خانه / آموزش سئو SEO / سه پیروزی که با کمک بازاریابی جستجو می توانید کسب کنید (رابطه بازاریابی با سئو)
بازاریابی و سئو
بازاریابی و سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

سه پیروزی که با کمک بازاریابی جستجو می توانید کسب کنید (رابطه بازاریابی با سئو)

با وجود استراتژی های دیجیتال مختلفی که در سال های اخیر در دسترس رهبران بازاریابی قرار گرفته است، بی شک سئو یکی از پیچیده ترین و پر زحمت ترین استراتژی های موجود است. این فرایند به خاطر نتایج خوبی که در اختیار کسب وکارها قرار می دهد برترین گرایشی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

سال ۲۰۱۹ با وجود گرایش ها و فرصت های جدید سئو آغاز شده است که همه افراد می توانند از مزایای آن به نفع خود استفاده کنند.  اگرچه این گرایش ها زیاد هستند و نمی توان به سادگی از آن ها استفاده کرد اما با یک مدیریت خلاقانه و به دست آوردن استعداد در این حوزه، بیشتر سازمان ها پتانسیل کافی برای استفاده از این تغییرات را  خواهند داشت.

یک شبه موفقیت به دست نمی آید

این پیروزی های سریع یک شبه به دست نمی آیند. در بهترین حالت، ممکن است یک هفته یا یک ماه طول بکشد تا نتایج دلخواهی که مدنظر افراد است ایجاد گردد. زمانی که این موارد با سایر فعالیت های مستمر سئو مقایسه می شوند پروژه های کوتاه مدتی خواهند بود که بعد از تکمیل شدن، نتایج قابل توجه و شگفت انگیزی ایجاد می کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا سه پیروزی که با کمک بازاریابی جستجو می توانید به دست آورید را مرور کنیم.

شتاب دهنده صفحات موبایل(Accelerated Mobile Pages):

اوایل سال ۲۰۱۶ گوگل یک فعالیت  متن باز را معرفی کرد که به مدیران سایت ها  اجازه می دهد سایت های خود را با سرعت بیشتری در دستگاه های موبایلی به نمایش بگذارند. شتاب دهنده صفحات موبایلی(AMPs) تنها از یک هشتم داده های موجود استفاده می کنند.

این موضوع نه تنها برای دستگاه های موبایلی که محدودیت دارند بسیار عالی است بلکه باعث می شود سایت با سرعت بسیار بیشتری بار گذاری شود. این شرایط باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر برای مشتریان موبایلی می شود و در نتیجه جایگاه بهتری در نتایج موتورهای جستجو به ارمغان می آورد.  متاسفانه استفاده از شتاب دهنده صفحات موبایلی کار چندان ساده ای هم نیست. فعال کردن آن به صورت صفحه به صفحه می تواند بسیار خسته کننده باشد و راه حل خوبی برای سازمان هایی با سایت های حجیم نخواهد بود.

سئو!

اما هیچ قالب جادویی یا افزونه ای برای تبدیل صفحات   وجود ندارد. انطباق و اتخاذ  رویکرد شتاب دهنده صفحات موبایلی  برای سئو  یک پروژه عالی است.  به جای اینکه بخواهید این پروژه را به تیم بازاریابی دیجیتال یا سئویی بسپارید که هیچ تخصصی ندارند بهتر است از یک متخصص استفاده کنید و به همه چیز سرعت ببخشید. بعد از اینکه سیستم تبدیل AMP راه اندازی شد، باید مقیاس پذیر باشد  و برای استفاده در آینده  در دسترس افراد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : 

تیم سئو و بازاریابی محتوای شما باید متشکل از چه کسانی باشد

محتوای حماسی:

چند سالی است که محتوا مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است. شما می توانید از محتوا در بازاریابی داخلی، سئو، پرورش سرنخ، برندینگ و سایر موارد استفاده کنید. موج آغازین  بازاریابی محتوا بر روی ایجاد  موارد قابل فهم و انعطاف پذیر، گرافیک های هوشمندانه،پست های وبلاگی با محوریت کلمات کلیدی، کلیپ های ویدئویی و غیره تمرکز داشت. امروزه بازار با محتواهای مختلف پر شده است. در همین زمان موتورهای جستجو به دنبال محتوای عمیق و مفید بود.

درنتیجه، بیشتر تیم های سئو تلاش کردند محتوایی ایجاد کنند که بسیار جامع است و حجم وسیعی دارد. به عنوان مثال آن ها از راهنماهای کامل، صفحاتی با استایل سایت ویکی، آموزش های ویدئویی و غیره استفاده کردند. این افراد برای تلاش های خود جوایز ارزشمندی از طرف گوگل دریافت کردند.

ارتقای سئو

حتی بخشی از این محتوای حماسی می تواند  قسمت اصلی سئو برای کل سایت باشد و ترافیک زیادی به سمت سایت جذب نماید.  با این وجود تولید، ویرایش،  توسعه و ترویج  محتوایی با مقیاس بزرگ و با اطلاعات فراوان یک کار خسته کننده و وسیع است. اگر تیم محتوای شما در حال حاضر بر روی تولید محتوای کم حجم تمرکز دارد بهتر است روش های بازاریابی محتوا را دوباره مرور کنید تا بتوانید ستون محتوای سایت خود را با قدرت بیشتری ایجاد نمایید.

امنیت سایت:

گوگل سال ها قبل اعلام کرده است که سایت های امن را ترجیح می دهد.  همانطور که در مقاله های قبلی نیز اشاره کردیم مرورگر کروم تلاش می کند سایت هایی که از ارتباط HTTP نا امن استفاده می کند را نشانه گذاری نماید. در چنین شرایطی،  همه افراد به سایت هایی با SSL معتبر هدایت می شوند.

این موضوع برای موتورهای جستجو عالی است و از امنیت مشتریان نیز محافظت می کند.  گزارشی که سال قبل منتشر شد نشان می دهد که ۷۹ مورد از ۱۰۰ سایت برتر غیر گوگلی، اصلا  محتوای امنی را پیشنهاد نمی کنند.

سازمان ها و شرکت های زیادی وجود دارد که این موضوع را پشت گوش می اندازند و توجهی به آن ندارند. انتقال سایت به سایتی امن معمولا یک فرایند پیچیده محسوب نمی شود.

مقاله مرتبط : 

بازاریابی محتوا برای سئو : چک لیست

سخن آخر

با این وجود انجام چنین کاری زمانبر است و به مهارت های خاصی نیاز دارد. خبر خوب این است که بعد از اینکه سایت شما به HTTPS انتقال یافت نیازی نخواهد بود زیاد بر روی نگهداری گواهینامه ها کار کنید. این نوع پروژه برای افراد متخصصی که در حوزه سئو فعالیت دارند عالی خواهد بود. شما می توانید چند متخصص SSL را استخدام کنید و این تغییر را در عرض چند هفته ایجاد نمایید. بعد از اینکه تغییرات مورد نیاز انجام شد، می توانید به چالش های بعدی برسید.

منبع :پایگاه دانش یزد سرور

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *