To Action

دکمه‌های Call To Action یکی از مهم‌ترین عناصری هستند که باید در صفحات فرود از آن‌ها استفاده کرد. وقتی که در پایان صفحه فرود از مخاطب می‌خواهید که کار خاصی را انجام دهد، برای مثال به یک صفحه خاص هدایت شود یا یک فایل را دانلود کند، این درخواست باید از طریق دکمه CTA انجام بگیرد. در دکمه‌های CTA باید به دو عنصر طراحی و محتوا بسیار توجه کرد؛ زیرا هر دو این موارد روی نرخ تبدیل تاثیر زیادی دارند. طراحی دکمه Call To Action باید به گونه‌ای باشد که توجه کاربر را به خود جلب کند. در واقع طراحی این دکمه باید بتواند به سوال شکل گرفته در ذهن مخاطب که «کجا باید کلیک کنم؟» پاسخ دهد.

اما محتوایی که برای دکمه Call To Action مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز نباید فراموش شود. محتوایی که برای این بخش استفاده می‌کنید باید به سوال «چرا باید روی این دکمه کلیک کنم؟» پاسخ دهد. حتی اگر دکمه‌های CTA طراحی بسیار زیبایی داشته باشند اما از یک محتوای قانع کننده و باکیفیت در آن‌ها استفاده نشود، نرخ تبدیل به شدت کاهش خواهد یافت. در محتواهایی که برای دکمه‌های Call To Action می‌نویسید سعی کنید از کلماتی مانند «رایگان» استفاده کنید و همچنین سعی کنید این محتوا به گونه‌ای باشد که حس کنجکاوی را در کاربر برانگیخته کند. نکته آخری که باید در مورد دکمه‌های Call To Action بدانید این است که بهتر است در هر صفحه فرود از دو دکمه CTA استفاده کنید.

۵ موردی که در بالا خواندید از رایج‌ترین اشتباهات کسب و کارها در طراحی صفحات فرود هستند. گاهی اوقات عدم توجه به همین موارد ساده می‌تواند تبعات جبران نا‌پذیری را برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد.

عالی بود(2)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *