خانه / مهندسی محتوایی / ۱۵ ایده برای تولید محتوای تصویری برای وبلاگ شرکت شما
۱۵ ایده برای تولید محتوای تصویری برای وبلاگ شرکت شما
ایده-تولید-محتوای-تصویری-برای-وبلاگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 1,40 از 5)
Loading...

۱۵ ایده برای تولید محتوای تصویری برای وبلاگ شرکت شما

همیشه می‌گویم که برای شرکت خود وبلاگی تاسیس کنید و در آن بنویسید. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش مدیوم‌های مختلف مدتیست که می‌گویم در آن تولید محتوا کنید. این تولید محتوا می‌تواند شامل متن، ویدئو، پادکست، اینفوگرافی و .. باشد.

یکی از کانال‌هایی که به‌شدت می‌تواند موثر و مفید باشد، استفاده از محتوای تصویری است. از قدیم می‌گویند تصاویر هزاران بار بیشتر از متون می‌توانند مفهوم و منظور را برسانند. حال چه خوب است که ما هم در برنامه‌های بازاریابی اینترنتی خودمان که تولید محتوا یکی از آنهاست، از محتوای تصویری یا Visual Content استفاده کنیم. به‌همین جهت من در این نوشته، ۱۵ ایده ساده برای تولید چنین محتواهایی را با شما به اشتراک می‌گذارم.

به مشتریانتان با راهنماهای تصویری کمک کنید

  1. یک فلوچارت از فرایند فروش برای مشتریانتان آماده کنید تا در یک نگاه ببینند که چند مرحله تا خرید محصول مد نظرشان فاصله دارند. سعی کنید از حقایق (Fact) های جذاب و سرگرم‌کننده استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر پتانسیل این تصاویر استفاده کنید.
  2. یک دیاگرام از شیوه کار محصولاتتان آماده کنید.
  3. راهنمای استفاده از محصولات را به صورت تصویری آماده کنید! باور کنید من خودم همیشه ترجیح می‌دهم به صورت تصویری ببینم که چگونه از یک محصول می‌شود استفاده کرد تا این که بنشینم و چندین صفحه متن خشک و خالی را بخوانم.
  4. اشتباهات مشتریان در استفاده از محصول هم می‌تواند به اندازه شیوه استفاده صحیح جذاب باشد! باز هم اگر خودم را بخواهم مثال بزنم، اگر چنین تیتری در سایتی ببینم (حتی اگر مشتری آنها هم نباشم) حتما جذبش می‌شوم.
  5. بخش پرسش‌های متداولتان را به ویدئو تبدیل کنید؛ این که شما به عنوان کارمند آن شرکت وقت بگذارید و به صورت ویدئویی در مورد مشکلات اصلی و سوالات مهم کاربران صحبت کنید حتما به مشتریانتان اطمینان می‌دهد که شما برای آنها وقت می‌گذارید و با اطمینان بیشتری از شما خرید می‌کنند.

کسب اعتبار بیشتر با انتشار اطلاعات واقعی در مورد صنعتتان

قطعا به اشتراک گذاشتن حقایقی در مورد صنعتی که در آن هستید توجه خیلی‌ها را جلب می‌کند. پس:

  1. یک اینفوگرافیک در مورد صنعتی که در آن کار می‌کنید منتشر کنید. چه شرکت‌هایی هستند، شما کجای این صنعت هستید و حقایقی از این قبیل.
  2. مشتریان شما چه جنسیتی دارند؟‌ در کجا زندگی می‌کنند؟ چه علایقی دارند؟ از این اطلاعات که (حتما) در دست دارید برای ساخت یک اینفوگرافیک به‌شدت جذاب استفاده کنید.
  3. نقل قول‌ها را با تصویری ترکیب کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ترکیب یک متن با یک تصویر می‌تواند صدها بار بیشتر نظر کاربران را به نسبت یک متن خالی جلب کند.
  4. از مشتریان بخواهید به صورت ویدئویی در مورد محصول شما بگویند. مشتریان با دیدن یکی که مثل خودشان است بیشتر به خرید محصول شما اعتماد می‌کنند تا این که بخواهند چند خطی که همان مشتری برای شما نوشته است را بخوانند.
  5. محصول خود را به صورت تصویری با یک یا چند محصول رقیب مقایسه کنید! یادتان باشد که دست شما به شدت باز است تا محصول خود را به طرز عجیب‌تری بهتر و کاربردی‌تر از رقیبان نمایش دهید.

کمی در مورد پشت صحنه شرکتتان بگویید

مشتریان به هیچ‌عنوان با شرکت‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند، بلکه با افراد ارتباط برقرار می‌کنند. هرچه شما راه بیشتری برای آنها باز بگذارید که با شما ارتباط برقرار کنند و خو بگیرند، بیشتر و بهتر می‌توانید بفروشید. از ایده‌های زیر استفاده کنید تا به کارمندهایتان امکان برقرار ارتباط با مشتریان را بدهید:

  1. یک تایم‌لاین برای شرکتتان ایجاد کنید. برای این که راحت‌تر این مسئله را درک کنید، صفحه درباره شرکت Moz را ببینید.
  2. تصاویر جشن‌هایی که در شرکت برگزار می‌کنید را به اشتراک بگذارید! باور کنید کاربران بیشتر به شرکت شما علاقه‌مند می‌شوند.
  3. رویدادی برگزار می‌کنید؟ در مورد تجربیاتتان در برگزاری آن بنویسید و حتی‌الامکان بیشتر از تصاویر استفاده کنید.
  4. در وبسایت شرکتتان صفحه‌ای برای آشنایی افراد با تیم و کارمندان ترتیب بدهید.
  5. از کارتون‌ها استفاده کنید! خیلی نیازی نیست سخت بگیرید. مشتریان شما با کمی سرگرم بودن مشکلی ندارند و اتفاقا خوشحال هم می‌شوند.

واقعیتی که باید در مورد محتوای تصویری بدانید

برای ایجاد محتواهای تصویری برای وبلاگتان باید کمی فراتر از وضعیت فعلی شرکتتان فکر کنید. باید با مشتریان/کاربرانتان آشنا شوید، ببینید که به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند و چه نیازهایی دارند تا بتوانید در کنار رفع نیازهای مشتریان، محصولات خود را نیز به فروش برسانید.

مهم‌تر از هرچیزی در مباحث تولید محتوا و بازاریابی محتوا این است که «شما» صحبت کنید نه برندتان. یعنی کارمندان، مدیر، مسئول تولید محتوا و .. صحبت کنند و از آنها نام برده شود تا کاربران حس کنند که با انسان‌ها طرف هستند نه یک شخص حقوقی که صرفا قصدش فروش محصولاتش به آنهاست.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)